Losse thee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:16

JustMe8484 schreef:
Thanks voor de ideeën. Ik heb zowel zo'n zeef als zakjes. Maar in de ochtend zet ik voor het hele gezin in een pot. Heb daar ook wel een zeef voor die ik daarin kan hangen. Maar wij hebben meestal niet echt tijd over en dan is een pickwick zakje ook wel snel gepakt... ik vind de zakjes om zelf te vullen niet fijn in de pot...
Maar wellicht moeten we gewoon eens geen zakjes halen en alleen losse thee. Wellicht als er geen keuze is...

Je hebt ze ook echt heel groot, misschien werkt dat beter?

Denise_Storm

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 22:20

TwisTea! Echt ideaal. Hiervoor had ik ook altijd zakjes losse thee, maar vond het altijd toch wat gedoe. Zeker als er visite kwam. De dispenser van TwisTea is echt top! En ze hebben veeeel lekkere smaakjes (crème brûlée, creamy pumpkin, let’s go nuts, blauwe muisjes zijn hier favoriet).

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 00:28

JudithO schreef:
Over het algemeen adviseren ze 1 theelepel (2 gram) per kopje.
Ik doe daar zelf meestal 2-4 kopjes mee.
Een zakje van 100 gram kun je met 1 theelepel per kopje dus 50 kopjes uit halen.
Ik vind het fors goedkoper dan thee in zakjes en vooral vele malen lekkerder.

Ik gebruik theezakjes ook twee keer, maar als dat met losse thee ook kan is het qua prijs op z'n minst min of meer vergelijkbaar met zakjes en op z'n best een stuk goedkoper. Net al even zitten kijken, morgen maar eens wat dingen bestellen :P

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 00:58

Exitium schreef:
JudithO schreef:
Over het algemeen adviseren ze 1 theelepel (2 gram) per kopje.
Ik doe daar zelf meestal 2-4 kopjes mee.
Een zakje van 100 gram kun je met 1 theelepel per kopje dus 50 kopjes uit halen.
Ik vind het fors goedkoper dan thee in zakjes en vooral vele malen lekkerder.

Ik gebruik theezakjes ook twee keer, maar als dat met losse thee ook kan is het qua prijs op z'n minst min of meer vergelijkbaar met zakjes en op z'n best een stuk goedkoper. Net al even zitten kijken, morgen maar eens wat dingen bestellen :P

Losse thee is meestal goedkoper :j

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 01:57

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 07:49

Ik gebruik 1 portie losse thee maar 1x, maar ik doe veel minder thee in een kop dan de aanbevolen hoeveelheid. Dan vind ik het lekkerder. Ik vind het nl wel lekker als de thee de aanbevolen tijd kan trekken, maar niet als die dan te sterk wordt.

Daarmee is het dus best wel zuinig in gebruik.

Daarnaast heb je bij heel veel voorverpakte zakjes thee het gruis en 'afval', waar je bij losse thee de bladeren zelf hebt. Uiteindelijk zit er onderin elk zakje ook gruis, maar als je bv pickwickzakjes gaat opensnijden, zit er amper nog een herkenbaar theeblad in.

Je drinkt dus kwalitatief betere thee en ik vind dat je dat ook kunt proeven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 07:57

Dat je bij losse thee ook gruis hebt is logisch. Die verhouding is alleen echt heel veel kleiner.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:13

Ik gebruik wel meer thee als aangegeven volgens de richtlijnen, maar ik houd van hele sterke thee hihi en gebruik het soms voor 2 mokken, maar vaak 1x. Maar alsnog doe ik idd met een zakje van 75-100g echt een hele tijd zeker wanneer ik meer smaken in huis heb en afwissel. Ik ben ook nog een koffie leut dus ik wissel ook daar nog mee af.

Heb ook nog een andere maat zakjes liggen waarmee idd een pot gezet kan worden, en dat werkt echt meer dan prima wat mij betreft dus misschien is dat wel een optie JustMe8484

De gruis is idd een stuk minder met losse thee en idd anders wel als dat wat uit gewone zakjes komt. Ik gebruik dan wel echt alleen maar zakjes om het in te doen, geen thee eitjes e.d. want dan heb je ook veel sneller thee blaadjes enz die er doorheen filteren en dat vind ik altijd wat minder haha. Dus heb een paar ontzettend leuke thee eitjes e.d. maar gebruik dus altijd de zakjes om het in te doen.

Maar desondanks dat losse thee kwalitatief wel beter is, gebruik ik soms ook nog wel gewoon kant en klare zakjes hihi. De English blend van Twinings bv blijf ik wel erg lekker vinden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:24

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:31

Zo'n zeefje heb ik inderdaad ook voor in een mok te hangen, maar dan vind ik de zakjes zelf beter werken.

Zo'n grotere zeef in de thermoskan lijkt me wel handig! Maar dan zou ik al een andere thermoskan moeten kopen weer, en daar ben ik momenteel wel tevreden mee welke ik nu heb - die heeft ook een temperatuur meter erop zitten dat wanneer ik groene of witte thee wil drinken, ik daar ook gepaste water temperatuur voor heb.

Maar uiteindelijk is het met dit alles ook maar net wat je zelf fijn vind. Ik vind het soms bij zakjes wel onhandig als ze niet goed blijven zitten tijdens het trekken en heb wel eens dat ze dan in de mok vallen helemaal, zo irritant hahaha. Maar qua werking vind ik de zakjes wel echt het fijnst werken.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:44

Wat een heerlijk topic <3

Ik ben altijd al gek geweest op thee, maar vond losse thee vaak zo'n gedoe met gruis in m'n kopje. Ik heb nu van die theezeefjes met mini gaatjes (door een laser gemaakt), die werken perfect. Zulke staan ook in een link al eerder gedeeld, maar die van mij komen via Amazon.com.

Mijn theebakjes komen via senza.com.
Daar haal ik ook enkele soorten thee vandaan, de rest via kleine winkeltjes in ons dorp.

Een deel zit nog in zakjes, maar extra blikjes bestellen staat op de to do lijst.

Afbeelding

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 11:48

Ik vind de grote van de zakjes niet zozeer het probleem eigenlijk. Ik gooi er altijd maar 1 schepje in, dat past makkelijk maar ik vind het gewoon geklooi....(ja gemiep, ik weet het)
Maar geïnspireerd door dit topic heb ik vanmorgen mijn bal vormige zeef gepakt en hoewel dat kettinkje mist ging dat eigenlijk prima...
En waar ik soms lastige drinkers heb (nee ik wil alleen gewone thee= english breakfast van pickwick) heeft niemand geklaagd.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 12:30

Ik ben ook een losse thee drinker.
Ik koop mijn zakjes altijd bij aliexpres. Dat zijn hele gijne zakjes en die gebruik ik al jaren.
Wel heb ik als backup een lepel besteld waar je de losse thee in kan doen. Maar meestal vind ik die lepels niet fijn genoeg en heb je dan alsnog theegruis/kleine stukjes in je thee.

Afbeelding

1x in de zoveel tijd dan pak ik die zakjes en een paar soorten thee en dan maak ik zo'n 20 zakjes (tel ze niet maar een berg) per soort. Dna kan ik weer even vooruit.

Laatst was mijn losse thee bijna op.... en toen kreeg ik de voorraad van mijn moeder. Deze winter heb ik wrs dus nog wel genoeg thee :')
Volgend jaar weer nieuwe kopen als deze bijna op is. Ik heb de thee in kleine plastic bakjes.

Ik heb mijn thee op verschillende locaties gekocht. Hier in de stad is een leuke lunchroom die thee heeft. Maar ook wel eens bij de xenos of bij de kaufland.
Nu ben ik de thee's van dille en kamille aan het drinken en die zijn ook heerlijk. Fijn vind ik dat die ook biologische etc zijn.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 12:54

Ik ben echt van Sinterklaasthee <3 Helaas dit jaar te laat om te kopen.
Dus heb nu Candied Nuts thee gekocht. Die komt erg in de buurt.

Ik haal mijn thee lokaal bij https://www.hetkeetje.nl/ of bij https://www.smaakvdstreek.nl/

Daar haal ik ook mijn zakjes vandaan :)
Ik heb wel allerlei soorten 'thee eieren' bij Ome Alie vandaan. Maar de zakjes zijn toch fijner :)

Mijn thee bussen heb ik bij Dille Kamille vandaan. Er zit geen raampje in, waardoor je thee beter bewaard blijft
https://www.dille-kamille.nl/blikje-voo ... 02486.html

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:05

Losse thee is ook te krijgen in Arcen bij tea life style www.tealifestyle.nl
Een klein winkeltje maar heel veel kennis en een gepassioneerde dame

Ik ben fan van de Jasmijn parels

Heb ook het geluk dat ik losse thee heb rechtstreeks uit China (zwart, wit en groen) en moet zeggen dat die nog anders is als losse thee die in al de leuke zaakjes te krijgen is..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:20

https://infinitea.shop/

Ik ben groot fan van hun Rooibos Cranberry en Rooibos Holland.

Ze verkopen ook zakjes, ik ben geen liefhebber van grut in mijn thee.

Art of Tea in Haarlem is ook favoriet, net als de Honeybush Mango van Simon Levelt.

Ik heb het in verschillende glazen potjes zitten, moet er nog eens een beter systeem voor verzinnen. Ik schrijf er met een krijt stift op welke thee het is.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:29

Aangezien we hier toch thee liefhebbers hebben.

Weten jullie waar ik goede rooibos thee bosvruchten kan halen?
Heb ooit een proefzakje gehad, maar vind ze hier niet in de buurt bij de winkeltjes en via het internet vind ik het lastig oordelen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:57

Hier mede naar aanleiding van deze topic vorige week het één en ander besteld en de overstap gemaakt naar losse thee :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb nu 900 gram thee in huis :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:10

Exitium schreef:
Hier mede naar aanleiding van deze topic vorige week het één en ander besteld en de overstap gemaakt naar losse thee :D

[ [url=m/qhAUX8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rWQj4h.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vSM4NT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, jij bent lekker aan de slag geweest met inkopen, wat leuk <3
Mooi zo die box en blikken bij elkaar. Je komt wel even vooruit met 900g thee nu ja hihi maar je kunt nooit genoeg keus hebben wat dat betreft hihi.

Ik heb afgelopen weekend nog een thee blik opgehaald via vinted. Was weer een thee blik uit 1 van de recente boeken boxen die ik niet meer zelf krijg, dus dan ga ik via vinted neuzen. Toevallig zit de verkoopster nog geen 10min van mij vandaan, dus ik kon het ophalen en thuis dan meteen vullen - met de kerst thee van the Art of Tea uit Haarlem <3

Door dit topic en al die verschillende shops die langskomen, wil ik nieuwe thee kopen maar ik heb al teveel keus en te weinig blikken dus moet me echt inhouden :')

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:11

Exitium schreef:

Waar heb je deze vandaan? :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:16

cursebreaker schreef:
Door dit topic en al die verschillende shops die langskomen, wil ik nieuwe thee kopen maar ik heb al teveel keus en te weinig blikken dus moet me echt inhouden :')

Precies dit haha.
Ik heb net vorige week nog ingeslagen in de winkel, dus ik heb voorlopig echt genoeg. Dat eerst maar opmaken en dan mag ik eens zo'n webshop proberen (aangezien er ook een Franse voorbij kwam...).

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:17

Kloesje schreef:
Exitium schreef:

Waar heb je deze vandaan? :)

De blikken of de thee? :P

cursebreaker schreef:
Oh, jij bent lekker aan de slag geweest met inkopen, wat leuk <3
Mooi zo die box en blikken bij elkaar. Je komt wel even vooruit met 900g thee nu ja hihi maar je kunt nooit genoeg keus hebben wat dat betreft hihi.

Ja, had eerst 700g geselecteerd, maar met twee pakjes erbij kwam het op gratis verzenden uit, dus nog maar twee erbij gekozen. :') Tot dusver maak ik twee kopjes uit 2g thee, dus dan zijn het 900 kopjes. Komt uit op 3-4 maanden in mijn geval. :)

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:40

Exitium schreef:
De blikken of de thee? :P

Ik dacht dat het set van blikken met thee was :)
Maar dan doel ik op het blik met de kleinere blikken erin :)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 15:04

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 15:28

Theezakjes kopen bij Aliexpress zou ik zelf niet doen, omdat het dan niet aan de EU keurmerken hoeft te voldoen. Ik heb in het verleden ook wel bestek en spullen om sushi mee te maken besteld, maar ik ben daar op teruggekomen.