Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:52

Hm, ik zou het wel eens kunnen proberen inderdaad, zo'n perensmoothie invriezen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:57

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:11

O: 3 beschuitjes, 1 met 10 gram jonge belegen kaas, 1 met filet American en 1 met 60 gram aardbeien met 4 gram suiker. 226 kcal
L: 2 plakjes tarwebrood met 15 gram Gelderse kookworst ertussen. (Stond er niet bij op Voedingscentrum dus ik heb rookworst gepakt.) en 2 rauwe wortels. 247 kcal
B: kwartiertje in het zwembad rond dobberen.
T: 2 waterijsjes, bakje magere yoghurt. 156 kcal
A: 2 plakjes tarwebrood, 150 ml groentesoep, 100 gram huzarensalade. 306 kcalB: 5 km fietsen, rondslenteren in de bieb.
T: 150 ml halfvolle vanilleyoghurt, waterijsje, 150 ml halfvolle melk, eierkoek en 5 volkoren crackers met niks en 4 wortelen. 558 kcal
B: workout.

Totaal: 1612 kcal
Vet: 37,6 gram.
Verzadigd Vet: 13,1 gram.
Eiwit: 58,4 gram.
Koolhydraten: 245,3 gram.
Vezels: 27 gram.

Ik moet mijn eten echt wat meer over de dag gaan verdelen haha! Kwa kcal zit het nu wel goed gelukkig, mijn BMR ligt rond de 1629, dus net iets eronder.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:16

Bhriseis schreef:
Mijn lunch is een echte aanrader: een salade met feta en watermeloen! Hoewel de watermeloen een uitgedroogd lichtroze geval is, is het geheel erg smakelijk :9

O: 80 g haver, rijstmelk, scheut soja banaan, water, lijnzaad; glas soja mild, dubbele thee
B: Boodschappen doen en de paarden verzorgen
T: appel
L: Gemengde sla, kerstomaatjes, olijfjes, fijne sperzieboontjes, basilicum, 80 g feta, watermeloen, scheutje azijn en olijfolie; kommetje met 50 g Quaker, 100 g rijstmelk, 150 g water
T: 2 pruimen, 2 nectarines
T: Roze Cornetto
A: 150 g aardappelen, spinazieburger, sla en tomaatjes met olijfolie en wittewijnazijn
T: Ananas!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:38

KarinvdM schreef:
O: Havermout, spelt-, roggevlokken, chia, hennepzaad met yoghurt, water en verse aardbeien en een paar plakjes paardenrookvlees
T: wat galia en honingmeloen
L: Kerriesoep en een salade van kropsla, tomaat, paprika, komkommer en Bieze coleslaw
T: IJsja van alpro vanilledrink, honingmeloen met slagroom en rode druiven
A: broccoli met Boursin cuisine en een runderfiletlapje met champignons, beetje monapudding en een stukje extra pure chocolade na
D: Groene thee, water en slimpie
B: 45 minuten paardrijden
T: paar aardbeien

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:23

O: 2 boterhammen, 1x pure hagelslag 1x sandwichspread (2x halvarine)
T: 1 kuipje soya vla-achtig iets vanille
L: 3 boterhammen, 1x gelderse worst, 1x pure hagelslag, 1x jam (3x halvarine)
T: stukje watermeloen + 1 banaan
A: gekookte aardappelen met een beetje ketchup, bloemkool, 3 stukjes kip
T: 1 waterijsje, zo'n staafje

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:23

Niet zo super netjes uiteindeelijk

O: 50 gr havermout + magere melk en cracker met zuivelspread
L: Salade na chinese kool, 1 tomaat en 2 stukken meloen en 2 BB met 1 ei, kipfilet en kaas
T: 2 mandarijnen + calippo
T: 2 BB met kaas
T: plak oude en plak gewone kaas :o
A: Chicken tonight met extra courgette, ananas(uit blik en siroop afgespoeld) en paprika + 50 gr. ongekookte rijst
T: Bekertje magere yoghurt + bbq rijstwafel

B: Lillian shred lv1 dag 2 + klein uurtje fietsen, werk tot 22.30 vandaar evt. extra boterhammetje
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 22-07-13 20:55, in het totaal 2 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:28

MarJon schreef:
mijn BMR ligt rond de 1629, dus net iets eronder.

Is dat je puur BMR, inactief of naar wat je beweegt?

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:06

Laura1589 schreef:
Hee dames!

Ik kom ook weer even kijken hier. Heb er een paar slechte dagen opzitten (begrafenis etc.) maar nu weer in t gareel! Lijstje voor vandaag:

O: 2 vk boterhammen met kipfilet, glas sinaasappelsap
T: 1 banaan
L: kleine portie gado-gado (bestond uit alleen groenten met een klein beetje saté saus), flinke portie verse fruitsalade en een krentenbol
T: 1,5 kiwi (helft van de kiwi was vies, dus weggegooid)
D: vegetarische bami met groenten en ei (vriendlief kookt)
T: bakje magere kwark
T: speltcracker met klein beetje boter en appelstroop

En beweging vergeten op te schrijven: ong. 25 km gefietst. En gewerkt, maar niet echt druk geweest en rustig aan gedaan dus daar weinig bewogen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:45

O: 2 volkoren boterhammen pindakaas + koffie
L: 2 volkoren boterhammen met 20+kaas en 1 boterham appelstroop
T: banaan
D: champignonsoep + 2 boterhammen met een gebakken ei (3 eieren)
T: bak yoghurt + druiven

B: Bum bum van brazil butt lift

Pff workout was zwaaaaar! Was eerste keer weer sporten na een lange tijd. Voelde me echt een vaatdoek!!

Verder is mijn dagje te mager vind ik. Morgen gewoon normaal avondeten met groentes en overdag meer tussendoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:39

O: havermout/vlokken met peer en rijst/amandelmelk/water
T: -
L: salade van chinese kool, komkommer, courgette, wortel, pinda's en pijnboompitten, met 3 vk crackers
T: 2 peren
A (bij vrienden): spaghetti met tomaten/champignons/vega-gehakt, veel salade (met van alles erdoorheen); aardbeien en aalbessen

B: hele dag op stap met paard (trailer etc), 15 min paardrijden

Comments zijn welkom! As always :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:21

O: 1 banaan (95 gram), 75 gram havermout, 7 gram lijnzaad, 200 ml ongezoete sojamelk
L: Hard bruin pittenbroodje met daarop wat shoarma, 1 plakje brie, beetje rauwkost, 1 nectarine
T: waterijsje, 100 gram wortel, 2 suikervrije kauwgoms
A: restje kippensoep (half bakje), 1 gekookte aardappel, 2 vissticks, restje sperzieboontjes (100 gram), bordje salade (sla, olijfolie, paprika, eiwit, pijnboompitten, Parmezaanse kaas en wortel) als toetje een perzik
T: 175 gram magere kwark met 100 gram aardbeien en 30 gram blauwe bessen
T: 2 raketjes, schaaltje met tuinbonen en ui, 100 gram kersen en 1 mandarijn
D: veel water, 1xkoffie, 2x spa rood, flesje cola light
B: alleen 20 minuutjes lopen

Op zich redelijk gezond lijstje, maar eigenlijk te veel vind ik voor wat ik gedaan heb..
Ik had vandaag echt de hele tijd door honger, dus vond ook wel weer dat ik daarna moest luisteren :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:24

Welke site voor BMR gebruiktn jullie? ik heb deze formule gevonden:
655+(9,6x aantal kilo)+(1,8 x lengte in cm's) - (4,7 x leeftijd in jaren) x activiteitsniveau

Ik zou dan op 1503 uitkomen met een gemiddeld activiteits niveau (3-5 dagen training) omdat ik minimaal 1 uur fiets per dag en 2/3 x per week sport? Dus totaal 2330 kcal. Best veel nog. Dus alleen als ik meer eet/drink dan dat kom ik aan, mag dan niet minder dan 1800 kcal eten? Of begrijp ik het verkeerd? Hoe slecht is het dan om bv een x chips of een ijsje te pakken om je kcal op te krikkeb, dat maakt dan verder niet veel uit?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:37

BMR vind ik moeilijk. Vooral omdat je heel veel verschillende formules tegenkomt :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 23:58

Als je honger hebt moet je eten Lis, dus goed gedaan :Y)

Ik gebruik Valtaf Chantal; het staat bij beweging. Persoonlijk hanteer ik als minimum mijn BMR inactief, maar daar zit ik tegenwoordig wel elke dag over :+
Je zou het op valtaf even handmatig kunnen invoeren, en dan voor een week; dan zie je het gemiddelde (dus elke activiteit inbrengen zeg maar). Dan ben je zeker :)

B: Ik heb er net nog een outdoor-workout opzitten, heerlijk in deze avondkoelte!

Edit: Wat die chips e.d. betreft: in principe zijn kcal kcal, dus als jij 2000 kcal aan mayonaise eet, kom je nog niet bij, in principe. Wat ik aan mezelf merk is dat ik echter meteen vocht ophoud als ik te veel ga smokkelen met ongezonds. Daarentegen mag je best af en toe een ongezond tussendoortje/maaltijd, daar is niets mis mee in een gezond eetpatroon én het krikt je verbranding even op.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 02:15

@phormicola, we waren in een hele grote winkel en daar stond vanille kwark! :)
@chantalsmook, ja het is raar om te geloven maar wel fijn!
@brhiseis, we hebben tot nu toe steeds heerlijk weer! Alleen de eerste dan van grand canyon wat minder en gister in bryce canyon ook een middagje wat minder (onweer en regen wat ook wel weer een heel gaaf gezicht was!)

Nette lijstjes allemaal weer! Wel oppassen dat we met het warme weer niet te weinig gaan eten, omdat in bv sla/watermeloen maar zo weinig kcal zitten :)

Vandaag weer een dagje ontbijt bij hotel, heb me ogen uitgegeken wafels, pannekoeken, muffins, wentelteefjes, aardappelen, bacon, ei nou daar hoef je mij niet blij mee te maken sochtends :') daarna bryce canyon in gegaan dus niet echt geluncht. ( in totaal 11 km, 3,5 u, hoogteverschil van 428 meter gehiked, wel geleerd van grand canyon dat we niet te ver moesten gaan :') )
O: kellogs en andere ontbijt granen door blauwe bessem yoghurt, wat stukjes passievrucht
T/L/T: 1 banaan, 1 appel, 1 kaaskruiden broodstick (90 kcal)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 04:41

mandy358 schreef:
@phormicola, we waren in een hele grote winkel en daar stond vanille kwark! :)
@chantalsmook, ja het is raar om te geloven maar wel fijn!
@brhiseis, we hebben tot nu toe steeds heerlijk weer! Alleen de eerste dan van grand canyon wat minder en gister in bryce canyon ook een middagje wat minder (onweer en regen wat ook wel weer een heel gaaf gezicht was!)

Nette lijstjes allemaal weer! Wel oppassen dat we met het warme weer niet te weinig gaan eten, omdat in bv sla/watermeloen maar zo weinig kcal zitten :)

Vandaag weer een dagje ontbijt bij hotel, heb me ogen uitgegeken wafels, pannekoeken, muffins, wentelteefjes, aardappelen, bacon, ei nou daar hoef je mij niet blij mee te maken sochtends :') daarna bryce canyon in gegaan dus niet echt geluncht. ( in totaal 11 km, 3,5 u, hoogteverschil van 428 meter gehiked, wel geleerd van grand canyon dat we niet te ver moesten gaan :') )
O: kellogs en andere ontbijt granen door blauwe bessem yoghurt, wat stukjes passievrucht
T/L/T: 1 banaan, 1 appel, 1 kaaskruiden broodstick (90 kcal)

A: ik had een deel buffet dan mocht je onbeperkt soep en van de salade bar (soep zat een soort pasta in en geroosterde groentes, stukje bruin brood, sla, worteltjes, tomaatjes, broccoli, erwtjes, ei, knoflookdressing, gezoute pitjes, croutons, en ik vergeet vast nog iets)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:49

Mandy grappig om te zien dat jij zo met dat tijdsverschil zit!

Zo om 7.00 al wakker, dus net meteen lesje van Jillian gedaan, het is nu al warm! Gauw douchen en ga dan mooi al richting mijn moeder thuis. Die hebben een groot zwembad opgezet, lekker afkoelen :)

B: Les 3 Jillian Shred 30 days
O: 60 gr havermout+ magere melk/cracker met zuivelspread en stukje meloen
B: uurtje fietsen
T: Mandarijn
L: Bij mijn moeder, hoop 3 BB met mager beleg
T: Hoop wat fruit bij mijn moeder
A: Sushi 2 uur all you can eat. :):)
B: 50 minuten fietsen

De sushi zal wel een kcal bom zijn met alle sausjes en ook dingetjes uit de frituur/bladerdeeg, maar eet het bijna nooit en heb er echt zin in :):) En ook extra beweging dus compenseert mooi.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:15

Oh sushi <3 gewoon van genieten Chantal! Verder mooi lijstje ook, goed zeg dat je zo vroeg al gesport hebt!

Ik was van plan om vanochtend voor het werk te gaan sporten, maar toen de wekker om half 6 ging, heb ik me toch nog maar een keer omgedraaid :o

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:23

Dank je Many. Vind sushi ook echt heerlijk, mijn favoriete uit eten denk ik.
Snap ik dat je je om half 6 nog eens hebt omgedraaid! als ik het vanochtend niet had gedaan had ik het de rest van de dag ook niet meer gedaan denk ik :o Het zweet staat nu al op mijn voorhoofd en blij dat ik zo vroeg ben want met die hitte een uur fietsen is niks.

Succes vandaag met de warmte dames :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:24

Gister ipv 80 minuten, 120 minuten gefietst omdat het plastic tasje waar mijn rijspullen inzaten van mijn fiets gevallen was. :') dus ik moet terugfietsen om hem te zoeken. :+

Chantal: ik vind het een hele nette dag hoor, die 2 plakjes kaas zijn geen ramp. :') Veel plezier met de sushi :))
Vandaag een dagje naar familie, dus heb niet zoveel invloed op het eten.:P Net iig een lekker bakje havermout op.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:42

Cheetah :')

Klinkt als een erg actieve reis Mandy! Volgens mij zie je heel wat gaafs!

Many: dat je zelfs probeert op te staan om half zes om te sporten vind ik bewonderenswaardig :') :')

O: 80 g havermout, 150 ml rijstmelk, water, lijnzaad; glas soja mild; grote kop afgekoelde muntthee
B: Paardjes verzorgen
L: Gemengde sla, tomaat, olijf, feta, watermeloen, basilicum, azijn, olijfolie; 50 g Quaker aangemaakt met de helft rijstmelk, de helft water
T: 2 pruimen, 2 nectarines
T: Enkele kersen, halve mango
A: ?
B: BR cardio 1
T: Ananas

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:04

Hebben jullie die reclame al gehoord voor die app?! Snak500 app ofzo.
Zeggen ze: ''Wist je dat er in noten meer vetten zitten dan in chips?!''
''Kies dus bewust blablabla...'' ofzo

Gaan ze nou serieus chips boven noten aanprijzen? >;)

Vandaag voor mij:

O: Vanilleyoghurt + 7 el eat natural
T: 2 digestives
L: 2 bth + boter + ham/komkommer/tomaat, spculoos. Meergranencroissant. Glas fristi zonder suiker
T: Hero b'tween mueslireep, schaaltje watermeloen
A: Vanilleyoghurt + 6 el eat natural. 2 robbencrackers met boter en aardbeienjam. Moet om 16:15 al op de fiets zitten tot zeker 21:30 vanavond en dan nog een half uur terug fietsen.. (heb daar geen pauze)

Daarna:
Schaaltje vla, een tussendoortje en een appel

B: Op stal gerommeld/pony verzorgd/uitgemest, 1 uur fietsen en minstens 4,5 uur werken (vracht verwerken)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:13

meen je Chernique...mafkezen :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 13:25

Mijn God wat een idiote app _O-