[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:28

benangelique schreef:
zuivelproducten zijn wel echt nodig! eet je wel kaas?

gesprekken trekken een flinke emotionele wissel. straks lekker sporten.

Ik eet kaas ja :j Bv morgen tussen mijn broodje :j

Ik heb lekker gedanst, kruip in mijn bedje met mijn opdracht voor school nog.
Met een warme tas thee :9

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:41

Angelique, als leerkracht voor moeilijk lerende kids? Maar moet je ook een opleiding voor hebben...
Raar geregeld met die projecten dan! Ze moeten toch weten dat je niet zomaar van alles kan veranderen met autisten...

Irme, ja kun je dan best doen over die weg met de brommer... En als jij gewoon netjes rijd, houden ze je ook heus niet aan hoor.

Poehh, was me weer een dagje... dat kind was vanmorgen wel heel vrolijk, maar s'middags was ze even erg dwars, gelukkig daarna weer prima. Maar goed heb de eerste twee dagen van de week weer overleefd :+

Toen naar stal nog, knol mesten en voeren. Even in de binnen longeerbak geweest... hij had wat energie te veel en luisteren was ook niet z'n sterkste kant vandaag... Overgang terug naar stap is altijd al problematisch (uhh zeg maar gerust,dat hij t gewoon vertikt) dus volgende keer echt weer eens met longeerlijn longeren. En verder was hij heel gevoelig met omkeren.. Ook nog even paar sprongetjes laten maken. Maar opeens was die balk doodeng.. hij durfte er eigenlijk niet overheen (balk lag gewoon nog op de grond) Dus maar meegelopen.. :7
Van de week gaan we maar beginnen 't zonder zadel rijden op hem (nou ja die stalgenoot dan, die drop ik erop)

Ik heb t weekend nog op die knol van die stalgenoot zonder zadel rond gecrosst. Ging heel goed, die zit als een huis die knol. Ik heb gewoon in stap, draf en galop rondgereden, geen probleem. Hebben er zelfs nog met z'n tweeen op gezeten en ook gewoon draf en galop gedaan! :+

Madeira_

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:46

Meiden, ik ga slapen!
Duimen jullie morgen ochtend voor mij..? Ik moet al om 8 uur in het ziekenhuis zijn!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:52

Oke Sterkte!! +:)+

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:23

Paulientje, sterkte en sorry dat ik dat foldertje nog steeds niet hebt gemaild maar mijn scanner doet het niet duizend maal excuses hiervoor Y;(

Vandaag laatste sessie bij de spych gehad ga het weer in mijn eentje opknappen dus hopen dat het goed gaat. En tja vrijdag begint nu aardig dicht bij te komen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 00:01

patricia, we zoeken vooral leerkrachtondersteuners. dit zijn mensen met net wat meer bevoegdheden dan onderwijsassistenten, maar minder dan groepsleerkrachten. vanuit hier kan je dan de opleiding gaan door aan bijvoorbeeld de pabo.

het project gaat in principe heel goed, ook met de autisten. ze worden er al heel lang op voorbereid en alles is compleet inzichtelijk gemaakt. het is gewoon spannend, en dat maakt dat er soms eentje doorslaat.
dat was ook niet de reden waarom ik zo gevloerd ben vandaag hoor (speelt wel mee natuurlijk), maar heb een aantal pittige gesprekken met ouderparen gehad en ook met mijn IB'er.

Net gesport, 50 minuten easystep (ging al beter dan vorige week) en daarna 50 minuten roeien. heb nu vette blaren op mijn handen, dat is wat minder :(
net wel nog 3 kleine matzes gegegeten met 30+ kaas, had honger :+

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 06:13

goedemorgen :O
Briljante actie van de eeuw:
Ingrid kijkt op wekker, ziet dat het 4.33 is, denkt bij zichzelf: oh dan moet ik er zo uit, dus staat op, komt helemaal aangekleed en fris gewassen beneden en komt dan tot de conclusie dat het pas 10 voor 5 is en ik dus een uur te vroeg ben :+
Maar goed, hond maar even uitgelaten en nu ben ik zo wakker dat ik tóch niet meer kan slapen, dus ga straks lekker nog wat vroeger naar Delft, kan ik ook weer vroeger naar huis :+

Kon mezelf wel voor mn kop slaan daarnet :+ ben ook wel moe, maar ja, dan maar wat extra koffie en thee straks, kan nu wel om kwart voor 4 al richting huis *\o/*

Succes straks, Paulien! Waarom ga je naar het ziekenhuis, of heb ik dat gemist?

Noor ook onder het mes toch overmorgen?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:19

Goedmorgen, ben er ook weer.
Ik moet nog even nadenken over watik vandaag ga eten. Wel wil ik weer 10 ninten fietsen en mijn fysio oefeningen doen.
Ik wil die knie sterker hebben en verder kunnen buigen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:32

benangelique schreef:
zuivelproducten zijn wel echt nodig! eet je wel kaas?

gesprekken trekken een flinke emotionele wissel. straks lekker sporten.

vanwege? Calcium?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:21

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:28

vandaag trouwens:
o: 2 vb 30+ kaas
t: 2 vb gekookt ei

b: 8 min. ROM

de rest is nog niet bekend

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:29

Klopt die knie is ook een dagvulling. Alles gaaat langzamer, ik kan minder meenemen van de kamer naar de keuke, tja 1 hand is bezet door de kruk + fietsen en oefeningen.
Op het werk gaat het best wel lekker al ben ik nog veel aan het bijkletsen en niet erg veel aan het werk :oo
De fsio wordt per sessie ook uitgebreid en als het goedis wordt dat straks 2,5 uur/

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:35

2,5 uur fysio! heftig hoor.
fijn dat je weer onder de mensen bent he?

damn, moet zo naar stal maar het is hier spekglad

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:40

Nou, dat eerder naar huis valt ook tegen :+ ik heb dus smorgens om kwart over 6 een van de eerste bussen, dus die ging niet eerder :+ maar ik ben lekker om kwart over 4 uiterlijk weg, voel me inmiddels wel een beetje beroerd :=

Ben even lekker bezig met theorie voor school en uitzoeken welke informatie ik precies nodig heb :)

Angelique, het was bij ons ook net een ijsbaan! Hier in Delft valt het op zich wel mee, ligt wel wat sneeuw maar merendeel is wel schoon :)

Margriet, 2,5 uur fysio :O

Tijd voor een nieuwe kop koffie :+

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:41

Gooooedemorgen dames! :)

Gisteravond lekker paardgereden op een vosruin, Salto, van iets in de 1.70 hoog denk ik.
Dier kan heerlijk lopen, maar is nogal aan de lompe kant en wil dus nog wel eens heel eigenwijs de andere kant opgaan.
Aan het einde werd hij alleen een beetje vervelend, waarschijnlijk omdat die iets aan z'n voorhoeven heeft, en toen kwam er 2 x een heerlijke bok uit.
Nu onwijs pijn aan m'n rug, maargoed daar trekken we ons lekker niets van aan! :D

Planning voor vandaag:
O: geroosterde bb met kipfilet, hard gekookt eitje * thee, aanmaaklimonade

De rest weet ik nog niet hahaha! _O-
Ik ga dadelijk even met mama de stad in, dus we zien het wel.

Knuffel!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:46

ook al een eitje belinda? lekker he!

ingrid, het is wel heel fijn dat je zoveel tijd en ruimte krijgt om aan school te werken :j
ik had dat nooit tijdens mijn stages.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:48

benangelique schreef:

Ik begrijp niet waarom men maar blijft hameren op het zuivel-is-goed.
Er zitten ook stoffen in die we niet zo leuk vinden, zoals caseïne.
De stoffen die in melk zitten, halen we ook uit vele andere producten, zoals brood, groenten, vlees, vis, fruit, noem maar op.

Waarom zou zuivel zo belangrijk voor ons zijn, als we van origine geeneens lactose kunnen afbreken? Dat we onderhand zo aangepast zijn dat een deel van de bevolking dit wel kan afbreken, maakt het niet ineens onmisbaar in onze voeding.

Maar goed, ik neem af en toe wat yoghurt omdat ik daar zo nu en dan even zin in heb, verder geen zuivel op mijn programma. Scheelt weer vetjes en calorietjes die ik dus prima kan missen.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:50

Jaa zeker lekker, en gezond ook nog! :j
Nu eet ik niet meer heel vaak ei hoor, maar zo af en toe kan ik er echt van genieten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:50

klopt, wij zijn het enige zoogdier dat na zoogtijd nog melk gebruikt. alle mensen die een melk-intollerantie hebben zijn eigenlijk volkomen gezond, de mensen die melk verdragen niet.

maar elan, volgens mij heb ik jou niet eerder in het topic gezien? vertel eens iets over jezelf?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:51

Blinnii schreef:
Jaa zeker lekker, en gezond ook nog! :j
Nu eet ik niet meer heel vaak ei hoor, maar zo af en toe kan ik er echt van genieten.

eet ook bijna nooit ei, maar soms heb ik er zooooon zin in. nu heb ik voor de komende weken weer genoeg ei gegeten.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:00

Komt me bekend voor Angelique haha!
Ik eet toch wel elke week een eitje ergens in de week, gewoon omdat ik het super lekker vind en gekookt kan het echt geen kwaad. :)

Net even gewogen: 78.1
Valt me onwijs mee, omdat ik natuurlijk vanaf begin januari gestopt ben met Feli en omdat ik nu minder beweeg door m'n rug.
Wil eigenlijk weer gaan proberen elke dag een extra stuk te fietsen of te lopen, puur om weer meer in beweging te komen. :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:01

Zo, ik ben terug van een bezoekje aan de fysio en een rondje apparaten. Viel me erg tegen hoeveel last ik van mijn knie heb op bepaalde apparaten. :\ Crosstrainer ben ik heel snel weer afgestapt, maar de legpress ging prima. Ik moet nog even ontdekken wat ik wel en niet kan hebben. Over een week ga ik weer.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:02

benangelique schreef:
2,5 uur fysio! heftig hoor.
fijn dat je weer onder de mensen bent he?

damn, moet zo naar stal maar het is hier spekglad

2.5 uur is inderdaad heftig maar daar wordt langzaam naar toegewerkt. Ik zit nu op ongeveer een uur. Ben begonnen met een half uur. Inderdaad heerlijk om weer onder de mensen te zijn maar hyves is een mooi medium om van de nieuwtjes op de hoogte te blijven

De legpress is dat een apparaat waarmee je gewichten wegduwt> Die heb ik ook bij mijn oefeningen zitten. Vind hem vrij zwaar maar wel te doen. ik gebruik daar 12 kilo bij

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:05

Ik ben gek op ei :D eet ook echt wel paar x per week een ei, gebakken of gekookt :)

Angelique, heb nu ook wel veel tijd over hoor, maar dat komt ook omdat mijn stagebegeleider hier binnen het bedrijf pas komende week terug is uit het buitenland en ik dan pas echt daadwerkelijk meer opdrachten krijg! Dus deze week focus ik me lekker op school en vanaf volgende week hoop ik ook nog een berg andere opdrachten te krijgen, want dan komt die scriptie etc allemaal wel weer m’n neus uit :+

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:06

Ik deed 20 kilo geloof ik. Zonder moeite. := Maar goed, ik heb natuurlijk niet net maanden met een geblesseerd been thuis gezeten.