Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Saskiaatje schreef:Ik doe het tegenovergestelde van Atkins, dus veel khd, weinig kcal en weinig vetten en ik ben in een half jaar tijd 16 kg kwijtgeraakt.
xingridx schreef:overigens vind ik het boek wel een aanrader, vind niet dat je zomaar KHD moet schrappen zonder er verder meer vanaf te weten, je moet wel oppassen dat je geen voedingsstoffen etc gaat missen daardoor!
anneve schreef:Saskiaatje schreef:Ik doe het tegenovergestelde van Atkins, dus veel khd, weinig kcal en weinig vetten en ik ben in een half jaar tijd 16 kg kwijtgeraakt.
Ik hoef niet af te vallen, wou wel een herverdeling van vet, en dat is gelukt: dus cms kwijt op mijn buik, ben daar erg blij mee.
Bijgaand wat literatuur of de voordelen van low carb vs low fat. Ik moet er wel bij zeggen dat het geen enkele zin heeft om eventjes 2 weken low carb te doen. (Je moet dit 80 jaar volhouden voor het beste resultaat.) Maar dat low carb veel gemakkelijker vol te houden is dan low fat blijkt ook uit studies.
Volgens mij is dit niet meer te negeren en wordt het hoog tijd dat de voedingsdeskundigen ophouden om low fat te promoten:
anneve schreef:Ik moet er wel bij zeggen dat het geen enkele zin heeft om eventjes 2 weken low carb te doen. (Je moet dit 80 jaar volhouden voor het beste resultaat.)
denice schreef:Maar je mag toch af en toe weleens zondigen hoop ik ! Of gaat je lichaam dan gelijk op de veterbijstand
Oscar schreef:denice schreef:Maar je mag toch af en toe weleens zondigen hoop ik ! Of gaat je lichaam dan gelijk op de veterbijstand
Zondigen is zo ongeveer het slechtste wat je je lichaam aan kunt doen. In de eerste fase kom je nl. in ketose. Zodra je teveel khd. eet, gaat je lichaam uit ketose. Het duurt weer een tijdje voor het terug in ketosestand is en je kunt in die tijd ook weer die vervelende afkickverschijnselen. Het schijnt ook slecht te zijn voor je lichaam om telkens zo te 'wisselen'.
Urielle schreef:Dat las ik idd op een forum, als je ineens stilstaat qua afvallen, dat het dan juist helpt om een keer te zondigen en daarna weer de inductie in, dan schijnt het weer vooruit te gaan?