Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:34

Hola, ben ik ook weer eens... Ben nog steeds lekker aan het koken en dus eten en goed aan het sporten. helaas ben ik ook nog steeds aan het aankomen, hoe dat komt? Maar goed, ik wordt niet zichtbaar dikker en voel me lekker dus laat het maat even zo. Ik dnek echt dat ik mijn stofwisseling een beetje om zeep heb geholpen met het Atkinsdieet. Ik heb gister op de sportschool een fittest gedaan en half mei mag ik weer. Eens kijken of mijn vetpercentage dan gedaald is (is nu te hoog: 35%). Ik was verder wel topfit met een zeer goede conditie, dus dat is fijn!

Mijn lijstje van vandaag:
O: kleine smoothie van 2 perssinaasappel, chiazaad en spinazie. 2 kleine courgettepannenkoekjes (recept Amber) met wat bio citroenmarmelade :9
T: 2 kleine courgettepannenkoekjes (recept Amber) met wat bio citroenmarmelade :9
L: 2 speltboterhammen met brandnetelkaas en pindakaas, kleine smoothie van spinazie en bevroren banaan (plm een halve), kwark met hennepzaad, hazelnoten en wat citroenhoning
T: kleine handje extra pure M&M's (zijn nu op en dat is maar goed ook!)
D: Salade van witlof, avocado, ei, 1/2 appel met een stukje (gerookte) vis

Karin92

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:49

Nien1984.
Ik zal me ook moeten houden aan wat mijn vader koopt en kook en we hadden niks anders in huis.
Dit was het beste wat er op dit moment was. Moet je ook de rest van mijn dingen lezen... Dat doe je blijkbaar niet. Vind dit nogal aanvallend overkomen zoals je dat nu zegt.

Ik heb gezegd dat ik er mee bezig was en op zoek was naar goede vervangers. Maar kan beter vanille yoghurt eten dan chocolade vla met verder maar helemaal niks.

Ben net bij de groenteboer geweest bij ons en heb allemaal lekkere dingen opgehaald.
Was 4,38 euro kwijt voor 4 citroenen, 5 kiwi's, 2 komkommers en peren.
Dat is niet veel tog!

Ga nu zo voor mezelf maar eens een smoothie maken, kijken hoe die bevalt!

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:58

Karin_Mylo schreef:
Nien1984.
Ik zal me ook moeten houden aan wat mijn vader koopt en kook en we hadden niks anders in huis.
Dit was het beste wat er op dit moment was. Moet je ook de rest van mijn dingen lezen... Dat doe je blijkbaar niet. Vind dit nogal aanvallend overkomen zoals je dat nu zegt.

Oh nee joh, zo was het niet bedoeld... meer als eye opener dat eigenlijk bijna alles op je lijstje vervangen moet worden om echt gezond te eten. Maar je kunt beter bewust iets ongezonds eten dan dat je het helemaal niet weet toch? Dus ik dacht, ik help je daarmee.

Ik eet ook heus wel eens iets ongezonds hoor!

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:03

Nien1984 schreef:
Karin_Mylo schreef:
Nien1984.

Oh nee joh, zo was het niet bedoeld... meer als eye opener dat eigenlijk bijna alles op je lijstje vervangen moet worden om echt gezond te eten. Maar je kunt beter bewust iets ongezonds eten dan dat je het helemaal niet weet toch? Dus ik dacht, ik help je daarmee.

Ik eet ook heus wel eens iets ongezonds hoor!

Nou gelukkig, zo voelde het voor mij wel een beetje.
Is dat ook weer uit de wereld :+
Ik probeer het goed te doen maar moet ook rekening houden dat ik bij mijn vader in huis woon en die bepaalt toch echt wat voor boodschappen er in huis komen en aangezien hij het ook een beetje onzin vind. Waarom de dure vla kopen als er ook goedkope is.. (zo ziet hij het)
En kan moeilijk alle boodschappen voor mezelf zelf doen. Dan hou ik helemaal niks over. haha
Maar probeer stapje voor stapje van alles te veranderen. Maar als er niks meer in huis is zal ik het toch een beetje moeten doen met wat er wel is.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:34

Ik zal ook eens een lijstje plaatsen van wat ik eet:

O: smoothie met banaan, karnemelk en kiwi.
O: 2 volkorenboterhammen (spelt was helaas op in de winkel) met sla, komkommer, kaas, ham en een klein beetje slasaus en een glas halfvolle melk.
T: meloen
L: 2 volkorenboterhammen met boursin (zo slecht eigenlijk, maar zonde om weg te gooien haha)
A: hutspot (versgemaakt) me een rundervinkje.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:44

@Karin-Mylo
ik neem ook weleens iets ongezonds hoor! Net nog een heerlijke kop warme chocomel en 40 gr hele lekkere melkchocolade met koffie erin gegeten en er gruwelijk van genoten :)
Het zal inderdaad best lastig zijn om je vader andere dingen te laten kopen. Maar gezond hoeft niet altijd duurder te zijn. Misschien dat je af en toe om iets kan vragen(bijvoorbeeld magere kwark ipv vanillevla)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:54

Net op de markt inkopen gedaan en ook een kruidenmengseltje voor de bami gehaald, alleen ook hier zit weer E621 in, moet toch eens opzoek gaan naar een kruidenmix zonder dat stofje. Een bakje druiven voor maar een euro, eindelijk normale prijzen! Had s'ochtends in de AH er nog naar gekeken, bijna 3 euro geloof ik voor een bak. Ben en blijf marktfan. ^^

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 boterhammen met hagelslag en glas water
L: 2 boterhammen met gelderse gekookte worst, 1 met biologische appelstroop en een glaasje vers geperste jus
T: bakje bio kwark met bio muesli
A: spaghetti met kastanjechampignons, tomaten, paprika,ui, kip en kruidenroomkaas

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:04

hesterve, haha dat moet ook af en toe kunnen toch! Als je er maar bewust heel veel van geniet.

Heb net zelf een smoothie gemaakt met 2 kiwi's een stuk komkommer & water.
Hij smaakte lekker en zat er ook behoorlijk vol van! Dat had ik niet gedacht van deze. Zomaar wat bij elkaar in gegooid.

Ik ga mijn papa maar eens lief aankijken voor volkoren producten zoals pasta en brood enzo.
Of zelfs kijken of ik spelt kan vinden.
Morgen ga ik met een collega van mij mee naar haar sportschool en als dat bevalt ga ik daar een abonnement nemen. Is echt een ideaal abonnement! Nu hopen dat de sportschool ook zo goed bevalt.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:30

Welkom Dani!

En inderdaad lastig Karin_Mylo, maar vind het al heel wat dat je wel wat wilt veranderen!

Ik ben net lekker even bij bagels en beans geweest en heb daar even een groene energie genomen. Smoothie van yoghurt met bananen en aardbeienpuree met een flinke dot groene poeder :) Wel gezond lijkt me!

Heb wel even een super lekker dropje als tussendoor gehad haha! Maar goed ik ga straks ook sporten :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:24

Mooie lijstjes weer over het algemeen. Lijkt me ook lastig als je de boodschappen niet zelf in de hand hebt. Maar met overleg kun je een eind komen.

Tentamen vanmiddag ging niet helemaal lekker denk ik..heb op de terugweg lekker een loempia gehaald en een kleine toblerone, daar moet ik de hele week mee doen van mezelf.. :+
Zit nu nog wel aardig vol, maar ga wel gewoon avondeten straks en ook niet te laat, want dat is natuurlijk ook niet goed

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:25

Is het nou beter om s'ochtends brood te eten en s'middags kwark of maakt dat niet uit?
Zie dat het hier wisselend wordt gedaan. Kijk als ik thuis ben, kan ik ook best s'middags kwark eten. Maar tijdens college of werk wordt dat natuurlijk lastig. Heb zelf meer een 'ontbijtgevoel' bij kwark...

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:36

Volgens mij maakt dat niet uit hoor. Het doel van ontbijten is toch vooral je spijsvertering laten opstarten. Dan lijkt mij dat het niet uitmaakt of je dit met kwark doet of met brood.

Heb vanavond lekker bloemkool met een klein beetje saus gehad en een gehaktbal. Verder heb ik de aardappels en het toetje overgeslagen! En heb een vol gevoel! De rest van de bloemkool wat niemand heeft gepakt heb ik ook nog maar eens even op mijn bordje geschept.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:38

Ja ik dacht dat het misschien met de kh te maken had

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:24

Ja volgens mij heeft het wel met de kh's te maken inderdaad. In dat geval kan je beter smiddags kwark nemen.

Ik was net alweer bij de bio winkel (verslaafd?), kan me echt uren vermaken daar :') Maar ben even op zoek gegaan naar iets voor op crackers of brood. Ben de geitenkaas soms ook wel een beetje zat namelijk. Heb nu humus gekocht en een pasta van basilicum. Ook een bakje cottage cheese. Dat ga ik morgen denk ik mengen met de quinoa van gister, sesamzaad, zwarte peper en een groene appel ofzo. Maar dat moet ik nog even gaan bedenken. Ook heb ik nog zwarte bessensap/puree megenomen, ga ik morgen eens door mijn smoothie doen.

Avondeten was heerlijk lamsvlees, heb het vet niet opgegeten. Mijn moeder had nog salade van broccoli, paprika en bleekselderij dus was geslaagd. Oja en ook nog een beetje bulgur. Nou netjes toch voor een avondmaal? Toe nog een paar stukjes mango en zit nu aan 85% chocola met een kopje after dinner thee. Straks nog even de hort op, stalgenootje/verzorgster helpen met haar eerste menles.

Ook heb ik inmiddels het boekje van Amber Albarda binnen. Nog geen tijd gehad om erin te kijken maar het is nog best een dik boek, had hem dunner verwacht. Heb weer wat te doen :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:33

Jij gaat echt lekker volgens mij he MaartPaard! Heb je het receptenboek of het gewone boek?
Ik heb hem eens geleend bij de bibliotheek, erg leuk boek

Hoe is dat nou, die 85% chocolade? Ik vind tegenwoordig de pure chocolade eitjes bijvoorbeeld wel lekker. Maar is dit nog heel veel puurder dan gewoon zeg maar? Wordt het dan bitterder ofzo?
En heb jij biologische, van de biowinkel?
Lijkt mij ook best lekker om s'avonds bij de thee te nemen. Alleen ben ik bang dat ik het dan elke avond neem :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:36

Ik zou er ook voor kiezen smiddags de kwark te eten en smorgens het brood. De KHD zoveel mogelijk in de ochtend houden

Heb team uitje gehad op biologische boerderij, lekker gegeten dus, maar sommige dingen vond ik maar moeahhhh ;-)

Pfff hoop bij te lezen. Kom net van stal, Col is kreupel getrapt, heeft echt last, mag er niet eens naar wijzen. Zo weer terug om af te spuiten

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:36

Ik neem het ook elke avond want een stukje is heel gezond hoor elke dag! (je schijnt er zelfs van af te vallen.. zeggen ze)

Ik heb die van black & greens ofzoiets? Ik zal het nog even opzoeken voor je! Het is wel veel puurder dan de eitjes. Je moet er echt even aan wennen. Maar heb pure chocola tot een half jaar geleden echt heel erg vies gevonden en vind het nu heerlijk dus je kan het wel leren blijkbaar.

Ja het gaat wel heel goed ja! Heb gelukkig veel discipline van mezelf, behalve als het om school gaat dan haha. Zolang ik zelf de mogelijkheid heb om gezond te eten doe ik dat ook :) Ik eet functioneel zeg maar haha. Maakt het wel moeilijker om ervan te genieten hoor ;)

Ik heb het gewone boek, niet het receptenboek. Ben wel benieuwd naar de recepten uit het receptenboek. Misschien als iemand een smartphone heeft een idee om foto's van recepten te maken en die hier in het topic te plaatsen? Beetje illegaal hihi maar wel handig!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:51

Jeetje wat balen colway! Je was net verhuisd toch? En interessant zeg biologische boerderij
Zou je stofwisseling erg in de war raken als je de ene keer wel s'ochtends kwark neemt en de andere keer weer niet? Ga het morgen eens proberen.. En wat is dan goed om er s'ochtends bij te eten. Brood + ? want op 1 broodje kan ik geen ochtend leven

Black en Greens. Ik zal eens kijken of ik morgen tijd heb om naar de ecoplaza te gaan..kijken of ze het hebben.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:58

Ik doe smorgens soms kwark + ongebrande noten + chia zaden en dan een cracker met iets lichts erop

Ja balen...sta er net een paar dagen, zou vandaag voor het eerst erop na 1,5 week niet gereden te hebben maar ja

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:34

Ik vind chcolade 85% echt heerlijk!

Mijn lijstje
O: yoghurt, chiazaad, banaan, goij bessen en kaneel
2 boterhammen met pindakaas en bio jam
L: 4 speltboterhammen met kipfilet en kaas, even geroosterd
T: halve paprika, 6 tomaatjes en 6radijsjes
D: hutspot en stukje magere worst van mams

Heb even bijgelezen maar ga zo ook weer afsluiten, moet even flink bijslapen denk ik, voel me zo moe.. Doei en nog een fijne avond!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:36

Ik ga ook bijslapen, zo eerst naar paard en dan mn bed in, heerlijk ;-)

Oh jah, goji bessen, ga ik morgen maar eens nemen, ga ze eerst wellen, kijken of ze dan beter te eten zijn ;-)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:39

Mijn lijstje vandaag:

O: kwark met lijnzaad en twee kiwi's
T: bio rijstwafel met bio pindakaas
L: speltboterham met baba anousch (aubergine prutje) en plakjes avocado, speltboterham met hüttenkäse en plakjes komkommer
T: handje witte druiven, noten-en-zaden-reep van de natuurwinkel
D: Bol bruine rijst, saucijsje, courgette uit de wok. Klein beetje bouillion erover.

Drinken: 2 koppen cappuccino, 1 kop brandnetelthee, 1,5 liter water, 1 verse jus 'd orange

Nu: 1 glas rode wijn :+

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:59

Jeetje Colway wat vervelend van je paardje.
Heel naar als je denkt dat je er eindelijk weer op kunt.
Hoop dat het niet te ernstig is!

Ik ga ook zo op bed, voel me de laatste paar dagen niet helemaal lekker. 's Ochtends heel veel last van mijn buik of darmen? In ieder geval onder in mijn buik. Dit heb ik al een hele tijd. Toen een tijdje geen last van gehad en nu weer wel steeds vaker. Ook heb ik al bijna 2 week constant last van hoofdpijn en mijn oor is er nu bij gekomen. Dus morgen toch maar even naar de dokter want dit is niet leuk meer. Dit is ook al de tweede keer dat ik van school eerder naar huis ben gegaan omdat het gewoon niet meer uit te houden was. Als er iemand tegen me praatte had ik het gevoel alsof hij/zij gigantisch in mijn oor stond te schreeuwen.

Vanmiddag heb ik nog wat boodschapjes gedaan voor 5 euro.
Heb biologische magere yoghurt opgehaald en biogarde. Daarnaast een meergranen brood en crackers volgens mij was het volkoren. En nog een spread voor op het brood.
Heb vanavond gelijk maar een cracker met spread en een paar plakjes komkommer gepakt omdat ik nog weer trek kreeg.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:16

Colway, wat balen van je paardje :(:) Hopelijk is het niets ernstigs!

MaartPaard, ik ben wel benieuwd naar die chocola!

Mooie lijstjes zie ik weer voorbij komen :j

Ik ben begonnen met mijn weekje stage, en ben begonnen bij een nieuwe fysio, dus lekker druk!
Op stage is het gezond eten iets moeilijker. Er liggen daar de hele dag koekjes en paaseitjes voor me, en ook nog witbrood en allerlei zoet beleg.
Zit ik dan met mijn volkoren zuurdesemboterhammetjes met geitenkaas en worteltjes :+
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het heerlijk! Alleen is het soms moeilijk om van de chocoladekoekjes af te blijven ;)

Mijn lijstje van vandaag:
O: biogarde met muesli, lijnzaadolie en nootjes, en een cracker met vruchtenspread zonder suiker
T: zelfgebakken haverkoekjes zonder suiker
L: 3 zuurdesemboterhammen; 2 met geitenkaas, 1 met vruchtenspread, paar worteltjes
T: banaan, kopje soep, paaseitje
D: volkorenspaghetti met zelfgemaakte tomatensaus en cottage cheese

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 23:15

Jeetje Colway wat oliebol zeg!! Hopelijk valt het mee!

De chocola is trouwens van Green & Blacks. Zowel biologisch als fair trade :) Andere super chocola is van cavalier, die is gezoet met stevia. Er zit dus geen suiker in. Hij is wel rete duur. Een reep kost €3.50. Dus ide heb ik alleen voor als ik echt heel trots op mezelf ben haha ;)