Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Re: Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:06

Idd Frederika. Maar je moet maar eens op blz 1 kijken, dan kan je daar je eigen minimale kcal uitrekenen Knipoog

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:07

LittleAnn schreef:
Missmiekie: je weet dat je ontbijt heel belangrijk is vanwege je spijsvertering e.d.? Ik was vroeger ook zo, kreeg nooit iets weg s ochtends, maar dat betekent niet dat je daarom ook beter bezig bent met afvallen weet je....

Ik weet het, vroeger ontbeet ik nooit, nu heb ik mezelf aangeleerd om 's ochtends te ontbijten. Dat neemt nog niet weg dat ik net zoveel kan eten als bv in de middag. Ik eet nu gewoon 1 a 2 boterhammen+bakje yoghurt oid..

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:10

2 boterhammen en een bakje yoghurt, dat vind ik een prima ontbijt eerlijk gezegd, al een stuk beter dan die ene Sonja boterham....Ja het is bij mij nu zelfs zo dat ik met honger wakker word, echt apart Lachen

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:10

LittleAnn schreef:
2 boterhammen en een bakje yoghurt, dat vind ik een prima ontbijt eerlijk gezegd, al een stuk beter dan die ene Sonja boterham....Ja het is bij mij nu zelfs zo dat ik met honger wakker word, echt apart Lachen

Jup, bij mij ook steeds meer!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:11

Ja precies. 2 boterhammen en yoghurt klinkt wel anders dan 1 boterham. Is ook anders Knipoog

Ik word nu ook met honger wakker! Op dinsdag ontbijt ik altijd voor de eerste les op school omdat ik een hekel heb aan vroeg opstaan maar dan hoor ik m'n maag al in de metro broem broem zeggen Tong uitsteken

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:11

Je kan er alles van zeggen dames maar je kunt er wel mee afvallen! Bereik je ideale gewicht! Hoelang je op dat gewicht blijft staat er niet bij.
Ik heb het de eerste 3 weken van januari gevolgd en ik moet zeggen dat ik wel een goede start heb gemaakt. Dat gaf voor mij de motivatie om verder te gaan. Dan wel op mijn eigen "meer verantwoorde manier". Bij mij was het altijd zo: Na 2 weken weinig resultaat, gauw een reep chocolade als troost!
Nu ben ik 10 kilo kwijt en ipv stabiliseren ben ik verdori al weer een kilo kwijt. En dat na 6 stukken taart in 48 uur!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:12

Hahaha.
Ik moet altijd een begin hebben voor ik ergens mee doorzet, als ik niet zie dat het snel werkt, dan stop ik meteen. Vandaar dat ik nu even begin met Sonja-Bakker, dan heb ik even een flink begin(misschien even iets minder gezond oid, maar dan heb ik wel een begin) en dan ga ik vanuit daar opbouwen naar een normaal patroon.
Misschien verklaren jullie me voor gek, maar gezond afvallen en met goed overgewicht blijven lopen, is net zo ongezond. Toch?!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:13

Wanneer je gezond afvalt, loop je als het goed is op een gegeven moment ook niet met overgewicht Knipoog

Somebody_

Nienke_ schreef:
Je kan er alles van zeggen dames maar je kunt er wel mee afvallen! Bereik je ideale gewicht! Hoelang je op dat gewicht blijft staat er niet bij.
Ik heb het de eerste 3 weken van januari gevolgd en ik moet zeggen dat ik wel een goede start heb gemaakt. Dat gaf voor mij de motivatie om verder te gaan. Dan wel op mijn eigen "meer verantwoorde manier". Bij mij was het altijd zo: Na 2 weken weinig resultaat, gauw een reep chocolade als troost!
Nu ben ik 10 kilo kwijt en ipv stabiliseren ben ik verdori al weer een kilo kwijt. En dat na 6 stukken taart in 48 uur!

DIT BEDOEL IK HELEMAAL!!! Ja

Somebody_

Sizzy schreef:
Wanneer je gezond afvalt, loop je als het goed is op een gegeven moment ook niet met overgewicht Knipoog

Zie hierboven Knipoog

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:16

Haha precies Sizzy!

Ik ben ook superverantwoord 10 kilo afgevallen. En ik at zeker niet weinig Haha!

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:17

Ik eet nu meestal rond 1400 kcal. Iets meer als ik meer beweeg. Als ik een dag niks uitvreet vreet ik ook minder. Dat deed ik eerder niet. lekker warm eten en bij bij de lunch altijd wat lekkers bijv. pizza, kroket, of een rijkelijk belegde stokbrood.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:19

Missmiekie
Je kunt dit prima bijhouden op valtaf.nl. Via sportdagboek kun je zien wat je per dag verbruikt en wat je minimaal nodig hebt voor je gezondheid

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:19

Mijn 20 kilo is er ook verantwoord afgegaan en ik voelde me er echt super goed bij... waarom zou je jezelf honger laten lijden als je die kilo's er uiteindelijk toch weer bij krijgt (of meer)?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:20

Ik heb heel veel bewondering voor de mensen die dat zo kunnen, dus op een superverantwoorde manier toch 10 kilo afvallen, maar ik kan dat echt niet.
Ik heb hetzelfde als Nienke, ik moet snel resultaat zien en dan ga ik daarna wel opbouwen naar een gezondere eetstijl. Anders dan voel ik me na 2 weken(voor mijn gevoel ontzettend mn best doen) zo sago, huilerig etc, dat ik iets lekkers pak en het zo opeet...
@Nienke_: Ik hou het ook bij. Ik zit veel rond de 1000-1100.(sorry sorry, soms iets meer, soms iets minder)
Ik ga nu eerst eens beginnen met SB-en (als het boek er is) en dan zullen we eens verder kijken..

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:22

Volgens mij gaat het er niet om dat je veel minder eet maar je moet 'anders' eten. Meer verantwoord.
Ik moet ineens denken aan een uitspraak van iemand hier in het topic (weet even niet meer wie, sorry). Zij zei: ik vind het zo vreemd, hoe meer ik eet, hoe meer ik afval!
En ik merk echt dat ze gelijk heeft! Het gaat niet om minderen, zoals iedereen altijd denkt met afvallen (uiteraard moet je wel dingen minderen maar over het algemeen eet je niet minder. Ik eet 7x per dag!) maar om er anders mee omgaan!
Als ik straks op mijn gewenste gewicht ben en weer wat 'meer' wil, hoef ik mijn patroon niet geheel aan te passen en zal ik waarschijnlijk ook geen jojo effect krijgen! Wat ik dus wel denk als je ineens enooorm mindert, heel snel veel afvalt en dan weer normaal gaat eten.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:24

missmiekie schreef:
Ik heb heel veel bewondering voor de mensen die dat zo kunnen, dus op een superverantwoorde manier toch 10 kilo afvallen, maar ik kan dat echt niet.
Ik heb hetzelfde als Nienke, ik moet snel resultaat zien en dan ga ik daarna wel opbouwen naar een gezondere eetstijl. Anders dan voel ik me na 2 weken(voor mijn gevoel ontzettend mn best doen) zo sago, huilerig etc, dat ik iets lekkers pak en het zo opeet...
@Nienke_: Ik hou het ook bij. Ik zit veel rond de 1000-1100.(sorry sorry, soms iets meer, soms iets minder)
Ik ga nu eerst eens beginnen met SB-en (als het boek er is) en dan zullen we eens verder kijken..

Als je op de verantwoorde manier (zoals we het nu even noemen) afvalt, zul je echt niet gauw een vreetbui krijgen want je lijdt echt geen honger! En je kunt best eens wat lekker pakken. Ik denk dat je echt weer aankomt als je NA het afvallen een gezondere leefstijl op wilt bouwen. Dan kom je waarschijnlijk toch weer aan!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:25

Henzz schreef:
missmiekie schreef:

Als je op de verantwoorde manier (zoals we het nu even noemen) afvalt, zul je echt niet gauw een vreetbui krijgen want je lijdt echt geen honger! En je kunt best eens wat lekker pakken. Ik denk dat je echt weer aankomt als je NA het afvallen een gezondere leefstijl op wilt bouwen. Dan kom je waarschijnlijk toch weer aan!

Als ik 'depressief' ben doordat ik niet, of nauwelijks afval, dan hoef ik geen honger te hebben hoor Knipoog

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:27

Ik ben ook een boel afgevallen door gezond te eten, en ik eet nu meer dan ik ooit gedaan heb! Haha!

Even wat fotootjes van vanochtend:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:29

Leuke foto's! Vooral die laatste! Mooi paardje ook!

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:31

Ach wat lief sokje!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:32

Henzz schreef:
missmiekie schreef:

Precies! Je blijft daarna toch niet maar 1000 kcal per dag eten!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:32

Lekker ding Sokje!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:33

Haha had ie lekker gezweet Sokje? Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 14:35

Die laatste is leuk Sok Ja Wat een lekker smoeltje!