Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) goed uitge'wrongen' geprakte tofu, die dan even laten staan in een marinade met wat olijfolie, limoen/citroensap, peper/zout, edelgist en evt iets van gehakte peterselie. En dan dan weer mengen wat bijv wat spinazie (en genoeg zout), of met tomatenpuree + rode ui. En/of linzen. Daar kleine bladerdeeghapjes van maken!
Ik weet niet helemaal of je het nou vega of vegan wilde maken, maar als basis voor vegan quiche kun je tofu gebruiken (ik pak dat recept als basis maar vervang de groenten voor wat ik maar wil, en gebruik wat extra kala namak, zout dat naar ei smaakt) of kikkererwtenmeel.
. Hij eet het liefst vegan. 

Magrathea schreef:OhNee dat is natuurlijk ook nog nodig.
Ik heb mij wel laten vertellen dat de kipstuckjes van de Vegetarische slager ook prima in de stoof zijn.
Sharani schreef:Een quiche is ook een idee inderdaad. Ziet er ook altijd wel leuk uit. Hij eet het liefst vegan.
Voor zij die tussen de 14 en 28 jaar zijn heb ik een toffe mededeling: wij organiseren komende zondag met PINK! (jongerenafdeling partij voor de dieren) een vegan kerstkookworkshop gegeven door vegan vloggers Cilla (van Squatcilla) en Tom Zwarts (van VeganAnimal).
Ik deels volgens het recept werken, kom ik runderbouillon tegen... Oeps, dus snel naar de AH gefietst voor groentebouillon. Ik ben zo niet gewend om vegetarisch te koken.
Daardoor extra benieuwd hoe dit smaakt omdat ik de stew altijd gewend ben met vlees.
Zo'n vega stew wil ik sowieso nog een keer proberen
Momenteel is mijn lijf dusdanig gammel dat het hakken van een pompoen me even niet lukt.
) , misschien dat ik me dan eens ga wagen aan een seitan wellington bijvoorbeeld