Taarten decoreren XV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:48

Kinke schreef:
tylose is niet perse nodig hoor, de letters gewoon langer laten drogen.

Super! Wil ze deze week al maken dus dan kunnen ze een week drogen :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:03

Mijn zoon vertelde dat zijn foto op de voorpagina staat van de website van zijn school,
De juf heeft de foto gemaakt

Afbeelding

Bonny_CT

Re: Taarten decoreren XV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:23

Gaaf tinkertom, vonden de juffen de taart ook lekker :P Ik vind em wel erg gaaf

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:44

ik kreeg de doos helemala leeg mee naar huis...dus ik denk het wel :P

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:57

Wat leuk zeg!

Esgargoth, dat is idd wel lekker ja, alles in 1. Hakselaar is ook wel handig ja.

Ik wil voor zaterdag een soort taart maken als in de mjam staat, die moederdag taart.
Met onderop dus een vierkante van 15 cm, en dan een rondje erop. Nu staat er in het voorbeeld een halve bol (op de muffin) van 7,5 cm, maar waar vind je zo'n vorm?
Ik heb alleen een bolletje van 15 cm? kwam in de la een soort mini ovenschaaltje tegen, zo'n mini quiche vormpje maar die is 7,5 cm doorsnede maar 4 cm hoog?

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:12

Wat een superleuke taarten en cupcakes komen er voor bij .
Ik probeer mijn allereerste creatie te plaatsen maar mijn album doet het weer eens niet jammer.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:25

Demi_Donna schreef:
Wat een superleuke taarten en cupcakes komen er voor bij .
Ik probeer mijn allereerste creatie te plaatsen maar mijn album doet het weer eens niet jammer.

Ik heb via hyves een foto hier gezet.
Deed het ook altijd via 'mijn album'maar zo is het veel makkelijker vind ik :j

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:07

Ik kijk al een tijdje mee in dit topic en als eerst wil ik zeggen dat ik echt vol bewondering al jullie prachtige taarten en cupcakes bekijk! Echt prachtig.
Ik heb zelf al een paar keer een taartje gemaakt, wel leuk, maar dat kan niet op tegen jullie kunstwerken. Alleen is mijn laatste taartje al weer even geleden, en nou keek ik net even in de doos waar al het marsepein in zit en nu zag ik dat ze over datum zijn. Ze waren goed tot 2 maart 2011, maar ik heb het altijd in het donker en op een koele plek bewaard en ik het net ook een stukje gegeten en ik vond het prima smaken. Maar nu vroeg ik me af of jullie weten of het veel kwaad kan als ik marsepein gebruik dat 1,5 maand over datum is?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:24

Hoi boktbakkers!

Ik heb een vraagje aan jullie. Voor het einde van m'n stage wil ik graag een originele traktatie hebben, taart is zo standaard. Nu kwam kathris met een briljnat idee, koeien cupcakes.

Op internet vond ik het volgende plaatje:

Afbeelding

Deze cupcakes vind ik echt fantastisch. Ik houd zelf niet zo van marsepein en fondant, dus volledig bekleden met fondant zie ik niet zitten. Vandaar dat dit me wel aanspreekt.
Nu de problemen waar ik tegenaan loop:
- Ik wil ze invriezen want ik heb niet veel tijd rond die tijd denk ik.
- Ga ik ze vullen of laat ik ze zo, er zit in principe al wat bovenop natuurlijk..
- Is het lekker om ze een smaakje te geven? Welk smaakje?
- Wat is het ultieme cupcake recept? Ik gebruik meestal Nigella’s recept..
- En wat is dan het ultieme botercreme recept?

- De oortjes, waar maak ik die van?
- De hoorntjes, waar maak ik die van?
- De oogjes/neusgaten, misschien de zwartjes van zwartwitjes?
- En het roze neusje, geen idee wat ik daarvoor kan gebruiken..

Er zijn al eerder mensen geweest met creatieve dingen hier dus ik wil echt een beetje uitpakken hiermee :P Vandaar ook die ellenlange vragenlijst en de lange voorbereiding..

Weten jullie hier misschien iets op/voor?

Vast bedankt! :)

PS: tinkertom, gave taart!!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:39

@im: oortjes kan je van drop wybertjes maken.
Voor de oogjes zou je ook chocolade bolletjes kunnen gebruiken. Hele donkere dan. Ik weet niet wat het formaat van de koeien is, maar zwartjes zijn misschien aan de grote kan?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:15

Wat voor chocobolletjes denk jij aan, Hanneke? Ik heb vanmiddag even in de supermarkt staan kijken maar kon zo gauw niks vinden, behalve die zwartwitjes, die leken er nog enigszins op..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:22

Meestal zitten ze door elkaar met wit, melk en puur. Ongeveer een 3 à 4 mm doorsnee. Maar ik weet ook niet goed in welk formaat ik moet denken. Zijn het gewone CC of mini's?

Zarah_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:44

Ik heb laatst bij de Xenos decoratiespul gekocht, daar hadden ze ook van die kleine chocoladebolletjes, inderdaad wit, melk en puur. Misschien zou dat nog wat zijn?

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 00:05

Ik was vanmiddag bij de Xenos om te kijken naar die vierkante bakvormen.. Maar die waren er helemaal niet? :/

En de cupcakestandaard kon ik ook nergens vinden..

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 06:07

imd schreef:
Wat voor chocobolletjes denk jij aan, Hanneke? Ik heb vanmiddag even in de supermarkt staan kijken maar kon zo gauw niks vinden, behalve die zwartwitjes, die leken er nog enigszins op..

Bij de C1000 bij de bakspullen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:45

Oooh díe bedoelen jullie! Da's een goeie, ik ken ze wel idd. Dat moet wel gaan passen ja :j Ik denk dat ik van het weekend maar eens ga testen :P

@LauraMc: bedoel je de vierkante bakvormen of vierkante springvormen? Die springvorm heb ik ook, vind het een beetje een onding eigenlijk :=

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:31

Rinske schreef:
Hoeveel liter en kg biscuitmix kan er in de kom Escargoth? Ik heb ook naar die Kenwood zitten kijken, maar een hakselaar is altijd handig om te hebben.

Esgaroth ;) Niet Escargoth. Ken uw literatuur qua Lord of the Rings ;)
Maar om antwoord te geven op je vraag: eigenlijk geen idee! Een flinke lading beslag voor een 26 cm taart past er prima in, je houdt nog ruimte over.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:37

imd schreef:
Oooh díe bedoelen jullie! Da's een goeie, ik ken ze wel idd. Dat moet wel gaan passen ja :j Ik denk dat ik van het weekend maar eens ga testen :P

@LauraMc: bedoel je de vierkante bakvormen of vierkante springvormen? Die springvorm heb ik ook, vind het een beetje een onding eigenlijk :=

Springvormen! Maar ze waren er helemaal niet. Had even met eigen ogen de kwaliteit willen zien :)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:41

Een vraagje: Om cc's te maken gebruiken jullie daar speciale cc mix voor of is het ook mogelijk met gewone biscuit mix?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:43

Ik was gisteren bij de makro, daar hadden ze 20% korting op het marsepein, en de biscuit enzo. Heb dus even mooi wat spullen ingeslagen!

Kan je fondant dat over de datum is nog gebruiken zonder er ziek van te worden? Het was goed tot 2 maart, maar ik heb het altijd koel en donker bewaard. Ook heb ik net een stukje gegeten, maar ik merkte geen verschil.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:51

odenxia schreef:
Een vraagje: Om cc's te maken gebruiken jullie daar speciale cc mix voor of is het ook mogelijk met gewone biscuit mix?

Het kan wel, maar ze worden dan wat droger. Dat kan je oplossen door ze te vullen.
Je kan beter cakemix, muffin-mix of speciale Cupcake-mix kopen ;)
De Cupcake-mix is nog het beste!

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:24

Voor CC gebruik ik
125 gr bastersuiker
125 gr rijzend bakmeel
125 gr boter
1 zk vanille suiker
2 eieren
3 eetlepels melk

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:25

odenxia schreef:

Biscuitmix zou ik niet doen. Heb dat ook 1x gedaan, ze waren wel gelukt maar eigenlijk helemaal niet lekker. De bovenkant was een klein beetje verbrand, en ze smaakten in zijn geheel naar lange vingers := Ook waren ze erg droog.
Ik gebruik zelf altijd gewoon cakemix, dat smaakt prima! Heb 1x de muffinmix gebruikt, maar naar mijn idee smaakte dat niet anders dan cakemix.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:26

LauraMc schreef:
Springvormen! Maar ze waren er helemaal niet. Had even met eigen ogen de kwaliteit willen zien :)

Kwaliteit is zeer, zeer slecht :) Omdat ze niet goed sluiten, loopt dus alles er steeds uit. Gewone bakblikken zouden moeten kunnen neem ik aan.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:31

Maar dat heb je dan toch ook met ronde springvormen?

In ieder geval heb ik er wel 2 mee genomen en voor dat geldt wil ik dat zeker testen...
als het beslag er wel uit loopt kan ik ze altijd nog gebruiken voor andere dingen...appeltaart ofzo :D
dus weggooien hoeft niet...
Tuurlijk zal de kwaliteit vele malen slechter zijn dan de prof. bakblikken.

krijg vanmiddag mijn mixen binnen dus zal het vanmiddag eens testen en op de foto zetten...