Jouw kookblunders.....

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muluna

Berichten: 255
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:14

Ik had gehoopt de mijne hier te lezen.. maar helaas blijk toch écht de enige te zijn met deze uberdomme misser :')
Kan prima koken maar op een middag was ik mijn boerenkool aan het maken. De aardappelen stonden op en toen deze gaar waren, afgegoten en hopla de zak boerenkool opengetrokken, erin gemikt en stampen maar....Toen opeens dacht ik: "Neeeeeeeee, WAT-DOE-IK! Ik stond boerenkool te maken met stamppot rauwe andijvie in mijn achterhoofd. Had dus de boerenkool niet meegekookt!

Stamppot rauwe boerenkool dus. Haha heel stom. Ik heb wel gelachen natijd, ik dacht echt, jeeetje wat ukkelig is dit. Heb het hele kookproces met andijvie in mijn hoofd gelopen.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:17

De eerste x dat ik schnitzels warm wilde houden in magnetron, op groep waar ik jaren werkte....oeffff, daar hebben ze me lang mee geplaagd, het waren bakstenen geworden :-)

KittyDylan

Berichten: 8912
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:19

Ohh dan weet ik er ook nog een :D

Pannenkoeken, kant en klaar uit pak, je hoefde enkel water toe te voegen. Ook zo hard als steen :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:21

Oh ja, en een blunder van mezelf: ik heb dat eikookding van de Blokker (die je voor 30 seconden in de magnetron moet stoppen) per ongeluk laten ontploffen :') Waarschijnlijk had ik hem niet goed vastgedraaid en toen is het ei eruit gesprongen.
Overal in de magnetronroosters zat aangekoekt ei en de combi-magnetron bleef maar roken en stinken waardoor we hem niet meer hebben durven gebruiken en uiteindelijk maar een nieuwe hebben aangeschaft :')

Edit: dit onding was het dus: http://www.blokker.nl/nl/blknl/koken-en ... rackin-egg :')

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:34

Ik heb me altijd al afgevraagd of dat nou werkte, zo'n ding...
Niet dus? :')

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:40

jawel hoor, als je hem goed dicht doet :D

PrizTwir
Berichten: 2399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:42

De afbak broodjes in de combi magnetron en deze niet op de oven stand zetten. Ik denk, goh wat stinkt het hier. En ja hoor, broodjes in de fik. Heb ze op een bord gedaan en zo naar buiten geflikkerd. :')

Tijdens de vakantie gingen we lekker met zn allen barbecuen. Mijn vriend zegt: 'nou pop ga jij eens even lekker pindasaus maken, dat kan jij vast niet'. Ik natuurlijk gezegd dat ik heus niet dom ben en dat wel kan. Dus hup pannetje, pindasaus en de inductieplaat aan. En ja hoor, de pindasaus over de pan. Dat kwam dus, omdat zo'n plaat veel minder snel reageert dan gewoon gas. En ja die plaat natuurlijk volop aan. Hij heeft het er altijd nog over...

Vanavond had ik nog ruzie met een pan. Dat ding vloog tijdens het ei bakken tussen de pitten. Ik kom nu tot de ontdekking dat ik een brandplekje heb.

Fortitude

Berichten: 3094
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:55

Buiten dingen die gewoon niet lekker zijn, doe ik zat stomme dingen :D ik mag alleen niet zo vaak koken van mijn vriend :')

Laatst had ik een wrap in de oven en die was ik vergeten. Vroeg me af waarom de keuken zo blank stond. Shiiiiiiiiiit. Nou die was zwart :D

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:56

Heb je even? :')

Bevroren hamburgers in een pan gaan bakken en denken dat ze wel vanzelf los gaan dan. Dat werd 1 groot zwart blok..

Pap in de magnetron maken en de lepel in het schaaltje vergeten.. Het was erg mooi om te zien, dat wel :j

Een ei koken in de magnetron is geen goed idee. Ja, maar dat gaat toch veel sneller. Nee! NIET doen! Overal zat ei :oo

Als je kwarttaart gaat maken, check dan eerst of de springvorm wel goed vast zit en of de bodem er wel goed in zit.. Als je dat 100% zeker weet, til de springvorm met inhoud dan nog steeds met 2 handen en ondersteun zowel de ring als de bodem B-)

En als kers op de taart heb ik laatst bijna het huis in de fik gezet :') Ik wou kippensoep maken met kippenbouten. Die laat je dan eerst driekwartier koken ofzo, dus ik braaf de kippenbouten in water op het vuur en ben series gaan kijken. (Dit was rond 8 uur savonds.) Vervolgens wil ik rond 1 uur snachts naar bed gaan en ik loop de gang op en denk: ik ruik en hoor iets :? Dus ik loop de keuken binnen en ga bijna spontaan dood van alle rook.. De kip was helemaal zwart en de pan was roodgloeiend }:0 Toen ik 10 minuten later de pan wou afkoelen onder de kraan heb ik mijn handen door mijn ovenhandschoenen heen verbrand, zo warm was hij nog O:)

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 20:59

Citaat:
Bevroren hamburgers in een pan gaan bakken en denken dat ze wel vanzelf los gaan dan. Dat werd 1 groot zwart blok..


ik bak zo goed als dagelijks bevroren vlees,nog nooit zwart geweest,dus geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt? :+
(plannen is niet zo mijn ding,ik kijk meestel een kwartier voor ik begin te koken in de diepvries wat ik nu ga maken :') )

KittyDylan

Berichten: 8912
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:02

tengeltje11 schreef:
Citaat:
Bevroren hamburgers in een pan gaan bakken en denken dat ze wel vanzelf los gaan dan. Dat werd 1 groot zwart blok..


ik bak zo goed als dagelijks bevroren vlees,nog nooit zwart geweest,dus geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt? :+


Wij maken wel zo altijd hamburgers en frikandelen, zowel in de pan als in de frituur :')

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:07

PrizTwir schreef:
De afbak broodjes in de combi magnetron en deze niet op de oven stand zetten. Ik denk, goh wat stinkt het hier. En ja hoor, broodjes in de fik. Heb ze op een bord gedaan en zo naar buiten geflikkerd. :')
.


Haha deze had ik ook _O- afbak stokbrood in magnetron ipv oven :+ dacht nog 'Wat duurt het lang....'. Tot brandalarm afging in de keuken door het rook...stokbrood zwart en de buren kwamen kijken wat er aan de hand was :Y) hele buurt heeft die dag in de stank gezeten maar we hebben wel gezellig bij de buren geluncht :roll:

Boerenkool koken zonder water is ook niet echt fijn voor de frisse lucht....stinken dat dat doet!!!! O:)

O ja, en keukenpapier moet je niet vlak naast het gasfornuis leggen... :=

LiannePuthzy

Berichten: 7011
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:13

Ik wou een keer een kant en klare pizza in de oven doen(zo eentje waar een papiertje moet onderzetten omdat t deeg dus kan gaan druipen) ik papiertje er onder vandaan gehaald resultaat een uitgestulpte pizza tussen het rooster

prugelpiet

Berichten: 12617
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:17

Ohja nog eentje, ik ging laatst zo'n simpele brownie maken, maar ik had het bakje niet goed gevouwen.

Ik dacht, goh, wat stinkt het hier, was alle beslag eruit gestroomt op de bodem van de oven |o

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:17

Iejoor schreef:
Telt chocolade laten ontploffen in de magnetron ook mee? O:)

[ [url=m/e5VzL9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ga jij nou met de eer lopen strijken van mijn ontplofte chocola? :+ (vraag me niet hoe ik dit voor elkaar heb gekregen, dat weet ik zelf ook niet _O- )

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:23

O ja, en zoonlief klaagde een keer dat zijn melk zo raar smaakte...had ik per ongeluk zonder na te denken en terwijl ik met duizend dingen tegelijk bezig was hem de flesvoeding van zijn baby zusjes in zijn drinkbeker gegeven 8)7

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:23

Chili con carne opwarmen in de magnetron :+
Ehhhh, zonder deksel -O-

madeliefw

Berichten: 2670
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:30

Haha supergrappig. Ik heb zelf geen echte blunders behalve aanbakken. Mijn vriend daarentegen..

Hij volgde precies, maar dan ook precies een filmpje van 24kitchen om een mascarponetaart te bakken. Het probleem was alleen dat op dat filmpje de taart uit de oven kwam en er toen mascarpone op gesmeerd werd. In de praktijk bleek dat de taart eerst af moest koelen alvorens de mascarpone erop te smeren. Resultaat dat de mascarpone smolt en er gewoon vanaf gleed.... na het filmpje teruggespoeld te hebben bleek inderdaad dat er gezegd werd dat de taart eerst moest afkoelen.. dit lieten ze natuurlijk niet zien...

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15120
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:36

Dit topic past beter op ons kook- en bakgedeelte. Daarom verplaats ik het even naar Voedertijd [VT].

LZP -> VT.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:38

Femek2902 schreef:
Als je kwarttaart gaat maken, check dan eerst of de springvorm wel goed vast zit en of de bodem er wel goed in zit.. Als je dat 100% zeker weet, til de springvorm met inhoud dan nog steeds met 2 handen en ondersteun zowel de ring als de bodem B-)


Uit ervaring kan ik zeggen dat je inderdaad ALTIJD de springvorm goed moet ondersteunen... De heeeeeeele keuken zat onder de kwark -O-

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:39

LiannePuthzy schreef:
Ik wou een keer een kant en klare pizza in de oven doen(zo eentje waar een papiertje moet onderzetten omdat t deeg dus kan gaan druipen) ik papiertje er onder vandaan gehaald resultaat een uitgestulpte pizza tussen het rooster

Bij zo'n pizza zit onder het papier altijd ook nog karton. Laatst heb ik in een onbewust moment de pizza met karton en al in de oven geduwd, geen aanrader want hoewel het best lang goed ging stond op een gegeven moment natuurlijk dat karton in de fik :+

hobbyboerin
Berichten: 355
Geregistreerd: 19-10-07

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:44

Ik had laatst het goede idee om alvast eieren te koken voor de dag erop. En ging die tien minuten ff ncis kijken. Vraagt m'n man ruim een uur later wat ben je aan het bakken?? Aaahhhh m'n eieren ren ik naar de keuken om net op tijd te zijn om de eieren te zien ontploffen. Wist trouwens niet dat eieren konden ontploffen als je ze iets te lang kookt toch nog wat geleerd maar wel einde pan

senna21

Berichten: 11993
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:47

Wat een heerlijk topic :+

Kerstdiner met een studentenvereniging, (en nog geen ervaring met koken voor grote groepen)
Dit diner heb ik samen met een medestudent voorbereid die echt lekker kon koken.
Bij het inkopen bleek hij een kenner te zijn van bijzondere hapjes. Dat leek mij heel passend en lekker.
Bij de kassa aangekomen, begon ik mij wat zorgen te maken. De boodschappentas was niet zo heel vol, maar mij werd verzekerd dat dat best kon. Ons budget was al wat overschreden.
De voorbereiding verliep prima, de tafel feestelijk gedekt.
We hebben heerlijk gegeten met z'n achttienen, maar ik vermoed dat de meesten na afloop nog even bij een snackbar zijn langsgegaan. :oo :oo

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:50

Gehakt in de magnetron willen ontdooien maar vergeten het ding op ontdooistand te zetten. Gevolg lauw halfgaar gehakt.

Mooi onweer in de magnetron door aluminium folie check.

Cake bakken in combimagnetron geen succes. Had de vorm en hardheid van een baksteen.

Verder geen gekke dingen hier. Als ik ga koken blijf ik er ook eigenlijk altijd wel bij.

AnnickT

Berichten: 1478
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:51

Voor de verjaardag van mijn zusje wilde ik een cake bakken. Dus ik kijk achter op dat pak en kijk welke ingrediënten ervoor nodig zijn....en mik meteen alles in een bak. Toen alles er goed en wel in zat, kwam ik erachter dat er dus een recept is, dus "kluts de eieren, smelt de boter, doe het dan samen in een bak, mix het..." etc. Maar ja, dat was dus al te laat :') Alles is goed gegaan, dus ik ben tot de conclusie gekomen:
- f*ck het recept, het gaat sneller als je alle ingrediënten meteen in 1 bak gooit
--> cake kun je binnen een halfuur bereiden in plaats van een uur (zonder baktijd uiteraard, oven is nog wel belangrijk)
--> hij is net zo lekker!