Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:01

Citaat:
Deze termen verbergen lactose

Als u een lactose-intolerantie hebt, bent u gewend om etiketten grondig na te lezen en uit te kijken voor alles wat doet denken aan melk en zuivelproducten. U weet allicht dat u zaken moet vermijden zoals lactalbumine, lactitole (E966), lactoglobuline, lactoferrine en alles met wei, melkserum, melkeiwitten ... Maar wist u dat de symptomen van lactose-intolerantie ook kunnen veroorzaakt worden door de aanwezigheid van lactose verborgen achter termen als caseïne, caseïnaat of natuurlijk aroma?

Appelmoes_11

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:46

Wat ik dan niet snap Forumster, het allergeen lactose zou dan dikgedrukt moeten worden, of tussen haakjes achter 'aroma' staan. Veel verpakkingen voldoen niet aan deze regels, echt heel irritant.

Gelukkig is melkzuur wel vegan :=

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:52

Bedankt! Dat lijstje sla ik even op.

De vegan cheesecake was super lekker! Zeker een aanrader.

Hoe doen jullie dat met uit eten gaan? Ik had gisteren een uitje van mijn werk waarbij we gingen barbecueën. Hadden ze iets vegetarisch voor mij geregeld (toen ik dat moest doorgeven was ik nog niet vegan), kwamen ze aanzetten met vis... -O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:59

Want vissen zijn stiekem gewoon planten :')
Ik hoor dat ook regelmatig. 'Eet je dan wel vis?' of nog erger; 'eet je wel kip?', 'en ook geen boterhamvlees?'
}:0

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:47

Ik vraag dan altijd: aan welke boom groeit tonijn dan? :D
Meestal is het dan wel duidelijk!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:11

DVS heeft ook tonijn :D best lekker!

Sowieso zouden er best wel meer variaties mogen komen in bbq-en. Ik ken genoeg mensen die het vervelend vinden (bij bijv een bbq) dat als je aangeeft geen vegetarier te zijn dat je dan automatiach kilo's vlees wil eten. Geen middenweg mogelijk := Nu zijn wij op de studentenvereniging best wel pro vego, gelukkig, dus ik heb maar weinig problemen. Er wordt gezond en lekker vega(n) gekookt :)

Wbt uit eten gaan: ik ga meestal naar een tentje waar ze altijd drie vegetarische keuzes hebben. Een of zelfs twee zijn er vaak zelfs vegan. :) voor voor- en hoofdgerechten! :)

Ik wil ook weer eens naar de Groene Passage in Rotterdam, dat is een buffetrestaurant met heel erg veel vegetarisch en ik denk 1/3 tot de helft vegan. (Broodjes enzo niet meegerekend.) En je kunt er echt heerlijk eten!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:11

Magrathea schreef:
DVS heeft ook tonijn :D best lekker!

Sowieso zouden er best wel meer variaties mogen komen in bbq-en. Ik ken genoeg mensen die het vervelend vinden (bij bijv een bbq) dat als je aangeeft geen vegetarier te zijn dat je dan automatiach kilo's vlees wil eten. Geen middenweg mogelijk := Nu zijn wij op de studentenvereniging best wel pro vego, gelukkig, dus ik heb maar weinig problemen. Er wordt gezond en lekker vega(n) gekookt :)

Wbt uit eten gaan: ik ga meestal naar een tentje waar ze altijd drie vegetarische keuzes hebben. Een of zelfs twee zijn er vaak zelfs vegan. :) voor voor- en hoofdgerechten! :)

Ik wil ook weer eens naar de Groene Passage in Rotterdam, dat is een buffetrestaurant met heel erg veel vegetarisch en ik denk 1/3 tot de helft vegan. (Broodjes enzo niet meegerekend.) En je kunt er echt heerlijk eten!

Dat is ook wel een leuk idee voor een meeting!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:36

Ik zeg doen *\o/*

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:37

Heb jij enig idee van de kosten? Dat is wel handig om vooraf te weten als we een meeting organiseren! :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:09

Buffet restaurants vind ik nooit zo gezellig... :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:21

Hoezo niet? Het is toch hoe gezellig je het zelf maakt? :) Je haalt gewoon je maaltijd en pakt een tafeltje, gezellig genoeg wat mij betreft. :)

Je betaalt per gewicht van je eten. Dat is dus heel handig als je niet zoveel geld hebt, dan eet je van tevoren wat en dan hoef je daar niet zoveel meer. Ik had de vorige keer een flink afgeladen bord voor ongeveer 16 euro.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:56

Magrathea schreef:

Bij Spirit bedoel je? Daar is echt wel meer dan de helft vegan hoor, haha, en superlekker! Ik ga er ook wel eens heen met mijn moeder. Dan betaal ik niet zelf :') Gezellig is het wel altijd!

Ik ga dus graag mee Suzanne, als ik weer in Nederland ben *\o/*

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:33

Ik reis in ieder geval gratis doordeweeks, dus qua kosten is het prima te doen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:02

Appelmoes_11 schreef:
Magrathea schreef:

Bij Spirit bedoel je? Daar is echt wel meer dan de helft vegan hoor, haha, en superlekker! Ik ga er ook wel eens heen met mijn moeder. Dan betaal ik niet zelf :') Gezellig is het wel altijd!

Ik ga dus graag mee Suzanne, als ik weer in Nederland ben *\o/*

Echt? Ik zal wel niet goed hebben opgelet ofzo :+

Ja Spirit heet het inderdaad, en het is onderdeel van de Groene Passage, en die heeft dan ook weer een bio supermarkt, kledingwinkel en nog een of twee winkeltjes. En heeeel lekker eten :D Zelfde verhaal als jij ook, ik ga wel eens met mijn moeder en ik betaal niet zelf :+ Dus dan neem ik ook 1000 eten, nomnomnom

Wat doe je eigenlijk in Frankrijk nu? Minor ofzo? :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:04

Een paar dagen geleden heb ik eindelijk ex-batterij kipjes gered :D
Ik had er drie gereserveerd, maar onderweg naar de opvang dacht ik ineens, er passen ook wel vier kipjes in de vervoermandjes :+ ..dus nu hebben we er vier :D Afbeelding
Afbeelding

Alle geredde kippen waren dezelfde dag nog verkocht en dus ging de opvang dit weekend nog een hoop kippen redden.
Mooi vind ik dat!
15 maanden oud zijn ze.. normaal zou een kip tien keer zo oud worden, maar omdat deze dames nog maar 6 eitjes per week leggen ipv 7 zijn ze niet meer goed genoeg ;( Vreselijk toch..?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:28

Prachtige kippen heb je daar, super dat je ze geadopteerd hebt! Ik denk dat ze nu heel gelukkig zijn ;) Lekker wat rondscharrelen en natuurlijk überhaupt het recht op leven hebben. Super fijn om te horen (:

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:18

Ah wat een super leuk idee en vooral ontzettend lief gebaar!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:01

Het lijkt mij ook een heel leuk idee om van die kipjes op te vangen. Al was het maar zodat mijn vriend nog wel lekker eitjes kan eten zonder dat er doerenleed aan te pas komt. Echt vegan zal ie toch nooit worden, dan maar zo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 13:19

En ze zijn echt leuk als huisdier :)
Deze zijn erg tam, en ze maken zo'n leuke kippengeluidjes :))
Ook ideaal dat je je groenafval gewoon erbij kan gooien, ze zijn met bijna alles blij. En inderdaad, diervriendelijke eitjes voor familie en vriendlief en de hond, en als ik weer eens vega-burgers maak gaat er toch maar een eitje in zodat ze wat vaster worden. Deze eitjes vind ik niet zo erg om te eten, al vind ik het idee om iets te eten wat uit een kip zijn kont komt wel wat minder natuurlijk :P Hoe meer je daar over gaat nadenken, hoe vreemder het wordt he!

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:45

Hoi, mag ik me melden? :D

Ik heb vandaag een goed gesprek met mijn moeder gehad met als resultaat dat ik vegan ga worden en ze daar zo goed mogelijk aan gaat mee werken. :)) Ik ben nu 2 jaar vegetarisch maar begin me steeds meer te verdiepen in het dierenleed en wat dierlijke producten eigenlijk met je lichaam doen.. Niet meer voor mij dus. Dus nu begin ik langzaam naar vegan te gaan! Nu leek het me leuk om mee te kletsen in dit topic voor wat tips en tricks. :)

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:57

Wat leuk 8nnemiek, van je kipjes.
Inderdaad onvoorstelbaar dat ze zo snel afgedankt worden zeg........

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:50

@8nnemiek: goed zo, jij doet tenminste wat positiefs. Geen woorden maar daden! :) +:)+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:05

Drogon, fijn dat je zo een goed gesprek hebt gehad en je moeder je wil helpen om het mogelijk te maken.
Scheelt een pak als je thuisfront je er in steunt.
Ik ben er ook weer wat meer in aan het duiken, vegan zal het hier niet worden(vriend vind vlees te lekker en als ik heel eerlijk ben... ik ook)
Maar ik wil wel over op minimaliseren van de consumptie en de dingen die we nog wel gebruiken zo goed mogelijke keuzes daar in maken.

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:20

Wat eten de veganisten hier trouwens als ontbijt? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik zocht even snel op het internet naar vegan breakfast maar ik heb echt geen zin om 's ochtends om 6 uur voor school een groente quiche te gaan maken. :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:52

Havermout of muesli met rijstmelk of banaanpannekoekje maken of gewoon boterhammen met geschikt beleg etc.
Althans, das hier standaard en deed ik tijdens vegan periode ook