Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElfBeau_067 schreef:Wauw dat is echt mooi!
Ik ben bezig met “vooruit plannen”. Dan denk ik na over welke groenten ik volgend jaar wil. Ik wil een (Egyptische) ui en natuurlijk knoflook (de derde jaar op rij). Hebben jullie nog suggesties?
ElfBeau_067 schreef:Ik ben bezig met “vooruit plannen”. Dan denk ik na over welke groenten ik volgend jaar wil. Ik wil een (Egyptische) ui en natuurlijk knoflook (de derde jaar op rij). Hebben jullie nog suggesties?
black_kelpie schreef:ThanksIk ben best tevreden met hoe het gaat.
ElfBeau_067 schreef:Ik ben bezig met “vooruit plannen”. Dan denk ik na over welke groenten ik volgend jaar wil. Ik wil een (Egyptische) ui en natuurlijk knoflook (de derde jaar op rij). Hebben jullie nog suggesties?
Wat vind je lekker? En hoeveel ruimte heb je?
Ik heb te weinig ruimte. Voor dit![]()
[ [url=m/JwCxyI.jpg]Afbeelding[/url] ]
black_kelpie schreef:ThanksIk ben best tevreden met hoe het gaat.
Wat vind je lekker? En hoeveel ruimte heb je?
Ik heb te weinig ruimte. Voor dit![]()
[ [url=m/JwCxyI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Marcella schreef:Veel te klein.
ElfBeau_067 schreef:Ik heb ongeveer twee van die grote moestuin bakken. Ik hou van aardappel, framboos, andijvie, bosbes, wortel, basilicum. Best veel groentes en van fruit kan ik gerust zeggen dat ik bijna alles wel lust. Sorry als t vaag is.
black_kelpie schreef:ElfBeau_067 schreef:Ik heb ongeveer twee van die grote moestuin bakken. Ik hou van aardappel, framboos, andijvie, bosbes, wortel, basilicum. Best veel groentes en van fruit kan ik gerust zeggen dat ik bijna alles wel lust. Sorry als t vaag is.
Aardappel zou ik apart houden, is wel heel leuk om te planten! Ze kunnen goed in een flinke mand, pot of gewoon rechtstreeks in een zak grond met wat gaten onderin.
Framboos woekert als de ziekte dus die zou ik niet in een moestuinbak bij andere planten zetten.
Andijvie en wortel is heel geschikt voor moestuinbakken. Ook bijvoorbeeld radijs, snijbiet en bietjes. Verschillende soorten kool kan ook, ik heb vorig jaar een schitterende palmkool gehad. Basilicum heb ik ook elk jaar, die kun je ook gewoon in een pot zetten waar je al iets anders in hebt groeien, bijvoorbeeld bij komkommer.
Er ligt nu een special in de winkel van het blad Gardener's World, specifiek over moestuinieren op kleine schaal. Zeker de moeite als je net begint!
denice schreef:[ [url=m/60lmhE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RxYuAB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier staat alles ook op knappen! Iedere dag wel een paar komkommers en ik heb 10 courgetteplanten dus dat wordt een probleem
Ik had er als test een in de kas gezet maar dat is niks. De courgettes blijven klein en gaan rotten.
En ik vind kleine snijboontjes dus zo schattig he
Malenka schreef:Denice, dan komen er niet genoeg bestuivers in de kas. Je kunt ze met de hand bestuiven. Gegarandeerd dat je dan wel goede vruchten krijgt. Wat jij nu beschrijft is namelijk het gevolg van niet (voldoende) bestoven bloemen.