[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:50

nee, ik denk het niet. heb me slecht aan de afspraken gehouden en ben in 5 weken slechts 1 kg afgevallen...

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:28

Misschien omdat je zo weinig eet BA? Vind ik wel als ik je dagplanningen altijd zie.. tenzij je 's avonds super vreetbuien hebt die je niet opschrijft..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:20

nee, 's avonds geen vreetbuien. alleen af en toe tussendoor een graai in de koektrommel van het werk, maar die schrijf ik ook gewoon op hier.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:21

heftige dr phil op rtl 5 nu, over anorexia en eetproblemen...

sorry dat ik verder ff niet mee doe.. zit nog thuis, kan geen kant op door hersenschudding en gekneusde schouder en verrekte banden.. gezond sporten, wat is dat? niet snoepen, wat is dat?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:33

Ik heb weer eens een nette dag! Werd weer tijd... Haha!

O: 2 eierkoekjes
T: mini-banaan, ontbijtkoek
L: 2 vlk boterhammen (kipgehakt en rundgehakt)
T: chocoladecakeje, komkommer
A: gekookte aardappels, spitskool, rundergehakt
T: magere yoghurt

Beweging: uur fietsen, half uur wandelen, tenniswedstrijd.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:37

@Chubby: sterkte!
@Mocca: inderdaad een nette dag!

Nou.. ik ga morgen naar de chirurg.. ben benieuwd wat hij gaat zeggen als ik zeg dat ik niets merk van mijn maagbandje (en ook niet voel zitten) ook al heb ik al 4cc in mijn bandje.. Ik bedoel, als ik hem niet voel, kan het toch ook niet worden gebruikt als 'hulpmiddel'? Ik voel me echt een mislukkeling... heb zoveel geprobeert en niets werkt gewoon bij mij... Verdrietig Waarom ben ik niet sterk genoeg?? Nou.. misschien heeft de chirurg wel tips ofzo.. Verdrietig Al begin ik met mezelf de hoop aardig op te geven.. Verdrietig

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:42

Sterkte Chubby!

Ben benieuwd wat de chirurg ervan zegt morgen, Flevogirl

Heb de rest niet bijgelezen... 2 vermoeiende dagen erop zitten.
Gisteren van 7 tot half5 gewerkt en toen nog van 20-23.30u opgepast. Vanmorgen van 7-10u gewerkt en van 15-18u Tussendoor lekker lui dvd gekeken op mn bed, was wel moe. Nu net thuis, dus zo even koken... iets van groente ofzo aubergine, courgette, paprika, dat moet op namelijk.
Morgen lekker vrij. Uitslapen, pony rijden, savonds weer eens sporten (na een paar weken niet geweest te zijn) \
Maar gelukkig genoeg beweging gehad met al t fietsen.

Vandaag ook een uur gefietst Lachen maar wel een beetje gesnoept... m&m's Bloos Gaat niet zo goed de laatste 2 weken, snoep regelmatig... Boos!

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:06

BA: Ik hoop dat je samen met de dieëtiste een oplossing vindt...

Chubby: Veel beterschap!

Mocca: Nette dag hoor! Misschien kan je met die beweging toch nog iets meer eten?

Flevo: Je bent geen mislukkeling. Ben benieuwd wat de chirurg zegt. Maar merk je echt niet van dat bandje? Kan je nog even veel eten als ervoor? Want dan lijkt me dat idd niet goed, al ben ik geen expert.

Pivanti: Die dag vrijaf heb je wel verdiend Haha!

Alvast m'n planning voor morgen:
O: Allbran met sojamelk
T: 2 nectarines
L: 2 bb met kaas, kleine ananas
T: Smootie met banaan
T: 2 wortels met wat cocktailsaus
D: Aardappelpuree met erwtjes en een maisburger
T: Handje studentenhaver

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:18

Humphrey schreef:
Mocca: Nette dag hoor! Misschien kan je met die beweging toch nog iets meer eten?

Neuh het was echt even een dagje nodig, vorige week op vakantie geweest en toen alles gegeten waar ik zin in had, en zat nog een beetje in dat patroon. Haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:10

@Humphrey: ik heb wel van de theorie gehoord van hoe kleiner je maag is hoe meer je moet opspuiten voordat je wat voelt van je bandje. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik geen mega maag heb... Bloos

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:03

Mocca schreef:
Humphrey schreef:

Neuh het was echt even een dagje nodig, vorige week op vakantie geweest en toen alles gegeten waar ik zin in had, en zat nog een beetje in dat patroon. Haha!

Afkicken dus Tong uitsteken Haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:13

mocca heeft duidelijk een balansdagje Clown
flevo, probeer jezelf niet zo neer te sabelen. overleg eerst met de chirurg en je voedingsdeskundige!
chub, het schiet dus niet bepaald op zo he? moet je maar veel bokken voor wat afleiding.
humpf, jouw dag ziet er ook goed uit!

net bij de dieetiste geweest. probleem voorgelegd dat ik momenteel 1 goede dag afwissel met 1 slechte dag. en dan dus gerust 12 lange vingers eet zonder het eigenlijk te proeven. we kwamen erachter dat ik vooral ongezond eet als iknin een gezellig gezelschap verkeer; vrienden, collega's...
hans kan onder mijn neus een zak chips leegeten en daar heb ik totaal geen moeite mee, maar op de een of andere manier gaat het verkeerd als ik 'buiten mijn eigen gedoetje ben'.
vreemd... wel grappig wat lijnen met je doet!

gewicht op 7 mei was 74.7, gewicht vanavond was 72.3. Toch dus wel afgevallen, al gaat het niet zo hard.
Moet veel en veel meer gaan drinken, want dat doe ik voor geen meter. kwam er gisteren bijvoorbeeld met het eten ook achter dat dat mijn eerste glas drinken was!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 00:03

benangelique schreef:
mocca heeft duidelijk een balansdagje Clown

Jup. Haha!

Tenniswedstrijd net ging helemaal niet zo goed. No Cheer
De wedstrijd begon en bij de eerste bal die ik sloeg verrekte ik mijn rechterschouder meteen.
En dan wordt tennissen heel moeilijk. Eerste set ging echt heel erg slecht, maar daarna gelukkig wel beter en we hebben alsnog gewonnen. Lachen Kwamen wel pas na elven van de baan, dus nu duik ik lekker mijn bed in. Doei, doei

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 07:03

woensdag weegdag!

vorige week: 66.7
vanmorgen: 65.9

Ik merk dat ik nu steeds meer moeite krijg niet te snoepen, maar het is nog vol te houden, gelukkig verkies ik liever fruit boven snoep.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 08:24

vergis je ook niet in de suikers die in fruit zitten he! 2 stuks fruit is maximaal per dag volgens de dieetiste.

woensdag weegdag; 71.1 kg!!!!
vorige week: 72.3...

sinds mijn start bij de dieetiste half maart, is er 8.8 kg af. ik is trots!

de planning van vandaag:
o: 2 zdb chocopasta
t: appel
l: yoghurt met banaan
t: stuk komkommer
t: stuk komkommer
a; uit eten...

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 08:40

Knap hoor BA! Nu volhouden Lachen

Mijn dag vandaag:
o: 2 bb kaas
l: 2 bb kaas + coolbest
t: waterijsje
a: hamburger met aardappelen en sla

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 08:49

maimai, je dag is wel heel erg mager hoor! je eet 4 boterhammen, terwijl 5 tot 7 geadviseerd wordt. ik mis je fruit en zuivel en waar is je ochtendtussendoortje?

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:12

ik weet het, maar ik mag nu bijna geen fruit en helemaal geen zuivel eten. Ik ben nu toch stiekem aan de kiwi (die had ik nog). Misschien koop ik zo nog sojamelk.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:25

Hoezo mag je geen fruit en zuivel. Ik denk dat ik vandaag maar weer is ga proberen om een ijsje te eten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:26

maar waarom dan zo weinig brood? neem je toch brood als tussendoortje?

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:36

@ukje: ik heb een zuivelallergie en ik ben nu aan het proberen om (in overleg met de HA) mijn andere allergieën onder controle te krijgen door fruit en zuivel te mijden.

@benangelique: dat is op zich wel een goed idee, doe ik vaak ook wel als ik trek krijg Lachen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:38

Angelique, wat goed dat je al zo bent afgevallen! Toch zie ik bij jou ook maar 2 boterhammen voor vandaag. Hoe kan je dan Karin vertellen dat dat te weinig is?

Ik kom net terug van mijn intake bij de dieetiste. Ik moet helemaal stoppen met suikers, meer zuivel eten (400ml) en inderdaad ook proberen om die 5 plakken brood te halen. Mag natuurlijk ook wel een roggebroodje bij zitten zoals ik nu doe. Ik zit nu op 4 per dag. Verder was ze ook nogal verbaasd over hoeveel ik was aangekomen terwijl ik zoveel beweeg. Nog meer bewegen hoeft dan ook niet. Over 3 weken ga ik weer.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:43

Goedemorgen,

word @ Wind, ik heb al meerdere keren gezegd dat ik vind dat je veel te weinig eet BA. Volgens mij zou je meer afvallen als je je spijsvertering goed aan de gang houdt.. Met een stuk komkommer werkt dat niet echt aangezien dat alleen maar vocht is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:51

lj en imre, dit is wat ik geadviseerd krijg van de dieetiste. Een ander moet 5 tot 7 sneden brood eten, maar daar reageer ik verkeerd op. Vandaar dat ik alleen gistvrij brood eet. Dat komt me zo langzamerhand mijn neus uit, waardoor ik mijn middageten doe met yoghurt. Dit is ook volgens de dieetiste een heel goed plan.
er staan al 2 stuks fruit op mijn lijstje, dus meer mag ik niet (ivm de suikers). in tussendoortjes als liga, evergreen en ontbijtkoek zit ook gist en dat gaat dus fout. vorige week relatief veel gist gegeten en dan val ik dus niet af en kom ik aan (3 ons).

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:58

Zuurdesem is inderdaad niet zo lekker. Scheve mond Mag je dan ook geen muesli of allbran in je yoghurt?