Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:39

Hihi, mijn slagroom was gisteren ook 1x mislukt. Die daarna ging wel gewoon goed :j .

Mijn taart wordt leuk, als zeg ik het zelf :):) . Moet dadelijk nog even de randjes van de strik goud verven, en dan morgenvroeg de strik in elkaar zetten zodat ie nog een dagje kan drogen. En dan zaterdagochtend nog wat versierinkjes op de taart maken :D . Er zit zo'n schattig vogeltje op <3 .

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:25

Ben benieuwd Rinske :j naar de foto

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:33

Slagroom kloppen heb ik niet zo n moeite mee, doe het ook eigenlijk zelden...
heb het een keer gemaakt maar die smaakte me niet zo lekker als uit een bus hihi

Heb al een paar aanvragen gekregen of ik ook workshops doe geven maar dat vind ik nog wat te eng hoor.
Hou het voorlopig op mijn eigen creaties...

Voor komende 2 weken 2 bruidstaarten en een Status Qou taar (had er nog nooit van gehoord...)
en dan voo reind maand nog 400 cuppies kaal, een woezel en pip taart voor het goede doel en een taartje voor een kwis...

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:46

Je hebt het nog druk dan Tinkertom :D . Wat is een States Quo taart? Heb er ook nog nooit van gehoord!

Ik kan niet wachten om lekker te gaan freubelen met m'n taart. Waarschijnlijk komen we morgen weer
naar huis toe want ze voorspellen niet veel goeds met het weer voor het weekend :( dus dan kan ik
alvast mooi aan de slag gaan met de vele bloemen :j .
Maar vandaag nog even lekker genieten op de camping *\o/*

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:06

Status Quo was een band vroeger :P .

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:55

ja ik had er ook nog nooit van gehoord....
maar tis idd een band.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:36

niet eens vroeger Rinske, die ouwe knarren treden nog steeds op :)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:38

Haha is idd een band. Hoe ga je die maken, puzzelplaatje?

Ik ga een heineken bierdop taart maken, ben ik erg laat mee, is voor morgen voor een vriend die jarig is, maar heb nog niks, moet biscuit nog bakken en alles! Dat doe ik vanavond, ben nu aan t werk. Ga ook voor de buren een taartje maken, met een bloem. De bloem is al af, heb ik gisteren gemaakt, ligt te drogen. Ben wel benieuwd hoe hij is geworden, heb keukenpapier tussen de lagen gedaan.

Meiden die een site etc hebben, hoe doen jullie dat, hebben jullie kvk etc?
Laatst bijgewerkt door Samantha_ op 05-08-11 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:38

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:24

Thanks Kinke, weer wat wijzer geworden :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:26

maartje_h schreef:
Gossie wat komen er weer onwijs leuke dingen hier langs zeg...
Wat zijn jullie toch allemaal creatief!

Weet trouwens iemand of er hier in de achterhoek ook een winkeltje zit die taartspul verkoopt?
Of zou ik alles online moeten bestellen..

he Maartje, in Doetinchem zit de cook en co, die hebben wel wat marsepein en fondant en uitstekers, ik weet niet wat je allemaal nodig hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:53

Gisteren om half 1 nog snel een foto gemaakt ik hoop dat hij zo ook uit de koelkast komt... :=

De fondant wou niet meewerken, had de rode voor de bovenlaag te dun uitgerolt haha. bedoeling was een psv taart alleen daar is is het niet van gekomen haha. vond het zo wel rustig genoeg. Mijn handen zijn nog helemaal rood/roze van het kleuren, vandaag op het werk (ik werk in een supermarkt achter de kassa _O- )

Afbeelding

Heb een klein stukje lege ruimte, de bloemetjes aan de zijkant kwam niet uit en weet niet wat ik ermee moet doen, iemand tips?
http://94.100.120.93/1374500001-1374550 ... _MDuv.jpeg

Foto kwaliteit is een beetje slecht, en ben maar lief voor me want dit is mijn 2e taartje met fondant :o zo gaat er trouwens nog een ander kartonnetje onder want die is heel vies geworden van het afsmeren haha

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:53

@samantha_ ik heb mij ingeschreven bij de kvk en aangegeven bij de belastingdienst als bedrijf, maar ik geef workshops in mijn aparte workshopruimte (http://www.taarttechnieken.nl/). Als je je wilt inschrijven als "bakker" :D moet je eerst bij de gemeente/kvk informeren of zij toestaan dat je van huis uit bakt. (i.v.m. hygiene code) Weet dat Amsterdam en omg. daar lastig overdoen.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:12

is een paletmes echt onmisbaar, of wil een gewoon mes ook wel bij zo'n boltaartje.. ben me bestelling aan afronden en aangezien totaalprijs best hoog ligt wil ik kijken of het wel nuttig is haha..

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:34

Sarisv schreef:
is een paletmes echt onmisbaar, of wil een gewoon mes ook wel bij zo'n boltaartje.. ben me bestelling aan afronden en aangezien totaalprijs best hoog ligt wil ik kijken of het wel nuttig is haha..

HIj is onmisbaar hoor, ik had hem bij mijn eerste 2 taartjes ook nog niet.
Maar nu ik hem wel heb, wil ik hem niet meer missen!!

Ideaal ding!
Om af te smeren, maar ook om die kleine dingen van de tafel te pakken.
Bijvoorbeeld letters van fondant, of bloemen.
Dan hoef je niet met je vingers een stukje op te krullen om het te pakken, maar schuif je het paletmes eronder en pak je hem mooi in zijn geheel (en in model!) op!

Kun je iets met dit antwoord? hihihi :D

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:35

wat is er zo speciaal aan dan gewoon mes dan.. en welke heb jij.. (thanks voor je pb nog ben nog aan lezen/bekijken)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:37

Tsja, goede vraag,...

mijn handvat is rond en dat werkt wel fijn.
Daarnaast is 'het blad' ook breder dan bij een gewoon mes, dus dat is fijn met het uitsmeren.
Ook zitten er geen scherpe (kartel)kanten aan, net als bij een gewoon mes.
En daarnaast weegt het ook niks.

Kortom: niet onmisbaar, maar ik vind het wel superfijn!!

Edit: ik heb een Déglon zie ik nu, maar volgens mij maakt het merk niks uit hoor.
Ze hebben ze ook vast bij Blokker ofzo!

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:40

Ik val weer even binnen
Ik ben van plan om binnenkort weer cupcakes te gaan maken (ik vind het zo leuk :o ) Maar watvoor toppings kan ik daar voor gebruiken? Botercreme vind men hier te zoet waardoor ik met zo'n 12 cupcakes zit die ik zelf op moet eten. Iets te veel van het goede :=

Marsepein vind ik niet zo lekker, glazuur ga ik nog wel eens proberen als ik kan vinden hoe je het maakt. (toch water en poedersuiker mengen?)
Dus zouden jullie mij kunnen helpen met het bedenken van verschillende toppings?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:42

@mlc; ik heb deze week witte chocoladepasta gebruikt om de fondant op de cc's te plakken.
Vond het zelf goed gaan en niet overheersend smaken!!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:52

Sarisv schreef:

Ik gebruik een harde spatel en een taartschep, vergeet dat ding telkens te bestellen en gaat eigenlijk wel prima zo :D

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:57

hey Bianca!

Vond je naam al zo bekent voorkomen :')

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:01

hahaha, joh, echt??? ;-)

De een-na-laatste lading cupcakes staat in de oven, dan heb ik vanavond zo'n 75 cupcakes gebakken, en morgen mag ik ze fijn allemaal versieren....

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:09

Zo besteld, hopelijk begin volgende week aan me eerste boltaartje beginnen.. ben benieuwd :P

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:31

Sarisv schreef:
Zo besteld, hopelijk begin volgende week aan me eerste boltaartje beginnen.. ben benieuwd :P

ik ook!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:40

Ik vind een palletmes ook echt wel onmisbaar. Of ja, ze zijn onmisbaar vanaf het moment dat je er een habt, want dan weet je hoeveel fijner het vult en afsmeerd. Ik heb inmiddels 3 verschillende :)