Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:23

Na het sporten heb ik juist honger Ja

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:24

Doe ik toch iets verkeerd denk ik *LOL*

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:26

Haha ja of ik.
Maar vandaag zit ik op veel te weinig calorieen tot nu toe, 165 pas Scheve mond mn ontbijt was niet goed, omdat ik geroosterde boterhammen had genomen, maar had echt geen zin in normaal brood Lips are sealed en heb net rond 11 uur een appel gegeten.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:28

_Scarlet_ schreef:
Laura schreef:

Ik eet nu een enorm ontbijt en super lunch. Weet je wat ik moet eten's ochtends van mijn PT?
3 bruine boterhammen met ei en tomaat, een glas melk, een schaaltje yoghurt, een appel. 555 calorieen... daar ligt jij waarschijnlijk van onder tafel; maar die 555 calorieen zorgen dat ik sneller afval dan wanneer ik zou ontbijten met een cracker en een kiwi....

Kijk Laura, da's leuk he
Maar ik krijg dat dus niet door m'n strot 's ochtends. Hoogstens een bakje yoghurt met wat cruesli, maar meer écht niet. Laat staan bruine boterhammen met ei en tomaat.

Vandaag nog niks gegeten, ben ook net m'n bed uit Knipoog Vanavond power kick, altijd leuk. Jammer dat 't maar 3 kwartier is (combinatie van tae bo en aerobics). Nou nog bekijken wat ik ga eten vandaag / vanavond.

Hebben jullie dat ook, nooit honger na 't sporten? Ik wel nl., kan nóg zoveel honger hebben ervoor, maar als 'k klaar ben dan heb ik helemaal geen honger meer...

Je kan beter muesli in je yoghurt eten. Cruesli zit enorm veel suiker in!
Ik vind cruesli zelf ook veel lekkerder hoor!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:29

Geroosterd brood en normaal brood maakt niks uit hoor, tis niet alsof het opeens veel minder calorieën worden Knipoog
Hmm ik zou eigenlijk boodschappen moeten doen en magere yoghurt halen, maar 'k heb geen zin. Dan maar geen ontbijt. Toch geen honger.

'k Zal even gaan kijken wat 'k nou eet eigenlijk. Onthou nooit wat 't verschil tussen muesli en cruesli is nl Clown

Edit: het is muesli. Ziet 't er eigenlijk ook nog verschillend uit?

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:31

Cruesli is gepoft en is met zuiker bij elkaar gesmolten, vandaar die klontjes.
Muesli is gewoon net paardenvoer. Beetje yoghurt der bij en je hebt je eigen slobber.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:33

lol
Nou dan zal ik wel altijd muesli eten, want ik heb nog nooit iets gepofts gezien Clown

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:36

_Scarlet_ schreef:
Geroosterd brood en normaal brood maakt niks uit hoor, tis niet alsof het opeens veel minder calorieën worden Knipoog
Hmm ik zou eigenlijk boodschappen moeten doen en magere yoghurt halen, maar 'k heb geen zin. Dan maar geen ontbijt. Toch geen honger.

'k Zal even gaan kijken wat 'k nou eet eigenlijk. Onthou nooit wat 't verschil tussen muesli en cruesli is nl Clown

Edit: het is muesli. Ziet 't er eigenlijk ook nog verschillend uit?

volgens www.overgewicht.nl wel
in geroosterd brood 35 calorieen en normaal 85
dus op 2 boterhammen scheelt dat 100 calorieen

Je moet wel ontbijten Ja

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:38

'k Weet dat het zou moeten, maar ik heb er gewoon nooit zin in. Heb ook nooit honger als 'k wakker word. M'n lichaam zal wel gestoord zijn Knipoog

Mja dat snap ik ook niet, waarom dat er staat, want 't kan gewoon niet. Zou wel willen weten waar die calorieën heen zijn Tong uitsteken Ga wel even in mijn boekje kijken.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:43

Tja ik weet het ook niet, en het gaat volgens die site ook van 1 gram vet naar 0

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:49

Op de site van voedingscentrum staat 't ook, maar ik kan in mijn boekje niks vinden, alleen van geroosterd witbrood, maar dat is zonder korst dus dan is 't logisch dat er minder calorieën in zitten (minder brood). Dus als 't niet in m'n boekje staat reken ik het maar als gewoon brood Knipoog

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:52

_Scarlet_ schreef:
Op de site van voedingscentrum staat 't ook, maar ik kan in mijn boekje niks vinden, alleen van geroosterd witbrood, maar dat is zonder korst dus dan is 't logisch dat er minder calorieën in zitten (minder brood). Dus als 't niet in m'n boekje staat reken ik het maar als gewoon brood Knipoog

Wat voor boekje heb je dan ?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:20

Een boekje waarin van heel veel voedingsmiddelen de calorieën staan, en de vetten en de belangrijkste stoffen die erin zitten enzo
Verkoopt iedere boekhandel wel geloof ik

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:45

hoe heet het? ga ik ook maar halen dan als het niet te duur is Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:19

"Kijk op joules en calorieën", best klein, dun boekje, ongeveer A5 formaat.

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:56

Laura schreef:
Poison schreef:
Spetterlover, echt goed zeg!
Ik woog vandaag na het avondeten 54,5.
Maar die buik en lovehandles gaan maar niet weg Boos!

Je moet ook niet alleen calorieen tellen. Als ik zie wat jij eet, je calorieen komen het meest uit tussendoortjes...
Kijk, of je een bruine volkoren boterham van 70 calorieen eet of een bonbon van 70, dat maakt echt wel verschil. In de chocola zit suiker, snelle koolhydraten, verzadigde vetten. Die zorgen dat je bloedsuiker stijgt en dat je lichaam meer vet gaat opslaan! Een volkoren boterham bevat veel vezels en langzame koolhydraten; die vult je en zet je darmen aan het werk; je stofwisseling stijgt. Resultaat: van de bruine boterham zal je juist calorieen gaan verbranden! Lachen

Als je die buik wegwil en je lovehandles weg, zal je echt moeten gaan sporten en je dieet zo afstemmen dat je vet gaat verbranden ipv spier of waterverlies....

Kijk maar eens wat mijn personal trainer zegt:
viewtopic.php?f=2&t=409086&hilit=

Ik eet nu een enorm ontbijt en super lunch. Weet je wat ik moet eten's ochtends van mijn PT?
3 bruine boterhammen met ei en tomaat, een glas melk, een schaaltje yoghurt, een appel. 555 calorieen... daar ligt jij waarschijnlijk van onder tafel; maar die 555 calorieen zorgen dat ik sneller afval dan wanneer ik zou ontbijten met een cracker en een kiwi....

Ehm, dat wat ik typte wat ik had gegeten was niet de gemiddelde dag hoor, dat was juist toen ik niet goed bezig was(had ik vermeld).
JUIST als ik veel ontbijt heb ik de rest van de dag veel meer honger!

En sporten doe ik best veel vind ik. Iedere dag een kwartier krachttraining en gemiddeld een half uur per dag cardio(fietsen/stepper/joggen).

En af en toe paardrijden maar daar verbrand ik niet echt calorien mee, ik rijd meestal gewoon relaxt buiten.

Echt trek in tussendoortjes heb ik niet zo heel erg.
Maar als ik eenmaal een liga of net waar ik op dat moment zin in heb heb zien liggen, dan wil ik er PERSE een. Dan heb ik geen zin in een appel, snoep of wat dan ook maar ik wil perse dat Clown

Vandaag weer op school bijna iets uit het automaat maar kon me nog tegenhouden Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:44

Ik heb vandaag wel redelijk wat gegeten, maar wel gezond Lachen Net klaar met avondeten, dus neem vanavond nog een bakje vla ofzo (yoghurt op) of wat fruit.
Ik eet nu gewoon wat vaker op de dag, desnoods ieder uur gewoon iets kleins, dat werkt bij mij veel beter dan bijv. heel veel ontbijten, dan heb ik na 2 uur toch weer trek.

Dit heb ik trouwens gegeten vandaag :

ontbijt : 2 geroosterde boterhammen met augurk, komkommer, tomaat en sla (moeilijk eten, zo dik belegd) Clown
lunch : 2 licht geroosterde bruine boterhammen met kaas en tomaat
diner : nogal veel aardappelpuree Bloos broccoli en een heel klein beetje sla
tussendoortjes over de hele dag : 2 appels, 2 beschuitjes met light jam en een witte boterham met komkommer sandwichspread.

en daar komt vanavond dus nog iets van fruit bij of vla Clown

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:22

Volgens mij wel gezond inderdaad Spetterlover Ja

Ik moet tegenwoordig om 6 uur beginnen met werken 's ochtends.. dus er om kwart voor 5 uit... dus dan heb ik sowieso al meer eten nodig dan dat ik er pas om 8 uur uit kom Boos! en daar baal ik nogal van..
Aangezien ik nu wel een boterham meer eet..

Wat ik gegeten heb vandaag;

5 uur Slapen : 1 boterham kipfilet
half 10; 1 boterham kipfilet
12 uur; 3 boterhammen kipfilet
diner; paar aardappelen, veel groenten (hadden een groentepakket, dus vanalles wat) en 40 gram gehakt, als toetje 200 gram magere yoghurt

tussendoor; 1 evergreen, 2 sultana koekjes, 2 appels

Zo zit ik volgens de WW-regels aan 17,5 punten.. minder mag ik niet hebben

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:33

Jij hebt volgens mij ook wel goed gegeten.. 5 uur, krijg je dan al een boterham weg Bloos!
Je hebt volgens mij wel weinig calorieen op vandaag of ligt dat aan mij Verward

ik heb net nog 2 witte boterhammen met komkommer sandwichspread gegeten Lips are sealed had een beetje trek, aardappelpuree vult blijkbaar niet Vork en kan het beter nu eten dan om 11 uur vanavond. Zit op 1205 kcal vandaag, ga nu niets meer eten. Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:51

Hoe het met caloriën zit weet ik eigelijk niet, zal het weleens een keertje uitrekenen Lachen
Ik dacht zelf dat het nog aardig wat caloriën waren..

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:58

volgens mij zit je maar op 1000 ofzo Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:01

Ik heb het eventjes uitgerekend, op m'n pagina (www.mazzeltje.valtaf.nl) is trouwens een aanrader, kun je elke dag invoeren wat je gegeten hebt, en wat afvalt etc. kun je bijhouden Ja

ik heb vandaag 1087.25 kcal ...

Ja inderdaad, spetterlover, zijn er niet zo heel veel Scheve mond
Ik mag per dag 19 punten, zit nu aan 17,5 ..denk dat ik beter m'n punten gewoon netjes op kan maken per dag misschien?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:04

denk ook dat je daar dan aan moet zitten.. want anders eet je straks een keer iets meer en kom je meteen aan Scheve mond
ik eet nu ook nog steeds wat extra als ik onder de 1200 kcal zit Lachen

ik hou het bij met www.overgewicht.nl en dan de eet- en beweegwijzer Haha! maar zal ook eens naar jouw site kijken Haha!
*edit* heb me bij die site aangemeld Lachen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:33

Alle dames die zo streng calorieen tellen:

letten jullie ook op WAT je eet? Het gevaar van die calorieen en puntendieeten is dat je dingen gaat eten die laag in calo zijn maar weinig voedingswaarde bevatten en qua voedingstoffen waardeloos zijn. Zoals ik de vergelijking al maakte tussen een bonbon en een volkoren boterham bijv.

En Mazzel-meid; als je drie uur eerder opstaat en je lichaam 3 uur langer moet werken kan je toch zeker wel dat extra boterhammetje eten hoor!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:45

Laura schreef:
Alle dames die zo streng calorieen tellen:

letten jullie ook op WAT je eet? Het gevaar van die calorieen en puntendieeten is dat je dingen gaat eten die laag in calo zijn maar weinig voedingswaarde bevatten en qua voedingstoffen waardeloos zijn. Zoals ik de vergelijking al maakte tussen een bonbon en een volkoren boterham bijv.

En Mazzel-meid; als je drie uur eerder opstaat en je lichaam 3 uur langer moet werken kan je toch zeker wel dat extra boterhammetje eten hoor!

ik probeer goed brood, groente en fruit te eten