Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Appelmoes_11 schreef:Het ziet er niet slecht uit, maar wel wat vaag. Wat voor brood had je bijvoorbeeld en wat was je avondmaaltijd-verhouding?Veel groentes en weinig aardappelen of andersom, en hoeveel ongeveer?
VogeltjeM schreef:Hoi
Het hangt er een beetje vanaf wat voor brood en wat voor pindakaas!
Het beste kun je gaan voor langwerkende koolhydraten, zoals volkoren- of speltbrood. Pindakaas uit de supermarkt zit vaak vol toevoegingen en soms ook suiker, het beste kies je dan een pindakaas die bestaat uit 100% noot, die kun je halen bij de natuurvoedingswinkel, zoals Ekoland.
Fruit is altijd gezond, ik zie dat je erg veel fruit hebt gegeten. Heel goed. Echter bevat fruit wel aardig wat suikers en je kunt het het beste in de ochtend nemen, evt met wat nootjes/een gekookt ei/wat kwark. Je zou de 2 kiwi's en een kwart meloen 's middags dan kunnen vervangen door groenten, zoals paprika, wortel, tomaat, komkommer, bleekselderij, etc. Om (te)veel suikers te vermijden.
'Hete kip', wat is dat? Indien het een voorverpakt fabrikaat is, is het bijna zeker ongezond.. Er is niets mis met kruiden, maar probeer iig foute E-nummers te vermijden
Bloemkool is erg gezond! De aardappelen bevatten koolhydraten, die je beter kunt mijden 's avonds. Een worstje bevat veel vetten, die in geringe porties niet zo slecht zijn, maar beter kun je dan kiezen voor mager vlees (kip, vis, mager rundvlees).
Tuurlijk is je eetpatroon gezonder dan die van menig andere mensen, maar er is altijd ruimte voor verbeteringAls je er wat over wilt lezen, is ons gezond receptentopic wel een aanrader!
VogeltjeM schreef:Het is ook volkorenbrood van de bakker!Ginootje: goed dat je voor donkerbruin brood kiest, maar belangrijker zijn eigenlijk de ingrediënten van het brood. Wat je vaak ziet is dat brood bijv. donkerbruin is, doordat ze er kleurstoffen aan toe hebben gevoegd. Probeer dus volkorenbrood of speltbrood aan te schaffenVerder blijf ik bij mn tips hoor
Citaat:Het is ook volkorenbrood van de bakker!Ik eet normaal altijd kaas erop of iets of ham maar dit keer was het pindakaas haha!
Colway schreef:Citaat:Het is ook volkorenbrood van de bakker!Ik eet normaal altijd kaas erop of iets of ham maar dit keer was het pindakaas haha!
ook bakkers voegen kleurstoffen toe![]()
Men denkt vaak hoe donkerder het brood des te gezonder, maar vaak zit er vooral meer kleurstof in
Ginootje schreef:Hmm okewat is speltbrood dan?
VogeltjeM schreef:Nou, dat hangt ervanaf wat erin zitspelt is een graan, zoals je in de openingspost van het gezonde receptentopic kunt lezen. Oerbrood is soms spelt, maar soms ook tarwe of maïs. Ik vind de term 'oerbrood' trouwens een marketingtruc, want vaak bestaat het even hard uit bloem. Maar we zijn hier in dit topic niet zo snel tevreden, zoals je al hebt gemerkt waarschijnlijk
Maar kijk dus even naar de ingrediënten, dan weet je wat erin zit.
Ginootje schreef:Oke bedankt!En nog een vraagje.. Ik eet niet graag sla ik walg er echt van
Is er een manier dat je het lekkerder kan maken?
Appelmoes_11 schreef:Ginootje schreef:Oke bedankt!En nog een vraagje.. Ik eet niet graag sla ik walg er echt van
Is er een manier dat je het lekkerder kan maken?
Ja, maar die gaat vaak ten koste van de gezondheid
Bedoel je ijsbergsla? Als je dat echt niet lust, kun je kijken naar andere groentes die je wel lekker vindt. Je kunt ook prima een salade maken zonder sla.Maar misschien heeft iemand anders in dit topic nog tips om je sla lekkerder te maken!
Colway: klinkt heftig! Had het een medische noodzaak, of was het puur cosmetisch? En gaat het verder wel goed met je, relatief gezien dan?