[FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:58

Onder het mom van als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan laat ik jullie even mee genieten met mijn lach kick van binnen.

De situatie. Morgen heb ik een wissel van toeristen in onze gîte. Rond 12 uur moet ik weg (dus extra hulptroepen geregeld) naar huis want zsm rijden wij naar Nederland toe en boven Parijs hebben we een hotelletje gehuurd.
Dus vandaag moet werkelijk alles ingepakt in de auto liggen en gisteren was ik bezig met het ziekenhuis voor mijn man en dat is ver weg hier en duurde vreselijk lang allemaal vanwege een foutje.
Onze koper van het huis komt vanmiddag rond 12.30 uur hier naar toe en eet mee. We kijken eventjes samen wat hier blijft en wat wij mee gaan nemen. Niet echt hadig dus om nog een etentje te moeten organiseren.
MAAR onder het motto "dan moet het maar zoals het kan" heb ik een simple Repas d'Italien" (eenvoudig Italiaans dineetje) voorgesteld en daar werd enthousiast op gereageerd. De witte wijn wordt door haar meegenomen.

Donc→ dus we eten als volgt:

Kant en klaar gekochte 2 soorten vis paté met een toastje en italiaans brood (Fransen zijn gek op brood bij de maaltijd) als voorgerecht

Afbeelding

Dan een eigen gemaakte pizza met zalm en mosseltjes (ze is gek op zalm en mosseltjes) die ik zo meteen alleen nog maar in de oven hoef te schuiven

Afbeelding

En vervolgens een kant en klaar gekocht toetje *\o/* :=

Afbeelding

Hoe gemakkelijk kun je het hebben in deze tijd. Ik weet het is eigenlijk een grote foei, maar ik ben echt veels te druk geweest. Ik heb er zelf een beetje de lachkick van want normaal doe ik alles zelf maken en besteed ik er heel vele tijd aan. Vandaag is het haast nog simpeler als een normale maaltijd. :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 12:11

Afbeelding
Soort van appeltaart :')

Lay_D

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 13:35

Nou Pien, simpel of niet het ziet er meer als prima uit!

Lunchen met mijn oudste zoon:
Afbeelding

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:03

Ziet er inderdaad prima uit Pien! Succes met alles :)

Pizzabroodjes gemaakt :D
Afbeelding

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:37

Hier geen zin in brood, dus zalm met babyspinazie, honingtomaatjes, feta en wat balsamico :)

Afbeelding

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 17:50

Even snel sushi gemaakt, alleen thuis en eigenlijk alleen komkommer in huis en nog wat garnalen. Simpel maar wel lekker
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:14

Het ziet er hierboven ook allemaal lekker uit !

Het is goed gegaan. Onze koopster van het huis bleef lang, ze is net weg en ze is heel tevreden. Ik denk dat ze dit nodig had om ons huis te kopen want nu pas heb ik echt het idee dat ze in september het definitieve contract gaat tekenen *\o/* . Dat is me wel een lekkere maaltijd waard en het was gezellig en dat vond zij ook. Ik heb ook nog tussen het eten door een wandeling met haar gemaakt van een uur en dat vond ze erg leuk en mooi. Dus weer een positief punt om geen twijfels te hebben over het tekenen van het voorlopig koopcontract dat ze al gedaan heeft.
Dus we zullen zien, maar voor nu heb ik een goed gevoel, temeer daar ze zelf aangaf, dat ze het erg prettig vindt dat ze zo'n fijn contact met ons heeft. <3 Het gaat hier wat anders dan in NL waar je na voorlopig koopcontract MOET tekenen. Zij zou er nog onderuit kunnen.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:46

Wat fijn dat het zo goed ging Pien!

Wij hebben lekker Thais besteld :D helaas ondanks t goed bestuderen van t menu wat koriander :x verder erg lekker gegeten! Ook nog garlicnaan, niet op de fotoAfbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:51

Wat een goed bericht Pien! Alvast voorzichtig gefeliciteerd!
En een goede reis naar Nederland gewenst en heel veel liefde en plezier met je (klein) kinderen. Je hebt ze zo gemist :(:) .
En ik ben heel nieuwsgierig hoe jij de eend maakt. Ik heb het wel eens in een restaurant gehad en vond het wel lekker. Maar schijnt heel precies te komen met de bereiding (?). Dus me nog niet aan durven wagen.

Ik had gisteravond kip met bloemkool en broccoli naar een recept van LowCarb chef. Ik vond het wat weinig dus nog wat zoete aardappel frietjes toegevoegd.
Afbeelding

En nu zit ik heerlijk buiten te genieten van een grote kom Griekse salade met parelcouscous. Super lekker, super gezond en super makkelijk.
Afbeelding

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:33

Voorzichtige gefeliciteerd Pien!

Wij aten makkelijk,
Afbeelding

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:48

Sinds maandag onderweg met verschillende B&B's en het ene ontbijt is nog groter dan het andere :wow: We zijn vooral de hele dag bezig om alles op te eten. :') Volgend jaar maar eens zonder ontbijt, ik vind het heerlijk maar gewoon zonde zoveel teveel als je krijgt...

Afbeelding
(In de mandjes zaten croissants, bruine, witte, en krentebollen (reuze), en harde broodjes, kruidkoeken)

Afbeelding

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:09

Oeh fancy lunch exitium! Lekker :)

Goed te horen Pien, geniet van jullie trip. Zelfde geldt voor Helderder haha.

Courgettekoekjes met zalm, salade en dillehoningmosterddressing. De koekjes waren alleen meer omelet achtig, beetje anders dan verwacht :+

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:22

Dank jullie wel.
Helderer wouw wat een geweldige ontbijtjes. Overdreven, dat klopt, maar wel mooi opgediend.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:40

Na een k*t dag op het werk hebben we het maar even goed gemaakt met een goede hamburger. :9
Afbeelding

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:28

Afbeelding
Gebakken aardappeltjes met Cajun kruiden, roerei met bosui en tomaat en een salade. Erg lekker :9

Dat van die extreme ontbijtjes ken ik. Soms is dat wel leuk maar elke dag is een beetje veel ja :=

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 00:30

Maar misschien doen ze wel niet zoveel met het overige. Wij hebben op stal ook een b&b en wat over is, eten we vaak zelf gewoon op. Weggooien is zonde.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 07:23

Voor 1 of 2 dagen kan ik wel erg genieten van dat soort ontbijtjes :j hoeft geeneens veel te zijn, als er maar aandacht aan besteed is, en lekker vers bereide producten.

Thuis houd ik het maar bij 1 gerechtje als ontbijt :D wel een lekker ontbijtje vandaag

Afbeelding

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 11:14

Goedemorgen,
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:07

Ook ei, maar dan anders, spinazie flatbread gevuld met spinazie en zelfgemaakte eiersalade.
Afbeelding

Ging er goed in na een uur flink sporten.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:38

prugelpiet schreef:
Maar misschien doen ze wel niet zoveel met het overige. Wij hebben op stal ook een b&b en wat over is, eten we vaak zelf gewoon op. Weggooien is zonde.

Ja ik hoop altijd maar dat al het beleg et cetera nog door de eigenaren opgegeten wordt. Het is ook echt een luxeprobleem, maar ik vind weggooien extreem zonde maar het is ook weer lekker om onderweg wat horeca te supporten ;) in plaats van de hele tijd alle restjes op aan het eten te zijn. :) Vandaag was het een hele normale portie en daar geniet ik dan eigenlijk meer van! :)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:39

Ik vergeet steeds foto's te maken. Ontbijtje Afbeelding
Roerbaknoodles
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 17:34

Afbeelding

roti wrap met vegetarische gyros en salade.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:28

Gezondere versie van een Turkse pizza, was lekker :j

Afbeelding

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 18:40

Fish & chips.
Afbeelding

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:56

Sucadelap draadjesvlees met de Zwolse stoof van Jonnie Boer
En bloemkool