Pasta saus zelf maken is echt bijna makkelijker dan zo’n vieze glazen pot opendraaien.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

doorheen, en afblussen met een scheutje rode wijn of melk ipv met water
PSvanLot schreef:MarlindeRooz schreef:Ik bedoel dus rode wijn, melk, mosterd etc.
Mosterd is zeer lang houdbaar, melk zou ik niet aandurven
Rode wijn kun je ook in een klein flesje kopen en is ook wel een tijdje houdbaar.

joyce_eddy schreef:Er is een boek met lekkere recepten
[ [url=m/0nBC0f.png]Afbeelding[/url] ]
PSvanLot schreef:MarlindeRooz schreef:Ik bedoel dus rode wijn, melk, mosterd etc.
Mosterd is zeer lang houdbaar, melk zou ik niet aandurven
Rode wijn kun je ook in een klein flesje kopen en is ook wel een tijdje houdbaar.
Kana schreef:joyce_eddy schreef:Er is een boek met lekkere recepten
[ [url=m/0nBC0f.png]Afbeelding[/url] ]
Deze net besteld. Ben wel nieuwsgierig.
Volgens mij is het enige wat ik maak uit pakje, kip tandori.
En ik gebruik kuidenpasta van de toko voor Curry.
Voor de rest maak ik alles zelf, al merk ik dat nu ik full time werk dat invloed heeft op de simpelheid/snelheid van mijn gerechten. Hopelijk helpt dat boek daarbij.
Maar zonder koken met bouillionblokjes lijkt me erg saai. Wat gebruiken jullie als vervanging daarvoor?
MarlindeRooz schreef:Ja dat vind ik dus zonde. Ik woon alleen en gebruik al die ingrediënten niet. Dus dan kan ik ze weggooien na een X aantal weken. Dan pak ik liever een keer een pakje haha.
Wij hebben twee meter aan kookboeken staan met als favorieten Ottolenghi en Comptoir Libanais.
Eelmo schreef:Maar daar compenseer je dan toch gewoon weer voor door minder zout toe te voegen? Als ik ergens een bouillonblokje in doe, dan voeg ik geen extra zout meer toe. Zelfde met ketjap, of spek, of vissaus, of worchestershire.
Wat gebruiken jullie dan ipv bijvoorbeeld ketjap? Want ik zou oprecht niet weten hoe je dat zou kunnen vervangen
Dus dan niet die met allemaal zooi erin, maar heel pure.
en kom hier al veel waardevolle links en tips tegen! Dat kookboek gaat op mijn 'uitzet' lijst. Maaaaar, wat zijn goede kruiden om mee te starten als ik straks mn eigen plekje heb? Ik gebruik uit mn moeder haar voorraad vooral veel kurkuma- en paprikapoeder, maar als ik hier zo lees is er nog zo veel meer moois! Ik zou ook graag minder zout willen gaan gebruiken, maar dan ben ik wel op zoek naar kruiden die bij bepaalde producten passen om dat 'gat' op te vullen. Bv welke kruiden bij de rijst ipv een bouillonbokje.
.