Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:41

Wat leuk, een date! Veel plezier en geniet ervan!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:45

Veel plezier Chantal! :D

Morgen weer terug in het gareel, na een weekje vakantie. Wil mezelf aanwennen om in de ochtend een workout te doen en om de twee dagen een les Evy te lopen. Het moet lukken gewoon haha, heb een zak met kleren gekregen maar allemaal net te klein dus even hard aan het werk haha. Extra motivatie!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:46

Veel plezier met je 'date' :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:46

haha bedankt voor de positiviteit! Ik geef mezelf een schop onder mijn kont en ga ervoor :') .
Zo en nu weer ontopic :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:06

Leuk Chantal, veel plezier! <<)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 00:04

Wordt vast leuk Chantal! :D

Ik heb net nog een bakje worteltjes op want kreeg ineens honger :)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 04:15

Oef ik had even paar dagen geen internet hier in the states en gelijk 6 pagina's erbij! :')
Ik heb allen geen tijd om alles te lezen/reageren, is dat erg?
Nog steeds geweldig hier in Amerika! En leuk jullie reacties te lezen en vinden dat mijn lijstke nog netjes zijn :)
Als jullie het leuk vinden zal ik als ik terug ben foto's plaatsen, nu bij Page aangekomen! :)
(paardgereden in monument valley, wahauw!!)

ik zit nu bij een tentje voor avond eten, net besteld: gegrilde zalm. Daarbij de keuze uit sides en daar heb ik van gebakken zoete aardappel en dagelijkse groentes. En daarbij krijg je nog een huis salade. Ben heel benieuwd :')
Wel heel leuk aan de ene kant dat alles buiten de deur eten, elke keer benieuwd wat je ontbijt/luncht/avond eet!

Verslagje van de grand canyon voor wie het leuk vind :') ing wel veel kcal verbrand haha!
Daar veel gedronkem en later Kwamen ouders ook aan. Maar we waren nog nieteens op de helft. Rest van de tocht verder gelopen, niels en ik steeds wat sneller en wachten dan bij waterpunten op ouders. Zwaar zwaar, die rots stijle weggetjes. Om half 6 eindelijk boven. Helemaal kapot.. (ik heb nog nooit zoooveel gezweten op een dag hahaha, daarom heb je ook minimum water wat je mee moet nemen. Mama: sauna is er niets bij!) Zo zie je dat je zelf iets kan bedenken maar als het te veel word je lichaam gewoon de stop erop gooit. En uhm volgende keer toch maar luisteren als de bordjes zeggen dat tot de river in 1 dag te zwaar lichamelijke inspanning is. Maar het was prachtigggg!! En dood eng.. Want als je beneden ben, moet je ook weer naar boven, en dan zit je daar op bijna diepste punt met veel te weinig water mandy waarvhet lampje bij uit gaat en moeder die beroerd en duizelig is. Next day: spierpijn halloooo! Het was trouwens ongeveer 1350 meter Hoogteverschil. (dus 1350 dalen en daarna 1350 omhoog) Nu hebben wij op vakantie in oa zwitserland heel wat bergen beklommen ect maar grand canyon, jij staat toch echt op 1! :')

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 05:02

Dit stukje moet er nog voor! (het is trouwens richting vriendim geschreven dus een beetje amders dan netjes voor het internet)

Grand Canyon, de grand canyon was prachtig! Echt wauw! Maar de tocht die we der gingen lopem was gewoom veel te zwaar.. We wilde gaan lopen tot de river/ranch waar heel erg voor gewaarschuwt word en ten alle tijden afgeraden om hem in 1 dag te lopen. 's ochtends om 8u vertrokken we, het gevaarlijke bij de grand canyon is dat je eerst naar beneden loopt en terug omhoog, je vergist je dus snel hoe zwaar het gaat worden. We waren al voorbij het 3e waterpunt en daarna kreeg je heel lang geen waterpunt omdat er bijna nooit verser dan punt 3 in 1 dag gelopem word. We gingen door en besloten bij de rover (rond half 12) dat we terug moesten, we moesten namelijk nog omhoog en voor het donker boven zijn. Maar een stukje verder was een ranch waar je water kon halen en eten maar dat gingen wij dus niet meer redden. Nu moesten we dus een heel stuk terug met veel te weinig water. Onderweg terug begon me moeder zich al snel beroerd te voelen. Het was vooral de hitte (35 graden, volle zon, zulke lichamelijke inspanning) en veel te weinig water en eten. In schaduwplekje even gaan rusten en ook mijn lichaam gaf aan dat het te veel werd, zwart voor me ogen en storte in. Maar we moesten nog naar boven dus even bijgekomen voelde ik me weer goed en gingen ik en Niels naar het 3e waterpunt lopen en vader en moeder iets rustiger aan voor me moeder die nog beroerd was. Na ongebeer 1,5 lopen gelukkig daar aangekomen. Helemaal gesloopt van die zware berg rots weggetjes omhoog

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 06:48

Zo even een avondje met een uurtje niks en wifi! Dus nu toch nog alles terug gelezen.
Veel goede lijstjes gezien, toppers zijn jullie! :D
heerlijke recepten en gezonde variaties op! Heb weer inspiratie op gedaan :D
super Madeira dat er weer wat af is! Erg interresant je blog Phormicola!
En mmm kersjes :)
Leuk Chantal, je date!!
En volgensmij ben ik het verder een beetje vergeten :')

sorry sorry sorry voor mijn 3 spam posts!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:11

Gister kreeg ik bijna niks weg (vooral in de ochtend) dus ik had een slecht lijstje en voelde me ook totaal niet lekker (duizelig etc)
B: 30 minuten lopen
O: nectarine
B: 30 minuten fietsen
T: 4 smurfen knetterstokjes
B: 30 minuten fietsen
L: stukjes stokbrood met paturain light, komkommer en kaas
A: 2 opscheplepels krieltjes, 3 opscheplepels ewrten, 2 opscheplepels wortels, 200 gram tilapiafilet
B: 30 minuten lopen

Ben nu al een half uur bezig met mn havermout maar dat moet echt op, heb geen zin in nog zo'n duizelig dagje :n
O: 0% vet kwark met havermout en perzik
B: 1 uur privéles paardrijden
L: (denk ik) gekruide bol met runderrookvlees, croissant

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 09:37

mandy358 schreef:
Nee, want dit is immers geen HK-topic. :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:52

KarinvdM schreef:
mandy358 schreef:
Nee, want dit is immers geen HK-topic. :)

Precies :j daarom zei ik zelf ook al nu weer offtopic, vind het zelf ook leuk om van the grand canyon te lezen maar snap dat menden gewoon over ons gezever heen lezen :) !

O: havermoutpannekoek: 50 gr havermout, 1 ei, 100 ML melk, 1 appeltje
T: 2 perzik
L: 1BB met hummus
A: met vriendin wat halen waarschijnlijk Indonesisch ofzo
T: afhankelijk van avond eten en anders nog magere yoghurt en meloen

Laat uit bed omdat ik laat thuis was gister (was best gezellig :) ! )
En gok dat avond eten vroeger is en ook flink in kcal. Anders eet ik vanavond nog wat extra's

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:15

O: havermout met schepje lijnzaad, blauwe bessen en lactosevrije melk
B: 1,5u roeien
T: cappuccino, fruitreep AH, koekje
L: 2 afbakbroodjes met zelfgemaakte eiersalade en tomaat
T: nectarine
A + T: bij vrienden, dus geen idee.
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 20-07-13 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:23

Wow heftig verhaal Mandy! Ik heb iets soortgelijks meegemaakt in Noorwegen (alleen was het daar ijskoud, en niet snikheet) en man, wat ben je blij wanneer je dan weer in de 'normale mensenwereld' met winkeltjes e.d. bent _/-\o_
Maar wat je gezien hebt was vast erg gaaf!

O: 80 g haver, havermelk, scheut banaansojamelk; glas soja mild
B: Uurtje shoppen
B: Paarden verzorgen
T: (tijdens maken van de lunch): halve plak appelcake (flauw)
L: Salade (sla, tomaat, basilicum, olijfolie, wittewijnazijn), geraspte worteltjes, erwtjes; 3 sneetjes donker meergranenbrood met geitenkaas en aardbeien
T: Schaaltje met kleine banaan en een schijf ananas
T: 3 nectarines
A: 200 g nieuwe aardappeltjes met jonge worteltjes (gestoofd) en gestoofde sperzieboontjes
T: ?
B: BR workout 3

Was het afspraakje voor herhaling vatbaar Chantal?

Edit: iets vergeten

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:32

Ik had ook weer een afspraakje gisteravond
Dus van mij kant een lekker-tiener-lijstje! :))

GISTER:
O: Vanilleyoghurt + 4 el cruesli + 3 el eat natural
T: Pakje time-out
L: 3 bth + boter + kipfilet/komkommer, xxl hagel puur en aardbeienjam. 4 cherrytomaatjes. Fristi zonder suiker
T: Hero b'tween mueslireep (helemaal gesmolten en zacht omdat ik op stal was :') )
T: 2 kiwi's
A: 1 schep zilvervliesrijst, 1,5 schep kip siam (kipfilet/courgette/cashwenoten/bosui/saus) + half bord sla/tomaat/komkommer
T: 2 cola light, 2 zoete witte wijn, paar slokken rode wijn

B: 5 uur werken, stallen opruimen/uitruimen/vegen/weken/schrobben in de snikhitte (stallen worden schoongespoten en wij doen al het werk ervoor. Paardjes staan al heel lang 24/7 buiten hoor!), klusjes op stal, 's avonds best nog een stuk gelopen op mega hoge pumps :')

Vandaag:
O: Boterham + boter + aardbeienjam (Brak en geen trek. Dus ontbijt en tussendoortje omgedraaid *\o/* )
T: Vanilleyoghurt + 6 el eat natural
L: 3 bth + boter + ossenwordt, speculoos en gestampte muisjes. 2 cherrytomaatjes. Fristi zonder suiker
T: 2 digestives, 2 kiwi's

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:00

Ik ben terug van vakantie en wil ook weer gaan opletten op wat ik eet en gaan sporten!
Morgen wil ik gaan beginnen met de Brazil butt lift workouts. Heb eerder was losse workouts ervan gedaan en het beviel me best goed! Nu ga ik het 60 dagen programma volgen :j

O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas + koffie
T: appel
L: donkerbruin vitaalbartje bij bakkerbart met filet americain en ui
T: halve bak druiven
D: tomatensoep met groentes en gehaktballen + 2 wraps met philadelphia,achterham en sla
T: banaan + yoghurt

B: veel gewandeld
paardrijden

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:44

Bhriseis schreef:
L: Salade (sla, tomaat, basilicum, olijfolie, wittewijnazijn), geraspte worteltjes, erwtjes; 3 sneetjes donker meergranenbrood met geitenkaas en aardbeien
T: 3 nectarines + 1 sneetje suikerbrood :o
A: 200 g nieuwe aardappeltjes met jonge worteltjes (gestoofd) en gestoofde sperzieboontjes

Leuk Chernique! Was het gezellig?

Succes Mighty Joe!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:01

B: workout
O: -
T: 10 gram gezoute dropjes.
L: 2 witte bolletjes met 2 plakjes belegen kaas :=
T: eierkoek, worteltje.
A: Sla (met ei, tomaat), aardappelen en kip drumstick.
T:

Aangezien ik nu nog maar rond de 945 kcal zit, moet ik vanavond ook nog dik aan het eten ben ik bang := Ik heb het nu ook eens ingevuld in het voedingscentrum, en dat is echt interessant om te zien haha.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:06

O: anderhalf ovenbroodje en een eitje
T: Eierkoek
L: 2 boterhammen
T: stroopwafel
A: Patat en frikandel
T:

B: Veel geveegd en stront geschept, 20 minuutjes gewandeld met de hondjes

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:31

B: (12:00-17:00) 12km fietsen, 3u lesgeven, 12km fietsen
O: (17:00) 4 Tarvo boterhammen, 20 gr philadelphia, 30 gr huttenkase, 100 gr gerookte zalm. 300 gr watermeloen, 1 banaan
L: (19:30) 80 gr havermout, 150ml amandelmelk, 40 gr cruesli, 1 banaan, 20 gr proteine poeder, 5 gr cacao, 20 gr rietsuiker
B: (20:30-21:15) Killer Buns, level 1
A: (22:00) 250 gr aardappelen, 200 gr broccoli, 200 gr gekookte kipfilet, tomaat, komkommer, ui, 40 gr aioli, citroensap, 1 cornetto, 1 pakje Time Out biscuits

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:38

Mandy dat klinkt heftig! Echt een heel avontuur, maar je avondeten klinkt wel echt heerlijk.
Lekker van genieten na die zware tocht! :D

O: 1 appel, 75 gram havermout, 7 gram lijnzaad, 200 ml ongezoete sojamelk & 2 frambozen
L: 1 grote perzik, 2 zuurdesum crackers (6 gram becel, 8 gram ham, 10 gram appelstroop), 200 ml magere yoghurt met 2 beschuiten, 85 gram gele paprika
A: 185 gram gekookte aardappelen, 1 rundergehaktbal, 250 gram sperziebonen uit pot en paar asperges (Ik vond die groentes erg zout smaken, kijk ik naderhand op de pot zit er gewoon 25 procent van de ADH zout in) Vanaf morgen kan ik gelukkig weer lekker zelf koken :D
T: 10 min na het avondeten megahonger, 1 zuurdesum cracker met 8 gram ham, 1 kiwi, 200 gram magere kwark met 15 gram bio-muesli
T: suikervrije kauwgoms, misschien nog wat rauwkost
D: veel water, 3xkoffie, 2x groene thee, flesje spa rood
B: Helemaal niets :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:10

Ja, potgroenten zijn vreselijk! Ik hoef dat echt nooit op m'n bord, vieze zoute troep :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:28

Bovendien vind ik het altijd vieze slappe dingen uit een pot. :r
en het is desem, niet desum

O: (Overnight) Havermout, speltvlokken, chia, hennepzaad met water, yoghurt, Alpro vanilledrink en verse aardbeien, 4 plakjes runderham
T: -
L: Kerriesoep met een salade van rauwkost, coleslaw en tomaat met wat dressing en gerookte kipfilet. plakje grillworst en een plakje gebraden gehakt
T: Honingmeloen met slagroom en 4 dropjes
A: Beefburger met sla, dressing, tomaat, paprika en komkommer. Beetje Mona Kokospudding met mangosaus en een paar aardbeien
T: weekendborrel en er komt vast wel een zak chips uit de kast waar ik een beetje uit neem
D: Groene thee, Alpro vanilledrink, water en slimpie
B: Paardrijden en wat rommelen in de tuin

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:55

Bhriseis schreef:
T: 3 nectarines + 1 sneetje suikerbrood :o
T: Bakje kerstomaatjes, kleine Daiquiri

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:03

O: havermout met peer en rijst/amandelmelk
T: nectarine
L: salade van courgette, broccoli, komkommer, rauwe wortel, chinese kool, feta en pijnboompitten, met 2 oberlander-boterhammen
T: plak osawacake
A: ratatouille (paprika, zoete aardappel, courgette, ui, tofu) met boursin; salade met komkommer, paprika, tomaat, olijven en feta; aardbeien en kersen
T: 4 blokjes 72% choc met hazelnoot

B: 45 min paardrijden