Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:11

DeEenhoorn schreef:
O: Halfvolkoren sneetje brood met hagelslag en een glas cola,, slecht hmmm
L: 400 ml limonade en een halfvolkoren snede brood met ham/jong belegen kaas
A: Nasi, met zakjesgroenten, ei en kipsate
en ik heb gerust nog wel wat gedronken hoor :) alleen dat onthou ik geen hele dag...
B:halfuur fietsen met boekentas.. (heen en terug bij elkaar) maarja.. ik ben zo'n arme scholier :')

Cola bij je ontbijt :wow:

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:17

Lijstje gisteren

Nada schreef:
O: Havermout, amandelmelk, pindakaas, lijnzaad, appel,
L: Kikkererwten, bulgur, zelfgemaakte pindasaus (beetje rare combi maar ik had niet zo veel meer in huis en alles met pindasaus is lekker!)
T: Water, handje pepernoten
A: Pompoen lasagne, glas water
T: Smoothie van amandelmelk en twee bananen

B: 20 min. buikspieroefeningen

Lijstje vandaag:

O: Havermout, amandelmelk, lijnzaad, appel, verse sinasappelsap
T: Worteltjes, rijstwafel
L: Bruin broodje met sla, tomaat en avocado
T: rijstwafel met pindakaas, chocomelk en focaccia
A: Klein beetje pasta met verse groentes en vega wokstukjes

B: Buikspieroefeningen (wil zoo graag weer hardlopen, het kriebelt echt, maar ik was de hele dag weg, toen om 8 uur nog eten en nu is het een beetje te laat.. aah :( )

Maartje, jouw avond eten klinkt echt heel lekker!

Pompoenlasagne is echt goddelijk _/-\o_ mag je me voor wakker maken

Recept heb ik gewoon van de AH

Ingrediënten

2 el olijfolie
1 rode paprika in reepjes
1 pak pompoen (450 g diepvries)
2 blikken tomatenblokjes (a 400 g)
1 bakje ricotta (verse kaas 250 g)
1 pak lasagne (250 g)
50 g Grana Padano (kaas) geraspt
1 el pijnboompitten (bakje 80 g)

Bereiden

1. Verwarm de oven voor op 180 °C. Verhit de olie in een koekenpan en bak de paprika 2 min. Schep de pompoen erdoor en bak nog 3 min. Schenk de tomatenblokjes erbij en breng aan de kook. Kook de tomatensaus 5 min. Voeg de helft van de ricotta en peper en eventueel zout naar smaak toe.
2. Schep een beetje tomatensaus op de bodem van de ovenschaal. Dek af met een laag lasagnebladen. Schep hier een beetje tomatensaus op en maak zo met de rest van de lasagnebladen en saus meer lagen. Eindig met een laag tomatensaus. Schep de rest van de ricotta in kleine bergjes op de lasagne. Bestrooi met de Grana Padano, de pijnboompitten en peper naar smaak.
3. Bak de lasagne in de oven in ca. 30 min. bruin en gaar.
Laatst bijgewerkt door Nada op 25-11-13 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:19

LisErm94 schreef:
Plus dan is mijn nieuwe whey ook weer binnen, ipv vanille cookie dough dus ben benieuwd :)
Ik had bij de body&fitshop verschillende soorten en verschillende smaken besteld. Vandaag had ik Hazelnoot/nutella, maar die vond ik nog niet zo geslaagd...

Sodeletuut

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:24

O: Vier bakkerscrackers (bolletje) met pindakaas en hagelslag
L: Tortilla met verschillend beleg en 2 beschuitjes
A: Aardappelen (met beetje jus) met wortels, schnitzel, preiprutje, stoofpeertjes en 1 blokje melkchocolade na

B: paardrijden en uitmesten van de paddock

Leuk topic dit, ik ga het eens even een beetje volgen! Ik ben niet erg tevreden over mijn eten haha.. Ik wil weer meer havermout etc. gaan eten in plaats van tarwespul. :)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:30

Plien91 schreef:
DeEenhoorn schreef:
O: Halfvolkoren sneetje brood met hagelslag en een glas cola,, slecht hmmm
L: 400 ml limonade en een halfvolkoren snede brood met ham/jong belegen kaas
A: Nasi, met zakjesgroenten, ei en kipsate
en ik heb gerust nog wel wat gedronken hoor :) alleen dat onthou ik geen hele dag...
B:halfuur fietsen met boekentas.. (heen en terug bij elkaar) maarja.. ik ben zo'n arme scholier :')

Cola bij je ontbijt :wow:

ja, goed he :P -O- -O-

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:17

Afvalshake :')

Lis, voel jij je lekker bij die shakes? Sinds ik er onwel van werd durf ik ze niet goed meer te drinken, maar langs de andere kant had ik dat ook de eerste keren bij havermout, dus misschien is het een kwestie van doorbijten...

Ach Phor, kan gebeuren! :D Zolang het maar gezellig was!
Interessant, die slimnoodles btw!

Helpt schoonmaken met olie ook tegen een (in de winter) trekkerige huid? Ik heb een gemengde huid en heb echt nooit ergens last van, behalve dus dat mijn gezicht in de winter zo'n pijn doet van de koude etc.

O: 100 g haver, 250 ml rijstmelk, water; glas soja mild
B: 2 uur huishouden, 20 min. intensief ballet (had niet meer tijd over), paarden verzorgen, 3 km wandelen
L: 60 g meergranenbrood met selderijsalade, kaas, augurk, tomaat, tuinkers; latte
T: Cappuccino met kaneel :9
B: 3 km wandelen
A: Anderhalf bord lasagne, met 30 g (ongekookt gewogen) lasagnevellen, 1 laag Philadelphia light kruiden, 1 laag ricotta, veel tomatensaus met ui, knoflook, rode wijn, paprika, champignons

Ik heb de kcal niet uitgeteld (erg drukke dag), maar denk dat het wel een net lijstje zal zijn (behalve het gebrek aan eiwitten...)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:38

Hmm dan ben ik benieuwd hoe deze smaakt Karin, de vanille vond ik heel lekker :)

Nee ben er nooit misselijk van geweest Bhri, alleen van veel naturel kwark zonder fruit erdoorheen wordt ik misselijk. Maar dat kan ook aan de smaak liggen :P
Misschien maak je een te grote sprong in een keer? Geen idee of je bv eiwitten beter kunt opbouwen ipv bv van 60 naar 110 gram te gaan..
Lastig iig..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:41

Hm, nou, daar heb je een punt. Zo zou ik het dus ook willen proberen, door vb 1/4e schepje in de havermout te doen. Gek genoeg word ik niet misselijk van pakweg zoveel gram proteïne uit tofu ofzo. Koolhydraten er bij zullen op zich niet zo veel helpen: ik herinner me namelijk dat ik een keer een smoothie bestelde met een schepje eiwitpoeder erbij, en ik er toen ook naar van werd.

Maar ergens hoop ik inderdaad dat het niet zo zeer aan de soort bron van proteïne komt, maar gewoon doordat mijn lichaam zoveel eiwitten niet gewend is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:48

O : 2 spelt broodjes met kip filet
T : Appel
A : boerenkool stamppot met een worst en spekjes
T : paar tuc koekjes
T : paar plakjes kipfilet moest op

Nog steeds last van darmen.. , maar dat komt door gestress

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 01:12

Raar dagje
O- 250g yoghurt, 2 madarijnen
L-4 craccotte met kaas
T- 2 pakjes lu time-out met chocola, 2 bananen
A- tomaatjes, augurken, 2 wb met stroop

Drinken 2x chocomel met slagroom en 2x cola ligt

Dus zon 1560 kcal

Ik vind de afvalshakes van het kruidvat in de smaak chocco ei gelijk gewoon lekker :=

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 01:15

__Leonie schreef:
Net genoeg fruit gekocht voor de hele week. :)

O: havermout met yoghurt lijnzaad en kaneel.
T: Banaan
L: 1 geroosterde boterham met pindakaas, 3 vk crackers met pindakaas.
T: 2 mandarijnen
A: spaghetti met tomaat spinazie mozzarella saus en wat parmezaanse kaas
T: Peer

B: 45 min fietsen, verder niet veel aangezien ik nu praktijk loop bij de front desk.

Lijstje af! Ben happy met vandaag :)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:07

Alles gelezen maar even geen tijd om te reagereb, sorry! Vanavond zal ik het even doen :)

Gister

O: bananenkwark (250 gram magere kwark 1 banaan) 1 waldcornbeschuit met pindakaas
T: appel
L: 1 donkere polderlander boterham kaas tomaat, 1 waldcornbeschuit pindakaas, peer
T: 1 waldcornbeschuit pindakaas
A: vleesvervanger, boontjes, aardappelen. Stukjes ananas en stukjes peer
T: 250 gram magere kwark met een appel en kaneel poeder erdoor

D: water en thee
B: 20 km fietsen, ong 15 min paardrijden, half uur op stal bezig geweest, en ik was 2u in de sportschool om een trainingsschema op te stellen en uitleg over de apparaten (12 min crosstrainer toen ik te vroeg was haha, daarna met die man 5x 5 min verschillende cardio apparaten, heel veel kracht aparaten uitleg en daarna 12 keer doen om te kijken of je de goede houding pakt ect. In eigen training word het 3x 12)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:13

Phor, waren je chips wel lekker?
Nette lijstjes hoor!
Hier maar weer begonnen met een shake en heb quinoa met wat groente erdoor mee voor naar mijn werk. Tussendoor een appeltje en vanavond quiche dus ben alweer onder de pannen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:18

Mijn pompoensoep van gisteravond was verrukkelijk! Voor de geïnteresseerden, hierbij de ingrediënten voor 2 personen: 1 lenteui, half bakje crème fraîche, beetje zelfgemaakte tomatenpuree, el honing, halve pompoen, 315 ml vega bouillon. Serveren met blokjes schapenfeta en verse munt. Tabasco toevoegen naar smaak.

Heb nu dus nog een halve pompoen over. Voor recepten houd ik me aanbevolen!

Nu:
O: groene smoothie van andijvie, spinazie, mango, banaan en munt.

Gisteren 45 min paardgereden en hooibalen gesjouwd. ;)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:27

Dani, klinkt heerlijk! Die ga ik ook maken binnenkort, heb bijna altijd wel een pompoen liggen. Je kunt van die andere helft ook puree maken voor je avondeten (evt met zoete aardappel erdoor) Heb ook wel eens kleine muffins gemaakt met pompoen, bietjes in kleine stukjes en zoete aardappel. Wat kruiden erdoor en feta. Op het eind een beetje griekse yoghurt met munt erop voor de frisheid. Erg lekker en is zo klaar als je van die vormpjes hebt. Of maak je soep eens met ras el hanoutkruiden en kleine stukjes uitgebakken chorizo erdoor, als je vlees eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:27

Bhriseis schreef:
Afvalshake :')

Lis, voel jij je lekker bij die shakes? Sinds ik er onwel van werd durf ik ze niet goed meer te drinken, maar langs de andere kant had ik dat ook de eerste keren bij havermout, dus misschien is het een kwestie van doorbijten...

Helpt schoonmaken met olie ook tegen een (in de winter) trekkerige huid? Ik heb een gemengde huid en heb echt nooit ergens last van, behalve dus dat mijn gezicht in de winter zo'n pijn doet van de koude etc.

Bij mij helpt het schoonmaken met olie heel goed tegen een trekkerige huid. Als je huid te trekkerig wordt zijn de producten die je gebruikt waarschijnlijk te agressief voor je huid. Olie houdt je huid uit eindelijk ook wat zachter en wast logischer wijs niet al je eigen huidvet weg. Ik heb tot op heden geen trekkerige huid gehad terwijl ik wel veel buiten ben met koud weer.

Is het geen idee om eens een paar dagen een hoog gehalte eiwit te eten? Alle dagen hetzelfde gram eiwit, maar dan het liefst ook hetzelfde aantal calorieën, vetten en koolhydraten zodat je vergelijkbare dagen hebt. Dan de ene 2-3 dagen een eiwit uit een 'natuurlijke' bron en de andere 2-3 dagen eiwit met behulp van de shakes. Zo kun je vergelijken of het echt gewoon door de bron eiwitten komt of door het aantal.
'Kunstmatige' bronnen van bepaalde voedingsstoffen zijn helaas niet voor iedereen weg gelegd. Zo zijn er bijvoorbeeld ook mensen die vit B12 e.d. niet uit vleesvervangers en supplementen kunnen halen maar echt vlees moeten eten. Niet ieder lichaam werkt hetzelfde en niet ieder lichaam kan de kunstmatige voedingsstoffen even goed verwerken.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:11

Netjes Leonie :)

Dat soepje klinkt lekker. Ik houd echt niet van pompoen, maar pompoenpuree vind ik heerlijk! Die muffins klinken ook wel goed zeg!

Klinkt goed Mandy! Veel plezier met het fitnessen!

Oh dan ga ik eens proberen schoonmaken met olie, Judith. Bedankt voor alle uitleg!
Dat van die eiwitten is ook een erg goed idee, dat ga ik deze week even uittesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:13

Wordt lekker veel gekletst hier! En er komen mooie lijstjes voorbij.

Phor, wat voor kokosvet/olie gebruik jij voor je huid?

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:37

O: Havermout met yoghurt, kaneel en lijnzaad. Banaan.
L: Vk boterham geroosterd met pindakaas. 3vk crackers met pindakaas.
T: 2 manderijntjes en een peer.
A: Plat du jour van de kantine.
T: Warme appel met kaneel uit de oven <3

B: 30 min fietsen, veel staan tijdens praktijk.
D: Water en thee zonder suiker.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:37

Al vanaf donderdag niet fit, hangt een virusje in de lucht geloof ik :\

Gisteren
O: vb met pindakaas
L: kakifruit
D: pastasalade
D: 0.5 liter sinaasappelsap, thee, 1 koffie met melk en suiker

Vandaag
O: 2 beschuiten met kaas
T: peer, banaan
L: banaan/ei pannekoekje
T: kakifruit, iets van een melkproduct
D: rijst met pittige broccoli

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:39

Oeh ik kwam een lekker ontbijtrecept met quinoa tegen! Ik ga het morgen eens proberen en hou jullie op de hoogte. Iets met vers fruit, kaneel en vanille. Like!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:40

Veel beterschap Jezzi!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:41

Ja, de chips waren heerlijk _O- Ik ben wel de hele avond misselijk geweest :')

Bhris: als je altijd weinig proteine hebt binnengekregen en dan ineens veel tegelijk binnen krijgt, dan moet je lichaam even wennen. Je whey door de havermout doen is een goed idee, ik doe dat zelf ook. Het maakt je havermout heerlijk en je begint je dag beter. Ontbijten met alleen koolhydraten is niet optimaal.
En olie op je gezicht werkt voor allerlei soorten huidproblemen, je zal er zeker baad bij hebben :)

Gast7391: ik gebruik Royal Green, van de Ekoplaza, gewoon met kokosgeur. Ik heb geen idee of de goedkope van de toko (merk KCF) dezelfde voordelen geeft. Ik neem aan dat die niet extra virgine is, maar er staat echt helemaal niets op de verpakking!

Vandaag maar eens een stevige workout doen en normaal eten :+

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:42

phor, jij bent altijd zo goed bezig met je sport! Knap hoor!
bak jij ook je eitjes in die kokos? Ik ooit wel maar vond ik goor dus heb nu die smakeloze, al schijnt die wat minder goed te zijn..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:47

mandy358 schreef:
Alles gelezen maar even geen tijd om te reagereb, sorry! Vanavond zal ik dat even doen. :)

Dit topic staat op MW en niet in de HK. Lange bijleesposts en reacties op iedereen zijn dus ook helemaal niet de bedoeling. :)

Pompoen is ook lekker als je het roostert in de oven; in reepjes of blokjes, beetje kokosolie erbij, p+z er over, evt ook knoflook, kurkuma, tijm, rozemarijn, of wat je maar lekker vindt. 30-40 minuten in de oven en af en toe even omscheppen.