Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 14:48

@ Spetterlover: Zit je toevallig ook in VWO6? Ik zou morgen eigenlijk ook een tentamen van economie moeten maken, en donderdag wiskunde...

Mijn dag vandaag:
O: 3 cracottes (1x appelstroop, 1x sandwichspread, 1x hagelslag)
T: -
L: bruin+wit bolletje, met rosbief en kaas.
T: denk een koekje
D: ?

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 15:14

Nee ik zit in 5VWO, zijn geen eindexamens ofzo hoor, maar gewoon tussendoor..
En blehg ik snap er niets van

xx_Merle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 15:26

Mijnn dagje:
O:2 sinaasappels uitgeperst
L:Druifjes en Aardbeien
D:Druifjess aardbeien en appel

*Fruitdag*

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 15:42

Uhh Merle, ik vind het wel behoorlijk weinig!! ook al heb je een fruitdagje, hier kan jouw lichaam het niet op redden hoor...

fourth

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 16:32

Als je een fruitdag houdt kan je echt wel zoveel eten als je wilt hoor...doe er dan ook groente tussendoor. Ik heb het 1 keer gedaan maar tis niets voor mij, aan het eind van de middag werd ik enorm slap en ik kreeg zo'n behoefte aan zout en energie dat ik een verscrhikkelijke eetbui kreeg :/
D

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 16:33

Het begint nu echt slecht te worden bij mij pfft. Elke dag heb ik wel zo'n vreetmoment (vooral als ik net ui ben van school, terugkom vd paarden of na het avondeten) en dan echt alléén maar zoet. Argh. Vanaf nu ga ik normaal doen en alleen maar positieve berchten posten
Komt gewoon omdat ik zo weinig energie heb en naar eten grijp ipv gewoon normaal te slapen en te leven Nouja, ik hoop maar dat die ijzerpillen gauw gaan werken zodat ik niet meer zo moe ben.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 16:41

O: 2 stukken brood en 1 café du chocolat
T: Bakje kwark
L: 2 knackers/koniginnesoepsoep, ijsbergsla, 2 worteltjes, glas optimel
T: 1 appel
A: Broccoli&vegaburger, dan maar wat vroeger eten...die snackbar moet ik nog wel in maar dan hoef ik iig niets te bestellen.
T: sinaasappel

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:07

@VQ: hoe kun je weten of je een ijzertekort hebt? Ik ben de laatste tijd ook snel moe, en aangezien ik weinig vlees eet zou het daar ook wel mee te maken kunnen hebben toch? Kun je ze in de apotheek halen of gaat dat op recept?

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:32

Bluh, ben misselijk.
Net tijdens het rijden ook al gestopt, ging echt niet goed.
Misschien tussen de middag te slecht gegeten...maarja. Heb 2 geroosterde boterhammen op met chocopasta en cervelaatworst, plakje ontbijtkoek met hagelslag en 2 speculaasjes.
Nou, zometeen avondeten, neem maar wat minder.

Morgenochtend moet ik weer wegen, dat wordt echt niks. Heb de afgelopen week zó slecht gegeten.
Komende week wordt weer streng, gewoon alleen eten wat mijn schema me voorschrijft en géén dropjes, koekjes e.d.

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:34

Ik heb een bloedtest gedaan, want mijn moeder is drager van thalessemie (ook een bloedziekte) en ik dus ook blijkt uit die test. En toevallig kwam er ook uit dat ik hemoglobinetekort had Je moet dus eerst een bloedtest doen en dan krijg je op doktersrecept staalpillen.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:16

Even een vraag:
Is een fruitdag goed voor je?
Lijkt mij namelijk wel lekker (ik hou van fruit ), maar wat zijn er de voordelen van in je dieet?

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:19

Ik heb vanochtend ook een bloedtest gedaan in het ziekenhuis, mén die naald doet zeer zeg!
Ik wordt getest op bloedarmoede en een niet goed werkende schildklier, beide omdat ik het extreem koud heb, kan echt klappertandend aan tafel zitten terwijl de kachel op 21 staat. Echt door en door koud, tot aan je botten en zelf kippenvel op mijn wangen en hoofdhuid .
En omdat ik natuurlijk niet zo goed afval terwijl je met mijn eetschema bv net zo 'snel' als Mocca af zou moeten vallen.
Ik ben in 12 maanden 'maar' 9/10 kilo kwijt geraakt, zou lijkt me toch een stukkie meer moeten zijn .

O: Kom Fruit n Fiber met magere melk
T: 2 mandarijntjes en een klein stukje vers volkorenbrood met wat honing (ik en vers brood )
L: 2 sneetjes (vers ) volkorenbrood met Slankie 20+ smeerkaas
T: Appel en een handje Fruit n Fiber
D: Als het goed is gaan we weer lekker groente wokken met zoet zure saus, Valess roerbakstukjes en zilvervliesrijst.
Als toetje een bakje Optimel vla

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:21

Mocca schreef:
Even een vraag:
Lijkt mij namelijk wel lekker (ik hou van fruit ), maar wat zijn er de voordelen van in je dieet?

Een keer lijkt me geen kwaad kunnen, maar je moet het natuurlijk niet wekelijks gaan doen aangezien je je lichaam gewoon tekort doet.
Je valt er iig niet meer vanaf, als je een hoop fruit eet krijg je toch ook erg veel fruitsuikers binnen en dat maakt op den duur natuurlijk ook weer dik.
Zal eens op Google gaan zoeken

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:34

Ilse ik ben benieuwd wat er uit komt! Wat jij zegt over koud hebben, heb ik precies! Echt precies hetzelfde, door en door koud en niet warm te krijgen!
Mijn lippen worden zelfs blauw en mijn handen/vingers paarsig
Ik ben toen naar de dokter geweest en heb bloed laten prikken, maar was kern gezond volgens die uitslag! Erg vreemd..
En ik vind het ook vreemd dat ik niet afval, aangezien ik hetzelfde eetschema heb als jullie..

Vanavond als avondeten lekker bak sla gegeten met wat stukje stokbrood met boter.
(we hebben erg vroeg gegeten dus vanavond eet ik nog wat halfvolle kwark denk ik)

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:59

Vreselijk he, zie er nu al tegen op om zo naar mijn paard te moeten, heb het nu al zo koud, laat staan buiten .
Zo gaat het dus elke avond, zodra ik eenmaal een kwartiertje buiten ben is het wel weer over maar om de stap naar de deur te zetten is echt heel rot.
Zo te horen heb je inderdaad hetzelfde als ik, ik val ook zo ontzettend mininaal af, heel raar. Wél val ik in centimeters af?

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:01

Dit is trouwens wel heel grappig om te zien, zo was ik bijna precies een jaar geleden;

Afbeelding

En dit ben ik nu (zondag jl.);

Afbeelding

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:05

Ja idd ik zit het liefst binnen met mijn jas aan en handschoenen en ga liever niet naar buiten, eenmaal buiten valt het wel mee (tenminste als ik naar de paarden ga, anders niet, heb je toch minder warme kleren aan) en na het rijden heb ik het altijd superheet voor ffies..
Maar idd wel apart dat we weinig afvallen, werkt voor mij ook erg frustrerend omdat het in mijn ogen toch niet lukt dus dan stop ik er zo snel weer mee
Idd bij mij zijn er ook wat centimeters af, die had ik hier laatst neergezet, bij mn borsten wat, mn kuiten 2 ofzo, mn benen 1 en mn taille wat.
Maar in gewicht merk ik geen verschil

Leuk om dat verschil te zien! Ik kan vanaf hier ook zien dat je in je gezicht bent afgevallen, klopt dat? Of komt dat door de foto.
Voorderest zie je het natuurlijk ook

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:08

mijn dag:

O: 2 snack a jack
t: appel
L: 1 boterham met sandwichspread en 2 krackers met slankie smeerkaas en sandwichspread
T: appel
D: maaltijd soep met pistolet met pesto

en vanavond een schaaltje magere yoghurt denk ik

EINDELIJK weer eens een goed dagje gehad voel me goed nu! heb ook al 3 liter light ranja op

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:10

Is je ontbijt en je lunch niet wat weinig ?

Mijn dag gaat ook goed, en zo voel ik me nu ook dan

riskjuhruled

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:13

mijn onbijt mag 160 kcal zijn en was nu 106 dus dat was wat weinig maar als lunch mag ik ( weet de kcal ni precies) 2 boterhammen, dus dit was de max

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:19

Oja okej maar ondanks dat je dat maar mag vind ik het nog weinig

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:32

Citaat:
Even een vraag:

Of een fruitdag goed voor je is zou ik ook niet weten..!
Het is een soort balansdag voor mij.. je eet gewoon minder kcal maar ik merk niet dat ik er flauw van wordt ofzo..! ben de hele dag behoorlijk actief geweest

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 22:15

Dat wil weinig zeggen, toen ik leefde op drie crackers en lucht toen had ik ook energie voor tien. Eet je normaal wel wat meer?

Ik ga straks nog een paar stukjes brood met geitenkaas eten, ben net wezen rijden en ik heb honger.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 22:22

Ilse schreef:
Dit is trouwens wel heel grappig om te zien, zo was ik bijna precies een jaar geleden

Je ziet het echt super goed zeg!! Ik heb ook van die voor en na foto's, maar in plaats van dat ik er blij van wordt ben ik altijd een beetje bedroefd omdat ik er eerst dus echt niet goed uitzag. Ach ja, wij vrouwen nooit tevreden!

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 22:31

Heb ook vanmiddag een nieuw wedstrijdjasje gekocht, 2 maten kleiner dan bovenstaande..

Inderdaad nooit tevreden, kijk als ik nou eenmaal die verrotte 65 kilo haal ben ik echt al tevreden denk ik, maar dan zal je altijd zien dat als je eenmaal dat gewicht bereikt heb je nog minder wilt..
Grr nog 4 kilo te gaan en die willen dus écht niet