Nogmaals bedankt voor het welkom allemaal 
Ingrid: Ja ben ik weer met al m'n smileys
Koetsiersbewijs is idd erg leuk
Heb de hele winter tot aan het voorjaar elke donderdag avond menles en over een poosje ook theorielessen. Erg gezellig ook, want veel mensen van de menvereniging ken ik al omdat ik 2 jaar gegroomd heb bij wedstrijden en ook wel als vrijwilliger heb geholpen. Kan ook wel een beetje mennen, gewoon langs de weg en door het bos, maar heb nooit dressuurles ofzo gehad en dat achenbach systeem is ook nog knap lastig
Maar wel heel leuk 
Die stap om weer te gaan sporten is idd heel groot.. Zo 's middags heb ik er best zin in, maar dan rond een uurtje of 6 is het helemaal donker en heb ik honger en om dan te wachten met eten en eerst van 7 tot 8 oid te gaan sporten en dán pas eten kan ik me momenteel echt niet toe zetten 
Jeetje wat een rotsituatie!!
Fijn dat de relatie is bijgedraaid. Maar hoe zit het nu met je ouders dan? Helemaal geen contact meer of is die situatie verbeterd nou je een eigen plekkie hebt en wat meer tijd voor jezelf? Wel goed dat je er met iemand over praat die je kan helpen ermee om te gaan 
En een Tinkermeisje?
Heb je een paard gekocht? 
Lees iets over shakes... Ik heb daar laatst ook over zitten denken
Roep elke keer heel hard dat ik het op eigen kracht wil doen met gezond eten enzo. Alleen als ik nou weer vastloop terwijl ik wel gezond bezig ben wil ik zoiets misschien ook eens proberen. Op gewicht blijven lukt me wel aardig, alleen dat afvallen he... 
Dat van die kaas is herkenbaar
Vind sommige ook net plastic, maar dat komt dus doordat het voorgesneden plakken zijn? Ben gek op jong belegen 48+ kaas
Af en toe een stukje moet kunnen vind ik
Maar ga dan denk ik toch eens kijken voor
Wat goed Imre! 3 kilo er af
Pivanti: Van de zomer deed ik wel altijd 's avonds laat nog sporten
Maar nou het zo donker en koud is kan ik me er niet goed toe zetten
Heb ook veel eerder honger dan in de zomer lijkt het wel
Mennen deed ik al wel, heb 2 jaar gegroomd met menwedstrijden en hielp ook wel als vrijwilliger bij wedstrijden op de menvereniging. En heb zelf met ritten ook wel gereden, dus kan wel een beetje rondsturen, alleen heb nooit echt les gehad, moet nou alles volgens het boekje leren natuurlijk en is best wennen hoor
Het is opeens knap lastig! Maar wel heel leuk en gezellig ook 
Andere sportschool is er niet
Deze is van 9 tot 12 en 4 tot 10 open en op zaterdag alleen de ochtend en op zondag is ie dicht. Zou wel 's middags kunnen gaan fitnessen ofzo, maar die lessen zijn vanaf half 7/7 uur.
Kickboksen vind ik ook heel leuk, is in de sportschool op dinsdag en vrijdagavond. En hier in het dorp worden ook kickbokslessen gegeven en dat is op maandag en vrijdagavond.. Komt ook weer niet zo goed uit dus
Mja waar een wil is is een weg en ik kán op zich wel, maar om 's avonds met dat prutweer nog van de bank te komen lukt gewoon even niet 
Ai een half jaar is wel lang, maar dan heb je ook wel de tijd om nog goed te oefenen of eventueel wat hulp te zoeken met leren.
Je bent er maar druk mee met je school en werk! 
Angelique: Heb je het me al eens verteld?
Ben af en toe net een vergiet hoor
Of was ik toen al niet meer zo actief hier? Heb echt een MEGA dip gehad wat betreft gezonde levensstijl
Maar ben mezelf nou weer aan het skuppen
(vind het gezellig om hier terug te zijn, maar toch ook wel frustrerend dat ik het zonder af en toe een schop onder m'n hol niet op eigen kracht kan volhouden
)
Weet je al of het een jongetje of een meisje is?
En wat een gedoe met die aannemer!! Er lopen toch ook prutsers rond he
En klantvriendelijkheid is vaak ver te zoeken..
Dat lijstje is idd handig Sizzy!!
Ik heb ook weer een afslankplan gemaakt op valtaf
Heb mezelf 25 weken gegeven om van de 78,8 (weeg ik nu
) naar de 68 te gaan (bij een lengte van 1.77m) Zowiezo eerst maar eens terug naar de 74, want dat gewicht heb ik jaren vast weten te houden en baal dus ook goed dat ik weer boven de 75 ben gekomen 
Waar ik ook steeds meer mee zit is dat m'n huid niet strak is. Nou kreeg ik laatst een tip dat ik met zo'n ijsding (zo'n pak om te koelen ) over m'n huid moest gaan om het koud te laten worden en dan de warme föhn er op, en dat steeds afwisselen en elke dag doen. Dan wordt de doorbloeding beter en zou m'n huid weer wat strakker moeten worden? Weet niet of het grote onzin is, maar denk dat ik het toch maar ga proberen
Hebben jullie hier ook last van en misschien nog tips? Ben al jaren rond dit gewicht, en vroeger dacht ik altijd van achhh het trekt nog wel bij, maar ben al een paar jaar verder en begin lichtelijk de hoop op te geven dat het vanzelf wel bijtrekt