Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Scarlet_ schreef:Laura schreef:
Ik eet nu een enorm ontbijt en super lunch. Weet je wat ik moet eten's ochtends van mijn PT?
3 bruine boterhammen met ei en tomaat, een glas melk, een schaaltje yoghurt, een appel. 555 calorieen... daar ligt jij waarschijnlijk van onder tafel; maar die 555 calorieen zorgen dat ik sneller afval dan wanneer ik zou ontbijten met een cracker en een kiwi....
Kijk Laura, da's leuk he
Maar ik krijg dat dus niet door m'n strot 's ochtends. Hoogstens een bakje yoghurt met wat cruesli, maar meer écht niet. Laat staan bruine boterhammen met ei en tomaat.
Vandaag nog niks gegeten, ben ook net m'n bed uitVanavond power kick, altijd leuk. Jammer dat 't maar 3 kwartier is (combinatie van tae bo en aerobics). Nou nog bekijken wat ik ga eten vandaag / vanavond.
Hebben jullie dat ook, nooit honger na 't sporten? Ik wel nl., kan nóg zoveel honger hebben ervoor, maar als 'k klaar ben dan heb ik helemaal geen honger meer...
_Scarlet_ schreef:Geroosterd brood en normaal brood maakt niks uit hoor, tis niet alsof het opeens veel minder calorieën worden
Hmm ik zou eigenlijk boodschappen moeten doen en magere yoghurt halen, maar 'k heb geen zin. Dan maar geen ontbijt. Toch geen honger.
'k Zal even gaan kijken wat 'k nou eet eigenlijk. Onthou nooit wat 't verschil tussen muesli en cruesli is nl
Edit: het is muesli. Ziet 't er eigenlijk ook nog verschillend uit?
_Scarlet_ schreef:Op de site van voedingscentrum staat 't ook, maar ik kan in mijn boekje niks vinden, alleen van geroosterd witbrood, maar dat is zonder korst dus dan is 't logisch dat er minder calorieën in zitten (minder brood). Dus als 't niet in m'n boekje staat reken ik het maar als gewoon brood
Laura schreef:Poison schreef:Spetterlover, echt goed zeg!
Ik woog vandaag na het avondeten 54,5.
Maar die buik en lovehandles gaan maar niet weg
Je moet ook niet alleen calorieen tellen. Als ik zie wat jij eet, je calorieen komen het meest uit tussendoortjes...![]()
Kijk, of je een bruine volkoren boterham van 70 calorieen eet of een bonbon van 70, dat maakt echt wel verschil. In de chocola zit suiker, snelle koolhydraten, verzadigde vetten. Die zorgen dat je bloedsuiker stijgt en dat je lichaam meer vet gaat opslaan! Een volkoren boterham bevat veel vezels en langzame koolhydraten; die vult je en zet je darmen aan het werk; je stofwisseling stijgt. Resultaat: van de bruine boterham zal je juist calorieen gaan verbranden!
Als je die buik wegwil en je lovehandles weg, zal je echt moeten gaan sporten en je dieet zo afstemmen dat je vet gaat verbranden ipv spier of waterverlies....
Kijk maar eens wat mijn personal trainer zegt:
viewtopic.php?f=2&t=409086&hilit=
Ik eet nu een enorm ontbijt en super lunch. Weet je wat ik moet eten's ochtends van mijn PT?
3 bruine boterhammen met ei en tomaat, een glas melk, een schaaltje yoghurt, een appel. 555 calorieen... daar ligt jij waarschijnlijk van onder tafel; maar die 555 calorieen zorgen dat ik sneller afval dan wanneer ik zou ontbijten met een cracker en een kiwi....
Laura schreef:Alle dames die zo streng calorieen tellen:
letten jullie ook op WAT je eet? Het gevaar van die calorieen en puntendieeten is dat je dingen gaat eten die laag in calo zijn maar weinig voedingswaarde bevatten en qua voedingstoffen waardeloos zijn. Zoals ik de vergelijking al maakte tussen een bonbon en een volkoren boterham bijv.
En Mazzel-meid; als je drie uur eerder opstaat en je lichaam 3 uur langer moet werken kan je toch zeker wel dat extra boterhammetje eten hoor!