[HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xingridx

Re: [HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:55

Ik heb geen zin meer :O

En moet nog tot 5 uur, want anders zit collega'tje alleen en dat kan ook niet :=

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:02

Ik heb ook geen zin meer :')

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:38

Zoo ik kom ook weer eens langs... Ben ongelofelijk druk geweest als 1,5 week dus echt geen tijd gehad om hier te lezen en te reageren... Nu ook nog niet bij gelezen.. zou eigenlijk moeten leren nu... Heb maandag en dinsdag toetsen..

Maar ja vanmorgen uitgeslapen, was erg moe, toen naar stal, toen autorijles en opeens 2 uur ipv 1 omdat er toch na mij iemand ziek was.

Hoe is het hier? Iedereen is moe en heeft geen zin meer om te werken zie ik!

Hoe is het met de verbouwing Angelique? En met de beeb?
Paulien, hoe is t met je knie?
En hoe is 't met jullie kamer/huisje Ingrid en Siz?
Zijn er al foto's geplaatst??

Ik heb jullie advies even nodig...
M'n paard staat nu zonder deken. Maar omdat hij iets aan de dunne kant is. Hij heeft voor zoveel dingen energie nodig, wintervacht aanmaken, in de hit actief stal z'n mannetje staan/uitdagen en 24/7 beweging daarin, herstel van z'n rugblessure, elke dag half uur training (nog niet zo zwaar maar toch, wordt steeds verder opgebouwd). Nu had ik 't met de osteopaat erover gehad dat het toch verstandiger was hem wel een deken op te doen als het nog kouder wordt. Zodat hij niet nog meer af gaat vallen als hij nog meer wintervacht aan moet maken. Hij krijgt al veel hooi/kuil, en 1,5 kg brok (meer is niet te doen, wordt hij gek in de kop).
Heb wel maisolie gekocht. Had een stalgenoot van een dierenarts als advies gekregen om bij te geven om haar paard dikker te krijgen.
Maar nu m'n vraag.. als het rond het vriespunt gaat worden snachts wil ik hem een deken op gaan doen. Maar welke dikte? Ik kan een regendeken met 100 grams onderdeken op doen, of een 200 grams deken.
Liefste wil ik de bucas power light, zonder vulling maar met fleece voering, maar kan die tweedehands in mt 175 nog niet vinden voor een schappelijke prijs.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:50

Ik zou de regendeken met onderdeken opdoen, Patricia, maar ik weet het niet want ik heb een veulen met een vacht waarmee ze zelfs -25 nog kan doorstaan zonder kou :+

Met mn kamer gaat het prima! Met mij iets minder maar dat komt ook wel weer ok, ik moet geestelijk even verwerken wat er allemaal is gebeurd :+

Ik ga nu iig naar huis, even snel brood halen en dan komt Niels vanavond, gelukkig :)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:48

Kom ook even spieken :)
Van dekens heb ik geen verstand :n Maar ik ben erg anti - deken maar in jouw geval zou ik het aanraden :j
Wat wij wel deden om dikker te krijgen was slobber geven.
Paardje kwam heel goed aan, je kan er ook nog brood en wortels in gooien. Hij vond het enorm lekker :+

Mijn dagje:
l: kom cornflakes en mandarijn
t: koek
a: pistolet met kalkoen,rijst, sla, tomaat en studentenhaver
t: ?? denk aan yoghurt en nog een chocomelk :)
WW: 73 :(

Ik probeer gezond te eten maar momenteel is het in mijn koppie niet zo lekker en eet ik meer om me beter te voelen. Dus ik snaai naar ongezonde dingen. Ik probeer vol te houden maar mijn gewicht blijf stabiel, daarom dus :)

Mijn dagje was niet lekker, veels te weinig wat ik ook gemerkt heb. Probeer zelf ook extra te eten, tips zijn altijd welkom :)
bew: fitness, toch wel 2u

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:50

Jónas staat vanwege zijn rug onder een ongevoerde regendeken. Dan worden zijn rugspieren niet koud en nat en met zijn teddyvacht heeft hij geen vulling nodig.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:28

Ik zou hem ook een deken op doen Pivanti, waarom niet? :) hij heeft idd zijn energie nodig voor andere dingen nu.

Net lekker gegeten, nu op de bank en chillen. Eindelijk! Ben ik echt aan toe :D

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:31

Ja daarom :) Maar ja hoe dik... vind dat moeilijk inschatten omdat hij nu al een aardige wintervacht heeft natuurlijk...
Zal t ook eens aan stalgenoten vragen... als ik die ooit eens zie.. begreep dat iemand het ook later in de winter altijd een deken op doet, dus als t echt koud wordt... eens vragen hoe dikke deken zij op doet..

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:35

Ingrid, ja kan me voorstellen... alles is ook wel heel snel gegaan! Wel fijn dat het tussen jou en Niels wel goed gaat :)

Imre, maar ik heb ook gelezen dat als je alleen een regendeken zonder vulling op doet, de deken alleen de haren plat duwt en dit belemmerd dat de paarden hun haren overeind kunnen zetten om zich zo warm te houden. dus daardoor zouden paarden het juist kouder krijgen door alleen een regendeken op te doen...

Armaris, dank je voor de tip. Volgens mij mogen wij ook niet zomaar vanalles gaan voeren, omdat ik op een biologische boerderij sta en de paarden dus ook biologisch voer krijgen. Is de eigenaar ook verplicht, anders mag hij niet biologisch zijn.
En ik had t er al even over gehad of ik hem niet beter wat maismeel bij kon voeren, maar volgens hem zat daar ook veel energie in... Osteo zei weer van niet, dat haar drukke pony's er nooit gekker van werden...

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:42

Geef hem gewoon een winterdekentje van 150 of 200 gram of zo op, je kunt dan vanzelf wel voelen hoe hij zich eronder voelt :) en evt een zwaardere deken op doen.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:19

Mornin' :)
Zit alweer ff braaf op m'n werk. Vriendje is weekendje naar Madrid, heb het rijk dus alleen :P morgenavond en zondag wedstrijd. Za-middag nog even met vriendinnetje koffie drinken. Hoef me dus niet te vervelen :D

Mijn dagplanning:
O: activia yoghurtje, 1 bb philadelphia
t: appel
t: fruitkick
L: 3 bb met 20+ kaas/mosterd en cup a soup tomaat
t: 2x mandarijn
D: ?

Bew: paardrijden

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:08

Oh lekker huis voor je alleen Siz!

Niels was er gisteravond, was wel even leuk :) even flink mn best gedaan om het goed te maken, met lekker eten, kaarsjes, even gezellig gemaakt :)
nu dagje werken, vanavond naar huis toe, dan morgen Ruby halen en zondag brunchen met de familie...drukdruk!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:12

Gezellig weekend voor de boeg iig ingrid :j fijn dat het gezellig was gisteren, klinkt goed!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:23

ja was ook wel even nodig hoor, had wel wat goed te maken :=

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:01

Hoi!

heb net weer rijles gehad :D op de stukken rechtuit gaat het prima, laat alleen af en toe bij wegrijden nog mn koppeling te snel op komen ..
Vandaag weer straatje keren gedaan, dat ging goed (:

Verder nogal druk, aankomende week stageweek, heb er erg veel zin in, maar moet wel veel doen!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:08

Ik heb mijn eerste cijfer gekregen!!

8.9 voor laboratorium!! :D

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:38

toe maar, wat goed :D

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:45

Goed zo, Ellen!

Ik ben thuis in Brielle, kruip nu zo op de bank want mn ouders hebben ht boek 'komt een vrouw bij de dokter' gekocht en die mag ik nu als eerste lezen :+ want ik heb hem wel binnen een weekend uit :+

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:47

Was ook de makkelijkste toets :P
Ben wel benieuwd na de rest, denk niet dat dat allemaal zo goed is gegaan!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:10

Lekker bezig Ellen!!

Patricia gaat ook goed met lessen lees ik :D

Is echt een super mooi boek ingrid! Is alweer een tijd geleden dat ik hem heb gelezen, maar weet nog goed hoe snel ik hem uit had en hem niet weg kon leggen :+ het vervolg erop is ook goed :j

Ben net thuis....was kneiterdruk in de stad, wilde ff snel m'n iphone op gaan halen, nou dat 'ff' kan ik wel weglaten. Nu lekker aan het koken, heb hongerrrrrr :D

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 09:25

:wave: Morning :O

Bibberrrr vandaag komt Ruby...althans, als het niet té hard waait om met de trailer te rijden...even spannend nog dus :=

Gisteravond nog even in de kroeg geweest, was comedy night, erg gelachen! Wel lekker om er even uit te zijn, wnat was weer gedonder met mn ouders :=
Krijg de auto niet mee naar Ruby, daar moet Niels maar voor zorgen :n lekker dan, kan ik dat weer op gaan lossen :=

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 10:19

Nou ik zal duimen dat het iig niet te hard waait! Het waait heel de week al zo hard :\

He wat flauw van je ouders ingrid :\ bedoelen ze om straks mee naar Ruby te rijden als ze bij jou staat?

Veel plezier straks als ze komt!!!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 10:23

Ja :j
Dus dan kan ik er haast niet komen, want er stopt geen OV in de buurt :n
Maar zoek met NIels wel een oplossing, die zegt ook: hij kan me niet altijd halen/brengen/meegaan, maar kunnen altijd nog goedkope fiets zoeken op MP en die in Middelharnis zetten..vanaf daar is het goed aan te fietsen :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 10:26

Waarom krijg je de auto niet mee, Ingrid? Hebben ze daar een reden voor gegeven? Wel een beetje flauw hoor.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 10:26

Zij zeggen: zolang je met hem om wilt gaan, regelt hij ook maar je vervoer etc..