wie doet er ook aan het 40 punten dieet op 40punten.nl?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:07

ramira schreef:
Ik heb nu ook de latheral thigh trainer, die van tell sell ( heb hem alleen veel goedkoper) en daar ga ik dan minimaal tien minuten per dag op ben nu na twee weken drie centimeter van mijn benen kwijt.

Maar blijf nog steeds hangen op hetzelfde gewicht. Ik heb nu weer een nieuw boek bestelt van sonja bakker en ik wil kijken of dit mischien iets is. die laatste vier kilo moeten er echt af. Kan niet wachten tot ik weer op ramira kan rijden

dat ding is op tell sell echt duur!
ik doe er nu gewoon buikspier oefeningen bij, gewoon op de grond..
hoop dat dat werkt!

Diaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:41

Ik geloof niets van die optimel test en calorieteller! Heb ze beide gedaan, maar bij de optimel test ben ik te licht en bij de calorieteller mag er nog wel 1.5 kilo af om het streefgewicht te halen! Toch raar dat er 2 verschillende dingen uitkomen!

Ik ken een aantal mensen die het weight watchers dieet volgen, en ze zijn tot nu toe allemaal afgevallen! en eigenlijk zie ik ze nog best wel wat eten

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:54

Ik ben in 1 week 2 kilo afgevallen!
jeetje gaat echt snel!

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:02

die testen verschillen wel allemaal heel erg. volgens die ene van callorieteller ben ik 4 kg te zwaar, volgens die van de optimel ben ik te licht... bijzonder

tomcat701

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:05

LovesSaartje schreef:
ramira schreef:

Volgens dat ding moet er 6 kg af bij mij

Bij mij moet er 10 kilo af!!!!
Zo dan heb ik wat te doen....

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:24

ik ben nu 10 dagen bezig met 40 punten en ben al 3 kilo kwijt. Weight watcher is hetzelfde principe dan 4o punten alleen heb je wekelijks contact en word je gewogen daarnaast betaal je per bijeenkomst rond de 10 euro!

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 16:40

irene85 schreef:
ik ben nu 10 dagen bezig met 40 punten en ben al 3 kilo kwijt. Weight watcher is hetzelfde principe dan 4o punten alleen heb je wekelijks contact en word je gewogen daarnaast betaal je per bijeenkomst rond de 10 euro!

je hebt hier geen contact maar t is 1,30 in de 3 maanden.. niet veel he?
wat goed dat het bij jou ook zo goed werkt !
maar bij iedereen die je hoort die dit dieet doet helpt het
het verandert ook je etensstijl, dus t blijft er ook langer af (lijkt mij)

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:25

Dat hoop ik wel hahaha het is zonde als alles er straks zo weer aan zit. wat je nu wle ziet is welke voedingsmiddelen veel calorien bevatten en welke niet.

Boktpony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:24

Paula schreef:
Hahaha ik ben te dik volgens dat ding, mag maar 54 kg wegen met m'n 1.80
Laat ik nou net een aankom dieet hebben gevolgd van de schooldokter omdat ik ondergewicht had

jeetje dat is wel erg licht dan zou ik maar iets van 60 mogen wegen met mijn bijna 190! hoezo een botje
mijn gewicht schijnt goed te zijn vergeleken met mijn lengte volgens dat bmi geval!

dit haal ik trouwens daar van die 40 punten site af voor die bmi...

(Het cijfer kan niet gebruikt worden voor mensen die meer dan 10 uur per week aan sport doen of voor kinderen en tieners.)

Anne_Lieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:54

ramira schreef:
Ik heb nu ook de latheral thigh trainer, die van tell sell ( heb hem alleen veel goedkoper) en daar ga ik dan minimaal tien minuten per dag op ben nu na twee weken drie centimeter van mijn benen kwijt.

Maar blijf nog steeds hangen op hetzelfde gewicht. Ik heb nu weer een nieuw boek bestelt van sonja bakker en ik wil kijken of dit mischien iets is. die laatste vier kilo moeten er echt af. Kan niet wachten tot ik weer op ramira kan rijden

Waar heb jij die lateral thigh trainer dan vandaan? en voor hoeveel heb jij hem dan?

Welk boek is dat? En helpt het?

ramira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 18:25

Ik heb de latheral thigh trainer van www.fitnesapparaat.nl
Ik heb hem voor 75 euro.
En dat boek heet bereik je ideale gewicht van sonja bakker en ik ga er morgen mee beginnen dus we zullen zien.

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:41

zo ik ben nu 66 kilo!
in een week alweer een kilo er af
krijg ook al complimetjes dat mijn buik al veelminder dik is

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 09:22

Ik ben nu in (morgen) 5 weken, 7 kilo kwijt!! En het is steeds gemakkelijker vol te houden!! Ik ben zo blij als een geit! Nog 1 kilo en dan ben ik weer op het gewicht wat ik was voor de zwangerschap van ons tweede kind! En ik altijd maar denken dat ik het toch niet vol kon houden. Wel dus!! En ik voel me gewoon heerlijk, pas weer in m'n vel!
Ik wil ergens tussen de 65 en 70 kilo blijven hangen, aan de veilige kant van de 70 zeg maar. Als ik dan eens een feestje heb of wat lekkers mee wil eten, schiet ik niet gelijk weer omhoog.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:30

eten jullie nu allemaal 40 punten dan per dag??
of heb je je grens ergens anders gezet, 60 ofzo?
en is het niet en gevaar als je nu 40 punten neemt, en je word na een tijdje als je duner bent onvoorzichtig dat je dan in no time weer aankomt??
ik zit er zelf ook op, vooral om te zien wat ik nu eigenlijk eet, en om 3 kilo kwijt te raken, rustig aan (dus 60 punten per dag ofzo, of 70)

oja en trekken jullie de verbrande punten (door inspanning) van je dagtotaal af?

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:37

Ik zit tussen de 30 en 40 in, gewoon omdat ik echt wil afvallen. Wel eet ik echt zo verantwoord mogelijk, veel groente en fruit, wat minder melk en (mager) vlees en bijna geen pasta's of rijst.

Zit nu op mijn streefgewicht, maar wil nog wat verder voor het "veilige". Daarna ga ik rond de 40-45 punten zitten. Maar een dag wat meer moet dan ook weer kunnen. Als ik dan nog zou afvallen verhoog ik het naar 50. Maar je moet toch wel een hoop eten om aan die punten te komen. Bij mij was het grootste probleem de snoep en de chips. Dit eet ik nu echt niet meer, en ook geen koek of gebak. Gaat erg goed.
Je moet gewoon voor jezelf even kijken wat je op een dag beweegt. Als je weinig beweegt, zit het omslagpunt op 40. Boven de 40 val je niet af, onder de 40 wel.
Als je meer beweegt, mag je er ook meer punten bij optellen.

Probeer het dus gewoon uit.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:41

Je eet nu dus minder dan 1000 kcal per dag?
Dat is echt heel ongezond, zo komt je lichaam niet aan de benodigde voedingsstoffen.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 17:48

lijkt mij ook niet gezond, en ik zou dat echt nóóit volhouden, ben echt bourgondisch ingesteld
maar ik probeer zelf gewoon netjes, gezond, en vooral bewust te eten, en zit voor vandaag op de 60 punten maar gister waren het er meer.
er staat toch op de site dat je altijd afvalt als je onder het aantal punten blijft die je nodig hebt volgens een lijst bij hoeveel punten ben ik nodig?
voor mij is dat 80 punten, daar wil ik dus iig onder blijven.
maar uithongeren is echt niet goed voor een mens.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:50

Het gekke is dat ik mezelf echt niet uithonger!! En ik eet ook gewoon gezonde dingen. Alleen heel veel groente en fruit, en hierin zitten erg weinig punten. Ik eet gewoon drie keer per dag, maar let wel op. Bijvoorbeeld geen pindakaas meer.
En ik heb altijd gegeten als een bouwvakker!! dus ik weet echt wel of ik honger heb of niet...
Het gekke is dat ik gewoon "verslaafd" was aan suiker en snacks. Als ik een halve dag geen snoep of snack had gehad (of chips!!) dan werd ik duizelig. Daar heb ik, vanaf het moment dat ik begonnen ben geen last meer van gehad. Ik vraag me dus af wanneer ik ongezonder bezig was, toen ik maar aan vrat, of nu. En ieder mens heeft zijn eigen behoefte aan calorien.
Plus dat ik ook niet van plan ben om maanden op deze manier door te gaan. Maar zolang ik me lekker voel, is me dit een boel waard. Ik zit veel lekkerder in m'n vel (pas weer) en heb veel meer energie dan een paar weken geleden!

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:51

O ja, daarom heeft dit 40 punten dieet me zo aangetrokken, omdat je gewoon alles eten mag en niet zoals met die rare dieeten, waarmee je de eerste weken alleen maar toast en water mag of zo. Dat hou je ook niet vol volgens mij.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:57

maar er staat op de site wel duidelijk aangegeven dat het aan te raden is om het punten aantal langzaam maar zeker op te voeren!
want echt, zo weinig als je nu binnen krijgt, dat móet bijna wel moeite kosten..
allebei is volgens mij niet gezond, te veel niet en veel te weinig ook niet
ik zit vandaag op of rond de 70, prima toch? heb eigenlijk zelfs 84 nodig en heb ook nog veel gefietst en gelopen.
eet nu ook bewuster maar maak er geen obsessie van, ik weet uit mn directe omgeving dat dat echt kan gebeuren! en dat is echt niet fijn!! en echt niet iets om te licht over te denken!!

Heleen_B

Re: wie doet er ook aan het 40 punten dieet op 40punten.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:02

van die calorieteller.nl mag ik maar 53 kilo wegen..

nou ik ben iets van 10 kilo zwaarder maar niemand vind me te dik..

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:22

Nee, dat is het hem nou juist. Je moet er idd geen obsessie van maken. En je moet ook niet in een keer te veel afvallen. Gewoon de gulden middenweg zoeken. Ik wil zowiezo geen tig kilo kwijt. Zo'n 10 kilo is het maximale. Dan is het mooi en ga ik zoeken naar de juiste hoeveelheid om op gewicht te blijven. Ik hoef geen maatje 38 meer. Maar in de 44/46 voelde ik me gewoon niet lekker meer! Een a twee maten kleiner is voor mij echt genoeg. En het belangrijkste, punten of geen punten is dat het bij mij voor het eerste echt werkt zonder dat ik honger heb. Omdat je veel bewuster en gezonder eet! En dat ik me gewoon weer fit voel, echt fit!

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:54

ja oké dat fit heb ik ook zeker wel, véél meer energie nu ik meer goente en fruit eet en geen zware kost

kenso0wlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:47

Op www.calorieteller.nl mag ik maar 55 wegen..
Ik weet dat er best een paar kilo afmogen maar als ik 55 weeg begin ik wel erg dun te worden..

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:37