Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
branka16 schreef:Mijn tuintje op dit moment:
Courgette bloem (omdat ik ze zo mooi vind)
[ Afbeelding ]
Hele plant:
[ Afbeelding ]
Paprika:
[ Afbeelding ]
Doornloze bramen:
[ Afbeelding ]
Komkommer met stekels:
[ Afbeelding ]
Beetje vreemde vorm geworden, groeit door mijn vastzet-elastiek...
[ Afbeelding ]
Maggieplant, Maïs, snijbiet, prei en onkruid![]()
[ Afbeelding ]
Suikermaïs krijgt al pluim.
[ Afbeelding ]
Bloemkool/snijbiet:
[ Afbeelding ]
Broccoli:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Tomaat (ziet er uit alsof ie een grotere pot wil ofzo, kan ik em nog in de grond zetten?)
[ Afbeelding ]
Prei:
[ Afbeelding ]
Radijsje die niet meer groeit, is die klaar?
[ Afbeelding ]
Framboosaarbei:
[ Afbeelding ]
Ostara aardbei:
[ Afbeelding ]
Framboosaardbei:
[ Afbeelding ]
2 foto's te veel maar dat ziet niemand
Rytir schreef:Vandaag gesmikkeld van twee soorten sla en minikomkommer salade uit eigen tuin, jammie! Vandaag ook bijna anderhalve kilo rode bessen geplukt uit de tuin van mijn schoonvader. Ik wil daar jam van maken, iemand nog tips zonder 2 kg suiker?
kynshiri schreef:Minder of geen suiker is echt geen maanden houdbaar tenzij je ze steriliseert in zo'n weckbokaal. Ik heb hier ook eens twee potjes aardbeienjam geprobeerd met alleen een klein beetje rietsuiker in en daar kon ik na twee weken toch de schimmel afscheppen!
anneliesdj schreef:kynshiri schreef:Minder of geen suiker is echt geen maanden houdbaar tenzij je ze steriliseert in zo'n weckbokaal. Ik heb hier ook eens twee potjes aardbeienjam geprobeerd met alleen een klein beetje rietsuiker in en daar kon ik na twee weken toch de schimmel afscheppen!
Dat is eigenlijk ook wat ik bedoel.
Normaal als je jam maakt kook je ook al je materieel uit en als je de deksels op de potjes doet als ze nog heet zijn trekt het vanzelf vacuum.
Geleisuiker is suiker 'speciaal' voor jam omdat daar extra pectine in zit dus ook geschikt voor pectinearme vruchten.