Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:38

Nog wat ziekjes dus ik zit nog thuis vandaag, kan ik tenminste nog een dag even goed eten

Planning;

O: Kom Fruit n Fiber met magere melk
T: Mandarijntje
L: 2 sneetjes volkorenbrood met filet americain en een glaasjes tomaten/groentesap
T: Mango (denk dat ik hem in de blender stop)
D: ?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:45

Ilse schreef:
Nog wat ziekjes dus ik zit nog thuis vandaag, kan ik tenminste nog een dag even goed eten

Beterschap .

Mijn planning vandaag:

o: 2 bruine boterhammen met kaas
t: banaan
l: 2 bruine boterhammen met smeerworst en 3 winterpenen om op te knabbelen
t: appel en opkikker
d: rijst met kip en veel sambal
t: bakje tomaat/komkommer salade

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:07

Beterschap Ilse

Mijn planning vandaag:
O: twee geroosterde boterhammen (smeerkaas 20+ en kipfilet)
T: appel, kopje koffie met melk
L: twee bruine boterhammen met kaas en kipfilet en een kopje soep
T: banaan
D: ? eet bij vriendinnen, zij gingen koken
T: evt. zakje snack-a-jacks

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:24

Ilse schreef:

Veel beterschap
Ga maar lekker veel fruit eten!

Yeah, ik heb gister na het avondeten helemaal niks genomen! Vanmorgen woog ik 64 kilo, vorige week 63.3 dus ik was weer aangekomen. Maar dat is voor mij wel een motivatie om weer fanatiek aan m'n schema's te houden!

Mijn dag:
O: 1 boterham met appelstroop
T: - (want mijn ontbijt had ik om 9.00 uur )
L: magere yoghurt met druiven erin, 1 cracker met kipfilet
*daarna een tentamen maken, wish me luck *
T: mandarijn
D: spruitjes (bah) aardappelen en rundergehaktbal
T: sinaasappel

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:48

Ilse beterschap!

Mijn dag gister was wel goed gegaan eigenlijk
Vandaag:
O: magere yoghurtn met cornflakes
T: 1 broodje met kipfilet en boter
L: 1 bolletje met kipfilet en boter en 1 broodje met pindakaas
T: appel

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:14

Dankjulliewel

Kunnen jullie trouwens ook niet wachten tot het weer wat lekkerder weer gaat worden? Is is alweer langer licht, de lucht is mooi droog, nu te temperatuur nog en dan kunnen we weer lekker naar buiten om te joggen, wandelen en noem maar op!

Belsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:33

*zucht*

Gisteren dus een paar keer vol op mijn gezicht gegaan, gewoon lompgheid, niet flauwvallen ofzo en vandaag dus ongelooooflijk stijf. Kon amper mijn bed uit, dus denk dat ik fitnessen maar oversla *grom*

Vandaag eet ik paprika's gevuld met gemalen kipfilet

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:32

Sizzy schreef:
Beterschap Ilse

Mijn planning vandaag:
T: cup a soup
L: twee bruine boterhammen met kaas en kipfilet en een kopje soep

Hmm...mijn tussendoor appel is spoorloos verdwenen heb nu maar een cup a soupje genomen, anders barst ik tot de lunch van de honger.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:46

gisteren:

o: yoghurt met energymix (klein schaaltje)
t: stukje ontbijtkoek
l: ciabatta gezond
t: 2 snoepjes
d: 1 blik kippensoep van ah
t: restje doritos met dip en een hand chocoladerozijnen.
en het ging zo goed, snik

vandaag:
o: yoghurt met energymix (klein schaaltje)
t: volkoren boterham met kaas + mandarijntje
l: soep
t: volkoren boterham met kaas
t: fruit
d: nog geen idee. (ga naar de zwolse paardendagen) dus kan: patat of broodje... ofzo... of mcdonalds... offeh... nouja in ieder geval niets gezonds...

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:46

Sizzy schreef:
Sizzy schreef:
Beterschap Ilse

Mijn planning vandaag:
T: cup a soup
L: ciabatte met rookvlees, komkommer, half eitje

Hmm...mijn tussendoor appel is spoorloos verdwenen heb nu maar een cup a soupje genomen, anders barst ik tot de lunch van de honger.

Uhm ik blijf aanpassen er was lunch verzorgd door m'n stagebedrijf en daar lagen broodjes op die er een stuk lekkerder uitzagen dan mijn lunch

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:53

Ilse schreef:

Planning;

O: Kom Fruit n Fiber met magere melk
T: Mandarijntje
L: 2 sneetjes volkorenbrood met filet americain en een glaasje tomaten/groentesap + mandarijntje
T: Mango (denk dat ik hem in de blender stop)

Even een mandarijntje bijgevoegd (achja, in die dingen zit toch bijna niks )

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:46

Mijn dag gaat tot nu toe super!
Ik hoef m'n planning tot nu toe ook niet aan te passen...

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:51

Mijn dag gaat niet super.

Ik heb altijd, echt áltijd als ik tussen de middag alleen thuis ben een vreetbui.

Vandaag hoorde ik onverwacht op school dat ik niet voor de 2e pauze uit was, dus had een krentenbol gekocht (tja, had mijn magere boterhammetjes niet bij me), en toen mocht ik toch naar huis.

En tja, toen begon het.
Eerst dus mijn krentenbol, en i.p.v. een gezonde boterham greep ik naar de koekjes, ontbijtkoek, sultana, dropjes en chocoladeeitjes. Grrr.

Heb net uit schuldgevoel een liter water gedronken, en zit me nu in te houden. Maar hopen dat er zo iemand thuiskomt, om me in de gaten te houden.

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:33

Hey, ik lees best vaak met jullie mee maar nu post ik toch ook eens wat want ik ga ook wat maatregelen nemen.
Mocca, wat vervelend van die vreetbuien, ik ken het ook wel dat je zo'n honger hebt en lekkere dingen tot je beschikking hebt en nog eens alleen bent ook! Erg moeilijk!
Ik woon op kamers dus doe mijn eigen boodschappen maar ja soms wil ik ook wel eens iets lekkers dus haal ik het in huis maar op sommige momenten moet dat gewoon op en dan is er dus niemand die je in de gaten kan houden.
Ik studeer gezondheidswetenschappen en dan de richting bioregulatie en gezondheid en ook bewegingswetenschappen. Nu hebben we het veel over voeding, metabolisme en diabetes ed, vooral bij bioregulatie en gezondheid.
Vandaag gingen we onze body compositie meten op verschillende manieren. Was een beetje confronterend
Ik dacht dat ik langer was dat ik daadwerkelijk ben (ik ben nu op 1.713 gemeten maar daar twijfel ik aan dat het niet ietsje groter is) en mn gewicht lag ook een stukje hoger dan dat hij thuis aangeeft! Maar weet hem nu op 3 decimalen dus dan moet ik deze maar aannemen! Wel een goed en precies begin
Maar goed, viel erg tegen en een vetpercentage van ongeveer 28-30% (gemeten via onderwaterweging, huidplooien en op een impedantie weegschaal) is ook wel een stukje hoger dan dat het 1,5 jaar geleden was!
Tijd voor maatregelen dus

Voor het practicum mocht ik niet ontbijten dus mijn dag is nu wel iets afwijkend.
O: Normaal eet ik toch wel 4 boterhammen met mn ontbijt en dan het liefste volkoren.
T: niet vaak iets, bij een zware dag op school een evergreen maar vandaag mocht ik nog niets eten toen
L: nu 4 boterhammen en een appel
T: cup a soup runderboulion en een kruising tussen mandarijn en sinaasappel
D: spinazie met macaronie en 2 vissticks
En hierna probeer ik niets meer te nemen en als ik wel honger krijg iig geen snoepje of koekje maar een rijstewafel ofzo.

Zou ideaal zijn om het zo vol te houden, vandaag moet wel lukken, ben nu nog vol van die metingen van vanochtend Maar daarop volgt het weekend thuis bij mn ouders die totaal NIET op gezondheid letten Of iig niet op gezonde oeding dus dat wordt moeilijk maar goed.
Ik blijf wel flink wat eten bij het onbtijt en de lunch want ik merk echt dat ik dat nodig heb, misschien zou ik het wat kunnen verdelen met het eerste tussendoortje.

Maar goed we zien wel Ik hoop dat jullie nog wat tips hebben en dat ik bij een volgende meting niet zo hoef te schrikken Heb wel een streefgewicht in gedachten (6-7 kilo minder) maar het is niet dat ik die in een maand wil bereiken en het is dat ik wil proberen gezond en iets minder te eten zonder te veel snoepjes en koekjes

Klein probleempje is alleen dat het lijkt alsof ik nooit stop met trek hebben

Jullie ook veel succes in het afvallen en het po gewicht blijven!

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:41

Dat altijd trek hebben ken ik.

Tja, tips... Proberen je in te houden. En iig veel motivatie hebben voordat je begint, anders haak je zo weer af. Je moest eens weten hoeveel pogingen ik heb gedaan om af te vallen.

Verder genoeg sporten! Probeer gewoon regelmatig te fietsen, wandelen oid. En water drinken blijft natuurlijk goed. Probeer op regelmatige tijden te eten, en zorg dat je ontbijt goed vullend is, dan heb je de rest van de dag minder honger (maar dat zit bij jou wel goed met 4 boterhammen ). Probeer 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes aan te houden. En gezonde tussendoortjes, dus een stuk fruit of worteltjes e.d.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:45

Mijn dagje gaat goed vandaag

Balen is dat Mocca dat je zelfbeheersing totaal verdwenen is als je alleen bent is er inmiddels alweer iemand thuis?

Welkom Fleury succes!

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:58

Welkom Fleury en succes!

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:13

Beterschap Ilse!

Mijn dag is niet slecht, maar ook niet echt goed.
Paar café noir koekjes en net een boterham met nutella en toen ik uit school kwam een restje spaghetti met saus, was niet zoveel.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:24

Jamy schreef:
Ilse beterschap!

Mijn dag gister was wel goed gegaan eigenlijk
Vandaag:
O: magere yoghurtn met cornflakes
T: 1 broodje met kipfilet en boter
L: 1 bolletje met kipfilet en boter en 1 broodje met pindakaas
T: appel en 2 cracottes met pindakaas en 1 met pure hagelslag

Aangepast

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:30

Vandaag:

O: 2 ger. boterhammen, cappuccino, thee
T: Sinaasappel
L: ong. 100 gram geroosterde studentenhaver / + 50 gram rozijnen, iets van zes [ of zeven. of acht. ahum.] rozijnenboterhammen [droog], en 1,5 pompoenpittenbroodje met kaas, en nog een stukje kaas... [niet echt enorm geweldige, romige jonge Amsterdammer, oeps ], glas optimel
T: Bakje kwark
A: Weet niet, in elk geval zeeer mager, misschien wel alleen groenten, gezien mijn lunch.

Nouja, niet zo geweldig dus, maar ik heb het gelukkig onder controle enzo.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:59

Ik heb hier toch een tijdje geleden iets neergezet over een vriendin van me met anorexia?
Het houdt maar niet op.. wij (haar vriendinnen) hebben alles gezegd, geprobeerd, gedaan.. ze wil zelfs geen groenten en fruit eten, helemaal niets.
Mager is ze nog niet, ze was gewoon echt mooi gebouwd, niet smal..
En de anorexia is nu boulimia geworden, dus waarschijnlijk heeft dat er ook mee te maken.

Begon ze me vorige week ergens heel vrolijk te vertellen.. Ja ik had vanmorgen 12 vitaminepillen geslikt, terwijl er op het potje staat dat je er maximaal 1 per dag moet nemen
Ze weet dat ze dingen tekort komt door niet te eten, dus denkt ze dat zo op te lossen.
Gelukkig ziet haar vriendje het ook allemaal en probeert hij haar te helpen, maar ze luistert gewoon niet..

Echt iedereen weet ervan, ze probeert het nog wel te ontkennen, ze wil gewoon niet geholpen worden..
Daarom is ze begonnen met weer eten, zodat iedereen dacht dat het weer goed ging, maar ze kotst het dus gewoon weer uit

Iemand nog enig idee wat ik voor haar zou kunnen doen of wat ik moet zeggen ofzo?

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:22

Naar haar ouders of een mentor/vertrouwenspersoon?

Ookal wil ze dat niet, ze moet geholpen worden. En als jullie niet tot haar door kunnen dringen, dan kunnen volwassenen dat misschien wel?

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:36

Ja idd dat lijkt mij ook het beste, als zij niet wil luisteren moeten jullie misschien maar naar andere mensen toe?
Al zal zij dat misschien niet zo leuk vinden. Moeilijk hoor!

Belsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:45

Ze vinden dat niet leuk, maar ze moeten erdoor vriendinnetje van mij is tegenwoordig godzijdank weer "normaal" .
Na jarenlang van therapie naar therapie geloods worden ...

Zonet toch maar gaan fitnessen -> 530 calorietjes yeah

Maar ik heb zoooo fiets veel zin in ene boterham met choco! Aarghl en ik mag geen brood eten
Heb ook geen chocoladepasta denk ik

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:06

Ik denk dat het niet echt op prijs gesteld wordt als we er iemand bijhalen, maar denk dat dat eigenlijk de laatste mogelijkheid is, want ze luistert toch niet naar ons