) prima.Speciaalbier is geen aanrader om op fles te drinken. Inderdaad van het nagisten, maar ook omdat je de geur van het bier slecht ruikt uit fles. En geur is een deel van de smaakbeleving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Flevolander schreef:oef echt San? sommige speciaalbieren zijn op de fles gegist hedas geen suc6 nummer in je mond.. t laatste slokje?
.
Sansevieria schreef:Van de meesten wel de bijpassende glazen ja, in BE kost dat bij de slijter niet veel.
Alleen zijn mijn Westmalle glazen verpest in de vaatwasser
De kwak en la Trappe glazen was ik met de hand af.
.
. Echwel schreef:iiSunshine schreef:hmmm. misschien toch maar eens IPA proberen dan, ik hou wel van fruitig en smaak.
“normaal” bier (hertog jan etc.) drink ik uit de fles, speciaal bier uit een bier glas, het is maar net welke vooraan staat. heb niet echt een voorkeur
ik gebruik de app untappd ook, heb net mijn 2e biertje er in gezet
Mort subiet eens proberen dan
Wat het woord zegtCitaat:Een delirium tremens is ook best lekker.
niet meer dan 1
) ook! Ik zit nu lekker aan de ice tea green al 20 weken, maar erover praten mag natuurlijk gewoon
.Gimme_Joy schreef:Ik meld me (ondanks mijn zwangerschap) ook! Ik zit nu lekker aan de ice tea green al 20 weken, maar erover praten mag natuurlijk gewoon
![]()
Het eerste biertje dat ik ga drinken als het weer mag zal denk ik een affligem tripel worden.
Ik ben gek op blond biertjes overigens. Vind abdijbier ook prima, maar daar zit ik snel vol van.
Ben niet zo van de ratler type bieren. Ook rosé bieren vind ik mwah.
Ik weet niet of dat restaurant er nog steeds zit, maar in Amsterdam heb je een belgisch restaurant dat een onwijze goede gastronomie heeft vwb food paring met (speciaal) bier. Lieve heet het. Als het weer mag is dat echt een aanrader. Ook in Amsterdam zit de Bekeerde Zuster. Mijn stamkroeg uit mn studietijd en ga er nu af en toe heen met collega's. Ze hebben daar een biertje met de naam "Manke Monnik". Die is erg lekker!

Maar hier en daar steeds een slokje geprobeerd bij de verschillende biertjes van mijn vriend en zo ben ik het echt lekker gaan vinden. Ik heb niet echt een sterke voorkeur voor een type of merk, lust eigenlijk alles 
Nooit een echte wijnliefhebber geweest.
Magrathea schreef:Ik drink echt al bier en speciaalbier zolang ik alcohol drink geloof ikNooit een echte wijnliefhebber geweest.
Volgende week gaan m'n vriend en ik 23 liter zelfgebrouwen Irish Red bottelen
: https://birdbrewery.com. Ben benieuwd!