Taarten Decoreren XIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:12

Ieeeww bounty :+
Kokos is hier ook niet favoriet!

Ik ga zometeen de jurk van de prinses maken. Heb een roze taart gemaakt in de blanda en eigenlijk een chocoladetaart in een gewone vorm. Maar als ik het recept van 30 gram bloem en 30 gram suiker per ei pak en dan een deel van de bloem door cacaopoeder vervang krijg ik gewoon een koek. Beetje jammer..
Met de gewone biscuitmix kan je geen chocoladetaart maken, of wel?

Wil iig de chocoladebiscuit in lagen tussen de roze biscuit doet en dan vullen met een laagje crispychocolade met aardbeienjam en een laagje pure chocolademousse met aardbeien :9

MamaMiesje

Re: Taarten Decoreren XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:03

De Bakkerijtaarten zijn idd heel standaard altijd.
Wij hadden in 2003 een taart van deze bakkerij. Vier lagen, wel vrij standaard wit met roze/oranje rozen, linten en sierrandjes, overigens ontzettend lekker en hij kostte 220,- (incl 50,- borg voor de standaard). En de bovenste laag bleef inderdaad over en hebben we meegekregen :j

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:55

Kinke schreef:
Die taart van Diana is wel netter dan die van de site die Jaime linkte.

Vergroot de foto maar eens ;) De vulling komt bij de middengaten eruit, bobbels en vouwen bij de randen etc.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:57

BrittKitt, een berg cacao door de gewone biscuitmix doen moet denk ik ook lukken? En anders toch ergens chocolade biscuitmix op de kop tikken

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:01

Die site vind ik ook niet zo bijzonder hoor.

Even een vraagje, ik ga 2 bol taartjes maken, 1 tje decoreren en de andere ga ik of m'n zoon laten maken, of ik doe m in de vriezer (voor de volgende baby haha)
Maar ik heb dus edible silk gekocht, die glitter. Maar doe je die eroverheen strooien of erdoorheen kneden?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:02

Jaime_ schreef:
Haha als heel bokt nou gaat trouwen komende maand, en als ik dat zo hoor heb ik het iig druk :') ik kan het geld wel gebruiken :+ nee zonder gein, zoiets zou ik heel gaaf vinden natuurlijk, een bruidstaart voor een bokker.

Ik heb mijn vriend via Bokt leren kennen, dus als we ooit gaan trouwen, dan mag jij een bruidstaart maken voor een Bokker met een Bokt-partner. ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:02

Samantha, heb je een linkje van welk product dat precies is?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:10

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:31

Het is gelukt met een recept van DLT, de basismix met 40 gram cacao, 20 gram poedersuiker en een half ei extra. Hij echt zoooo lekker :9

Taart is wel iets groter geworden dan verwacht :') Had ook misgerekend en moest een vulling extra hebben, dus heb nu chocolademousse met aardbeien; slagroom; crispy chocolade met aardbeienmousse. Afgesmeerd met chocobotercreme. Dat wordt wel een behoorlijke chocobom :D In een taart met 2 lagen chocobiscuit en 2 lagen roze biscuit. Vanavond afmaken, ben benieuwd.

Dust is altijd bedoeld om te poederen/verven toch? Niet om je marsepein te kleuren iig, begreep ik.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:53

Samantha_ schreef:
Mayo schreef:
Samantha, heb je een linkje van welk product dat precies is?

Deze geloof ik:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/inde ... ath=34_216

Dat is (glans)poeder, daarmee dust je (met een penseeltje poederen) of leng je aan met een klein beetje alcohol, dan kan je ermee verven. Het is niet bedoeld om door de marsepein heen te kneden :)
Laatst bijgewerkt door Mayo op 26-01-11 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:54

Ok thanks, voor een laagje glans dus? Lijkt me erg mooi, jullie zien het resultaat over een paar dagen wel. ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:56

Yep, doe dat wel náást je taart op een keukenpapiertje en laat het even intrekken voordat je het op de taart aanbrengt. Het stuift soms aardig of je komt er per ongeluk naast. Je veegt het niet zomaar weg ;)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:00

wat vinden jullie hier van is dit een goed idee?
ik moet voor 5 februari 24 cupcakes maken nu doe ik een aantal geel met bruine vlekken en op elke cupcake een groene letter uit eindelijk moet het de zin succes in kenia vormen ben nu aan het denken om bij die andere cupcakes een groene onderlaag met een geel en wit bloemetje erop te doen past dit een beetje of zou het uit de toon vallen?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:01

Mayo schreef:
Yep, doe dat wel náást je taart op een keukenpapiertje en laat het even intrekken voordat je het op de taart aanbrengt. Het stuift soms aardig of je komt er per ongeluk naast. Je veegt het niet zomaar weg ;)

O das wel een goede tip, anders heb ik glitter muren en aanrecht. :P

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:02

Waarom niet een groene onderlaag met een girafje er op oid? Dan komt het geel met bruin weer terug?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:51

Heb vandaag nog een biscuit in een cakevorm gebakken, voor mijn eigen verjaardag. Gevuld met kersen en slagroom, afgesmeerd met bc met sinaasappelsmaak en een scheutje Grand Marnier erin :9
Rondom om de cm een chocostickje en zaterdagmorgen nog even vers fruit erop :)

De überroze prinsessentaart is vandaag ook opgehaald en het meisje en haar mama waren er heel blij mee :j

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:30

Er wordt weer flink wat gebakken! Wel allemaal foto's maken he! :)

Heb daarstraks mn zwangerebuiktaart afgeleverd.. ze waren heel blij!
Het was niet echt soepeltjes verlopen.. had een prachtige berekening voor huidskleur maken (3 delen blanke marsepein op 1 deel roze). De vorige keer kwam dat goed uit.. nu bleek deze toch een stuk feller te zijn dus het bleef heel roze.. Steeds meer blank erbij dus heb nu nog een hoop huidskleur liggen :') .. Wilde de jurk turqoise maar toen het EINDELIJK de goede kleur was kon ik echt geen kant op met de marsepein.. Toch uitgerold, over de taart, maar was echt geen gezicht, de gaten vielen er al in als ik ernaar keek.. dus die er weer af en toch maar lila gemaakt.. doorkleuren, uitrollen, erover, afwerken en afleveren.. mn pols doet wel echt zeer maar het resultaat mocht er (naar mijn mening) toch wel een klein beetje zijn.. voor een eerste keer was ik er wel blij mee :o .. Heb foto's gemaakt dus zal die vanavond even uploaden..

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:43

@ Brittkitt had ik nog niet aangedacht is een goeie nu dan proberen het girafje goed te krijgen :P

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:00

Hallo !:)
ik zou me eerst eventjes voorstellen
ik ben ashley 17 jaar en woon naast Chernique @ bokt
omdat ik vaak in dit topic kijk en er heel veel mooie taarten voorbij zie komen leek het mij wel handig om hier advies te vragen.
het is niet zo dat ik normaal taarte bak maar voor mijn vriend zou ik graag een valentijns taart willen maken (hij houd van caramel)
ik heb al een beetje op internet gezocht.
ik had chernique ook al om hulp gevraagt @ hyves
Weten jullie misschien een leuk recept?
en een betrouwbaare site of een winkel waar ik een hartvoormige bakvorm kan kopen
alvast bedankt :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:05

Als vulling vind ik zelf banaan-slagroom met bebogeen errug lekker en die valt hier ook altijd goed in de smaak.
Marsvulling is ook lekker :j

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:09

Ik heb pas geleden daimmousse gemaakt.. erg lekker! Cappucinocreme met bebogeen is ook erg lekker!
Voor de bakvorm zou ik even in de OP kijken, daar staan een aantal betrouwbare sites :).

Je kan ook nog bestellen bij www.theeentaartspulletjes.nl , ontbreekt in de OP maar ook prima site.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:59

Ben benieuwd naar je taart linda! ;)

Zo, vanavond proeverij gehad.. volgens mij wel positief :)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:02

hoi, jullie hadden nog het complete taartje met tiara tegoed...bij deze...
Afbeelding
het taartje is maar 15 cm doorsnee, dus klein...

en nog deze gemaakt 10cm.
vond hem wat saai dus uiteindelijk nog met botercreme chique krullen erop gespoten. was erg mooi, helaas toen geen foto meer gemaakt.
Afbeelding

beide van chocoladebiscuit, met banaan BC en BBR...mijn colega's vonden het erug lekker..ze hebben allen mijn tiara opgeten! |(
vandaar volgende opdracht innen voor een kindje die 1 wordt 12 feb.
wil het niet heel vaak doen in opdracht maar voor collega's en familie vind ik het nog wel leuk.

edit: heb bij de xenos een silicone deegroller gekocht, werkt super! 7,95
Laatst bijgewerkt door Marisje76 op 26-01-11 22:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:08

Jaime_ schreef:
Ben benieuwd naar je taart linda! ;)

Zo, vanavond proeverij gehad.. volgens mij wel positief :)

Foto's zijn aan het uploaden :)

Had je foto's gemaakt van je taarten? En nog goed gekomen met je auto?

Leuke taarten zoekend76!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:10

Leuk zeg!

Hartvormige bakvorm, ik heb vorige week zo'n siliconen ding bij de hema gekocht, voor ik dacht 7,95!