Bokkers die houden van (speciaal)bier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:50

Voor veel speciaal bieren zijn deze glazen (als escape ;) ) prima.
Speciaalbier is geen aanrader om op fles te drinken. Inderdaad van het nagisten, maar ook omdat je de geur van het bier slecht ruikt uit fles. En geur is een deel van de smaakbeleving ;)
Afbeelding

nafnaf

Re: Bokkers die houden van (speciaal)bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:54

Ik meld mij ook! *\o/*

Een echte speciaalbier liefhebber hier!
Op nummer 1 toch echt wel Tripple karmeliet! Probeer elke week wel weer een nieuwe te proberen.

Eerst was ik niet zo’n fan van IPA maar die beginnen tegenwoordig ook wel lekker te smaken! Toen ik vorig jaar in Australië woonde ook daar heel veel nieuwe biertjes kunne ontdekken. Was daar toen heel erg van van Balter IPA!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:55

Ik drink gewone pils idd gewoon uit de fles, voor speciaalbier hebben we goede glazen. Een paar "merk" glazen maar we doen ook wel (meer dan) eens mix&match :')

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:56

Alvaron schreef:
Chouffe Houblon, maar ik houd van bitter in de afdronk. Helaas nog geen alcoholvrij/-arm bier gevonden met een bittere afdronk.

Probeer de 0,0 IPA van brand. Die vind ik wel goed!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:57

Flevolander schreef:
oef echt San? sommige speciaalbieren zijn op de fles gegist he :P das geen suc6 nummer in je mond.. t laatste slokje?

Dat laatste slokje blijft in t flesje :P.

En ja, echt. Thuis dan toch. Op restaurant krijg je er automatisch een glas bij. En mijn favorieten drinken prima uit de fles vind ik (St Bernardus, Karmeliet, Westmalle tripel).

Laatst een aardappelbiertje gehad, die was ook erg prima.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:58

Van de meesten wel de bijpassende glazen ja, in BE kost dat bij de slijter niet veel.
Alleen zijn mijn Westmalle glazen verpest in de vaatwasser :(

De kwak en la Trappe glazen was ik met de hand af.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:00

Ik zit ook op untappd! Vind het een erg leuke app en veel vrienden van mij gebruiken hem ook dus leuk om te zien wat andere drinken om inspiratie uit te halen.

Ik ben iemand die zo veel mogelijk verschillende bieren drinkt en niet een aantal biertjes die ik altijd koop.

En ik heb een aantal glazen en gewoon pils drink ik gewoon uit het flesje.

Qua gewoon pils staat er hier altijd Hertog Jan :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:00

Sansevieria schreef:
Van de meesten wel de bijpassende glazen ja, in BE kost dat bij de slijter niet veel.
Alleen zijn mijn Westmalle glazen verpest in de vaatwasser :(

De kwak en la Trappe glazen was ik met de hand af.

Mij is altijd geleerd bierglazen niet in de vaatwasser te wassen, dit ivm de schenking van het bier en de smaalbeleving, oid. Ik heb het niet onthouden :').

Ik ben wat dat betreft echt een ontaarde bierliefhebber, gewoon uit de fles en alles in de vaatwasser als t even kan :)).

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 22:00

Echwel schreef:
iiSunshine schreef:
hmmm. misschien toch maar eens IPA proberen dan, ik hou wel van fruitig en smaak.

“normaal” bier (hertog jan etc.) drink ik uit de fles, speciaal bier uit een bier glas, het is maar net welke vooraan staat. heb niet echt een voorkeur

ik gebruik de app untappd ook, heb net mijn 2e biertje er in gezet

Mort subiet eens proberen dan

die had ik nog in mijn hand net bij de jumbo, maar toch weer teruggezet. de volgende keer toch maar menemen dan.

heb nu de barbar honing bier. heeft, zoals de naam zegt, een vleugje honing, maar niet te zoet.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:14

Wij hebben wel een paar speciaal bier glazen (waaronder een kwakbier glas met houder)

Grappig wij vinden ook de karmeliet triple erg lekker!
Een van mijn favoriete tot nu toe is kasteel rouge. En peunut butter stout bier.

Gewoon bier drink ik niet .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 09:30

Ik ben op gebied van bieren een echte patriot en lust enkel Belgisch bier. Bier uit andere landen vind ik niet te zuipen, al heeft imbev al wel veel verknoeid in onze brouwerijen.

Ik ben fan van alle soorten Leffe,dus ook hun speciale edities zoals hun lente en winter bier. Een goed Palm of een de coninck smaakt ook wel. Verder vind ik alle Belgische trippels wel lekker.
Als het iets zuurder mag zijn, moet je voor een Geuze bier gaan, de meest gekende is die van mort subite, maar sommige kleinere brouwerijen maken ze ook, meestal vind je die in speciale biercafeetjes. Een delirium tremens is ook best lekker.
Heb ooit een biertje gedronken dat triporteur noemde, was een lokaal biertje, jammer genoeg hebben we dat nadien niet meer terug gevonden

Westvleteren vind ik overroepen, geef mij maar een Karmeliet. Het bier dat in de abdij van Averboden gebrouwen wordt, is best wel lekker.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 09:36

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 09:39

Ik meld me!
Voorheen dronk ik geen bier, een goede vriend van mij is van de biertjes en ik ben zo erin gerold.
Kasteelbier is duidelijk favoriet, liefmans rood voor in de zomer en voor zo vind ik Klok heel erg fijn drinken... Niet uit het blik, ik ben geen pauper :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 09:49

Ik meld me (ondanks mijn zwangerschap :o ) ook! Ik zit nu lekker aan de ice tea green al 20 weken, maar erover praten mag natuurlijk gewoon :+

Het eerste biertje dat ik ga drinken als het weer mag zal denk ik een affligem tripel worden :D .

Ik ben gek op blond biertjes overigens. Vind abdijbier ook prima, maar daar zit ik snel vol van.

Ben niet zo van de ratler type bieren. Ook rosé bieren vind ik mwah.

Ik weet niet of dat restaurant er nog steeds zit, maar in Amsterdam heb je een belgisch restaurant dat een onwijze goede gastronomie heeft vwb food paring met (speciaal) bier. Lieve heet het. Als het weer mag is dat echt een aanrader. Ook in Amsterdam zit de Bekeerde Zuster. Mijn stamkroeg uit mn studietijd en ga er nu af en toe heen met collega's. Ze hebben daar een biertje met de naam "Manke Monnik". Die is erg lekker!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:53

Zoals gisteren gezegd zou ik nog wat van mijn favorieten plaatsen. Ik probeer even dat wat beter verkrijgbare bieren te noemen, want tussen mijn topscores op Untapped zitten ook best wat biertjes die ik bij lokale brouwerijen heb gedronken en die verder niet landelijk verkocht worden of biertjes die maar in beperkte oplage zijn gebrouwen.

Walhalla Brouwerij - Wuldor UK Barley Wine (Barley Wine)
Texelse Bierbrouwerij - Vuurbaak (Red Ale)
Old Mout Cider - Kiwi & Lime (Cider) --> zeker met munt er bij in heerlijk! Geen bier, maar noemen waard.
Hertog Jan - Winterbier (Winter Ale)
Brouwerij de Molen - Vuur & Vlam (IPA)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:00

Gimme_Joy schreef:
Ik meld me (ondanks mijn zwangerschap :o ) ook! Ik zit nu lekker aan de ice tea green al 20 weken, maar erover praten mag natuurlijk gewoon :+

Het eerste biertje dat ik ga drinken als het weer mag zal denk ik een affligem tripel worden :D .

Ik ben gek op blond biertjes overigens. Vind abdijbier ook prima, maar daar zit ik snel vol van.

Ben niet zo van de ratler type bieren. Ook rosé bieren vind ik mwah.

Ik weet niet of dat restaurant er nog steeds zit, maar in Amsterdam heb je een belgisch restaurant dat een onwijze goede gastronomie heeft vwb food paring met (speciaal) bier. Lieve heet het. Als het weer mag is dat echt een aanrader. Ook in Amsterdam zit de Bekeerde Zuster. Mijn stamkroeg uit mn studietijd en ga er nu af en toe heen met collega's. Ze hebben daar een biertje met de naam "Manke Monnik". Die is erg lekker!

Kleine aanvulling wat betreft Amsterdamse kroegen waar ze goede biertjes weten te schenken..

de engelse reet, het doktertje, Gollem(meerdere vestigingen) en dan nog de ooievaar :j

zelf woon ik in Utrecht :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:07

Ik kom graag meelezen! Ik ben begonnen met rosébier op de voetbalvereniging maar dat vond ik eigenlijk niet echt lekker. Toen aan de Leffe Ruby gegaan, dat vond ik al een stuk lekkerder. Maar uiteindelijk heeft Lachouffe Cherry de deur geopend naar meer. En nog steeds denk ik dat dat stiekem mijn favoriet is :D

De eerste keer dat ik een slokje Lachouffe blond probeerde stonden mijn nekharen overeind, wat vond ik dat smerig :') Maar hier en daar steeds een slokje geprobeerd bij de verschillende biertjes van mijn vriend en zo ben ik het echt lekker gaan vinden. Ik heb niet echt een sterke voorkeur voor een type of merk, lust eigenlijk alles :+
Vorig jaar verhuisd van Rotterdam naar de grens van Belgisch Limburg en kan hier echt mijn hart ophalen met alle streekbieren!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:18

Ik drink echt al bier en speciaalbier zolang ik alcohol drink geloof ik :)) Nooit een echte wijnliefhebber geweest.

Volgende week gaan m'n vriend en ik 23 liter zelfgebrouwen Irish Red bottelen *\%/*

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:21

Magrathea schreef:
Ik drink echt al bier en speciaalbier zolang ik alcohol drink geloof ik :)) Nooit een echte wijnliefhebber geweest.

Volgende week gaan m'n vriend en ik 23 liter zelfgebrouwen Irish Red bottelen *\%/*

Oehhh leuk! En lekker hopelijk :')

In de vriendengroep van mijn vriend zitten ook paar zelfbrouwers, wij willen altijd graag vrijwilligen om te proeven 8-)

Afgelopen zomer zou ik nog met m’n vader een bierwadwandeltocht gaan doen, maar door COVID niet doorgegaan. Wadlopend naar Ameland, lunchen met bier, vervolgens bierproeverij bij lokale brouwer en dan aan einde met boot weer terug naar vasteland. Hopelijk kunnen we dit jaar alsnog.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:33

Mmmm, biertjes :9

Zelf ben ik fan van donkere biersoorten. Het moet voor mij toch een ietwat zoete (na)smaak hebben.
Spijtig genoeg kan ik niet zo goed tegen alcohol. Niet dat ik snel zat ben, maar de dag nadien heb ik best snel last van hoofdpijn.

Mijn favorieten : bruine Ciney, Chimay Blauw, La Trappe Quadruppel, La Chouffe (dan toch ook een blonde erbij), Cherry Chouffe, Gouden Carolus, bruine Grimbergen, donkere Broeder Jacob, Liefmans kriek, Lindemans kriek ... enz ...
En dan zijn er nog zo veel soorten die ik nog nooit geproefd heb !!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:43

De Texelse bieren en de IJ-biertjes. Vooral de Columbus. Lig wel meteen onder tafel na een half flesje :+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:55

Arabesk schreef:
De Texelse bieren en de IJ-biertjes. Vooral de Columbus. Lig wel meteen onder tafel na een half flesje :+

Ow dat heb ik met La Chouffe... Daar ga ik best slecht op :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 11:59

ik heb voor vanavond deze mee genomen:

Afbeelding

bij de Jumbo hier hebben ze best heel veel keuze

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:12

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:17

Leuk!! Wat een hoop verschillende smaken hier!

Ik ben sinds een jaartje ongeveer weer (speciaal)bier aan het drinken! Voorkeur wel voor fruitige bieren. Fruity IPA’s bijvoorbeeld en krieken. Al vind ik triples ook lekker! Mijn vriend heeft vorig jaar een biercadeau kaart op de markt gebracht en hij komt veel bij brouwerijen/bierwinkels en neemt regelmatig wat lekkers mee:)