Ik zal me ipv meelezen ook maar weer eens melden. En ik heb gelijk een vraag☺️. Iemand een idee wat dit voor een plant is? Groeit met lang ranken, vruchtvlees ruikt zoet, smaakt rauw neutraal. Mijn man heeft snel een stukje geproefd en nog niet ziek, dus waarschijnlijk geen sierpompoen.
Dat verschilt per soort. De ene klimt, de ander is compact
Sjolvir
Geplaatst: 20-07-17 08:46
Ik heb bol courgettes en ronde sierpompoenen, moet zeggen ik vind ze echt heel erg op elkaar lijken... Zal ze even beiden laten zien.
Eerst de courgette...
En even de tuin in geweest voor de latest foto's van de sierpompoen, ronde lichte, donkere, ovale, die planten hebben bij mij langere uitlopers, de courgette is compacter als plant. VErder zien de balderen en bloemen er voor mij hetzelfde uit.
Sierpompoenen meest rechts, iets hoger komkommer en daar onder in pot, courgette. Waarom worden ze geen? TE veel te weinig water? Iemand enig idee?
En mijn trots!!! Mijn zou witte druif moeten zijn (zo ooit gekocht, maar is donkere rode), die doet het echt zo super!!!
Hier hebben de courgettes en pompoenen altijd goed gegroeid zonder veel mest hoor, maar die op de mesthoop groeien die zijn wel wat groter (mesthoop is ook meteen composthoop hier)
Ik heb hier ook nog niet echt hoeven bijvoeren hoor Maar als je net een stuk hebt waar veel grote eters staan en er gewoon echt te weinig voeding in de grond zit is er kans dat ze gewoon willen eten
Marcella
Geplaatst: 20-07-17 10:26
Misschien dus dan maar volgende jaar sier pompoenen doe op het stukje achter compostbak waar ik nu mijn compost neer gooi. Wat voor nu als voordeel heeft dat onkruid hier geen kans heeft door de dikke laag gemaaid gras wat erop lig. Aangezien compostbak nu bijen feest bak is.
Ik heb 3 peulen met doperwtjes geoogst nog niet veel maar begin is er steaks door de salade gooien.
palousa_boy
Geplaatst: 20-07-17 18:14
Vorig jaar hadden we ook kilo's bietjes, dit jaar nog niet gezaaid eigenlijk. Weet eigenlijk niet of ik dat er nu nog in kan zetten maar ga het gewoon proberen. In het ergste geval blijven ze iets kleiner
Net 3/4 van de 2e soort aardappels eruit gehaald, deze zijn een stuk beter en groter. Misschien zijn die andere dus gewoon krieltjes Maar heb al een grote emmer vol, daar kunnen we wel weer even mee doen. Morgen even de spitmachine erdoor en dan nog een setje uitgelopen aardappels van vorig jaar erin, vorig jaar ging dit erg goed dus heb hoop.
De watermeloen doet het trouwens ook erg goed, de grootste is al zo groot als een handbal en er komen er steeds meer.