Na een paar jaar MM gebruik kan je natuurlijk wel overwegen om een keer wat nieuw turf en vermiculiet toe te voegen, want je hebt toch wel minimaal verlies bij het oogsten, van wat er nog aan blijft hangen als je de oogst meeneemt om verder te wassen en op te eten.
Hier gaat er een grote zak vermiculiet per bak bij dit jaar, is overgebleven van de MM verkoop dus lekker in de eigen tuin. Denk dat ik ook maar turf toe zal voegen als ik dan toch bezig ben
Maar moet nog even kijken waar ik dat zal halen en of dat inderdaad altijd "bio" is zonder rotzooi.Bonen daarvoor heb ik een bonen-tunneltje gemaakt tussen de bakken, erg leuk en werkt prima

Tuin is nog in aanleg maar dat is wel duidelijk
De achterkant van de van halve stoeptegels gemetselde bak moet nog een keer netjes dichtgesmeerd worden. En er moeten nog 2-3 laagjes bovenop, dan passen de schuiframen in aluminum frame erop die ik via Marktplaats heb gevonden om hopelijk het kweekseizoen mee te verlengen 
Achterin links staat een appelboompje met kleine zure appeltjes aan het eind van de heg. Midden moet nog gras / speelveldje worden voor die kleine tuinkabouter

Nu het toch over fruitboompjes gaat....iemand nog tips / ervaringen betreffende een fruithaag toevallig...?
Langs de linkerkant van de tuin op de foto, komen nog een aantal schuttingen van metalen rasters. Daar loopt de weg langs en dat willen we afschermen voor privacy in de tuin.
Maar het is ook heel zonnig daar op, op het zuiden, en ik zou dan eigenlijk toch wel graag gebruik ervan maken door er nog iets lekkers tegenaan te planten... dat in de zomer ook goed genoeg dichtgroeit.
Maar wat? Het moet ook wel goed tegen de winter bestand zijn want dan staat er een berg koude wind vol op.... zou dat wel haalbare kaart zijn?

en lekker dat je zoveel ruimte hebt.