En het zijn de kosten niet, matten zijn 4.50 geloof ik Ik ga woensdag weer, even 3 erbij halen omdat ik vrijdag m'n eerste 'workshop' heb En idd, als er vriendinnen komen freubelen ofzo, ideaal
in het begin gebruikte ik ook crisco voor het uitrollen maar da's helemaal niet nodig op die mat van de Ikea Eigenlijk gebruik ik het nauwelijks meer, hooguit doe ik een beetje aan m'n vingertoppen als ik een mal gebruik. Ik vet de mal ook liever niet in met crisco omdat je daarna vlekken kunt krijgen als je wilt dusten. Vraag me wel af.....hoe reageert bloem op marsepein...en dan bedoel ik na een tijdje. Kan me voorstellen dat het wel iets doet. Leuke test...bloem op marsepein aanbrengen en een weekje laten liggen
En nu moet ik mezelf echt een schop onder m'n achterste geven...net een weekje op vakantie geweest en die Colette taart staat nog onafgemaakt te wachten op me......hopen dat ik nog wat inspiratie krijg
Ik laat het alleen rusten als ik een keer goed plan en het ruim vooraf kleur... Meestal kleur ik het als ik het nodig heb en dan laat ik het dus niet rusten. Het kleurt alleen wel nog een tijd door, dus als je het meteen gebruikt, heeft het nog niet helemaal de kleur waar het op uit gaat komen.
Patriciavt
Geplaatst: 26-06-12 12:56
Kinke, idd een interessante om en keer te testen Ik gebruik alleen nooit 100% marsepein, altijd marsefont of fondant Misschien ga ik het wel een keer proberen
KozieZ ben benieuwd als ie klaar is
MssMaris, ik kleur altijd een dag van tevoren Kan het even 'intrekken'
Nou, hoewel ze niet allemaal even groot zijn (is de 1e plaat, de 2e is al beter ) vind ik het er toch wel goed uitzien (structur, begint al uit te harden etc) nu nog bakken hihi
Ik denk dat ik slim ben geweest Heb de smaakstof al bij het eiwit klutsen erbij gedaan, waardoor je eigenlijk geen gedoe hebt met dat je structuur veranderd, en voor wat extra kleur heb ik dust gebruikt Weet net of het werkt, maar het kleurt érg fijn en je hebt er maar weinig van nodig, kan zo het meel al kleuren voordat het bij het eiwit gaat.
roosje78
Geplaatst: 26-06-12 13:20
Mhhh, dat ziet er lekker uit!
NorwayFjord
Geplaatst: 26-06-12 14:24
Hmm idd!
Vond de kikkercupcakes van een paar pagina's terug ook óntzettend leuk!
Ik zit een beetje ziekies thuis, en verveel me, dus ik ga zo vanille cupcakes met een chocoladehazelnootvulling en een toef slagroom maken
Dat vervelen heb ik de laatste tijd ook last van, maar ik vind het zo zonde om iets te maken en dan geen gelegenheid te hebben om het op te eten. En noch ik noch hubbie kunnen het hebben om te pas en onpas iets lekkers te snoepen. Ik kan wel eens aan de slag met een strik of een kroontje oid. Die heb ik al langer op mijn to do lijstje staan en die kunnen we wat langer bewaard worden. Alleen geen idee wanneer ik die dan zou gaan gebruiken
dancertje
Geplaatst: 26-06-12 14:35
Patriciavt schreef:
Dancertje, wat voor sollicitatie heb je lopen dan?
Sharonalover dat kan natuurlijk ook Ik heb die bureauonderleggers van de Ikea
Haha ik ben niet heel ziek ook hoor, gewoon snel duizelig en nogal hoofdpijn, gaat al wat beter. Maak 6 cupcakes, en ze zijn hier zeer geliefd bij mn moeder en broertje, en ik ga vanavond bij mijn chef eten met een collega, dus deze komen wel op
M'n auto is niet zo groot maar dat gaat wel lukken hoor. Kan 3 mensen meenemen
DIVA2
Geplaatst: 26-06-12 17:19
dancertje schreef:
wauuww die van jouw zien der echt goed uit patricia zou ik jouw gerecept enzo mogen weten?
Geen idee wat het voor 'dingen' zijn maar ik sluit me aan bij Dancertje; gooi maar op dat recept . Oh ja; Diva=Irene
SpikkelFire
Geplaatst: 26-06-12 17:39
Mmmm die macarons zien er heerlijk uit!
Hier in Gouda is zaterdag Stad van de Stroopwafel. En mn moeder heeft nu mini cupcakes bij me besteld met stroopwafelsmaak om uit te delen in haar winkel in Gouda. Denk dat ik brokken stroopwafel door het beslag ga doen, met een klein toefje vanille bc en dan een stroopwafelrondje erin zet.