Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:31

phormicola schreef:
En hoe moet dat dan als je eenmaal op je streefgewicht zit? Blijf je dan 1200kcal eten? Stuur Bhriseis anders een pb'tje, die zat vroeger in hetzelfde schuitje als jij, is inmiddels superstrak en eet meer dan 2000kcal per dag.

:j
Sterker nog, ik was de afgelopen dagen wéér bijgekomen omdat ik te weinig at. En dan spreek ik van lijstjes van +1900 kcal. Toen ik gisteren plots meer at, viel ik weer af :)
Je hebt maar één lichaam, wees er zuinig op, want het is echt niet moeilijk om je hele spijsvertering om zeep te helpen.

Oke, sinds vandaag tel ik niet meer 8-) Ik heb de meeste vooruitgang geboekt toen ik niet telde en at wanneer ik honger had. Ik heb tegenwoordig té veel rammelhonger op een dag terwijl ik maar iets minder eet dan ik verbrand, dus ik ga naar mijn lichaam luisteren :)

O: 80 g haver, 250 ml rijstmelk, lijnzaad, amandelschaafsel, water; glas halfvolle melk
B: Paarden verzorgen, een uur wandelen aan de hand en veel actief bezig geweest
T: Banaan, hapje notengranola
L: Volkoren penne (ik schat zo'n 60 g ongekookt) met erwtenpesto (pijnboompitjes, erwten, basilicum, kookvocht, olijfolie, parmezaan), groot hand verse spinazie, hand kerstomaatjes, stukjes rauwe courgette, 15 g fetakaas (ongeveer); toetje een schaaltje verse meloen
T:150 g kwark met 1 sinaasappel en verse ananas
B: Nog even naar de paarden toe
T: Appel
A: Auberginesperziebonencurry ('Veg!'; mijn vriend heeft schoonmoeder gedwongen daar uit te koken in plaats van haar Atkins-receptenstapel :)) ) met een flinke schep couscous en een hand rauwe spinazie
T: Griekse yoghurt met een beetje notengranola, honing en aardbeien

Er kan nog iets bijkomen, hangt van de honger af :)

OMG je lunch Many!
Gefeliciteerd Horse1984 :)

VogeltjeM

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:37

Bhriseis: hoe heb jij de overstap van het weinige eten naar het meer eten gemaakt?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:44

Door naar Phormicola te luisteren en te stoppen met miepen dat mijn lichaam écht anders is :')

Ik begon plots bij te komen van de shred, dus ik heb eerst en vooral opgehoogd naar mijn BMR in rust (1600 kcal); daar kon ik me ook zelf in vinden want dat aantal van kcal zou ik ZEKER nodig hebben, en daar kan ik dus onmogelijk van bijkomen.
Het is eigenlijk van de ene dag op de andere gebeurd; de eerste dag had ik zo veel trek niet dus heb ik de kcal behaald door wat nootjes te snoepen. Wat voelde ik me een stoute meid toen :') Je lichaam past zich echter razendsnel aan en gaat heel spontaan meer voeding vragen. Dat kan je zelf ook wat manipuleren door vaker tussendoortjes te eten of wat rauwkost/appel om je honger op te wekken. Daarna heb ik opgehoogd naar 1700, 1800, enzoverder :) Nu voel ik me eigenlijk heel slecht wanneer ik minder dan 2000 kcal eet.

Het is denk ik wel belangrijk dat je in het begin wel telt en alles bijhoudt, omdat je jezelf snel wijsmaakt dat je al genoeg hebt gehad. Maar als je zwart op wit op je eetmeter ziet dat je écht nog niet voldoende hebt gegeten, moet je wel :)

En goed voor ogen houden: je komt pas een halve kilo in vet bij wanneer je +3500 kcal bovenop je benodigde kcal eet. Al de rest is vocht of darmvulling. Het is ook niet gek als je gewicht in het begin schommelt; je lichaam schrikt best even van 'al dat eten'. Maar ik ben eigenlijk meteen beginnen afvallen toen ik meer at, dus zo kan het ook uitdraaien :) Psychologisch is het even zwaar om uit die vicieuze cirkel te raken, maar eens je de stap hebt gezet wil je echt nooit meer terug :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:11

O: Twee sneetjes bruine toast met jam, drie kleine pannenkoekjes met stroop, schaaltje gemengde meloen
T: Twee minibanaantjes
L: Portie friet met ketchup
T: Twee bolletjes schepijs
T: Drie Tucjes
A: Nachos met tomaat, gehakt, guacamole, kaas en sour cream
T: Appel

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:13

Misschien eet ik dan ook wel te weinig.. Wat vinden jullie van mijn lijstjes? Ik tel nooit calorieen eigenlijk..

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:20

Oliver, er staan natuurlijk geen hoeveelheden in je lijstje maar ik vind het aan de magere kant! Zeker de tussendoortjes, één stuk fruit tussendoor tikt niet echt aan en vult vaak (vind ik) ook niet voor lang.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:42

Espoir_ schreef:
O: 1 tarwe pistolet met pindakaas en pure hagelslag
T: eierkoek 4 bonbons
L: fruitsalade (1 peer, halve grote Kanzi appel en 2 mandarijnen) + een bakje boeren yoghurt met aardbeiensaus en muesli
T: boterham met kruidenkaas en kipfileteierkoek. Had liever de boterham gegeten, alleen was vergeten dat ik deze bij had! Daar kwam ik achter toen ik de eierkoek bijna op had :+
A: peultjes, verse spinazie met kruidenkaas en en een vega burger
T: een puddingbroodje. Vriend is jarig en heeft puddingbroodjes besteld voor op zijn werk. Die smiecht heeft er expres teveel besteld zodat hij 's avonds nog wat over had voor ons haha.

B: 1 paard rijden
D: water, thee, 2x koffie met melk en een glas cola

Definitief vandaag

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:56

Bedankt voor je uitleg Bhriseis. Mijn probleem is dat ik van mezelf juist ga overeten, lijkt wel of ik altijd honger heb. Mijn lijstjes van nu zijn rond de 1700 tot 2000 calorieën, waardoor ik best honger houd, maar volgens een site moet ik dit eten om nu gewicht te kunnen verliezen. Dit is zo'n 300 calorieën minder dan wat ik moet eten om op dit gewicht te blijven, met mijn activiteitenniveau. Volgens valtaf.nl zijn mijn lijstjes dus oké. Maar soms posten mensen hier vergelijkbare lijstjes met die van mij, en dan staat erbij dat dat maar 1100 calorieën zijn. En dan ga ik weer twijfelen :=

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:06

Hoi! Ik heb hier wel eens gepost en lees altijd trouw mee. Nu heb ik toch wel een vraagje, en aangezien hier veel mensen zitten die niet alleen theorie kunnen vertellen, maar het zelf ook dóén, dacht ik, laat ik het hier eens vragen.
Ik ben het afgelopen jaar van 74 naar 64 kilo afgevallen (bij 1,84, 17 jaar,4/5 x in de week sporten). In het begin op de gezonde manier, daarna (helaas) niet meer. Ik ben nu aan het opbouwen met eten, maar blijf nu een beetje steken... Dit is wat ik nu gemiddeld eet op een dag:
O: Bakje magere kwark/magere yoghurt met (spelt)muesli/handje superfoods(goij, rozijnen, moerbij etc.)
T: appel
L: een speltbh met mager beleg(kipfilet, ossenworts, filet american etc.), stukjes rauwkost en mandarijn
T: 1/2 rijstwafels, stuk fruit en weer rauwkost (wortel, komkommer)
A: Stuk mager vlees, veel groenten, weinig of geen koolhydraten
T: stuk fruit/waterijsje/rijstwafel

Ik zit dus zo rond de 1000/1200 calorieën op een dag, wat dus te weinig is. Echter, ik blijf hiermee stabiel en kom zelfs aan... Ik ga er van uit dat mijn lichaam in de spaarstand staat, maar hoe kom ik hier uit? Iedereen verteld me dat zodra ik meer ga eten, ik stabiel blijf en zelfs ga afvallen maar tot nu toe gebeurd dit niet. Ik probeer meer te eten, maar schrik elke keer zo van de weegschaal dat het al snel stopt... Moet ik hier gewoon doorheen? En zo ja, wat zijn gezonde dingen die ik erbij kan voegen?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:20

Cheetah *\%/*

Er is ook een kletstopic: [HK] Lijstjesmeisjes mogen eindelijk offtopic
Ik heb hier boven toevallig een stukje getypt over de spaarstand. Gewoon de knop omdraaien en beginnen eten meis :(:)

@Vogeltje, dat is normaal hoor, niet iedereen eet dezelfde hoeveelheden, of maakt dingen op dezelfde manier klaar :) Iedereen is daar wel een keer onzeker over. Je zou een keer kunnen afkicken van suiker én meer eiwitten kunnen eten en steeds een vetbron bij je koolhydraten, dan krijg je wellicht ook al minder snel honger. Bovendien kan je verschillende vormen van honger waarnemen: honger in voedsel (rammelhonger), honger in eiwitten, honger in vetten (vb. trek in chips), en gewoon trek in iets. Phor zal je tig keer beter kunnen helpen hoor; ik weet er eigenlijk niet zo veel van :o

@Oliver, ik vind jouw lijstjes netjes, maar kcal inschatten is moeilijk als je de hoeveelheid niet weet. Als je je goed in je vel voelt en je merkt dat je lichaam goed reageert, ben je vast goed bezig!

En nu ga ik weer braaf ontopic hier, om verder te kletsen over eetpatronen in het Lijstjesmeiden-topic <<)

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:08

dmuts schreef:
O: kwark met et lijnzaad, 3 et havermout en een banaan
M: banaan ei pannenkoekjes van 2 eieren, 1 banaan en een klein beetje havermout
A: pasta met gewokte spinazie,zure room en gerookte zalm
B: half uurtje fietsen, uurtje paardrijden, als er tijd voor is JM shred day 5.

O: zelfde
T: zelfde
M: zelfde
T: appel en handje walnoten en cashewnoten
A: pasta met gewokte spinazie, creme fraise, pesto en gerookte zalm
T: klein bakje kwark met raw cacao
(evt) T2: appeltje na het rijden als ik daar behoefte aan heb. zijn kleine appeltjes dus 3 kunnen prima
D: water en thee

B: half uurtje fietsen en uurtje paardrijden

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:59

Alleen phor is de laatste tijd een beetje moe, dus advies kan even duren :')

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:01

Venthe schreef:
O: 1 grote pompoenpitcracker met slankie smeerkaas + 2 kopjes koffie met koffiemelk
B: 110 squats, 1 min planken, boodschappen doen
T: haverkoek 150 g. worteltjes
L: schaaltje soja yoghurt (+/- 200 ml) met banaan, lijnzaad en kaneel, 1 grote pompoenpitcracker met 4 plakjes 48+ kaas
T: Fruitsalade van banaan, aardbei, kiwi en druiven (kommetje vol)
B: misschien 1 paardrijden
A: Kipschnitzel, 2 ol rosti, 200 g. sla (Griekse salade van ah), 2 el appelmoes
T:schaaltje sinaasappelkwark van almhof

Af denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:47

Bedankt dames! Ik ga eens kijken voor crackers. Pannekoekjes kosten me echt teveel tijd ;)

O: Banaan en kwark met rozijnen.
L: 2 bruine boterhammen met boter, een omelet en 2 plakken kaas.
T: geen idee nog. Waarschijnlijk een rijstewafel of wat hummus.
D: Quinoa met spinazie, een ei, spek en een uitje oid.
T: Handje chips

B: 30 days shred, en wat buikspieren

Is dit te weinig op een dag? Ik beweeg momenteel vrij weinig. Mijn gewicht is prima, ik ben 1.68 en weeg zo'n 62 kilo. Ik wil/hoef wat mij betreft ook niet af te vallen, maar heb gewoon niet heel veel meer honger?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:45

Na een paar dagen veel te druk om te bokken, kom ik mijn lijstjes ook weer plaatsen. :)

O: sojayoghurt met twee bananen, gebroken lijnzaadjes en chiazaad
T: paar radijsjes, stuk komkommer
L: zdbh met gerookte kipfilet, avocado en walnoten. Zdbh met geitenkaas, tomaat, rode paprika en pijnboompitten. Twee vk crackertjes met roomboter
T: mini stroopwafel
T2 : twee mandarijntjes
T3: twee blokjes 85% chocolade
A: gegrilde kabeljauw, zeekraal, tomaat, citroensap, knoflook, ovenfrietjes van pastinaak
T: zelfgemaakt crackertje van o.a. amandelmeel en sesamzaad met zelfgemaakte hummus

D: 1,5 l spa, veel groene thee, twee rode wijn
B: 20 min lopen, 20 min wandelen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:53

O: Grutten met cacao, cacaonibs en bosfruit
T: Rookvlees met sla en paprika
L: zak rode kool (was ik vergeten, moest op en voor vandaag en morgen had ik al ander avondeten, dus maar als lunch), 2 plakje kalkoenfilet
T: Zelfgemaakte warem choco mét, groot stuk Tony Chocolonely melkchocolade, 2 verse dadels en 2 mandarijnen
A: Roerbak van garnalen, champignons, roerbakgroenten en quinoa, beetje griekse yoghurt
T: Nog wat chocolade (het kan maar op zijn :D ), handje japanse mix
D: Thee, water en slimpie
B: 6 km hardlopen, paardrijden, met de hond naar het bos

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:07

Bedankt voor de felicitaties!! En de paleo monchoutaart is heerlijk, die gaat op mijn blog :o

Wat betreft de calorieen let ik er helemaal niet op, ik tel niets en maak lijstjes zoals ik denk wat ik nodig heb. Ik ken mijn ritme en klopt altijd aardig. nu is het ook wel een voordeel dat je met paleo juist niet naar calorien kijkt en dat maakt dat het werkt. Vind het overigens wel interessant om te lezen hoe fanatiek je dit kan bijhouden dmv formules etc. Leuk om te zien hoe ieder hier op zijn eigen manier mee omgaat!

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:24

O: bruine bol met ham, twee kopjes thee
T: kopje koffie met halfvolle melk, glas water
L: twee wasa vezelrijk crackers met kwart plak roggebrood, cherry tomaatjes en komkommer, glas water
T: glas crystal clear, peer, 4 snoeptomaatjes
A: spinazie, gebakken ei, 3/4 kip krokant schnitzel, gebakken aardappeltjes, appelmoes, curry, joppiesaus, glas Spa fruit, schaaltje kwark appel/kaneel
T: cappuccino (koffie met 100ml halfvolle melk) stukje cote dor
T: glas Spa fruit, Rice crackers denk ik

B: kantoor werk, honden wandelen, 8.4km hardgelopen

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:38

Hallo, mag ik me ook toevoegen hier? Lees al maanden met veel plezier mee en heb me ook wel eens gemeld. Ik ga proberen iets beter lijstjes te plaatsen. Heb een account op valtaf gemaakt, omdat ik ervoor moet zorgen dat ik voldoende eet. Op dagen dat ik sport, wil ik tussen de 2300 en 2600 eten, andere dagen in ieder geval boven de 2000. Nu is genoeg kcal eten opzich niet zo moeilijk haha, maar probeer het zo gezond mogelijk te houden.

Lijstje morgen:
O: 40 gr havermout, 300 ml volle yoghurt, 20 gr. whey, lijnzaad, chia en kokos.
L: 150 gr zvlrijst + 400 gr wokgroente + 100 gr erwten + woksaus
T/A: Appel + banaan + vegalasagna met erwten i.p.v. gehakt
T: 40 gr havermout, 300 ml volle yoghurt, lijnzaad en cacao

+/- 2300 zonder saus en olijfolie e.d.
B: uur combat + uur paardrijden

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:52

O; Havermout, sojamelk, chiazaad, kokossnippers, kaneel en blauwe bessen
T; Bakje frambozen, witte druiven en kersen
L; Salade met spinazie, paprika, tomaat, komkommer, mozzarella, lepel pesto, italiaanse kruiden, rozemarijn en peper
T; Twee crackers met kipfilet en cherrytomaatjes, 1 pastijtje met een rare inhoud.
A; 2 geroosterde volkoren broodjes met hummus, halve avocado, 2 gebakken eitjes, ui, courgette en paprika.
T; twee rijstwafels met pure hagelslag, smoothie griekse yoghurt, 5 dadels, frambozen en banaan. <3

D: Groene thee
B: Paard longeren/stal werkzaamheden.

Mooi tayga!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:59

__Leonie schreef:
O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad, paar rozijntjes, kaneel en appel
T: ongeveer 200g magere kwark met een banaan
L: 100g roggebrood met pindakaas en komkommer
T: peertje
A: Ovenschotel met gehakt, broccoli en aardappelschijfjes en roomsaus (uit pakje)

B: 20 min fietsen Dag 9&10 yoga challenge, schoonmaken in huis

Pakje niet echt mijn keuze, maar huisgenootje wilde het heel graag eten. Gooi er wel veel broccoli doorheen. Wel blij met tot nu toe mijn lijstje.

Tips zijn welkom

Lijstje af! Weer blij met vandaag, had wel erg veel van het avond eten op, maar had het volgens mij ook nodig. Net dus nog maar even twee yoga workouts gedaan om nog een beetje iets na het eten te doen. :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:16

Gefeliciteerd Horse 1984 :)
Welkom Tayga, mooi lijstje :j

Ik ben vandaag ook weer blij!
O: 60 gr havermout, 7 gr walnoten, 7 gr cacao nibs, 7 gr lijnzaad, 7 gr hennepzaad, 1 appel, kaneel en cacaopoeder
L: smoothie, halve avocado, 1 huge appel, glas versgeperste sinaasappelsap, takje verse munt, 2 el cottage cheese, 75 gr witte druiven, water
T: 2 plakken roggebrood met pindakaas ; appel ; 2 wortels
T2: 2 handjes cashewnoten
A: omelet, 5 eieren met een scheut ongezoete amandelmelk, 1 broccoli, halve rode paprika, 2 uien, 2 tenen knoflook, paar olijven (was voor 2 personen), op m'n bord nog een beetje kruidenkaas en wat geraspte kaas overheen gedaan
T: 180 gr magere kwark, 60 gr witte druiven, 1 appel, 4 dv aardbeien

B: 5.5 km hardlopen, stalwerkzaamheden, bosrit van ongeveer een uur
D: 2x koffie met geklopte melk, water

Ongeveer 2360 gegeten en 2396 verbrand, 121 gr eiwit, 224 gr khd, 97 gr vet.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:18

Welkom voor alle nieuwe aanmelders!!

Nog steeds op "werkvakantie"

O: omelet van 2 eieren, schaaltje yoghurt, kiwi, roggebroodje met slankie
t: knäckebröd cracker met geitenkaas plakje, 1gekookt eitje
L: grote gemengde salade, 1gekookt ei knäckebröd met geitenkaas en een mandarijn, 2 paaseitjes
t: paprika
a: opscheplepel nasi, 2 vega sate balletjes, een halve vega loempia en salade
t: zuivelhoeve boern muesli toetje

B: redelijk intensief gewerkt (13 uur) nu douchen want heb er zweet van ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:23

O: 80 g haver, 250 ml rijstmelk, lijnzaad, amandelschaafsel, water; glas halfvolle melk
B: Paarden verzorgen, een uur wandelen aan de hand en veel actief bezig geweest
T: Banaan, hapje notengranola
L: Volkoren penne (ik schat zo'n 60 g ongekookt) met erwtenpesto (pijnboompitjes, erwten, basilicum, kookvocht, olijfolie, parmezaan), groot hand verse spinazie, hand kerstomaatjes, stukjes rauwe courgette, 15 g fetakaas (ongeveer); toetje een schaaltje verse meloen
T:150 g kwark met 1 sinaasappel en verse ananas
B: Nog even naar de paarden toe
T:Appel Handje chips
A: Auberginesperziebonencurry ('Veg!'; mijn vriend heeft schoonmoeder gedwongen daar uit te koken in plaats van haar Atkins-receptenstapel :)) ) met een flinke schep couscous en een hand rauwe spinazie
T: Griekse yoghurt met een beetje notengranola, honing en aardbeien Wat ananas met 1 sinaasappel

Ik zit wellicht wat laag in eiwitten, maar ben blij met het lijstje :)
De curry is een echte aanrader, was heerlijk.

Hoi nieuwkomers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:42

Welkom aan de nieuwkomers/terugkomers!

Ik had een pindakaasdagje :+

O: 250g magere kwark met appel en lijnzaad
T: banaan
L: 6 vk crackers (5x pindakaas + sambal + komkommer, 1x gekookt ei)
T: peer,1 vk cracker met pindakaas
A: kaasfondue met (veel) speltbrood, broccoli, paprika, wortel en radijsjes

B: 45 min crosstrainer, 15 min pilates

Comments welkom :)