Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:24

Dus je wilt tips, maar alles wat er gezegd wordt past niet in je straatje :') Dat werkt natuurlijk niet.

Je hebt koolhydraten nodig om überhaupt gebruik te maken van de eiwitten die je inneemt. Op je huidige patroon zou een eiwitshake een druppel op een hete plaat zijn.
Meer fruit, meer groenten en stop met bang zijn voor koolhydraten en suikers. Van fruit ga je niet dood en je word al helemaal niet dik. Ipv alleen een eiwitshake zou ik lekker 1-2 banaantjes erbij eten voor het fitnessen :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:43

Ik ga mee met de tips van Phor en Bhriseis:j.

Vandaag:
O: 2 vk bth runderrookvlees/sojaboter, vk beschuit aardbeien/sojaboter. 1 nectarine
T: Halve paprika
L: 2vk bth kaas/casselerib (tosti), 2 glazen karnemelk
T: ?
A: BBQ
T: Fruit, misschien nog een wijntje

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:46

O: 2 knackerbrod met hagelslag
T: kleine eierkoek
T: kleine banaan
L: 3 vb met kaas
T: kleine eierkoek
T: bakje aardbeien
D: krieltjes, bloemkool, vlees

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:53

O: sojayoghurt vanille (200 gram) met bevroren frambozen
T: 3 popcornwafels (rijstwafel met een beetje mais, smaakt gewoon naar rijstwafel vond ik)
L: 2 volkoren boterhammen met slankie sambal
T: 2 mandarijnen, 1 banaan
A: tagliatelle met zelfgemaakte champignonsaus van 200 gram champignons en sojaroom, basilicum en knoflook en misschien wat parmezaanse kaas

Drinken: over de hele dag verdeeld anderhalf a 2 liter water en 2 of 3 kopjes zwarte koffie

Althans, dit is de planning. Zou kunnen dat er nog een avondtussendoortje bij komt in de vorm van iets lekkers (witte wijn en/of zoute popcorn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:02

Net een paar dagen terug van vakantie waar ik alle dagen heb ontbeten en geluncht met brood. Bij het avond eten vaak nog brood met kruidenboter e.d. Ben er nu echt achter dat het niet mijn ding is. :n Was de laatste paar dagen alleen maar misselijk en opgeblazen ect.

Net heel veel vers fruit en groente gehaald. Vanochtend te laat mijn bed uit en door de warmte kreeg ik mijn havermout echt niet weg. Koud is al helemaal niet mijn ding dus voor morgen sojayoghurt gehaald voor bij het verse fruit. :)

O: Half bakje havermout en een koffie.
T: Niks ivm laat ontbijt en de warmte
L: Twee sneetjes pompoenbrood met geitenkaas, verse spinazie en wat aardbeien. + Kop groene thee.

Planning:
T: Ga het fruit schoonmaken zodat ik het makkelijk mee kan nemen naar mijn werk. Zal vast wel wat los fruit eten.
D: Sla met komkommer, 1/2 avocado, gebakken champignons, komkommer, perziken, alfalfa en een noten-speltbruger van ekoplaza.

B: in totaal 18 km fietsen, denk een half uurtje paard rijden en misschien een shred/ripped workout als me dat lukt met de hitte. {:}

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:05

ChantalSmook schreef:
Oamaru, in hoeverre wil je die 3 kg kwijt of wil je gewoon wat strakker worden? Ik ben boven smal en mijn buik/benen/billen zijn best flink. Mijn moeder loopt ook te zeuren steeds dat ik zo smal word (dat ben ik nooit geweest en vergeleken met mijn zus ben ik nu smal omdat het contrast gewoon groot is)Maar als ik nog meer afval gaat het erboven ook af en niet zozeer bij mijn probleemgebieden. Mijn BMI is verder netjes. Daarom ben ik nu begonnen met meer sporten en verstevigen van mijn spieren zodat het strakker word en mijn probleem gebieden hopelijk beter worden. Met mijn eetpatroon zou ik stabiel moeten blijven als ik straks minder zou sporten.
Misschien dat dat iets is voor jou?

Zit echt wel wat rond m'n buik wat er niet hoort te zitten, met m'n 178 en 64 kilo niet te zwaar. Sporten doe ik al vrij veel, en doe al weken een poging om mezelf aan de Shred te zetten. Ik ga m'n best doen in ieder geval. :)

Wat ik wel merk is dat nu ik zo min mogelijk E/nummers en troep eet dat m'n darmen een stuk rustiger zijn en dus meer energie heb om ook daadwerkelijk te kunnen sporten. :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:10

Bhriseis schreef:
Bereken eens hoe veel je eet via eetmeter en valtaf. Ik kan fout zijn want ik kan niet goed kcal inschatten bij een ander, maar ik vind het een erg karig lijstje. Bovendien eet je niet erg gezond met nauwelijks groenten en fruit.

Probeer je kcal eens te behalen met gezonde voeding :)

Ik eet sowieso elke avond warm met een flinke portie groente, wat aardappels en een stuk vlees.
Zal na mijn werk eens even kijken op eetmeter.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:58

Oamaru schreef:
O: Bio yoghurt met nectarine, banaan en handje cornflakes
T: Vegan/raw amandelkoekje
L: Fruitsalade, 2 crackers met plakje kaas/komkommer
T: 2 biskwietjes
A: Geroosterde zoete aardappel met boontjes en vega worstje
T: Stuk watermeloen, mango

Ik wil 3 kilo kwijt, oh wat is het moeilijk. Vooral wat hierboven genoemd wordt tijdens het werk erg lastig. Even een koekje hier, ijsje daar en een traktatie die je niet netjes af kan slaan 'want je bent al zo dun' :') Hoe doen jullie dat? Als je gewoon voor het mooie een paar kilo kwijt wil maar niet noodzakelijk? Heb altijd het gevoel dat ik me tegen iedereen moet verdedigen. :+

Heb ik ook :') Dat iedereen zegt, 'waarom dan, dat is toch niet nodig?' En m'n ouders zijn al helemaal erg, haha. Ik blijf het wel gewoon afslaan, heb er op de een of andere manier nu niet zo'n moeite mee en anders lukt het me nooit.

En ik heb inderdaad ook dat ik een stuk minder eet als ik bezig ben dan als ik thuis zit. Denk omdat je toch vrij snel gaat eten als je je verveelt oid.

O: 3 stukjes geroosterd brood met frambozenjam (Bonne Maman, dat kon ik dan weer niet afslaan :+ ), hardgekookt ei
L: ?
A: ovenschotel met iets van rundvlees oid, weet het nog niet zeker
B: 3 kwartier in de sportschool (loopband en crosstrainer)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:17

O: 2 boterhammen, 1x pure hagelslag 1x sandwichspread (2x halvarine)
T: 1 kuipje soya vla-achtig iets vanille
L: 3 boterhammen, 1x gelderse worst, 1x pure hagelslag, 1x jam (3x halvarine)
T: ik ga straks watermeloen eten :D en denk nog een stuk fruit
A: ?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:20

O: overnight oats (havermout, rijstmelk) met chiazaad, banaan, noten en kaneel
T: appel, pindakaaskoekje
L: 50gr linzen met rode ui, cherrytomaten, sla en rodewijnazijn
T: 5 worteltjes (waren kleintjes), misschien nog een appel of banaan
A: groentesoep en frittata met spinazie, tomaat en feta

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:22

O: 2 boterhammen en een glas vifit.
L: 3 boterhammen en een cracker en een glas melk.
T: een glas water en een appel.
A: spaghetti met tomatensaus waar groenten inzitten en een glas water.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:24

Wat een ander er van vindt als ik bedank voor koek, gebak, ijs of wat dan ook, dat boeit me niet.
Ik bepaal zelf wat ik wel en niet eet en ik zie ook niet in waarom je dat zou moeten verdedigen.
Sinds ik anders ben gaan eten ben ik een hoop kilo's kwijt, meer dan genoeg, maar ik ga niet terug aan de koekjes en andere ongezonde dingen om het vervolgens in no-time weer allemaal terug te hebben.
Een ander neemt maar mooi dat koekje of stuk taart, doe mij maar een stuk fruit. :)
En mocht ik wel eens een keer zin in wat hebben, dan neem ik dat ook rustig een keer.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:57

@Oamaru: Ik denk dat wij een soortgelijke BMR hebben; ik woog in januari 59.6 bij een lengte van 1.70. Met een jurkje aan had ik een leuk lijntje, maar in ondergoed... Ik had een gigantische vetbubbel ter hoogte van mijn navel, en of ik mezelf nu uithongerde of niet, het kreng bleef er zitten. Door meer te eten en over te schakelen op een gezond eetpatroon in combinatie met de shred is het buikvetje zowat gehalveerd *\o/* En ik zie hem elke maand een pietsiebeetje kleiner worden, zonder honger, maar mét energie :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:58

KarinvdM schreef:
Wat een ander er van vindt als ik bedank voor koek, gebak, ijs of wat dan ook, dat boeit me niet.
Ik bepaal zelf wat ik wel en niet eet en ik zie ook niet in waarom je dat zou moeten verdedigen.
Sinds ik anders ben gaan eten ben ik een hoop kilo's kwijt, meer dan genoeg, maar ik ga niet terug aan de koekjes en andere ongezonde dingen om het vervolgens in no-time weer allemaal terug te hebben.
Een ander neemt maar mooi dat koekje of stuk taart, doe mij maar een stuk fruit. :)
En mocht ik wel eens een keer zin in wat hebben, dan neem ik dat ook rustig een keer.

Helemaal mee eens! :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:02

Mijn lunch is een echte aanrader: een salade met feta en watermeloen! Hoewel de watermeloen een uitgedroogd lichtroze geval is, is het geheel erg smakelijk :9

O: 80 g haver, rijstmelk, scheut soja banaan, water, lijnzaad; glas soja mild, dubbele thee
B: Boodschappen doen en de paarden verzorgen
T: appel
L: Gemengde sla, kerstomaatjes, olijfjes, fijne sperzieboontjes, basilicum, 80 g feta, watermeloen, scheutje azijn en olijfolie; kommetje met 50 g Quaker, 100 g rijstmelk, 150 g water
T: 2 pruimen, 2 nectarines
T: Paar kersen, halve mango
A: ?
T: Ananas!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:48

Many: Ja he! <3 Ik heb het in New York veel op, maar hier in Nederland heb je het niet zoveel... :(
Chantal: Heb het wel geprobeerd haha, niet echt een succes. :P Het wordt echt gewoon 'hard' zegmaar, niet het softijs idee. Maar ook wel lekker hoor. :j
Bhriseis: Mmm, klinkt lekker! :j Ik ben alleen niet zo'n fan van meloen. :o Als ongeveer de enige op deze aardbol volgens mij. :=

Vandaag meegegaan met boodschappen halen en heerlijk veel fruit gehaald. :D En weer havermout, crackers, humus en yoghurt. :9

O: 30 gram(5 kleine eetlepels) havermout met soja amandelmelk, kaneel en rozijntjes
T: Perenwaterijsje, 5 snoeptomaatjes
L: 1 bb met rosbief, smoothie van bosvruchten, kleine banaan en magere yoghurt
T: cracker met humus, ?
A: Geroerbakte paksoi, aardappel en kipfilet :9
B: 80 minuten fietsen en paardrijden(als het wat afgekoeld is)

D: Water en Cristal Clear

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:55

Waarom hebben ze bij ons geen perenwaterijsjes, Cheetah -O- En lekker fruit geshopt, mmm! Vinden je ouders het al een beetje minder erg, je hele gezonde voeding-dinges?
Ik werd overigens maar boos toen ik die meloen opensneed: wat een treurig geval! Flauw he, om daar chagrijnig van te worden :')

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:05

Many schreef:
O: overnight oats (havermout, rijstmelk) met chiazaad, banaan, noten en kaneel
T: appel, pindakaaskoekje
L: 50gr linzen met rode ui, cherrytomaten, sla en rodewijnazijn
T: 5 worteltjes (waren kleintjes), misschien nog een appel of banaan druiven en een cornetto-ijsje (collega kwam op het idee om ijs te halen :D
A: groentesoep en frittata met spinazie, tomaat en feta

Bhriseis, je lunch klinkt inderdaad heerlijk! Goed idee om die meloen daar doorheen te doen!

Cheetahfan, mooi lijstje! Ik hou ook alleen van watermeloen, die andere soorten vind ik niks :)) dus je bent niet de enige.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:16

Zal na mijn vakantie ook weer eens meeposten hier!

O: 2 broodjes met vleessalade
T: -
L: 1 tosti ham/kaas
T:-
A: Pastasalade met gehakt, feta, komkommer en sla

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:26

Bhriseis: -O- Geen Festini? Of anders zelf maken? :) Niet echt... Maar ik stop er niet mee dus tja. :') Ik gooi gewoon mijn soja amandel melk in het karretje en wandel vrolijk verder. :)) Haha, is niet vreemd hoor. Die krengen kosten genoeg, dan moeten ze ook goed zijn. :j

Many: Ja, watermeloen gaat dan nog wel. :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:01

Many: Die combinatie was zooo lekker! Ik heb het idee wederom uit het boek van Cesat Casier.

Cheetah: Ja een ijsmachine zou ik erg gaaf vinden! Dan maak ik alles met peren 8-)
Hihi lijkt me grappig, dat winkelen :=

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:22

Haha, ik chanteer. :)) 'Anders koop ik het zelf wel' O:) Ja, een ijsmachine lijkt me ook wel leuk ja. Maar gewoon een perensmoothie invriezen, zou dat niet in de buurt komen? :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:34

O: Havermout, spelt-, roggevlokken, chia, hennepzaad met yoghurt, water en verse aardbeien en een paar plakjes paardenrookvlees
T: wat galia en honingmeloen
L: Kerriesoep en een salade van kropsla, tomaat, paprika, komkommer en Bieze coleslaw
T: IJsja van alpro vanilledrink, honingmeloen met slagroom en rode druiven
A: broccoli met Boursin cuisine en een runderfiletlapje met champignons
D: Groene thee, water en slimpie
B: 45 minuten paardrijden

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:44

Hee dames!

Ik kom ook weer even kijken hier. Heb er een paar slechte dagen opzitten (begrafenis etc.) maar nu weer in t gareel! Lijstje voor vandaag:

O: 2 vk boterhammen met kipfilet, glas sinaasappelsap
T: 1 banaan
L: kleine portie gado-gado (bestond uit alleen groenten met een klein beetje saté saus), flinke portie verse fruitsalade en een krentenbol
T: 1,5 kiwi (helft van de kiwi was vies, dus weggegooid)
D: vegetarische bami met groenten en ei (vriendlief kookt)
T: bakje magere kwark

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:49

Mooie lijstjes hoor! :D Kerrie soep lijkt me heel lekker, nog nooit gehad. :9

Cheetahfan schreef:
O: 30 gram(5 kleine eetlepels) havermout met soja amandelmelk, kaneel en rozijntjes
T: Perenwaterijsje, 5 snoeptomaatjes
L: 1 bb met rosbief, smoothie van bosvruchten, kleine banaan en magere yoghurt
T: cracker met humus, mandarijn, handje druiven
A: Geroerbakte paksoi, aardappel en kipfilet :9
B: 80 minuten fietsen en paardrijden(als het wat afgekoeld is)

D: Water en Cristal Clear