Thee Topic?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:54

SinneJ schreef:
Oh wij hebben trouwens sinds enkele maanden zo'n cooker met heet water rechtstreeks uit de kraan. Ben er dolblij mee, bespaart me heel wat tijd.

Van een waterkoker met verschillende temperaturen had ik nog niet gehoord. Waar is dat goed voor?

Niet iedere thee drink je op 100 graden, sommige thee soorten krijgen een heel rottige smaak bij een verkeerde temperatuur.
Hier kun je er meer over lezen.

Dit is de waterkoker die ik heb.
Laatst bijgewerkt door Tazzey op 02-01-17 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:55

Tazzey schreef:
SinneJ schreef:
Oh wij hebben trouwens sinds enkele maanden zo'n cooker met heet water rechtstreeks uit de kraan. Ben er dolblij mee, bespaart me heel wat tijd.

Van een waterkoker met verschillende temperaturen had ik nog niet gehoord. Waar is dat goed voor?

Niet iedere thee drink je op 100 graden, sommige thee soorten krijgen een heel rottige smaak bij een verkeerde temperatuur.
Hier kun je er meer over lezen.

Die ga ik eens grondig bestuderen, heb net een theepot met filter gekregen voor kerst en ben van plan me binnenkort eens met losse thee en evt mengen bezig te houden. Dus dit helpt al ;)

Tazzey

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 17:57

Je zult versteld staan van de smaak verschillen op verschillende temperaturen. Het verschil tussen 80 en 100 graden lijkt niet veel maar het kan het verschil maken tussen een lekker kopje thee en een waanzinnig kopje thee.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:03

Groene thee moet bv op 80 graden.

Ik doe zelf dan gewoon 20% koud water en 80% uit de quooker :')

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:03

Tazzey schreef:
Je zult versteld staan van de smaak verschillen op verschillende temperaturen. Het verschil tussen 80 en 100 graden lijkt niet veel maar het kan het verschil maken tussen een lekker kopje thee en een waanzinnig kopje thee.

Of t verschil tussen een vies kopje thee en lekker kopje thee. Groene thee op 100 graden zetten doet t geen goed...

Ik heb zelf ook een koker met verschillende temperaturen.

Binnenkort eens een foto maken van mijn collectie die is een beetje uit de hand gelopen (wel samen met mijn huisgenoot)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:04

verootjoo schreef:

Dit is niet helemaal hoe thermodynamica werkt :p. Maar zal wel ongeveer goed zitten haha

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:36

Pabie schreef:
verootjoo schreef:

Dit is niet helemaal hoe thermodynamica werkt :p. Maar zal wel ongeveer goed zitten haha

Oh haha. Ik ben te ongeduldig voor een waterkoker. Om aan mijn theebehoefte tegemoet te komen hebben wij een quooker :+
Die paar graden dat ik er naast zit maakt vast ook niet veel uit. Of ik ben gee fijnproever genoeg

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:38

Ik heb alleen maar een waterkoker die op 1 temperatuur water kan koken _O- en ik heb serieus geen idee hoe warm dat is. Oh well, mijn thee smaakt eigenlijk altijd goed.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:40

Pabie schreef:
verootjoo schreef:

Exact wat ik dacht _O- maar zolang je thee je smaakt! haha

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:43

Pabie schreef:
Tazzey schreef:

Of t verschil tussen een vies kopje thee en lekker kopje thee. Groene thee op 100 graden zetten doet t geen goed...

Ik heb zelf ook een koker met verschillende temperaturen.

Binnenkort eens een foto maken van mijn collectie die is een beetje uit de hand gelopen (wel samen met mijn huisgenoot)

Inderdaad! Groene thee op 100 graden is net slootwater. Ik heb ook eens een Chineze thee gehad die op 85 gedronken moest worden. Op 85 was hij heerlijk zoetig met een zachte nasmaak en op 100 graden was het net alsof je 10 paracetamolletjes in warm water had opgelost.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 20:47

Hoe weet jij hoe het smaakt als je 10 paracetamolletjes in warm water oplost? >;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:49

LadyMadonna schreef:
Hoe weet jij hoe het smaakt als je 10 paracetamolletjes in warm water oplost? >;)

_O- ooit na de tandarts eens tabletten opgelost in water omdat ik niets kon doorslikken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:55

Geen 10 tegelijk mag ik hopen :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:04

verootjoo schreef:
Geen 10 tegelijk mag ik hopen :')

Uiteraard niet ;)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:16

verootjoo schreef:
Pabie schreef:

Oh haha. Ik ben te ongeduldig voor een waterkoker. Om aan mijn theebehoefte tegemoet te komen hebben wij een quooker :+
Die paar graden dat ik er naast zit maakt vast ook niet veel uit. Of ik ben gee fijnproever genoeg

die paar graden maakt idd niet echt uit.

Maar 20% koud water en 80% kokend water maakt niet precies 80 graden haha }:0

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:18

Santigo_ schreef:
Ik heb alleen maar een waterkoker die op 1 temperatuur water kan koken _O- en ik heb serieus geen idee hoe warm dat is. Oh well, mijn thee smaakt eigenlijk altijd goed.
ik vermoed dat je water koker ook echt water kan laten koken en over het algemeen is dat bij 100 graden :Y)

Een beetje koud water helpt ook om je water wat kouder te maken voor bijv groene thee oid

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:39

Het water kookt goed ja :+ Ik ga eens die truc van verootjoo toepassen.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:48

Azmay schreef:
Ik lust eigenlijk alle thee behalve zoethout en steranijs.
Laatst voor de grap eens wat meer bijzondere thee besteld en dat is een groot succes. De classic is zelfs een beetje pittig, drinkt heel fijn weg zonder suiker erin.
[ [url=m/cIr6aY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die classic is een van mijn favoriete smaakjes! <3

Ik had trouwens nog een thee die ik erg lekker vond, maar die verkopen ze niet meer bij ons in de Albert Heijn -O-:
Afbeelding
Iemand enig idee waar ik deze nog kan vinden? Sowieso vond ik van dit merk ook andere smaken erg lekker!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 22:27

Pickwick had toen iets met brazilian .... nog wat... Vond m heerlijk, en toen ging ie uit het assortiment |o

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:46

Ik hield ook van de biologische ochtend thee van Ah maar toen ging die ook uit het assortiment.... :(

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:51

Haal altijd bij Simon Leevelt, citroen thee en earl grey.
Nu ook een gewone boerenthee ontdekt.

Hou van zwarte thee, groene thee vind ik smerig, rooibos, soms een kopje, dan wil ik met caramel.
Normaal houd ik niet van smaakjes, alleen rode bosvruchtenthee, en de AH heeft al heel lang de rode grapefruit uit het assortiment gehaald, die was lekker!!!!

Heb ooit eens een kruidige zwarte thee gehad, maar ik ben de naam vergeten, die was ERG lekker.

En nu het koud is, sterrenmunt met honing.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:58

Deze thee leut meld zich ook, drink dagelijks meerdere koppen thee.
Ben gek op oa caramelised peer, en bosvruchten.

Al maak ik zelfs verse brandnetel thee voor mijn paardje door slobber.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 23:23

Sterremunt vind ik echt zo vies... Alleen de geur al :r

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:21

Oeh ik haat het zo wanneer ze dat doen LadyMadonna! Ik heb al meerdere favoriete smaakjes zien verdwijnen -O-.
Ik heb zo'n stellingkast van de Ikea met een plank helemaal vol met thee. Ik koop tijdens mijn reizen ook vaak (lokale) thee. Zo heb ik super lekkere Turkse thee van de markt daar <3. Bijna zonde om op te maken, heb deze thee namelijk nog niet gevonden in Nederland.

Sterrenmunt vind ik ook verschrikkelijk :o.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:26

Tammy: Je kunt Dilmah Rose ook rechtstreeks online bestellen. Ik vind hem ook erg lekker maar wel duur!
Nou scheelt het wel dat ik een halve dag kan doen met 1 zakje :o

Hier nog een echte theeleut! Vooral in de winter ben ik echt gek op Winterglow <3 Ik probeer ook graag andere smaakjes uit.
Tot nu toe is alleen appelthee echt slecht bevallen :r Net alsof je een slok lauwe azijn naar binnen gooit..
Rooibos is ook geen favoriet, maar in mijn kerstpakket zat een variant met gember en die wil ik nog wel proberen.