Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jellie schreef:Ik heb nog bieten in de grond.. Volgens mij zijn ze nog niet heel groot. Tot wanneer groeien ze door? Of zou ik ze nu moeten oogsten?
countrygirl schreef:Oh, Lavas komt zeker na de winter weer op hoor! Geduld, niet weggooien!
Enne... tip: haal als die goed groeit, iedere keer wat takjes eraf... die kun je invriezen in een plastic zakje.
Als je wat nodig hebt verkruimel je de stijfbevroren Lavas gewoon tussen je vingers. Ideaal!
Je kunt trouwens alle kruiden invriezen, ik doe het ook met Koriander.
Jellie schreef:Leuk dat je al wat in de weer bent met zaadjes uitzoeken enz...
Ik heb toevallig vorige week nog wat bietjes geoogst die nog in de tuin stondenZe waren goed te eten!
Er staan er nog wat in die nog heel klein waren, maar zien of er nog wat van terecht komt
Ook heb ik nog 3 preien staan maar die zijn niet echt gegroeid haha..
Pien28 schreef:Gisteren, ook na een dag wat opruimen in de moestuin, heb ik nog een behoorlijke maaltijd bij elkaar gesprokkeld.
Dankzij de zachte winter.
Er stonden nog wat broccoli struiken met kleine roosjes broccoli, wat oranje en paarse worteltjes,een sla/andijvie soort uit de kas en ondergronds een enorme hoeveelheid aardperen.(topinamboer)
De laatste stonden al 2 jaar in de tuin.
Zomers plukte ik er mooie bloemen van maar van eten was het nooit gekomen.
Heerlijke groente en makkelijk te kweken.
Antheman schreef:Mijn tante was ook al zo verrrukt over aardpeer. Nemen ze veel ruimte in beslag?
Leuk dat je nog een maaltje bij elkaar gescharreld hebt. Daar heb ik vorig jaar te weinig voor gezaaid. Dit jaar doen we dat anders
Pien28 schreef:Ja, een sneu, te laat geplant spitskooltje uit de herft staat hier ook nog en ook nog wat spruiten.
De laatste zijn wel mega groot geworden.
Maar een stampotje ofzo van maken met wat uitjes ,die nog over zijn van vorige zomer en wat kaas.
Dan staat er weer een voordelige ,en naar ik hoop, lekkere maaltijd op tafel.
Jullie lopen in Portugal wel voor op ons met het kweekseizoen, wat betreft de temperatuur denk ik.
Zoete aardappel heb ik nooit gekweekt , vraag me af of die ook zo gevoelig zijn voor ziektes als gewone aardappels en of ze meer warmte nodig hebben.