Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maddoxx schreef:Maakt mij niets uit (ik kan dat niet hé) want ik tover dat gemakkelijk om met de producten hier waar ik wel aan kan komen.Als we dan toch bezig zijn, kunnen we ze dan meteen vegan maken?
Sonja_vR schreef:Heel erg leuk, dank jullie wel. Ik ga eens proberen of ik de kippen ragout net zo lekker kan krijgen door in plaats van alleen Champions te gebruiken, de kip te vervangen door allerlei soorten paddenstoelen. Als het lekker is zet ik hier het recept en dan kunnen jullie het weer veganistisch maken.Ik denk dat er best animo is om te helpen bij het vervegeteren ()van recepten
poes schreef:Dat is leuk, dank je Poes.Dat vind ik wel leuk, dus dat mag van mij dan wel in het topic. Ik kan ook Frans.
poes schreef:Dat weet ik, want anders had ik me niet aan durven melden. Ik lees al een tijd stilletjes meeWe zijn niet van die moeilijke vega’s hoor
mar_fay schreef:Man, pien_2010, jij hebt echt een leven dat prima klinkten je schrijft het ook nog eens prettig op.
mar_fay schreef:Het is een heel mooi gebied. En jullie zijn hier welkom of eenvoudig en gratis in onze caravan of huren (is duur en erg luxe) van onze gîte de la Fermette.Met de Limousin ben ik (helaas!) wat minder bekend.
mar_fay schreef:Dit jaar zijn er door de enorme droogte te weinig appels of hele kleintjes zoals bij ons die we voor de paarden gebruiken. Ik heb mijn vriendin geappt want haar man maakt cider en zij zal volgend jaar voor mij het restproduct bewaren als dan wel er appeloogst is. Fijne tip dus, hartstikke bedankt. In de Limousin wordt heel erg veel cider gemaakt en er zijn allerlei clubs.wordt er bij jullie in de buurt ook cider gemaakt? Het restproduct wat bij het stoken van calvados vrijkomt werkt geweldig als minder zoete appelciderazijn, wat je in kunt zetten bij het bakken.
poes schreef:Dat is goede vervanging want dan kan ik ze goed met kerrie bestrooien en heb ik de o zo lekkere kerrie smaak in de ragoût. In de intermarche heb ik er vanochtend naar gevraagd en ze gaan overleggen met "le patron"→ de baas, of ze dit in het assortiment kunnen nemen. k heb zeer uitgebreid gezocht en alles bekeken en ze hebben toch meer producten als ik dacht. Onderstaande kwam ik tegen (zie foto) weten jullie wat dit is en waar je het voor gebruikt?Mss goed gemarineerde tofu of tempeh?
mar_fay schreef:klopt. Ze noemen het tortilla's maar het is op basis van tarwemeel.Waarschijnlijk heb je wraps (tarwemeel)
mar_fay schreef:Top!Agavesiroop kun je gebruiken als zoetstof. In de thee, pap, in cake (deels suiker mee te vervangen), in pudding... zegt u 't maar.
Sonja_vR schreef:Nature&moi is een Frans merk
Ik liep Er van de zomer in de vakantie tegen aan en Ik vind hem lekker
Lekkerder dan violife
Simply V pas een pakke plakjes van meegenomen na een weekendje duitsland daar was ik niet echt fan van