Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 20:36

@mara, de koffiecake staat hier in de oven... ik ben benieuwd. Het beslag smaakte al lekker :9 , alleen komt mijn man net... dat hij in de nachtdienst vanacht ook wil trakteren en eigenlijk wilde ik deze meenemen voor mijn collega's.. nu heb ik geen bloem meer in huis (voor een tweede koffiecake :7 ) maar wel voldoende zelfrijzend bakmeel.... zou dat vervangen kunnen worden ? dus 100 gr bloem 50 gram zelfrijzend bakmeel... 150 gram zelfrijzend bakmeel ? :o?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:07

Ik ben in mijn bakboek aan het snuffelen en kom daar geregeld piment en zuiveringszout (baking soda) tegen.
Kan het hier in de supermarkt niet vinden.

Kan iemand mij zeggen waar je dat wel kunt vinden en wat piment is?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:32

immie13xx schreef:
@Mara: Die koffiecake ziet er lekker uit! Ik denk dat ik deze ook ga maken vanavond of morgen, voor bij de koffie van het weekend :)

Zag dat je hem in een ovenschaal had gemaakt, maar het kan toch ook wel in een gewone springvorm? Ik heb namelijk ook een combimagnetron, waar de plaat van ronddraait. Dan moet de ovenschaal dus klein genoeg zijn, zodat deze wel rond kan draaien.
Een ronde springvorm is dan natuurlijk makkelijker. Zou het kwa hoeveelheid in een springvorm passen denk je? Of moet ik de hoeveelheden dan aanpassen?

Ik denk dat die prima in een springvorm past, ik denk dat je alleen de oventijd dan moet aanpassen. Als hij een stuk lager is dan op het plaatje zou ik de oventijd dus verkorten omdat hij minder in de hoogte hoeft te garen. En gewoon even kijken hoeveel beslag er uiteindelijk uitkomt en inschatten of dat in je springvorm gaat. Ik heb er eerst ook zelf over zitten nadenken om het in de springvorm te doen omdat ik bang was dat de ovenschaal misschien niet diep genoeg was, maar dat bleek die wel. Gewoon proberen zou ik zeggen!

@Ollie1: ik vond het deeg ook al echt lekker. En ik denk dat je het ook wel gewoon met zelfrijzend bakmeel kan maken, dan wordt je cake waarschijnlijk alleen een stuk luchtiger, maar dat zal denk niet onderdoen aan de smaak. Ik neem aan de de eerste cake al uit de oven gekomen is en ondertussen al in een paar monden belandt is. Hoe vindt je hem smaken?

Wel leuk dat er zoveel mensen enthousiast zijn over de koffiecake! Ik kan het echt zeker aanraden! :D

@KoezieZ: die appeltaartkoeken klinken goed! Ik neem aan dat je met kleine bakvormpjes muffinvormpjes bedoeld?

@Silence: zuiveringszout/baking soda heb ik zien staan in de Aziatische supermarkt hier, en ik heb van horen zeggen dat drogisterijen het ook zouden moeten verkopen.. Maar naar de drogisterij gaan voor bakspullen, mwah, dat klinkt een beetje gek in mijn oren. :P Ik zou voor de toko's gaan! Daar hebben ze echt een heleboel! Misschien zelfs ook wel dat piment! Ik ga in ieder geval de eerst volgende keer naar de Aziatische Supermarkt hier om vanille essence in te slaan en kleurstoffen. Echt een enorme fles vanille essence voor een paar euro ofzo. En echt allerlei kleur- en smaakstoffen! Ik heb toen echt met open mond staan kijken daar. :')

KozieZ

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:33

Het was in een speciale tupperware vorm, maar het kan natuurlijk gewoon in een muffinblik :)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:34

@Mara, de 1e cake is inderdaad al mee met manlief en geproeft... ik snap precies wat je bedoelt met de bittere smaak van alleen de glazuur maar in combinatie met de cake is deze overheerlijk :9 ... Nu staat nr 2 in d oven en is inderdaad luchtiger en heeft wat langer de tijd nodig... we kijken wel... als het niets wordt dan gaat hij morgen niet mee :+

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:37

Ja, toen ik het glazuur proefde dacht ik wel even: oei.. moet ik dit wel op de hele cake smeren? Zelf ben ik geen koffiefan en 2 andere clubgenootjes ook niet. Maar uiteindelijk wel gewoon gedaan, niet een te dikke laag zodat het er altijd nog makkelijk af te schrapen was als mensen het echt niet lekker vonden. Maar de combi met de cake maakt het helemaal af. Anders is de koffiesmaak wel erg klein als je alleen de cake eet. En ik ben benieuwd hoe die eruit komt met alleen zelfrijzend bakmeel. Gewoon blijven controleren met een prikker totdat die er droog uitkomt. Desnoods de bovenkant afdekken met aluminiumfolie als die te bruin kleurt, denk wel dat het moet lukken. :)

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:23

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:33

Lekker kleurtje :D

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:15

Ik heb het taarten decoreren magazine gevonden bij AH!

Alleen je kunt de glitters niet eten -O-

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:59

F_Orumster schreef:
Lekker kleurtje :D

Zeker, dat is pandanextract. Een natuurlijke kleurstof. Ik vond het grappig en het is ook nog eens heel lekker.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:58

mag ik me hier ook melden?
Ik vind het heerlijk om dingetjes te bakken, vooral zoetigheid! :-)
Maar misschien een hele domme vraag hoor.....

Hoe vul je je muffins? En hoe plak je de marsepein op de muffins?
Plak je die met iets vast?

Ik ga zondag aan de gang, moet even kijken wat het word..... maar ga mn best doen!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:35

Ik heb daarnet ook taarten decoreren gekocht :P

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:38

Is het blad ook bij de Spar of AH te koop? Lijkt mij ook wel leuk!
Ik ga vanavond 20 cupcakes maken met chocostukjes en vanillefrosting :9

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:39

Ik zat er inderdaad ook al overna te denken, misschien is het wel leuk :D

Gretoes: je cakejes vullen dacht ik is gewoon je spuitmondje erin zetten en voorzichtig een beetje in je cake spuiten.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:02

Hallo,

Mag ik mij hier ook melden?

Ben op dit moment cupcakes aan het maken!
6 met sinaasappel smaak en frosting,
6 mega veel chocolade met frosting
Vanille
Lime
Oreo cupcakes.
En misschien dat ik nog cakepops ga maken (ben morgen jarig :P )

Topping doe ik er overigens pas morgen op.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:11

Ik heb me geabboneerd op Taarten Decoreren.... hoop dat t wat is.
Krijg het als het goed is in een paar dagen binnen, gister gegevens doorgegeven.
Lijkt me zooo leuk om dat goed te kunnen! :-)
ga komende week wat dingetjes halen, en t weekend al wat bakken met wat ik heb.

Thanx Emma!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:28

Ik wil me ook abonneren maar koop eerst een paar nummers los om het zeker te weten. :j

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:36

Ik koop m wel los, ben bang dat het weer zo'n vaag abbonnement is (net als die Horsimo destijds). En soms staat er misschien wel iets in waar je niks aan hebt. Ik vind 4,95 dan toch wel weer aan de prijs, zo'n dik blad is het niet.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:53

SpikkelFire schreef:
Volgens mij staat die in het bokt bakboek in de OP.

Ik kan ze niet vinden ..

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:48

SF nog een vraagje over die baby cupcakes. Dat witte bewerkte plaatje erop, doe je dat ook met een mal of zoiets? Ik vind zulke patroontjes zo mooi.

Ik heb vanmiddag vast een voorraadje botercreme gemaakt. Voor de cupcakes die de kids willen maken en de rest gaat in de vriezer voor een volgende keer.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:01

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:13

Jeejtje wat veel bij gepost zeg! Hier even druk aant verhuizen, helaas geen tijd om te bakken. Wel erg zin om te doen, als het verhuizen klaar is maar eens even weer iets proberen.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:25

heb de komende tijd weer meer te bakken *\o/* voor vriendje volgende week, een meisje uit m'n klas is jarig, willen we op school een soort babyshower doen, alleen weet ik niet of het lukt om daar een taart te maken (op kamers)
enn mijn eigen verjaardag 28 oktober!

Ik wil zo'n boobies taart maken voor vriend, iemand hem hier al gemaakt? en welke vormpjes had je gebruikt?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:37

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:48

ohja tof! maar dus 2 keer 12 cm taarten?
ik heb namelijk de 11cm blanda van ikea en de kleine. maar die zijn wel heel klein. Kan ook zelf bollen knutselen maar ben bang dat dat niet zo mooi wordt :')