Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-04 13:24

Ik heb de ideale manier gevonden om niet te veel te eten met de kerst: ziek worden! Clown Men ik voel me echt slecht. Gisteren heel de nacht overgegeven en ik kan nog steeds niets eten want het komt er direct weer uit. Hoop dat het snel over is, want ik ga maandag naar Lissabon! Nagelbijten / Gniffelen

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 13:33

mister_myagi schreef:
Ik heb de ideale manier gevonden om niet te veel te eten met de kerst: ziek worden! Clown Men ik voel me echt slecht. Gisteren heel de nacht overgegeven en ik kan nog steeds niets eten want het komt er direct weer uit. Hoop dat het snel over is, want ik ga maandag naar Lissabon! Nagelbijten / Gniffelen

Dat noemen ze ook wel ondervoeding Haha! Schijnheilig

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 13:56

Ik ga ook vanaf 1 jauari meedoen. ik weeg nu 65 kg en ik wil terug naar ca. 60kg. Ik heb even op die site van overgewicht.nl gekeken en dat is volgens mij een hele goede hulp. Ik ben deze zomer al een een aantal kilo's afgevallen (die er dus intussen door al het gesnoep er ook alweer aanzitten) met een calorien tellen dieet.

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 13:58

Er schijnt binnenkort ook een nieuwe site bij te komen Lachen Daar krijg je ook begeleiding van een diëtist erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:52

Het beste dieet wat ik ooit gevolgd heb was een dieet op basis van het tellen van je voedingsmiddelen. Maw, je mag alles eten, mits je de porties maar binnen de perken houdt.

Het hield voor mij in dat ik leerde luisteren naar wat mijn lichaam echt nodig had, en alleen ging eten als ik honger had. Ik heb er een gezond eeytpatroon mee ontwikkeld, daar heb ik in mijn middelbare schooltijd flink mee geknoeid namelijk.

Ik denk dat als je gezond eet en voldoende beweegt, je op een gewicht uitkomt dat bij je lichaam past.

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:18

ja, ik wil ook wel meedoen! Maar dan wel na 1 januari, moet eerst nog oliebollen en appelflappen eten Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:59

catootje schreef:
ja, ik wil ook wel meedoen! Maar dan wel na 1 januari, moet eerst nog oliebollen en appelflappen eten Haha!

haha, same here..
en het is net uit met m'n ex, dus ik heb héél ernstig de behoefte aan chocola, ook niet zo goed
maar na 1 januari doe ik ook mee! OK dan!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:19

Zep schreef:
Het beste dieet wat ik ooit gevolgd heb was een dieet op basis van het tellen van je voedingsmiddelen. Maw, je mag alles eten, mits je de porties maar binnen de perken houdt.

Het hield voor mij in dat ik leerde luisteren naar wat mijn lichaam echt nodig had, en alleen ging eten als ik honger had. Ik heb er een gezond eeytpatroon mee ontwikkeld

Dit is precies wat ik ook van plan was
Ik geloof niet in dieten namelijk, calorien tellen ook niet. Ik ben sinds vandaag begonnen met gewoon minder te eten. Benieuwd hoe ver ik kom. Ik wil er over 5 weken 3 kilo afhebben. Moet lukken, denk ik... Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 02:03

Ik ga 1 januarie weer verder. Was ene heel eind afgevallen al maar een verjaardag, twee dagen kerst en oud en nieuw helpen niet mee.

Wat Zep zegt is helemaal waar gewoon minder eten en een beetje gezond proberen te eten.
Voor december ging ik gewoon mee naar de Mac maar nam dan een happy meal ipv supersize.

Werkt echt!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:59

Ik ga ook 2 januari weer beginnen. Het zal me wel moeilijk vallen, maar het is echt hard nodig.
Er moeten de nodige kilo's van af.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 16:32

Ik moet vanavond weer gewogen worden, ben benieuwd ik heb me namelijk niet ingehouden van 24-t/m-26 Schijnheilig , maar de weegschaal leek vanochtend toch minder aan te geven (of dat wil ik graag zien Haha! ). Ik had vorige keer een rekenfoutje gemaakt ik was minder lang bezig dan ik dacht, zit vandaag pas op 5,5 week en was vorige week donderdag dus met 4,5 week al 7 kilo kwijt Bloos! en dat alleen maar door gezonder te eten OK dan! .

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 14:44

vanaf overmorgen doe ik mee. Dus 2 januari. Hoop dat ik het deze keer langer vol hou dan 1 week.

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:46

Sooooow, en waar is iedereen nou??? Ben alleen vanavond en heb heel veel zin in een stuk chocola Tong uitsteken

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:23

Ja, ja......het is januari en het is verdacht stil hier Scheve mond .
Ik ben vandaag ook maar begonnen met opletten wat ik eet. Ik ga niet een of andere dieet volgen of punten tellen, dat hou ik toch niet vol. Ik ga normaal en gezond eten en haal geen lekkere en slechte dingen in huis. Veel, heel veel water drinken en op de manege geen wijntjes meer .
En sporten? 3 a 4 X in de week paardrijden lijkt me meer als genoeg.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:25

catootje schreef:
Sooooow, en waar is iedereen nou??? Ben alleen vanavond en heb heel veel zin in een stuk chocola Tong uitsteken

Niet doen......wees sterk......je kunt het (of heb je het al op).

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:36

Ik was van de week "maar" een halve kilo afgevallen, maar dat vind ik nog een knappe prestatie want je wilt niet weten wat ik allemaal naar binnen gewerkt heb met kerst Bloos . Donderdag mag ik weer, maar ik verwacht niet echt veel kwijt te zijn want ik heb me vrijdag en zaterdag nou niet bepaald aan mijn dieet gehouden Schijnheilig .

Ben nu wel weer "fanatiek" bezig al moet ik toegeven dat ik zojuist gezondigd heb Bloos , er waren nog wat chocoladerozijnen over die midden op tafel stonden en ik zit net in die periode van de maand dat ik chocola heel hard nodig heb Tong uitsteken . Nu is alles zo'n beetje op dus de grootste verleiding is weg en ik heb al weekboodschappen gedaan dus er komt ook niets meer in huis dat niet op mijn menulijst staat Knipoog .

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:51

Ik ben er ook weer! Iemand tips wat ik kan eten deze week? Mijn ouders zijn op vakantie en ik heb echt geen zin om aardappels ofzo te gaan koken voor mezelf. Dus het zijn tot nu toe van die makkelijke dingen maar die zijn niet allemaal even gezond Haha! Weet iemand nog iets wat lekker makkelijk én gezond is???

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:23

Dit recept komt uit het receptenboek dat ik bij mijn cursus krijg, gisteren voor het eerst gegeten en was snel klaar en erg lekker Vingers aflikken .

Voor 1 persoon:

75 gr. spaghetti
halve paprika
halve prei
halve ui
half bakje champignons
100 gr. kipfilet
1 eetlepel sojasaus (ketjap manis)
1 eetlepel gembersiroop
1 theelepel maïzena
1 eetlepel creme fraîche

Ik heb er zelf nog 1 klein blikje maïs en wat sambal doorheen gedaan (we waren met zijn tweeën).

Snijd de kip in stukjes, maak een mengsel van de maïzena en de sojasaus. Doe de kip in het sojamengsel en laat dit even intrekken. Bereid de spaghetti volgens de verpakking. Bak de kipfilet (samen met de uien) in 10 gram margarine (wok), voeg de groenten toe en bak ze ca. 2 minuten op hoog vuur mee. Doe vervolgens de gembersiroop en de creme fraîche erbij en laat de saus vervolgens nog ca. 5 minuten in dikken. Voeg de saus bij de spaghetti en eet smakelijk Vingers aflikken .

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 22:32

Haha ik doe ook mee, ik moet tussen de 5 en de 10 kilo afvallen en heb mijn hartloopschema al opgesteld en ik begin vanaf morgen...

....vond namelijk net een chocoladeletter Haha!

Morgenavond ga ik ook sporten.

Zal vertellen wat ik heb gegeten vandaag misschien dat iemand mij kan vertellen of ik een beetje op de goede weg ben.

's morgens
2 crackers met kaas en een glas grapefruitsap

's middags
1 meergranenbroodje met runderrollade
2 crackers met kaas en komkommer en 2 bekers melk

uur of 4 nog een banaan

's avonds
rodebietjes, klein beetje aardappelen en een stukje vlees
als toetje een sinaasappel.

En dus de chocoladelekker, heb er echt een beetje spijt van.

Heb de hele dag door water en thee gedronken.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:07

De TIP Culinair van deze maand heeft een geweldige bijlage, met alleen maar slanke recepten (450 kalorieen en minder) Tong uitsteken
Ik ga me daar maar eens mee uitleven, denk ik Knipoog En daarnaast: gewoon MINDER eten!

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:07

ik wil ook afvallen...en ja 10 kilo...
voor ik met mn vrind kreeg(2 jaar geleden) was ik 8 kilo lichter...
en dat wil ik nu zeker weer!!
ben enit overdreven dik maar heb een vatsige buik!!
en weet je wat het probleem is, dat ik dom ben en tog weer steeds te vreten pak...
ben kwaad op mezelf maar het heeft geen zin ik pak tog wel te freten...
toenet koejes en nu weer van de snackbar....
waarom ben ik niet sterk en kan ik nee zeggen?? Verdrietig

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:37

Omdat je jezelf dom vindt?
Ik ben nog dommer - zit hardstikke vol na een heerlijke andijviestamppot, en wil toch nog snoepen. Het kan er helemaal niet bij...
En ja, bij mij mag er ook best 3-4 kilo af. Stiekem komt er toch steeds een kilootje bij en dat wil ik dus *echt niet*! Nu weer terug - dat is niet makkelijk... Na een zwangerschap ooit 17 kilo aangekomen, en met een kind aan de borst was dat er ook vrij snel en redelijk makkelijk weer af.
Vraag me af waarom dit topic bij het starten zo levendig was en nu ieder het voornemen (na 1 januari) in praktijk moet gaan brengen is het erg rustig Lachen

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:46

Ziolette schreef:
Het bestaat vooral uit goed en gezond eten, oa 2x twee boterhammen met beleg (of 1 croissantje), 2 stuks fruit, veel aardappels en groente, rauwkost, max 1 ons vlees, max 1 lepel jus, geen sausjes, weinig zout, veel water, zo min mogelijk suiker en zoetigheid
Zit zo even dit topic na te lezen - dit is echt meer dan ik normaal eet! Ik ben 1.67 en 64 kilo, dat is net wat te spekkig en het voelt niet fijn. en die zwaartekracht he... Maar als ik eet wat hier beschreven staat kom ik echt aan, kan niet anders. Wat nu...

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:55

Ik doe ook mee . Ik wil 5/6 kilo eraf. En ik doe sinds 2 weken ongeveer buikspieroefeningen, 2 keer per dag Cool .

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 23:59

Kaya schreef:
Zit zo even dit topic na te lezen - dit is echt meer dan ik normaal eet! Ik ben 1.67 en 64 kilo, dat is net wat te spekkig en het voelt niet fijn. en die zwaartekracht he... Maar als ik eet wat hier beschreven staat kom ik echt aan, kan niet anders. Wat nu...

Dit menu is aangepast op mijn situatie, verschilt echt per persoon. Mijn dagmenu is totaal max. 1250 calorieën. Om mijn gewicht in stand te houden moet ik ong. 1550 calorieën eten, door er wat onder te zitten val ik dus af. Ik weet niet wat jij drinkt, maar ik drink dus alleen maar water (thee mag ook) en 1x per dag een beker melk. Af en toe neem ik bij het ontbijt een glaasje verse sinaasappelsap maar meer ook niet.

Soms ligt het niet alleen aan het eten, maar ook aan het drinken. Ik dronk gemiddeld 1 liter melk!! per dag, dat komt harder aan dan je denkt. Het was voor mij echt wennen om nog maar 1 beker per dag te mogen. Ik dronk wel al zo'n 2 liter water op een dag, want ik hou niet van frisdrank. Maar ik kan me voorstellen dat als je minder eet maar nog steeds 1,5 liter (fris) drank achterover slaat dat het afvallen niet echt lekker gaat Tong uitsteken .