De situatie. Morgen heb ik een wissel van toeristen in onze gîte. Rond 12 uur moet ik weg (dus extra hulptroepen geregeld) naar huis want zsm rijden wij naar Nederland toe en boven Parijs hebben we een hotelletje gehuurd.
Dus vandaag moet werkelijk alles ingepakt in de auto liggen en gisteren was ik bezig met het ziekenhuis voor mijn man en dat is ver weg hier en duurde vreselijk lang allemaal vanwege een foutje.
Onze koper van het huis komt vanmiddag rond 12.30 uur hier naar toe en eet mee. We kijken eventjes samen wat hier blijft en wat wij mee gaan nemen. Niet echt hadig dus om nog een etentje te moeten organiseren.
MAAR onder het motto "dan moet het maar zoals het kan" heb ik een simple Repas d'Italien" (eenvoudig Italiaans dineetje) voorgesteld en daar werd enthousiast op gereageerd. De witte wijn wordt door haar meegenomen.
Donc→ dus we eten als volgt:
Kant en klaar gekochte 2 soorten vis paté met een toastje en italiaans brood (Fransen zijn gek op brood bij de maaltijd) als voorgerecht

Dan een eigen gemaakte pizza met zalm en mosseltjes (ze is gek op zalm en mosseltjes) die ik zo meteen alleen nog maar in de oven hoef te schuiven

En vervolgens een kant en klaar gekocht toetje

Hoe gemakkelijk kun je het hebben in deze tijd. Ik weet het is eigenlijk een grote foei, maar ik ben echt veels te druk geweest. Ik heb er zelf een beetje de lachkick van want normaal doe ik alles zelf maken en besteed ik er heel vele tijd aan. Vandaag is het haast nog simpeler als een normale maaltijd.