Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:40

Je lijf heeft op een hele dag X aantal kcal nodig. Of je die allemaal bij je ontbijt eet, of bij je avondmaal, of verdeelt over de dag maakt voor je lichaam niets uit :)
Bovendien heeft je lichaam ook gewoon kcal nodig om alle organen en dergelijke te doen functioneren.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:31

O: 50 gr havermout/melk/cracker met cottage cheese
L: 3 BB met 1 ei, 2 x zuivelspread, salade van 1 tomaat/45 gr chinese kool, 2 parten meloen en een mini kontje met stroop
A: Chicken tonight met extra courgette/paprika/ananas + 50 gr ong. rijst + schaaltje magere yoghurt/scheutje optimel aardbeien yoghurt
T: 2 mandarijntjes + BBQ rijstwafel en glaasje cola light

B: Jillian level 1 + 45 minuutjes gewandeld en klein uurtje gefietst. Te weinig gedronken, merk dat ik nu wat hoofdpijn heb ook.

Cheetahfan frozen yoghurt.. lekker! Maken jullie dat wel eens? Is dat makkelijk te maken? Stel je zou folie in een plastic bakje doen en dan yoghurt erin schenken/invriezen zou dat makkelijk eruit te halen zijn?

Dancer krijg je daar bv geen hoofdpijn van? Ik merk het vandaag al met werk dat ik eigenlijk voor de inspanning/zweten al te weinig heb gedronken. Zit nu net thuis en heb toch hoofdpijn.

Gast7391 je avond eten klinkt lekker!

Mandy vind ik ook hoor, als ik sommige slechte lijstjes zie vergeleken met mijn zondige dagen. Ik vind ook best als je de hele dag netjes eet en dan een ijsje e.d. echt geen kwaad kan. Een zak chips daarentegen leeg eten wat ik dan weer doe op een slechte dag :’)

Many ik heb vooral meer zin in ander eten, vind het lekkerder om salade/koude wraps e.d. te eten maar heb altijd wel zin in eten.

Eulogy, de voedingsconsulent bij het sportcentrum gaf aan dat ik ong. 600 kcal als richtlijn voor avond eten moest aanhouden. Maar inderdaad moet compenseren met de rest van de dag. Als je verder niet veel eet is het te weinig.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:51

Ah, dat is dan een fabeltje :+ Heb dat altijd gehoord, maar lees net inderdaad dat het niet klopt. Klinkt logisch dat het aantal calorieën in je avondeten afhankelijk is van wat je in totaal eet :j

Chantal, ik denk niet dat dat werkt. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is frozen yoghurt niet letterlijk bevroren yoghurt maar worden er nog wel dingen aan toegevoegd. Kan me althans herinneren dat ik zoiets heb gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 00:02

Anoniem schreef:
Planning:

O: havermout met peer en rijst/amandelmelk
T: 5 grote dadels
L: omelet van 2 eieren met ui en parmigiano op 2 oberlander-boterhammen
T: aardbeien, grapefruit, peer
A (eters): zalmcarpaccio met zeewier, wasabi en sesamolie (voor); dumplings met een vulling van gehakt/shii-take/garnalen/chinese kool/pinda/gember (hoofd); salade van mango/komkommer/ui (bij); kersen en aardbeien (na)

B: 1.5 uur fietsen, 15 min NTC

+ twee schepjes B&J ijs bij het toetje.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 00:02

Wat ik lastig vind is als ik bv 's avonds werk of sport dat ik meer kcal verbrand gedurende dag dan wanneer ik niets zou doen. Daardoor heb ik wel vaker een honger gevoel 's avonds omdat ik mijn hoeveelheid eten niet echt aanpas. Ben net als vandaag al vanaf 9.00 bijna continue in de weer geweest en had gewoon wat meer moeten eten. Terwijl als ik op de bank had gehangen ik minder zou hebbem verbrand en dan ook nog vaak wat extra's zoals een koekje e.d. pak. Misschien dat dat de reden is dat mensen zeggen dat je beter niets meer kunt eten 'savonds omdat veel mensen niet meer actief zijn en minder verbranden en gaan snaaien :) ?

Jammer dat je denkt dat het niet zo werkt. Ik zal eens ff googlen.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 07:43

Ja Chantal dat heb ik dus ook :')
Ben eigenlijk wel erg benieuwd geworden naar de havermout :D
He interressant om te lezen dat het niet uit maakt wanneer je eet! Ik dacht inderdaad ook dat je savonds niet te veel meer moet eten, maar gelukkig is dat dus niet zo! (komt vandaag goed uit :') )

En andere dag dan de meeste Amerika dagen
O: wat vanille kwark met wat kellogs, een manderijn/sinaasappel (weet niet precies wat het was)
T/L/T: paar hapjes cheesecake, 2 (kaaskruiden) broodsticks (90 kcal per stuk), een appel
A: we hadden een buffet en dan neem ik altijd van veel een heel klein beetje (vis, bruine bonen, rijst, stukje aardappel, wat pasta salade, wat ananas, veel van het salade buffet (sla tomaat mais dressing kboflooksausje wat nootjes/croutons) een soort soepje met wat groenten erin, klein stukje cronbread, stukje brood, en ik ben vast nog wat vergetn, hoefde van het dessert buffet bijna niets meer, mini stukje brouwnie, heel klein beetje softijs met mini beetje nootjes)

D: hele dag water (en thee)

Avond eten was veel maar de rest van de dag eigenlijk weer weinig, niet echt geluncht en gewoon beetje rare dag :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:42

wow Mandy, hoe kom je daar aan vanille kwark? :wow:

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:52

Mandy ik wist dat eerst ook niet en geloofde het ook niet echt, maar net als t weekend had ik pas laat indonesisch gegeten, maar rest van de dag ivh niet veel dus compenseerde dat mooi en ben verder ook niet aangekomen.

O: 50 gr havermout + magere melk en cracker met zuivelspread
L: Salade na chinese kool, 1 tomaat en 2 stukken meloen en 3 BB met 1 ei, kipfilet en kaas
T: 2 mandarijnen
A: Chicken tonight met extra courgette, ananas(uit blik en siroop afgespoeld) en paprika + 50 gr. ongekookte rijst
T: Bekertje magere yoghurt en misschien nog 1 BB met kipfilet

B: Lillian shred lv1 dag 2 + klein uurtje fietsen, werk tot 22.30 vandaar evt. extra boterhammetje

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:11

Ik heb dat ook Chantal; op een dag dat ik druk in de weer ben met school en de paarden eet ik aanzienlijk minder dan wanneer ik de hele dag voor de pc zit -O-

Heb je lekker weer Mandy?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:39

Sowieso is werken ook niet relaxt bij mij juist, zeker als ik een vroege dienst heb omdat ik continue in de verleiding word gebracht door alles op het werk (bv 2 x koekje bij de koffie, ontbijt/lunch aan tafel met cliënten waardoor ik meer eet of iets extra als ontbijt neem met alles op tafel en zo nu en dan extra's zoals gebak/ijsje e.d. (en dat is stiekem nog best regematig). Dus dat vind ik dan heel moeilijk afslaan. Eigenlijk is overdag vrij en 'savonds sporten/iets doen of een late dienst het beste voor mijn eetpatroon :P Dan kan ik echt mijn eigen eetritme aanhouden.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:41

Ik baat het beste bij 's ochtends sporten en dan een hele dag in de weer zijn door boodschappen te doen, met de paarden bezig te zijn, etc. Konden we maar leven als Hollywoodsterren, dan planden we onze dagen altijd zo in :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:42

haha ja joh, dat zou relaxt zijn!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:45

O: Bio yoghurt met nectarine, banaan en handje cornflakes
T: Vegan/raw amandelkoekje
L: Fruitsalade, 2 crackers met plakje kaas/komkommer
T: 2 biskwietjes
A: Geroosterde zoete aardappel met boontjes en vega worstje
T: Stuk watermeloen, mango

Ik wil 3 kilo kwijt, oh wat is het moeilijk. Vooral wat hierboven genoemd wordt tijdens het werk erg lastig. Even een koekje hier, ijsje daar en een traktatie die je niet netjes af kan slaan 'want je bent al zo dun' :') Hoe doen jullie dat? Als je gewoon voor het mooie een paar kilo kwijt wil maar niet noodzakelijk? Heb altijd het gevoel dat ik me tegen iedereen moet verdedigen. :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:50

Als het maar af en toe gebeurt neem ik het aan, maar mocht het nou elke dag gebeuren zou ik gewoon zeggen dat je er geen zin in hebt. Het is sowieso onbeleefd van die andere mensen om naar het waarom te vragen, maar mochten ze het toch doen zou ik zeggen dat je je niet goed in je vel voelt bij ongezonde dingen. Of het wel aannemen, en zeggen dat je het zo op eet, en het dan niet doen.

Ik zeg heel vaak: 'dat is erg lief van je, maar neen danku :)'. Of als schoonmoeder voor de tweede keer in de week met een stuk taart komt aanzetten, geef ik het nadien aan mijn vriend.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:56

Oamaru, in hoeverre wil je die 3 kg kwijt of wil je gewoon wat strakker worden? Ik ben boven smal en mijn buik/benen/billen zijn best flink. Mijn moeder loopt ook te zeuren steeds dat ik zo smal word (dat ben ik nooit geweest en vergeleken met mijn zus ben ik nu smal omdat het contrast gewoon groot is)Maar als ik nog meer afval gaat het erboven ook af en niet zozeer bij mijn probleemgebieden. Mijn BMI is verder netjes. Daarom ben ik nu begonnen met meer sporten en verstevigen van mijn spieren zodat het strakker word en mijn probleem gebieden hopelijk beter worden. Met mijn eetpatroon zou ik stabiel moeten blijven als ik straks minder zou sporten.
Misschien dat dat iets is voor jou?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:45

O: 1 volkorenbroodje met 2 plakjes kipfilet en wat kerrie erop en een banaan
T: Cup-a-soup champignon
M: 2 Volkorenbroodjes met ham en kerrie
T: Mandarijn
A: Witlof met schnitzel

Zou er graag 5kg af willen maar minder als dit kan ik niet eten want dan voel ik me slap en futloos, en meer bewegen kan eigenlijk ook niet. ;)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:47

Je zou misschien wel anders kunnen gaan eten :j Brood vervangen door crackers of yoghurt met fruit oid

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:50

Wat beweeg je nu op een dag? Ik denk juist dat je meer mag eten. Ik zou iig 2 mandarijnen nemen ipv 1, en ik zie cup a soup niet echt sls tussendoortje, misschien dan ook wat rauwkost/fruit? s avonds nog een tussendoortje (ik eet vaak de magere yoghurt van mijn toetje later op de avond ). En veel eten havermout als ontbijt zodat je lang een vol energiek gevoel hebt tot het volgende eetmoment. Is de kerrie trouwens kruiden of kerrie salade?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:51

Amira_ schreef:
Je zou misschien wel anders kunnen gaan eten :j Brood vervangen door crackers of yoghurt met fruit oid

Ik ben zelf niet zo'n fan van crackers en nog meer fruit als wat ik nu eet lijkt me niet goed ivm suikers.
Is speltbrood anders een optie?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:52

ChantalSmook schreef:
Wat beweeg je nu op een dag? Ik denk juist dat je meer mag eten. Ik zou iig 2 mandarijnen nemen ipv 1, en ik zie cup a soup niet echt sls tussendoortje, misschien dan ook wat rauwkost/fruit? s avonds nog een tussendoortje (ik eet vaak de magere yoghurt van mijn toetje later op de avond ). En veel eten havermout als ontbijt zodat je lang een vol energiek gevoel hebt tot het volgende eetmoment. Is de kerrie trouwens kruiden of kerrie salade?

Kerrie salade van de C1000 dus met kleine stukjes kipfilet er doorheen.
Ik fitniss 3 maal per week met flinke gewichten, elke avond bij de paarden en 2x per week hardlopen (gemiddeld 5 tot 10km)

EDIT: Ik hou niet van rauwkost en ik heb een kantoorbaan, dus overdag heb ik vrijwel geen extra energie nodig.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:54

Je eet veel te weinig Matheno. Minder eten dan dit, en je komt enkel bij :)
Bereken eens exact hoeveel kcal je nu eet, en hoeveel je er verbrandt voor de basisfuncties van je lichaam (BMR puur). Dit aantal heeft je lichaam nodig om je organen e.d. te laten functioneren. Werk je daar eerst en vooral naar toe, en wakker je verbranding weer aan.

Je mag niet meer dan 500 kcal minder eten dan wat je écht verbrandt op een dag (dus inclusief al je beweging) om af te vallen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:01

Je fitnessed met flinke gewichten en je let op suikers maar eet wel van die romige salades? Ik denk dat je je hele eetpatroon om moet gooien :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:10

Vandaag:

B: 20min fietsen en op de markt rondgelopen, zware meloenen gesjouwd :D
O: 200gr postelein, 200 gr komkommer, 50 gr belegen kaas, 10 ml olijfolie, 300 gr ingevroren watermeloen :9 160gr kersen, 1 appel (ga er denk ik appelchips van maken)
L: 60 gr havermout, 10 gr rietsuiker, 20 gr proteinepoeder, 5 gr cacao, 2 bananen
B: Killer Buns, Level 2 :%
A: 80 gr gedroogde zwarte bonen, 150gr tempeh gemarineerd in 40ml ketjap manis, 300gr broccoli, 1 tomaat, 75gr rode sla, 10gr kokosolie, 25ml olijfolie, citroensap, 1 peer

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:10

phormicola schreef:
Je fitnessed met flinke gewichten en je let op suikers maar eet wel van die romige salades? Ik denk dat je je hele eetpatroon om moet gooien :)

Ja ik ben echt helemaal verzot op die kerrie salade dus eens in de maand haal ik altijd zo'n klein bakje :D

Citaat:
Je eet veel te weinig Matheno. Minder eten dan dit, en je komt enkel bij :)

Zal wel meevallen toch? Ik heb ooit eens een Sonja Bakker dieet gevolgd maar hier kwam ik 5 kilo van aan in plaats van eraf.
Heb nu maatje 40 en zou toch wel graag weer naar een maatje 38 willen.

Zat zelf te denken aan eventueel een eiwit shake bij te nemen voor tijdens het sporten.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:18

Bereken eens hoe veel je eet via eetmeter en valtaf. Ik kan fout zijn want ik kan niet goed kcal inschatten bij een ander, maar ik vind het een erg karig lijstje. Bovendien eet je niet erg gezond met nauwelijks groenten en fruit.

Probeer je kcal eens te behalen met gezonde voeding :)