[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:59

ik kom nu op 515 kcal. dit alleen over ochtend en middag. extra mager ivm het uit eten gaan vanavond. moet wel een buffer inbouwen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:00

muesli niet, all bran wel maar laat ik er nou vanochtend achter gekomen zijn dat ik gisteren het laatste beetje had opgegeten! anders doe ik dat namelijk ook nog door de yoghurt.
misschien kan ik net voor de vergadering even heen en weer fietsen naar de super.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:04

Allbran werd mij ook aangeraden. Ja

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:14

Ik ben heerlijke cakejes aan het bakken met m'n nichtje Haha!

Moest oppassen vandaag op de kindjes van m'n zus (4 en 1), zometeen gaan we ze versieren Haha!

BA: heb je nou gisteren geen avondeten op? Of zag ik dat verkeerd? Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:16

wel avondeten op, zat krap in de planning. heb 4 witte boterhammen met gebakken ei gegeten Clown

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:29

Ahh Haha! ok

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:50

ba; ik eet idd niet meer dan 2 stuks fruit per dag. Ik eet veel groenten tussendoor. Maar ik noem het allemaal maar fruit, is wat makkelijker Knipoog

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:53

ukje schreef:
Hoezo mag je geen fruit en zuivel. Ik denk dat ik vandaag maar weer is ga proberen om een ijsje te eten.

Wij hebben raketjes en nog een soort waterijsjes in de vriezer liggen, zijn erg lekker en qua kcal. vallen ze wel mee Lachen

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:17

BA, wat goed zeg dat je al zoveel bent afgevallen!

Ohh maar 2 stuks fruit max... oehhh dat is lastig voor mij...

Ik eet ook geen 5-7 boterhammen op een dag. Eet dan smorgens ook altijd yoghurt met muesli (suikervrije) en iets van fruit erdoor. En smiddags 2 boterhammen. Maar als ik smorgens ook brood zou eten zou ik op 4 boterhammen per dag komen.

Maar All Bran is beter dan (suikervrije) muesli?
Ik eet wel veel suikervrije muesli, elke dag doe ik aardig wat in mn yoghurt Want dat vult heel goed vind ik.

Deze week veel gesnoept... maar niet aangekomen Weeg t zelfde als vorige week 76,4kg

BA, wat eet je nog meer voor tussendoortjes als je geen sultanas, ontbijtkoek e.d. eet? En maar 2 stuks fruit mag...

Planning:

O: yoghurt, suikervrije muesli,aardbeien, 1 weetabix doorelkaar
L: 2 vk boterhammen filet american
T: 2 perzikken
D: groenteprutje met aubergine, courgette, paprika en salade met sla, tomaat, komkommer, paprika
T: appel

Beweging: 50 (18km) fietsen, vanavond uurtje fitness

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:35

heb trouwens tarwezemelen in mn yoghurt gedaan, zitten veel voedingsvezels in...

Want ja bedacht me, dat alleen yoghurt, eigenlijk geen vezels in zitten..

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:36

Alleen yoghurt vind ik ook echt geen ontbijt, zit amper wat in Lachen

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:38

Idd, waterijsjes zijn zeer geschikt voor dit weer. Wij hebben ook festini ijsjes in de koelkast liggen. Voordeel dat ik van roomijs ontzettende buikpijn krijg, dus denk er wel 2x over na voordat ik dat eet.
Fijn dat er toch wat vanaf is BA, hoop dat het je motivatie kan geven om vol te houden.

Bij mij gaat het nu een week goed.
WW: 62.2
Vorige week: 62.7
Start: 63

Vandaag:
O: brinta
t: kiwi
L: 2/3 vb met kaas en ham
t: frambozen
A: pasta met zalmsnippers

Verder paardrijden en skaten.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:04

Lieke schreef:
Idd, waterijsjes zijn zeer geschikt voor dit weer. Wij hebben ook festini ijsjes in de koelkast liggen. Voordeel dat ik van roomijs ontzettende buikpijn krijg, dus denk er wel 2x over na voordat ik dat eet.
Fijn dat er toch wat vanaf is BA, hoop dat het je motivatie kan geven om vol te houden.

Bij mij gaat het nu een week goed.
WW: 62.2
Vorige week: 62.7
Start: 63

Vandaag:
O: brinta
t: kiwi
L: 2/3 vb met kaas en ham
t: frambozen
A: pasta met zalmsnippers

Verder paardrijden en skaten.

Die ijsjes bedoel ik! Wij hebben ze aarbeidensmaak, maar je hebt ook perensmaak, erg lekker!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:06

Pivanti schreef:
Ik eet ook geen 5-7 boterhammen op een dag. Eet dan smorgens ook altijd yoghurt met muesli (suikervrije) en iets van fruit erdoor. En smiddags 2 boterhammen. Maar als ik smorgens ook brood zou eten zou ik op 4 boterhammen per dag komen.
Planning:

T: 2 perzikken
D: groenteprutje met aubergine, courgette, paprika en salade met sla, tomaat, komkommer, paprika
T: appel

Beweging: 50 (18km) fietsen, vanavond uurtje fitness

Ik vind dat je ook al zo (achtelijk) weinig eet, helemaal met die beweging! Snap het niet hoor Boos!

Enne.. ik kom makkelijk aan 5 boterhammen en soms ook wel aan de 7 (als ik werk eet ik er wel 6).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:39

wat ik nu doe (ipv de tussendoortjes die wel gezond zijn maar ik niet mag) is extra groente; radijs, wortels, komkommer. dat soort werk. Niet ideaal en ik zit dus erg laag in mijn kcal, maar dat is nu even niet anders. heel heel langzaam gaan we voedingsmiddelen toevoegen om te zien waar het nu precies mis gaat. gist weten we al, maar ik kan niet mijn hele leven gistvrij eten...

all bran is beter dan muesli, want zelfs de suikervrije variant bevat suikers. suikervrij houdt bij deze namelijk in dat er geen suikers zijn toegevoegd. er zitten wel natuurlijke suikers in.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:54

BA, ja klopt natuurlijke suikers zitten er wel in... Zal ik voortaan eens kijken voor All Bran.
Is zo lastig om echt gezond te eten... overal stoppen ze tegewoordig suiker en andere zooi in... Bijv ontbijtkoek of liga.. denk je dat dat best gezond is (tuurlijk is het nog steeds gezonder dan snoep oid) maar daar zitten ook allemaal weer suikers in enz... Beetje jammer vind ik dat.

Ladyjoy, normaal eet ik ook gewoon een tussendoortje tussen ontbijt en Lunch hoor. Maar mn ontbijt was pas om 11u omdat ik heb uitgeslapen, na die twee vroege dagen.

En dan straks na de lunch fietsen, pony doen en rijden en weer terug... dan snel avondeten, dan sporten.. dan heb ik het druk en denk ik niet echt aan eten enz Alleen als ik me verveel (bijv. als ik aan het oppassen ben) dan wil ik eten, en is het vooral lekkere trek (omdat hun die dingen in huis hebben daar).

Maar wat zou ik nog toe kunnen voegen Ladyjoy?

Heb trouwens tussendoor toch een perzik op, en zo brood eten. En vanmiddag dan nog een perzik. Heb die 2 even verdeelt.

En mn diner is nu niet echt veel, maar heb geen trek in rijst daarbij en aardappels houd ik niet van. Misschien dat ik nog een vegatarische burger erbij eet.

Oh en bij beweging komt er nog een half uur paardrijden bij (vergeet ik helemaal haha, waar ga ik anders naar toe fietsen... Clown )
Na die val vorige week er weer op. (rijd haar 1x in de week) Ze was wel van slag de dagen erna, hoorde ik van de eigenaresse... Maar ja even zien hoe het gaat... Mn zusje komt ook langs.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:03

Als er een britse shop bij je in de buurt is kan je daar kijken voor cereal zonder suikers toegevoegd. Ik zag ze hier al staan, ik eet zelf wel eens gewone ongezoete muesli door yoghurt voor af en toe kan het wel.

Vandaag
O: 2 boterhammen met chocopasta (oepz)
TD: wortels
L: maaltijdsoepje door mama (met vlees en groenten ongeveer een half litertje *burp*) Dat vind ik erg fijn als ik op dieet sta, dan heb je snel lekker eten, gezond vol pitamientjes en niet zoals gewone soep snel verteerd!
TD: yoghurtje met paar aardbeien en framboosjes
A: gekookt eitje, schijf ham en spinazie. Ga een ovenschotel maken waarop dat ligt op puree. Maar gezien ik zelf zo min mogelijk aardappels eet voor mij dus zonder dat Haha!.
TD: aardbeitjes

Beweging vandaag een uurtje fietsen ofzo, fitnessen zal er even niet inzitten. Allergische reactie op insectenbeten gekregen dus mijn benen staan helemaal vol met dikke plakken waar ik geen kledij op kan verdragen Boos! ... loop al twee dagen deels in mn nakkie Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:09

Allemachtig wat was het koud gister met zwemmen Nagelbijten / Gniffelen zal vandaag nog kouder worden Nagelbijten / Gniffelen Maar nog 2 keer en dan heb ik de medaille! Haha!

Belsje: wat vervelend zeg die muggenbulten! Smeer jij je wel in met deet?

Mijn planning:
o: 1 bb en een manderijn
t: 2 bb jam
l: 2 bb jam
t: pakje sultana's
d: pasta?
t: ligt eraan wat wij meenemen uit de winkel Tong uitsteken

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:33

Blesje, Ah wat vervelend zeg die insectenbeten!

Cereal? dat is een merk toch? dat heb ik wel zien liggen in de supermarkt... bij de plus..

Ik ga maar eens naar die knol toe. Is even zien hoe het gaat...

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:52

Flevo: Ik ben benieuwd wat er uit het gesprek met de chirurg gekomen is.

BA: Wat jij vertelt heb ik ook wel hoor. Als het gezellig begint te worden gooi ik ineens al m'n eetprincipes overboord. Clown Proficiat met je - 8,8!

mirriejj: Wow, je gaat goed!

Sizzy: Hm cakejes. Vingers aflikken Met wat versier je ze?

Lieke: Ik vind je dagen toch altijd erg magertjes hoor.

Gezond eten is idd erg moeilijk. Ik dacht ook dat muesli wel redelijk gezond was. Maar zijn die natuurlijke suikers dan zo slecht? Met suikers in fruit hou ik bijvoorbeeld echt geen rekening, ik eet dan ook gerust meer dan twee stuks per dag.

Vandaag:
O: Allbran met sojamelk
T: / (laat ontbijt, vroege lunch)
L: 2 bb met kaas, 2 nectarines
T: Bananensmoothie
T: Wortels met wat cocktailsaus
D: Aardappelpuree met maisburger en erwtjes
30 min hardlopen
T: Handje studentenhaver

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:16

Citaat:
T: 1 perzik
T: 1 perzik, appel/banaan
T: pakje crackers (droge, sultana etc) en/of plak ontbijtkoek
D: groenteprutje met aubergine, courgette, paprika en salade met sla, tomaat, komkommer, paprika misschien met 2 geroosterde boterhammen met een dun laagje boter of pasta??
T: appel met wat yoghurt

Beweging: 50 (18km) fietsen, paardrijden, vanavond uurtje fitness

Ik heb maar wat ingevuld hoor omdat je zó weinig binnen krijgt. Zo kom je eerder rond de 1800 calo's wat gezond is (en wat ook wel meer mag met zoveel beweging)

Citaat:
Met suikers in fruit hou ik bijvoorbeeld echt geen rekening, ik eet dan ook gerust meer dan twee stuks per dag.

Ik dus ook niet, ik vind dat echt zó'n onzin. Wat blijft er dan nog over om te eten?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:20

natuurlijke suiker kan je lichaam ook makkelijker afbreken dan die kunstmatige rommel. is alleen niet zo goed voor je tanden Tong uitsteken

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:24

ladyjoy schreef:
Citaat:
Met suikers in fruit hou ik bijvoorbeeld echt geen rekening, ik eet dan ook gerust meer dan twee stuks per dag.

Ik dus ook niet, ik vind dat echt zó'n onzin. Wat blijft er dan nog over om te eten?

Ja idd. Clown
Nou ja, no offence hoor BA, maar zo strikt wil ik het gewoon niet aanpakken. Lijkt me trouwens sterk dat er in Allbran dan geen natuurlijke suikers zitten eigenlijk. *gaat ff op doos kijken*

Edit: Nou m'n muesli heeft 0,6 gram meer suikers per 100 gr dan de Allbran. En 2,2 g per 100 gram minder verzadigde vetten.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:51

Hump: met roze glazuur, paarse suikerglitters en figuurtjes van hard suiker Haha! haha

Ze zien er prachtig uit Haha!

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:10

Foto? Tong uitsteken