Geen-zin-om-te-koken Recepten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:53

Brainless schreef:
Sinds wanneer is pizza slecht?
Het is deeg (water+meel), tomatensaus en kaas/ham/salami/champignons enz.
Pizza is eigenlijk heel gezond.

:j
Daar nog bij word ik heel blij van pizza en dát is weer gezond voor iedereen om mij heen :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:54

Eatshay schreef:
Brainless schreef:

:j
Daar nog bij word ik heel blij van pizza en dát is weer gezond voor iedereen om mij heen :D

*\o/*

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:06

Een pizza is een hoop calorieën, misschien is dat het? om die reden heb ik ook kleinere pizza's in de vriezer. Vaak zit ik toch eigenlijk al vol na een halve pizza, en de rest eet ik op omdat ik het lekker vind dus voor mij is een kleiner formaat pizza sowieso beter.

Ik heb bijvoorbeeld wel eens deze:
https://www.jumbo.com/dr-oetker-ristora ... /205006STK

ipv deze
https://www.jumbo.com/dr-oetker-ristora ... /232796STK

Is dezelfde pizza, maar ipv 1 grote pizza zitten er dan 2 kleinere pizza's in de doos.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:13

Een pizza is een hoop calorieën, maar pasta heeft ook behoorlijk wat calorieën (het product zelf niet eens per se, maar tel al je andere ingredienten, olijfolie, vlees etc er bij op het tikt ook wel aan), daar hoor je veel minder vaak mensen over...
Ik haal niet zo vaak de kleintjes, maar maak wel vaak de bodem zelf en dan is het sowieso kleiner en ook wel iets dunner dan in de winkel gekochte pizza's. Maar ja, dat valt niet onder 'niet willen koken vandaag' ;)

Edit: ik heb vaak deze in huis: https://www.jumbo.com/jumbo-pizza-margh ... 211767PAK/
En die beleg ik dan zelf nog met bijv een handje champignons of blokjes paprika.
Laatst bijgewerkt door Skippy01 op 30-09-20 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Geen-zin-om-te-koken Recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:16

Ik heb nooit zin om te koken. En ook niet om boodschappen te doen. En geen tijd trouwens.

Snel is voor mij een broodje carpaccio, broodje knakworst of tonijnsalade maken.

Oh of pasta met serranoham en kaas. Of pasta pesto.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:20

Als ik geen zin heb om te koken, wordt het vaak zoiets;
-pasta; kan gewoon met tomatensaus en groente, of met kip en roomsaus, of iets met pesto. Variatie genoeg!
-wraps; smeren met zuivelspread, paar plakjes kipfilet erop, wat rucola en klaar. Zijn vast meer varianten mee te bedenken.
-zelfgemaakte soep uit de vriezer met iets van focaccia erbij.
-gegrilde groenten met een kwak boursin erbij
-broodje hamburger, shoarma of falafel. Falafel is trouwens ook lekker op een wrap met wat sla, tomaatjes en harissasaus (kant en klaar te kopen)
-even snel wat kip en groente wokken, beetje kruiden en een scheut ketjap erbij. Kan eventueel met rijst of iets dergelijks maar ik vind dat nooit echt nodig.
-traybake! Ik maak het vaak met zoete aardappel, courgette, paprika, ui en broccoli. Gehaktballetjes of rundersaucijzen erbij.
-maaltijdsalade, daar valt ook super veel mee te variëren!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:22

Brainless schreef:
J0anieke schreef:
Dat betekend dat ik zowat elke dag een pizza of magnetron maaltijd moet eten. Niet echt gezond :=

Er zit echt geen 200 gram groente op zo'n diepvries pizza :')
Je hebt wel echt gezonde magnetron maaltijden, die had ik niet hoeven noemen.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:25

ChristaMoor schreef:
nacho's

tortillachips in een ovenschaal, (wat gehakt even rullen) met tomatensaus; over de chips verdelen. Geraspte kaas erover en even in de oven tot de kaas gesmolten is.
Je kunt er van alles doorheen mikken - mais, gehakt, tomatenstukjes, paprika stukjes, courgettes etc. Net wat je in huis hebt.

Weet je wat nog lekkerder is... (Gekruid) kipgehakt nemen, rul bakken en dan tacokruiden erdoor. Eventueel met kidneybonen en mais, lekker makkelijk uit blik.
Hop in een ovenschaal mikken, berg kaas erover en in de oven. De chips niet mee de oven in, dan blijven ze tenminste lekker knapperig en kan je het mengsel lekker uit de schaal scoopen :~

Dit moet je vooral niet te vaak doen want 100.000 calorieën en zo.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:06

J0anieke schreef:
Er zit echt geen 200 gram groente op zo'n diepvries pizza :')
Je hebt wel echt gezonde magnetron maaltijden, die had ik niet hoeven noemen.

Ik maak hem zelf en kun je zoveel groenten erop doen als je wilt, ook tomatensaus/puree bevat veel groenten.
Daarnaast als je de gerechten hier ziet staan, zitten er bij de meeste ook niet veel groenten.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:42

Verse groentesoep met stokbrood.
En in zelfde tijd, maak ik een extra grote pan soep en vries ik wat porties in.

Of een zak Mexicaanse mix met wraps.
Gehakt rullen, uitje, paprika erbij. De Mexicaanse bonenmix opwarmen en lekker op een wrap.

Pasta en Bami maak ik standaard teveel en vries een portie in voor als ik een keer weinig tijd of zin heb om te koken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:47

Pizza met bloemkooldeeg :j superlekker, en veel gezonder als gewone pizza. Tomatensaus, en dan elke topping die je wil :j. AH heeft kant en klare bodems liggen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:27

Skippy01 schreef:
Een pizza is een hoop calorieën, maar pasta heeft ook behoorlijk wat calorieën (het product zelf niet eens per se, maar tel al je andere ingredienten, olijfolie, vlees etc er bij op het tikt ook wel aan), daar hoor je veel minder vaak mensen over...
Ik haal niet zo vaak de kleintjes, maar maak wel vaak de bodem zelf en dan is het sowieso kleiner en ook wel iets dunner dan in de winkel gekochte pizza's. Maar ja, dat valt niet onder 'niet willen koken vandaag' ;)

Edit: ik heb vaak deze in huis: https://www.jumbo.com/jumbo-pizza-margh ... 211767PAK/
En die beleg ik dan zelf nog met bijv een handje champignons of blokjes paprika.

Nou ja op zich? De bodem kan je natuurlijk invriezen. Dan is het een kwestie van laten ontdooien (granted, dan moet je wel al weten dat je 's avonds geen zin of tijd hebt om te koken en niet last-minute dat beslissen), uitrollen (zo gedaan) en ingredienten erop gooien. Dat doen we hier ook wel eens :j. Met zelfgemaakt napolitiaans pizzadeeg <3

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:41

Als ik weinig tijd/zin heb om te koken is de multicooker mijn grote vriend

Het makkelijkste is groente stoofpotje/zeer goed gevulde groente soep:
-zakje voorgesneden groente
- bouillonblokje
- stukje vlees/Vis naar keuze
- 0,5l water

Multicooker aan, half uurtje/uurtje later kun je aan tafel.

Nu is mijn multicooker ook een snelkookpan, dus gaat sneller.
Timer kun je ook van te voren instellen.

Of gewoon een kant en klaar pizza uit de oven, die is ook zo klaar.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 17:44

Haha hilarisch dat er zoveel gereageerd wordt. :') Ik had al zo’n vermoeden dat dit een gemeenschappelijk gevoel zou oproepen.
Ik probeer het altijd nog wel een beetje gezond te houden, want ik probeer 1 keer per week cheat day aan te houden (dus de no-fcking-way-dat-ik-ga-koken mood: pizza, patat en ik eet ook wel eens chips als avondeten :') )

Ik ben er nog eentje vergeten:
- Gemengde sla met rucola, mozzarella bolletjes, cherrytomaten, kipreepjes, bosuitjes en verse pesto van de supermarkt

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:32

Telpeva schreef:
Een pizza is een hoop calorieën, misschien is dat het? om die reden heb ik ook kleinere pizza's in de vriezer. Vaak zit ik toch eigenlijk al vol na een halve pizza, en de rest eet ik op omdat ik het lekker vind dus voor mij is een kleiner formaat pizza sowieso beter.

Ondertussen eet ik rustig 2,5 grote pizzas in mijn eentje op. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:39

DreamGuide schreef:
Telpeva schreef:

Ik ook. Die diepvriespizza's vullen totaal niet :o .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:41

De kant en klare steenovenpizza's van AH zijn heel lekker. En vullen goed :j

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:25

DreamGuide schreef:
Telpeva schreef:

:+
Ik red er eentje, plus het overgebleven stukje van mijn moeders pizza. :')

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:54

noviceh schreef:
_Denise_ schreef:
Spinazie a la crème in de magnetron en op de bakplaat in de oven vissticks en aardappelsmileys. Wachten tot het warm is. Je kunt het geen koken noemen :+
Aardappelsmileys... :')

He, wat is er mis met voedsel dat blij kijkt? <<)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:01

LWDaisy schreef:
Mijn ultieme favoriet:

- 500 kg gehakt in de pan
- 500 kg spinazie in een pot

Als die allebei opgewarmd zijn, het gehakt bij de spinazie gooien, en daar 3/4 van een flesje room door roeren. Peper en zout erbij. Klaar :D

Er kan ook pasta bij, maar dat doe ik zelf nooit haha.

Dat klinkt ook goed!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:04

- spekjes bakken
- verse pasta koken
- verse pasta bij de spekjes
- blauwe kaas bij de pasta

Klaar!

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:08

Brainless schreef:

Eindelijk iemand die het snapt! *\o/*

Je kunt een pizza natuurlijk zo gezond maken als je zelf wilt..
Ik heb laatst een (betrouwbaar facebook) onderzoek gelezen, en daarin stond zelfs dat een stuk pizza als ontbijt gezonder was dan een kom yoghurt met muesli :j

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:28

Heerlijk topic dit (letterlijk en figuurlijk :') ) Vooral die brakzondag herken ik wel. Meestal wordt het hier dan thuisbezorgt.nl, dan hoef ik niet eens van mn luie reet af -> wanneer vriendlief het nog bij de deur aanneemt ook _/-\o_

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 23:16

Wow veel moeite nog, ongeveer 1 keer in de week bestellen wij eten :')

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 23:16

Als ik geen zin heb om te koken heb ik geen zin om te koken. Dus dan is het een pot roomspinazie met kaas in de magnetron, of de ratatouille van Bonduelle in de magnetron en dan kaas erover. Of soep opwarmen.

Ik wil ook nog wel eens opklapnoedels maken, daar een blikje doperwten of boontjes door, en dan kijken wat voor saus ik nog in de koelkast heb staan. Alles waarvoor ik een pan uit de kast moet trekken lijkt op koken, en daar heb ik dan geen zin in.