Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 23:08

Vandaag van 7:30 tot 22:00 gewerkt. nu Eindelijk heerlijk thuis op de bank. Love mn bank <3

O: schaaltje yoghurt, roggebroodje smeerkaas, kiwi, omeletje van 2 eitjes, 3 paaseitjes
t: gekookt ei
L: bord gemengde salade, mueslibol met roomboter en old amsterdam, mandarijn
T: geen tijd voor tussendoor
a: spinazie schotel met vega gehakt en aardappel, gemengde salade, mandarijn, kwark toetje met appeltaart smaak (lekkah!)
T: wat winegums
t: 2 stroopwafels
t: handje gezouten pinda's

b: lang gewerkt

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 07:05

Gister avond helemaal los gegaan in de keuken, resultaat (alles paleo): brownies, carrotcakecupcakes, scones, quiche, gehaktballetjes in italiaanse tomaten saus...Vanavond komt hier nog bij: bosbessen/vanille cake, monchoutaart, crackers...rede voor al dit bakken, ik heb een paleo hightea georganiseerd dus veel voorbereiding...

Lijstje vandaag
O: 2 paleo bananenwafels met choco/koffie fudge
T: appel met notendip
L: restjes: 6 kleine gehaktballetjes, grote salade
T: 3 kokosmeel pancakes (mini formaat)
D: paleo meatza met ruccola salade
T: grote zelfgebakken paleo cranberrie kaneel koek :9
B: 10 km fietsen, 1 uur stevig lopen, stalwerk en paardlongeren

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 07:30

Planning
O: 150 ml amandelmelk, +/- 40 g havermout, 1 appel en kaneel uit de oven (eens kijken of ik het weg krijg) + kopje koffie met koffiemelk
T: cappuccino + havermoutreep
L: 200 ml sojayoghurt met banaan, 5 aardbeien en lijnzaad + 100 g worteltjes
T: stuk fruit denk ik
A:? (bij mijn ouders)
T: schaaltje yoghurt/vla

B: 3 paarden rijden, veel stal werkzaamheden

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 07:57

Wauw gaaf Horse! Dat je daar de fut voor hebt, om zo ontzettend veel te bakken!

Lange dag Zodiacje :(:)

Planning voor vandaag:

O: HONGER: 100 g haver, 250 ml rijstmelk, water, lijnzaad, amandelschaafsel; beker soja ongezoet
B: Paarden verzorgen, grondwerk, aan de hand wandelen
T: Appel
L: Restje couscous met schepje aubergine-sperziebonencurry, wat cherrytomaatjes en rauwe spinazie er bij; een banaan na
T: 150 g kwark met 2 sinaasappels en een beetje notengranola
B: BR Workout 2
A: 70 g ongekookte pasta (witte, rest is op) met el olijfolie, pijnboompitjes, basilicum, tomaatjes, rucola en parmezaan
T: Ananas met 150 g kwark

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:07

Jeetje wat een hoop baksels Horse :wow: maar het klinkt wel ontzettend lekker! Kunnen we geen bokt-paleo-high tea bij jou organiseren <<) :D

Vandaag maar weer een planning gemaakt, en weer even een beetje strenger voor mezelf zijn. Voel me helemaal een beetje bluh en opgeblazen door afgelopen week.

O: 70 gr havermout, 50 gr zomerfruit DV, 10 gr zemelen, 15 gr lijnzaad, 150 ml amandelmelk + water
T: 1 speltboterham met kokosolie en appelstroop
L: Zelfgemaakte bami met klein beetje mie-nestjes, ongev. 150-200 gr groente roerbakmix, 80-100 gr quorn, klein beetje pindasaus (1 eetlepel ongev.)
T: 1 speltboterham met kokosolie en appelstroop + iets van een vruchtennotenbroodje als ik echt nog trek krijg
A: maaltijdsalade van de Appie met appel, aardappel, versch. soorten sla, babyspinazie, beetje oude kaas, komkommer en klein beetje mayonaise dressing.
T: soja-yoghurt met rozijntjes, appel en kaneel

D: water, thee
B: 28 km fietsen, 8 uur in de bakkerij/winkel werken, 30 min body strenght oefeningen

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:22

Horse is druk geweest. Hoe zag je keuken eruit na dit avontuur? }> Klinkt heerlijk allemaal!
Phor, gaat het weer wat beter met je vreetkick? Je moet ook wel een beetje extra eten voor de beeb he, niks mis mee! Wordt vast een gezondere, fittere beeb dan het overgrote deel van de rest die in dit landje geboren wordt! Die komt er straks hardlopend uit.

Lijstje van gister:
2 havermoutpannekoekjes met Hero delight, 1 met een plakje kaas
t: niks
l: bakje rode bietjes met augurk en appel, 2 vk crackers met pindakaas
t: 2 vk crackers: 1 met kaas, 1 met smeerkaas
Uurtje gefitnesst en daarna
a: prei met honing-mosterdsaus op basis van griekse yoghurt met een vegaburger. Beetje droog ding dus opgeleukt met ketchup.
Wilde ijs als toetje! Zette het bakje in de magnetron omdat ik het lekkerder vind als het wat zachter is maar werd afgeleid dus ijs kon de prullebak in. Zondeee Was appel-kruimel en zoooo lekker! }:0 }:0

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:23

Venthe doe jij appel met kaneel erop in de oven? Of lees ik het niet helemaal goed? :j
Klinkt best lekker

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:23

Jaaaaa paleo high tea boktmeeting! I'm in :D

Ik ben sinds m'n verjaardag nogal uit m'n ritme qua eten.. Ben ook veel thuis om te studeren en als afleiding ga ik snaaien. Gelukkig is er nu niks slechts meer in huis. Neem me maar even voor om gewoon alles te eten wat ik wil, zolang het maar gezond is. M'n ontbijt vanochtend was al bijna 600 kcal! :=

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:27

Ohhhh horse1984, die paleo bananen wafels klinken goed! Zijn ze lastig te maken?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:30

Ik eet altijd 600 kcal als ontbijt, daar is niets mis mee hoor Eline. Met iets grotere maaltijden heb ik minder behoefte aan tussendoortjes en snaaitrek :)

Haha Danoesje, oepsie :P

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:36

Wauw horse1984 dat klinkt goed allemaal! Maar wat een werk zeg

Appel met kaneel uit de oven is heerlijk! Doe ik inderdaad ook weleens als ik in de avond zoete trek heb.

Ik heb mezelf aan mijn planning gehouden van gisteren, tussendoortje in de avond is een waterijsje geworden. Planning vandaag is:
O: 30 gram gierst, kokoscrème, rijstmelk, banaan, 10 gram gemengde noten en een dadel
T: Klein beetje kwark met kaneel en een peer
L: Pudla's (oftewel kikkererwtenpannenkoekjes :) ) met flink wat groenten en kruiden
T: Speltwafel met 100% fruit jam en wat rauwkost
A: 2 meergranenwraps met kip, rauwe groenten en chilisaus
T: Vanilleyoghurt

B: 30 minuten fietsen, 30 minuten wandelen en een uur personal training

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:38

als iemand nog een heerlijk, guilty-free recept heeft voor een lekker baksel voor het weekend dan hoor ik het graag. Heb voor het eerst sinds tijden even geen afspraken staan morgen dus heb wel zin om wat te maken in de oven :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 08:40

Ik stem ook voor een Bokt high tea bij Horse1984 :)) Jeetje, wat ben jij tekeer gegaan in de keuken haha, klinkt inderdaad allemaal heel erg lekker!

Dus Danoesje, ik denk dat je voor een guilt-free recept bij Horse moet zijn haha. Op haar blog staat ook al het een en ander. En probeer anders de paleo chocolate chunk cookies van The Iron You, of de black bean brownies van Green Kitchen Stories. Zijn hier beide altijd een groot succes :9

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:41

Schil je dan de appel af en in stukjes? Kaneel erover.. En in de oven? Hoelang moet zoiets in de oven? En op hoeveel graden?

Jou paleo lekkernijen klinken erg lekker horse1984 :j

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:41

Eline, wat heb je dan gegeten wat 600 kcal is?

O: magere yoghurt met appel, cacao nibs en een schepje aardbeien jam zonder suiker
T: banaan
L: ik ben een dagje weg dus weet ik nog niet!
T:?
A: frietjes met een kaassoufflé
T: stukje cake, wat kaasstengels en tucjes
D: thee, water en 2 of 3 witte wijntjes

vanavond vieren mijn vriend en ik onze verjaardag voor vrienden. Daarna is het uit met de pret van het eten van kaasstengels, tucjes etc :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:56

Stevig ontbijtje, even vitamine boost voor vandaag. Voor de rest shoppen in oberhausen! Ben vanavond pas laat terug. Een flesje water, een appel en evt 2 BB met kaas mee. Geen idee hoe ons ritme er daar uit gaat zien. Uiteindelijk denk ik dat ik alleen de appel op zal eten en daar lekker ergens doe lunchen/avondeten.

O: 1 bruin pistoletje met omelet met paprika, champignon, ui, tomaat, smoothie van bladspinazie, halve appel, halve banaan, halve kiwi en melk. 2 rijstwafels (1 met stroop en 1 met 30+ kaas)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:00

O: flinke smoothie van magere kwark, sinaasappel en frambozen
T: /
B: milde stalwerkzaamheden, beetje grondwerk met paard
L: 2 speltboterhammen: 1 met halfvolle roomboter en kaas, 1 met biologische pindakaas
B: 2 uur wandelen in flink tempo
T: wat druifjes
A: onbekend, borrel met aansluitend misschien wat eten, anders flans ik thuis iets in elkaar

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:03

Horselove , ik heb de appel geraspt (met schil) en gemend met de amandelmelk en havermout en kaneel en toen 20/25 min in oven gedaan op 180 graden :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:12

Wow Horse, zijn we uitgenodigd? :D dat klinkt echt fantastisch en jij inspireerd me om vanavond lekker te gaan bakken :)

Danoesje: ik heb de afgelopen 2 weken geen fut gehad voor sporten, maar ben niet op een bizarre snelheid aan het aankomen. Dat gaat nog steeds volgens de regels :+ Wat helpt is dat beeb m'n maag nu al in de verdrukking brengt (ik heb een kort bovenlichaam) en ik gewoon niet zoveel kan eten als anders.
Vanaf vandaag wil ik beginnen met extra dagen fietsen, ongeveer een uurtje per keer. Ik denk dat KT nu teveel is voor me.

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:30

Klinkt goed Venthe! ;)

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:58

Haha een hight tea zou leuk zijn...moet ik wel vrij zijn want het is wel ff een karwei.
@ zodiacje De bananenwafels zijn niet zo moeilijk te maken, kan je het recept wel doorgeven als je wil?
@phormicola idd lekker aan de bak vanavond! En nog belangrijker, schuldvrij snacken :D

De keuken viel gelukkig wel mee, heb een lieve man die met zijn opruimwoede daarna alles supersnel op kan ruimen...maar daarvoor....pfoe overal meel, echt heel erg...Ben een beetje nonchalant en slordig... :o

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:04

whoehahaha had wel een foto willen zien van keuken incl horse en man onder de bloem :D

Phor, dat scheelt dan weer inderdaad. Gelukkig zit je nog prima in je vel als ik dat zo lees! En aankomen ga je toch straks, er zit nu eenmaal een minimensje in de buik :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:07

Gisteren nog iets teveel chips gegeten :+
Vandaag:
O: 40g havermout met lijnzaad, chia, banaan, cacao en sojamelk
T: kapje donker meergranenbrood met huttenkase, wat pure chocola
L: 2 sneden donker meergranen met humus en avocado; 150ml arla lactoseveije yoghurt met frambozen
T: snee roggebrood met geitenkaas + een appel
A: 200g koolvis met mozzarella en tomaat uit de oven, krieltjes en sla
T:borrel op een feestje

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:24

Gisteren nog helemaal aan mijn lijstje gehouden.

Vandaag
O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad, rozijntjes, kaneel en appel
T: ongeveer 150g magere kwark met een banaan
L: 2 plakken roggebrood (100g) met pindakaas en komkommer
T: kiwi en peer
A: Ratatouille van ui, courgette, paprika, aubergine en tomaat met wat spinazie er door heen. En gebakken aardappeltjes
T: ? misschien nog wat op werk

B: 1.5 uur gewandeld, vanavond aantal uur in de horeca werken

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:01

Bhris: Ben vooral benieuwd hoe ik de middag ga doen, ontbijt eet ik vaak rond de 400 a 500 kcal!
Espoir: 150g halfvolle yoghurt met 50g cruesli en 4g chia, pannenkoek van 1 ei en 1 banaan met 40g havermout
Horse: of iedere bakker maakt een recept van jou en neemt dat mee? :=