Wat lust je echt niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:52

Champigons :r :r :r :r

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:52

De droge structuur van peulvruchten vind ik echt afschuwelijk. Bruine bonen, witte bonen, kikkererwten, bah. Krijg het echt niet weg. Dat is ook het enige dat ik echt niet lust.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:54

MarcoBorsato schreef:
Dani schreef:
MarcoBorsato schreef:
Orgaanvlees.

Haggis. <3 Daar mag je me voor wakker maken.
Maar kippenlevertjes vind ik wel vies. Ander orgaanvlees heb ik nog nooit gehad denk ik.

Je zet maar lekker je wekker, viespeuk.

Je komt het niet brengen? :(

Ik zie trouwens dat dit topic op LZP staat. Volgens mij past het beter op [VT] Voedertijd, dus daar verplaats ik 'm even naartoe.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:55

paddestoelen, Vis (op gerookte zalm - ZONDER vel en kibbeling na)
spruiten, witte kool, asperges,
vetrandjes aan m'n vlees
pindakaas, couscous,

hello fresh in general... als ik aan kokosmelk denk word ik al misselijk :=

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:56

Hanafubuki schreef:
Heb eigenlijk maar twee dingen waar ik echt van walg, en dan niet eens om de smaak. Ben een erg makkelijke eter geworden sinds ik zelf kook. Eet alles maar hoe vaak ik het ook probeer.. doperwtjes :r en peulen, en dan niet de inhoud maar bijvoorbeeld sperziebonen of sugarsnaps, dingen die je MET de peul opeet. De struktuur van een peul :r :r :r

Oh en Natto.. :') bah natto

Hahahaha. Ik heb dat ook met doperwten. De structuur. Blegh.

Ook met yoghurt. Ik vind yoghurt heerlijk, fruit heerlijk. Maar yoghurt met stukjes fruit. Echt gadver. Die structuur is echt te ranzig.

Maar qua smaak lust ik bijna alles.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:56

Gekookte verse wortelen. En bloedworst :r als ik er alleen al aan denk krijg ik braakneigingen. Oja en kippenlevertjes. Ook niet lekker maar gewoon heel heel vies. Speklap is ook geen favoriet bij mij. En karbonade. Eigenlijk al het varkensvlees waar veel vet aan zit.

xxwienekexx schreef:
Peen en uien stamppot, de combinatie vind ik echt vreselijk... apart dan weer wel prima te eten :Y)

Dat lust ik dan weer wel, hoewel ik dus los gekookte wortels echt heel vies vind.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:57

Spruitjes en alles wat stamppot heet, ik krijg het gewoon echt niet weg, dat laatste. En oh ja, krentenbolletjes/mueslibollen/alles waar ook maar enigszins krenten in brood verwerkt zitten. :r
Verder haal ik doperwtjes uit de soep, maar van de skottelbraai eet ik dan wel weer worteltjes met doperwtjes.
En vis, op zalm na. Vis blijf ik nog 3 dagen proeven.
Vlees met botten er nog in, nee dank je en idd de speklapjes op de bbq mag mijn vriend eten.

Ei, tenzij omelet is ook een no-go.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 10-01-19 11:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:57

Rode kool (als ik het al ruik.... %) ). Rauw lust en eet ik het wel.
Witte bonen, tuinbonen
Orgaanvlees, lam, haas, konijn, inktvisringen
Schapenkaas, en helemaal als die ook nog blauwschimmel is. Blegh, dat smaakt net zo als dat een nat schaap ruikt %)
Pindakaas, cola

En dan zijn er nog dingen die ik uit principe niet eet als ik het zelf kan kopen (o.a. lam, kalf, wild) of waarbij ik bij de naam al afhaak, zoals schaap of struisvogel.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:59

SusanH schreef:
Dat lust ik dan weer wel, hoewel ik dus los gekookte wortels echt heel vies vind.

Haha echt leuk om te lezen, t grootste gedeelte wat iedereen hier noemt vind ik dan weer heerlijk xD Dan mag jij voortaan peen en uien, mag ik gekookte wortels? *\o/* *\o/*

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:00

Er zijn best wel wat dingen die ik niet lekker vind (en daarom niet eet), maar wat ik echt niet lust zijn olijven, brrrr.

Verder laat ik zuurkool, warm eten met fruit (behalve appel), witte kool, varkensvlees, bruine bonen, mosselen, worst, pure chocola en gebakken kaas graag staan.
Laatst bijgewerkt door MilesNF op 10-01-19 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:00

Bedenk me net nog iets naast koriander wat ik echt niet weg krijg maisbrood. Alleen al van de geur ga ik bijna over mijn nek

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:01

xxwienekexx schreef:
SusanH schreef:

Haha echt leuk om te lezen, t grootste gedeelte wat iedereen hier noemt vind ik dan weer heerlijk xD Dan mag jij voortaan peen en uien, mag ik gekookte wortels? *\o/* *\o/*

Ik eet ze nooit :') dus van mij ga je ze niet krijgen iig :D

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:01

Boter op brood, schimmelkaas, verse koriander en vis/schaaldieren. Die lucht alleen al. Kan niet langs een viskraam lopen zonder bijna over m'n nek te gaan. :o Die spruitjes van jullie schuif ik met plezier naar binnen hoor. :P :D

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:03

Op zich geen kieskeurige eter. Er zijn een aantal dingen die ik minder lekker vind maar wel eet. Er zijn ook een aantal dingen die ik minder lekker vind en ook echt heel erg ziek van word.

Ik word namelijk ziek van:
- mosselen en alles wat deze dingen heeft aangeraakt.
- zuurkool al kan ik het wel ergens afschrapen.

Vies vind ik:
- Rookworst
- spruitjes (al zou ik ze wel eten uit beleefdheid)
- onverwerkt orgaanvlees
- konijn of haas, alleen de lucht al

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:04

De meeste pasta's
Komkommer
Tomaat
Spinazie
Bieten
Alle vissoorten behalve witvis
Koffie
etc
etc
etc :')
Ben een nogal moeilijke eter :+

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:06

Ik eet al jaren vegetarisch, maar vis vond ik altijd echt verschrikkelijk.

En wortels :r De smaak is niet goed, maar de textuur ook niet, het zijn echt harde stukjes die niet in een gerecht horen.
Maar dat is hetzelfde met noten. Los vind ik ze lekker, maar verwerkt in een brood of salade echt niet, dat je opeens een hap hebt met zo'n hard ding erin, afschuwelijk.

En ei, maar als ik dat onverwerkt eet dan zwelt ook mijn hele keel op, dus dat zal daar ook wel aan liggen :')

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:06

Ik eet altijd heel netjes mijn bord leeg tenzij er knolraap op ligt. Dat krijg ik echt niet door mijn keel. Zo'n weeïge schimmelsmaak.. Bah. :r

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:07

Skessa_ schreef:
Champigons :r :r :r :r

Oooh echt hè. Als ik er perongeluk op eentje kauw word ik oprecht misselijk :')

Equisync

Uien en vis ;(

Simoonzel

Dadels, vijgen, al dat plakkerige gedroogde fruit vind ik echt goor. :=

edit: en idd natto :') al het voedsel dat maanden lang ligt te rotten en dan zogenaamd een delicatesse is.
Laatst bijgewerkt door Simoonzel op 10-01-19 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:08

Oh ja Koffie en mokkataart. Sowieso lust ik veel taart niet, zoals oa de standaard slagroom taart, want daar zit in het midden jam (ik vind jam, tenzij zelfgemaakt niet lekker) en aan de achterkant nootjes. Wie dat ooit heeft verzonnen? Ik ontleed slagroomtaart dus altijd als ik het krijg, achterkant eraf, bovenste en onderste helft gescheiden en dan de jam eraf halen. Ik vraag dan heel vaak om een simpel koekje. _O-

Champignons bevatten een stofje wat ongeveer 50% van de mensheid proeft als zeer goor en de andere helft proeft het niet. Daar komt het vandaan dat veel mensen het niet lusten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:09

Haggis was het enige voedsel wat in de Hooglanden voorradig en lang houdbaar was. Mensen hadden geen keus mede omdat groente niet groeit op deze hoogte. Dus wel of niet lekker dat is een ander verhaal.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:11

xxwienekexx schreef:
Peen en uien stamppot, de combinatie vind ik echt vreselijk... apart dan weer wel prima te eten :Y)

Haha, 1x raden wat wij vanavond eten :')

Karnemelk kwam hier voorbij, dat krijg ik niet weg. Net als melk, bah bah bah, niet te drinken plus ik krijg er buikpijn van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:12

Hachée :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:12

Ik krijg honger van dit topic :')