Pff plannen weer gewijzigd, tietentaart voor de 25ste, moet een blackberry Bold worden. Hoe ga ik dat nu weer doen.
Patriciavt
Geplaatst: 17-09-12 12:52
ClaudiaHS schreef:
Das een goed idee Diva, dat wordt dus stokkies halen bij de Gamma. Mieten ze wel glad zijn zonder splinters.
Patries, hijs mooi. Hoe gaat t nu met je voet?
Heel rot.. binnenkort weer operatie, zeg aan eea vastzetten aangezien mijn gewricht zo stuk is dat hij uit de kom schuift. Pijnljik en energievretend..
Ben nu een map aan het maken waar ik alle foto's van wat ik ooit gemaakt heb ik ga doen. Soort portfolio. Heb ook ruimte gemaakt voor alle losse bloemen. Lijkt me wel leuk, om dat zo ook tastbaar te kunnen kijken/laten zien. Weer wat anders dan al dat computer gebeuren.
Ik heb even een vraagje, waar boetseren jullie mee? Kan dat gewoon met marsepein of heb je er speciaal spul voor oid?
MaTuMi
Geplaatst: 17-09-12 18:33
Ik heb vandaag cookiemonster cupcakes gehad. Ze waren alleen niet zo goed gelukt. Er zat een laag van suiker en kokos overheen. Was erg lekker, maar zo zoet!
Wie kan mij helpen? Ik heb bij de hema een siliconen bakvorm van een kasteeltoren gekocht. Deze is gebakken en goed gelukt, maar nu? Hij is hol van binnen, hoe doe ik dat met bekleden en vullen? Dacht zelf om een stuk op te vullen met overgebleven cakekruimels van een andere taart. Hoop dat dat met snijden een beetje op zijn plek blijft, eenmaal gevult blijft het vast goed zitten. Maar hoe pak ik het bekleden aan. Of is dit een karwijtje wat niet te doen is. Dan ga ik hem nl niet vullen en bekleden. Vind ik een beetje zonde van de vullingen en de fondant. maar misschien heeft hier iemand het wel eens gedaan en heeft die tips.
Ik mag misschien een sarah taart gaan maken(slagroomtaart). Als iemand leuke ideeën heeft dan hoor ik ze graag
KozieZ
Geplaatst: 18-09-12 12:29
Vanmorgen was ik in de Boerenbond en zag daar de schappen met taartspulletjes. Had een foldertje meegenomen met ideeën erop. Jee zeg... als je een folder maakt, zorg je toch dat er een strak gedecoreerde taart op staat! De onderrand was helemaal gekreukeld en verder gebobbeld. Daar zou ik geen reclame mee maken...
Laatst bijgewerkt door KozieZ op 18-09-12 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Dat vind ik van de reclame van de Pipoos ook altijd, te triest voor woorden .
branka16
Geplaatst: 18-09-12 18:36
Mensen!! Een vriend van me heeft een koemelk allergie, ik wou voor hem ook een taart maken, omdat hij normaal dus alle gebakjes uit voorzorg laat staan. Ik wou even zeker weten of er in de bescuit van funcakes geen koemelk zit verwerkt, ik kon het iig niet vinden in de ingrediënten op de verpakking.
En om te vullen wou ik crisco ipv boter gebruiken (om botercreme te maken) aangezien dat plantaardig vet is moet dat kunnen?
Mijn dochter heeft KMA. De mix van funcakes is gelukkig oké. Boter niet vervangen door crisco, dat is echt heel vies! Je kan wajang boter gebruiken, dat is ook plantaardig
Deze heb ik vandaag gemaakt voor de oma van een vriendin. Oma is 92 geworden en houdt van uilen. Ondanks dat het een eenvoudig taartje is vind ik hem best leuk geworden
Mijn dochter heeft KMA. De mix van funcakes is gelukkig oké. Boter niet vervangen door crisco, dat is echt heel vies! Je kan wajang boter gebruiken, dat is ook plantaardig
Dankje!! Die wajang boter is ook te krijgen in de supermarkt?
NorwayFjord
Geplaatst: 19-09-12 11:24
Hij is leuk zeg Kinke! Grappig die uiltjes
Ik en mijn moeder zijn gisteren naar een workshop geweest, die werd gehouden door personeelszaken van haar werk. Was heel gezellig, maar heb er helaas niet echt iets geleerd.. Ze legde bijna niks uit, ik heb zelf nog mensen geholpen met randjes maken en uitgelegd hoe je moet bekleden.. Ze had ook niet heel veel uitstekers, dus het zijn wat simpele taartjes geworden, vind ze zelf wel erg leuk geworden!
Eerst die van mijn moeder, zij wou graag de engeltjes uitproberen, hou hier persoonlijk niet zo van..
Tja, dat krijg je helaas nu veel dames die zelf nauwelijks de basis beheersen workshops gaan geven voor een prikkie. Je pipje is best leuk toch? (wel een beetje laag)
Hallo allemaal, Ik moet voor mijn broer een pigs in the mud taart maken. Nu heb ik m de vorige keer gemaakt met gesmolten pure chocolade en roomboter, maar die viel echt enorm zwaar. Weten jullie iets anders om als modder te gebruiken en dat makkelijk te maken is?