Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:15

Ikk drink groene thee van lipton, vind die zo lekker.. hij is bijna op en dan wil ik die van zonnatura halen en dan ook de brandnetelthee. Ik ga zo wat kip wokken met lekker veel groente en zilvervliesrijst. Heb ook een goede dag gehad vandaag! Goed ontbijt, daarna om half 1 mijn lunch en in de middag wat rauwkost en ga nu met het avondeten beginnen :)

Pindakaas heb ik nog van de lidl, de slechte, met stukjes noot.. zit dextrose en plantaardige olie in. Wat moet ik me voorstellen bij plantaardige olie, goed of slecht?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:19

dorientjuh, ik haal het bij de jumbo weg. Als ze het niet hebben kun je er wel om vragen of ze het willen bestellen voor je.

Nou ik heb het pangafilet gerecht gemaakt, wauw!! erg lekker zeg. Hoop dat er nog meer gerechtjes voorbij komen!! Nou nog verzinnen wat we morgen moeten gaan eten.

Pindakaas is niet helemaal mijn ding gelukkig :)
En Colway ik heb groene thee lemon van Pickwick en van zonnatura de brandnetel en soms goede nachtrust alhoewel ik de laatste niet meer zo veel van neem omdat ik anders de katten de hele tijd bij me heb zitten vanwege de valeriaan die er in zit ;)

Mijn eetschema voor vandaag was:
9:00 2 volkoren zonnefit met smeerkaas
12:00 omelet ( was bij mijn ouders op visite dan krijg je dat weer voorgeschoteld)
14:30 nog een appel met wat walnoten
en net het pangafilet gerecht.

orion_

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:28

Over thee.. ik drink nu op dit moment detox thee van Jacob Hooy. Verder hoorde ik dat kruidenthee (merken als Jacob Hooy, Pukka e.d.) beter voor je zijn dan bijv. Pickwick. Dit heeft te maken met de theïne (vergelijkbaar met caffeïne) en looizuur. Je kunt volgens mij beter echte kruidenthee kopen, daar zit dat minder - niet in.
Hier wel een tot nu toe tevreden dagje! Nog niet gezwicht voor lekkernijen met suikers en dat terwijl ik een dagje studeren achter de laptop heb. Is meestal een grote verleiding om te gaan snacken.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:39

Ik neem de groene thee van mn werk . De Lemongrass is lekker fris en we hebben ook kruiden theeën( de avond en sterremix zijn erg lekker) en zelfs ayuverdische kruidenthee (uiteraard bio). Daarvan vind ik vooral in de winter de classic lekker .
Mijn eetlijstje van vandaag:
Ontbijt: 2 (ze;fgebakken spelt)boterhammen 1 met huttekäse en 1 met appel/kaneelstroop
tussendoor: 1 dikke snee brood
Lunch: 1 appel en 1 ei (was aan het les geven...)
tussendoor: betje rundergehakt wat ik aan het bakken was voor de macaronischotel en 3 plakjes gedroogde ham
avondeten: beetje salade en macaronischotel( is heel veel groenten, kruiden,beetje rundergehakt en vezelrijke pasta van honig)de pasta heb ik meegenomen om een keer te proberen had wel de verpakkingen vergeleken en deze heeft meer vezels maar smaakt echt naar witte pasta en daar hou ik niet van...

Was niet van plan daarna nog iets te eten :)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:41

Ik heb van de tuinen een groene thee met gojibessen en acai! Erg lekker, ik drink het denk 2 keer per week...

Vanavond lekker een keer couscous met falafel en een salade. Had vandaag flink last van hoofdpijn en nu net weer uit bed dus geen zin om moeilijk te doen! :)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:43

Ik maak thee van salie, erg gezond en best te drinken. Die groene thee met gojibessen en acai klinkt ook goed!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:44

Ik drink ook allerlei thee van Yogi, Pukka, Jacob Hooy enz :j Meeste mensen die hier komen kijken wel een beetje zo van: heb je niet gewoon fruitthee ofzo? Nja :P Zo sta ik dan bij hun van: o jee, wat zou hiervan nou lekker zijn...

Ik ben zelf overigens altijd erg sceptisch bij dat soort dingen als vezelrijke pasta wat dan wit is maar voor volkoren door moet gaan. Hier staat bv over dat witbrood met extra vezels (http://foodwatch.nl/misleid/blue_band_g ... ex_nl.html) iets bij dat middelste uitroepteken. Dat ze houtvezels dan toevoegen als zijnde 'vezels'. Belachelijk :n

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:52

Ze rommelen wat af met ons eten... >;)
Ik heb me inmiddels ook op FB aangemeld bij Foodwatch, bedankt voor de tip.
Ik had afgelopen weekend bij de kringloop en boek gekocht: Het detox-dieet. Allemachtig dan kan je echt niks meer in je mond stoppen, dat gaat me echt iets te ver :=

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:17

deflin schreef:
....Mijn eetschema voor vandaag was:
12:00 omelet ( was bij mijn ouders op visite dan krijg je dat weer voorgeschoteld)

Pangafilet is niet zo gezond als je denkt!
Lees hier hoe het precies zit: http://www.vetvrij.com/documentaire-ove ... krijk.html

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:25

Miryamk schreef:
Ze rommelen wat af met ons eten... >;)
Ik heb me inmiddels ook op FB aangemeld bij Foodwatch, bedankt voor de tip.
Ik had afgelopen weekend bij de kringloop en boek gekocht: Het detox-dieet. Allemachtig dan kan je echt niks meer in je mond stoppen, dat gaat me echt iets te ver :=

Ik heb mij ook net aangemeld op FB bij Foodwatch. Over thee gesproken... las op hun pagina dat oplosthee van Zonnatura, de rustgevende avondthee, erg missleidend is! Zo goed als puur suiker en alles behalve rustgevend.....

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:30

Wat ik vandaag heb gegeten:
banaan
Ontbijt: havermout gekookt in verdunde kokosmelk en banaan
rijstwafel met pindakaas
Lunch: 2 boekweitboterhammen met jam en pindakaas
appel, hazelnoten, eitje
Avondeten: de witlofsalade die eerder in het topic genoemd is met avocado
en nu zit ik aan de chocolademelk die ook eerder genoemd is. Zeker een aanrader!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:30

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:33

singasong schreef:
deflin schreef:
....Mijn eetschema voor vandaag was:

Pangafilet is niet zo gezond als je denkt!
Lees hier hoe het precies zit: http://www.vetvrij.com/documentaire-ove ... krijk.html

Was het zo lekker, zit jij de boel we te bederven :P
Nou dat was dus de eerste en de laatste keer panga's voor mij.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:37

Sorry dat ik je lekkere gerecht heb verpest maar ik dacht voordat je het iedere week gaat eten, laat ik je even op de hoogte brengen ;)

Ik heb overigens nog een heel lekker gezond recept voor een brood zonder gist. Om je vingers bij af te likken. Kan in de oven zonder dat het hoeft te rijzen en je hebt het in 10 min. voorbereid.

Zal het morgen hier neerzetten. Het is ook nog zuiverend voor je lichaam.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:40

Singasong, ben erg benieuwd!

Ik ben ook lid van de nieuwsbrief van Foodwatch, erg verhelderend allemaal :j

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:43

Singasong, dat van margarine hoorde ik ook pas laatst! Bizar..... Vooral dat het maar 1 molecuul verschilt van plastic en het verdacht veel op verf lijkt...... Rare dingen doen ze tegenwoordig met ons eten.
Ik weet wel dat ik gewoon lekker roomboter eet.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:54

Haha, dank je wel singasong. Scheelt het was de eerste en de laatste keer van mijn leven dat ik het heb gegeten :)
Ben ook wel benieud naar dat brood recept.

En wat dat margarine betreft, ik blij dat ik nooit wat op mijn brood smeer

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:01

ik koop nooit margarine! staat een waslijst aan e-nummers achterop.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:05

__Martine__ schreef:
banaan
rijstwafel met pindakaas
appel, hazelnoten, eitje
en nu zit ik aan de chocolademelk die ook eerder genoemd is. Zeker een aanrader!

Hoe verdun je kokosmelk? Ik wil namelijk morgen gaan ontbijten met havermout, banaan en kokosmelk.

Ik drink verschillende theesoorten, heb momenteel kamille en "vitaal energie" van Zonnatura. Daarnaast drink ik veel Lipton groene thee met mandarijn (1 van mijn favorieten!) en groene thee met citroen van AH fairtrade. Orange Jaipur van Lipton is ook erg lekker, en Tahiti van Lipton (die is wel zoet).

Ik koop nooit pickwick thee, vind het troep..

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:10

ben benieuwd singasong naar je broodrecept! Dat magarine slecht is wist ik al een tijdje, ik heb het nog nooit op gelukkig. Panga vind ik wel lekker, ik neem het wel eens... maar neem meestal zalm, kabeljauw of koolvis.

Vanmiddag een hartige pannenkoek gemaakt met courgette, best handig om mee te nemen als lunch! Had alleen geen speltmeel meer dus boekweitmeel gebruikt...en ik ben gewoon geen fan van boekweit, daar zit een raar smaakje aan...

Mijn eten van vandaag:

9.00 uur ontbijt: havervlokken met een hand lijnzaad gekookt in water met banaan en kaneel, een scheutje kokosmelk en gojibessen en rozijnen.

11.45: Tussendoortje: 1 kwart van een boekweitpannenkoek met courgette

13.00: Lunch: 3/4 boekweitpannenkoek met courgette

15.30: Tussendoortje: 1 sneetje zuurdesembrood met biologische pindakaas en een handje noten.
+ 1 glas groentensap

19.00: Avondeten: couscous met zonnebloempitten, rozijnen en koriander + een gemengde salade, sperzieboontjes en falafel

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:13

Ik erger me rot aan de stijl van de info, maar goed de booschap mag doorgegeven worden.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:14

Doe je door de boekweitpannekoek alleen courgette of ook nog kruiden? Ik vind courgette weinig smaak hebben van zichzelf, maar verder lijkt het mij wel lekker! :)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:21

Ik had courgette en wat lijnzaad erdoor gedaan... je kunt ook wel kruiden toevoegen (tuinkruiden misschien), volgende keer ga ik wat knoflook toevoegen en ui. Maar ik maakt het dan wel weer met speltmeel, ik vind boekweit een rare nasmaak hebben.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:54

Toad schreef:
__Martine__ schreef:
banaan
rijstwafel met pindakaas
appel, hazelnoten, eitje

Hoe verdun je kokosmelk? Ik wil namelijk morgen gaan ontbijten met havermout, banaan en kokosmelk.

Ik heb er gewoon water bij gedaan. Kokosmelk zelf vond ik vrij dik en alleen in water koken met een klein scheutje kokosmelk vind ik niet wat, want ik vind havermout gekookt in water heel vies.
Morgenochtend ga ik als ontbijt een speltpannekoek maken.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:03

Ik heb net die uitzending terug gekeken en me ook meteen aangemeld op foodwatch!
Maar jeetje ik word er echt een beetje down van als je dat ziet. Echt aan bijna alles is zoveel troep toegevoegd! En ik wil zograag puur en gezond eten maar ik vind het heel moeilijk om te bepalen wat nou goed en gezond is. En wat voor mij ook meespeelt is dat ik een kilo of 4 kwijt wil en bang ben dat ik ga aankomen. Ik heb zolang geleefd op sonja bakker met al haar troep. Als ik weet wat ik nu al allemaal geleerd heb(dankzij dit topic)..

Maar goed, ik ga eens kijken wat ik morgen allemaal kan gaan eten. Ik heb een lange dag dus ik wil voldoende eten.