Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 13:28

sorry dat ik het zeg maar het lijkt wel of mystica aan anorexia lijdt zo weinig calorieen krijgt ze per dag binnen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:22

Ehm nee, bedankt. Daar lijd ik dus echt niet aan. Of iedereen die sonja bakker volgt moet anorexia hebben Tong uitsteken

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:49

ja sonja bakker is daarop ook gewezen dat dat echt niet goed is die calorieen die zij hanteerdt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:56

Tja, 1500 calorien per dag is dus echt niet goed voor mij.

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:22

LotteAnna schreef:
@ sizzy; het topje is idd ook zwart, ik maak foto's wanneer 't zover is Knipoog

Ik stond vanmorgen op; dikke keel, rood, dikke klieren aargh...krijgt er alleen maar thee met honing in... als het iets minder wordt straks ga ik proberen wat yoghurt naar binnen te proppen en drop ofzo.
Planning:
O: 2 x thee met honing
T: magere yoghurt met fruit 'n fibre en kiwi
L: rozijnenbol met 30+ kaas
T: aantal dropjes
A:mosterdsoepje en rozijnenbol met kaas

Aangepast

Beweging: 1,5 uur hockeytraining, 30 min. fietsen.

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:41

Mystica schreef:
Tja, 1500 calorien per dag is dus echt niet goed voor mij.

1500 is toch niet zo veel?! Met 1000 kc of minder krijg je niet genoeg voedingsstoffen binnen die je lichaam nodig heeft om normaal te functioneren....

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:14

Idd 1500 is eigenlijk het minimum wat je moet binnen krijgen als je aan het lijnen bent, dus dat wij daar al onder zitten is eigenlijk al niet goed, en als je dan onder de 1000kcal zit valt dat dus onder een crashdieet, dat is niet goed voor je lichaam, helemaal niet!

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:14

LotteAnna schreef:
Vandaag:
O: 2 x thee met honing
T: magere yoghurt met fruit 'n fibre en kiwi
L: rozijnenbol met 30+ kaas
T: aantal dropjes
A:klein beetje mosterdsoep en 3 rozijnenbollen met 2 x 30+ kaas

Aangepast

Dalijk 1,5 uur hockeyen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:32

nog even dit als je lichaam niet genoeg voedingstoffen binnenkrijgt dan zul je opeen gegevenmoment stoppen met menstrueren en last krijgen van blauwe lippen haaruitval en meestal kan het ook nog zo zijn dat je tanden er aan kapot gaan dit heeft me vader vertelt hij is namelijk huisarts

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:30

Richtlijn is 1400 kcal om alle benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen.. Echter moet je dan niet 1000 kcal uit snoepgoed halen en slechts 400 uit gezonde dingen natuurlijk..

Als je op 1000 kcal zit, gaat je lichaam in "spaarstand". Als je dat de rest van je leven volhoudt zal het afvallen best lukken (anorexia) maar zodra je een keer wel erboven komt, slaat je lichaam dat meteen op voor weer mindere tijden..

Vandaag:
O. 2 eierkoeken
L. 1 wit en 1 bruin bolletje met rosbief en sla
T. Sultana
D. Andijviestamp met spekjes

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:41

Mystica schreef:
Ehm nee, bedankt. Daar lijd ik dus echt niet aan. Of iedereen die sonja bakker volgt moet anorexia hebben Tong uitsteken

Laat ik nou vorige week voor school een betoog hebben geschreven over Sonja Bakker en het idee dat zij aan anorexia lijdt en dit bij anderen opdringt met haar boek Knipoog Ik vind mevrouw Bakker dus zwaar prut met haar crashdieet. Als je jezelf zwaar wilt verneuken moet je het Bakkerdieet volgen. Veel te weinig kcal.

Pas was op tv dat je van het voedingscentrum NOOIT! onder de 1200kcal uit mag komen op een dag. Dit omdat je anders niet aan je vitamines en mineralen e.d. komt die je nodig hebt.

Ik zorg eigenlijk ook altijd dat ik boven de 1200 uitkom. Als voor jou (mystica) 1500kcal niet werkt, laat je alleen maar zien dat wij allemaal gelijk hebben. Je hebt gewoon je lichaam zo verknalt dat je verteringsstelcel meteen alles opslaat als vet als hij meer binnenkrijgt dan die magere 800kcal of zelfs minder.
Meer gaan eten dus. Moter draaiende houden en zo zorgen dat je meer gaat verbranden Knipoog Verbranden dat Bakker boek! Duivel

Mijn dagje is ook wat te mager, ik had geen tijd om meer te eten:
o: 5 stukjes notenbrood, zal wel overheen komen met 2.5 boterham ofzo
t: /
l: 3x cracker met d'light jam
t: cappuccino
d: wortelstamppot, vegetarische schnitzel, sla met komkommer en dressing
t: mondelice yoghurtje

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:53

Heey allemaal!

Zo ik ben terug van stage week, ging super Lachen

Maar het eten niet zo.. toen ik mee ging lopen met staplessen, en stallen opstrooien kreeg ik zo'n honger... Volgens mij ben ik morgen echt zwaarder! En eet nu een paar pepernoten Schijnheilig

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:03

Welcome back. Haha!

Morgen wordt, ehm, tja prut.
2 verjaardagen en ook nog sinterklaas vieren. Dat wordt dus taart, gevulde speculaas, boterletter en nog meer gevulde speculaas. Maar het mag van mezelf want het is Sinterklaas. Go jij! Go jij! Zondag wordt gewoon een errug strenge balansdag.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:11

Mocca ik doe helemaal mee. Morgen ga ik gewoon gigantisch loos. Sinterklaasviering inderdaad. Dus pepernoten, speculaas, taart die ikzelf nog ga bakken, advocaat, banketstaaf enzovoorts. Savonds ook nog uit dus er komt nog bier bij ook *LOL*

Achja, vandaag magere dag gehad en wel super veel bewogen. Morgen twee paarden rijden (les en Viralda) en stallen doen. Zondag Viralda rijden en dan gewoon wat gezonder eten en dan boeit het allemaal niets Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:15

Annetje schreef:
pepernoten, speculaas, taart die ikzelf nog ga bakken, advocaat, banketstaaf enzovoorts.

Sinds die censuur he... hahaha... Denk ik bij dergelijke woorden meteen het originele woord erbij Knipoog

Heb een schaaltje chipjes gepakt en een glaasje safari jus (ook vitamientjes toch? Schijnheilig ) Wij doen volgende week pas Sinkerklaas/ surprises, maar in het weekend mag ik sowieso lekker genieten..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:21

help, mijn dieet loopt de soep in.
gaat helemaal verkeerd.
afgelopen maandag alweer na het rijden 2 bigmac's en een kleine colagehad.

en had zelfs zin om nog een 3e te halen, maar even beheerst

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:57

ooh my god 2 bigmacs,daar zitten net zoveel calorien in als ik op een hele dag eet!!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:59

diana schreef:
ooh my god 2 bigmacs,daar zitten net zoveel calorien in als ik op een hele dag eet!!

ja, en nou heb ik alweer zin in nog een bigmac.
het is echt erg hoor Bloos Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:04

500kcal per stuk ongeveer Bloos! Dat is inderdaad wel veel.
Kun je niet, wanneer je zo'n trek in de mac hebt, een 'gezondere' burger nemen? Een gewone hamburger bv heeft 'maar' 250 kcal. Een fishfilet 350kcal.
Ga in elk geval niet voor de big tasty --> 900 kcal Bloos!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:08

Annetje schreef:
500kcal per stuk ongeveer Bloos! Dat is inderdaad wel veel.
Kun je niet, wanneer je zo'n trek in de mac hebt, een 'gezondere' burger nemen? Een gewone hamburger bv heeft 'maar' 250 kcal. Een fishfilet 350kcal.
Ga in elk geval niet voor de big tasty --> 900 kcal Bloos!

jaweet het.
ik ga liever voor de bigmac.
maar goed.
nee kan niet, omdat ik toen op de manege was.
en met een vriendin mee was en haar nog even moest helpen Bloos

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:23

Chubby schreef:
..

Als je op 1000 kcal zit, gaat je lichaam in "spaarstand". Als je dat de rest van je leven volhoudt zal het afvallen best lukken (anorexia) maar zodra je een keer wel erboven komt, slaat je lichaam dat meteen op voor weer mindere tijden..

2 Artikeltjes op valt af, er bestaat geen spaarstand! Ik wil niet zeggen dat het goed is voor je lichaam om zo weinig te eten, maar spaarstand bestaat niet!

http://keepdreaming.valtaf.nl/index.php ... column-n31

http://keepdreaming.valtaf.nl/index.php ... column-n33

Amen Clown

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:32

kenso0wlover schreef:
2 Artikeltjes op valt af, er bestaat geen spaarstand! Ik wil niet zeggen dat het goed is voor je lichaam om zo weinig te eten, maar spaarstand bestaat niet!

http://keepdreaming.valtaf.nl/index.php ... column-n31

http://keepdreaming.valtaf.nl/index.php ... column-n33

Amen Clown
Ik heb alleen nog maar de eerste gelezen, maar ik vind het weinig onderbouwend. De eerste reactie erop geloof ik dan eerder Knipoog Vooral ook omdat aangetoond is dat je lichaam wél in een soort van spaarstand gaat. Het verkeerd in een noodsituatie en zal alles proberen op te slaan. Dit komt doordat het verteringsstelcel trager is gaan werken. Het lichaam kan het er dus niet allemaal in een keer weer uitlaten (ontlasting) en dus blijft het langer in het lichaam --> wordt er meer energie uit het eten gehaald. En de verbranding gaat minder snel. Iedereen weet wat er met suiker en vet gebeurd als dat niet verbruikt wordt --> PLOP! en je bent dik.

Citaat:
Ik heb het onderzoek gelezen en het is beslist niet in strijd met mijn theorie. Een groep zware vrouwen werd in tweeën gesplitst, de ene groep mocht 500 kilocalorieën eten, de andere 1200 kilocalorieën. Als er een spaarstand zou bestaan, zou je verwachten dat de eerste groep minder afvalt dan de tweede groep. Het tegendeel bleek echter waar: de eerste groep viel wel degelijk significant meer af! Als je puur naar dit resultaat kijkt, is het dus wel degelijk effectiever om 500 kilocalorieën per dag te eten. Kortom: de spaarstand bestaat niet.
Dit vind ik ergens toch wel de domste conclusie die je trekken kunt Slapen Tuurlijk vallen ze meer af, als je niets eet val je ook af, maar zodra je weer wát eet, kom je meteen aan en dat komt hier niet naar voren. Dat negeert hij gewoon.

[edit] tweede artikel gelezen dus en ik ben het nog steeds niet met hem eens Knipoog [/edit']
Laatst bijgewerkt door Annetje op 01-12-06 23:36, in het totaal 2 keer bewerkt

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:35

Moet je misschien eerst allebei de artikeltje lezen voordat je antwoord geeft..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:39

kenso0wlover schreef:
Moet je misschien eerst allebei de artikeltje lezen voordat je antwoord geeft..

Zie reactie van Edith, tweede artikel. Dat is de mening die ik deel. Buddhain ook.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:55

Ik vind het ook beetje kort door de bocht die artikeltjes! Ik geloof wel in de spaarstand, of hoe je het ook mag noemen!
Vandaag opzich goed gegeten, behalve die paar stukjes marsepein en een bakje chocolade ijs toe Vingers aflikken
deze weken gaan sowieso wat minder worden, sinterklaas, verjaardag en kerst. Maar ik ga proberen om tussendoor gewoon netjes te blijven Lachen
Steun mij Schijnheilig Want het is zo moeilijk om weer streng te worden als je lekker hebt gesnoept Bloos