Ik wil graag een hobbykas van zo'n 2 bij 2 meter en die kassen met polycarbonaat zijn niet duur, wel heb ik van iemand gehoord dat het 'glas' er zo uitwaait.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lieflampje schreef:Hallo, kan ik hier misschien een vraag stellen over doperwten?
Ik heb ik april een rij van ongeveer 14 meter geplant met lage erwten. Nu wil ik ze vandaag gaan oogsten.
Nu waarschijnlijk de meest domme vraag ooit, maar moet de plant er dan ook uit, of kunnen er weer nieuwe erwten aan komen![]()
Sonja_vR schreef:lieflampje schreef:Hallo, kan ik hier misschien een vraag stellen over doperwten?
Ik heb ik april een rij van ongeveer 14 meter geplant met lage erwten. Nu wil ik ze vandaag gaan oogsten.
Nu waarschijnlijk de meest domme vraag ooit, maar moet de plant er dan ook uit, of kunnen er weer nieuwe erwten aan komen![]()
planten lekker laten staan, je kunt gewoon de peulen die vol/klaar zijn plukken, over het algemeen kun je best een tijd oogsten van die planten
Sonja_vR schreef:over kassen, ligt er aan wat de kwaliteit van de kas is , de hele goedkope poly carbonaat kassen daar waait idd nogal snel de boel van uit elkaar , de duurdere wat minder snel, maar als er hele dunne plaatjes in zitten (4 tot 6 mm) dan is het gewoon wat gevoeliger voor wind .
kassen met dikkere platen )(10+ mm) die zitten vaak wat steviger in elkaar, maar zijn ook duurder, zo goedkoop zijn die platen namelijk niet
ik heb nu een kas staan waarvan de platen inmiddels vervangen moeten worden , maar dat word een beste klap geld.
als ik nog eens een nieuwe kas zou kopen word dit er 1 met glas.
Citaat:Heb een knoflookbol geoogst! Dat is het enige wat gelukt is. Aardbeientoren is een ramp, alle vieze naaktslakken vinden er een mooi schuilplekje en vreten alles aan. Dus die ga ik afbreken en de planten gaan op de mesthoop.
_CS_ schreef:Wat is het stil hier, iedereen druk in de tuinen?