Afvallen d.m.v shakes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 13:21

Ik ben inmiddels op de 3de dag van mijn dieet. ( Lees, geen suikers en koolhydraten meer )

Wel neem ik alsnog de koolhydraten en suikers die ik nodig heb. Het bevalt mij erg goed en begin echt het 'normaal' te vinden. Gister was heel lastig maar had toen te weinig suiker. Inmiddels binnen 3 dagen al 2,5 kg eraf. ( was altijd heel vast op 1 gewicht.. )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:24

Let je op dat je niet gaat crashen? 0,5-1kg per week is echt meer dan genoeg.
Eerste dagen zul je vooral veel vocht verliezen dus daar zou ik niet teveel aan vast houden, maar over een week zou ik je echt gaan houden aan die richtlijn.
Des te groter is de kans dat je het vol kan houden en je je lichaam niet tekort doet. Bovendien breek je met te snel afvallen je spieren af en geen vet.
Langzaam en stabiel is het advies. Succes!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:27

Een shake is geen vochtafdrijver, is zelf op basis van ca 250ml (soya)melk. dus waar dat op gebaseerd is?

In het begin verlies je wel meer dan als je al even bezig bent, dat is bijna met elk dieet zo. Lekker volhouden, maar ook weer niet teveel willen. Succes!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:29

Heb je nu begeleiding van een deskundige TS? Als je het hebt over 'geen suikers en koolhydraten meer (suiker = koolhydraat) maar wel over 'alsnog de koolhydraten en suikers die je nodig hebt' krijg ik toch het vermoeden dat je maar wat aan het doen bent en dat is jammer.

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:33

Afgelopen week hoorde ik van mijn tandarts dat er ongelofelijk veel suikers zitten in die "gezonde" shakes en dat je tanden hier ook niet echt blij van worden. Naast bovengenoemde redenen misschien nog één extra om mee te nemen ;-)

Succes met afvallen.
Laatst bijgewerkt door Mareintje op 22-06-16 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:37

Ik ben zelf ook door Shakes afgevallen. Herbalife je krijgt daar goede begeleiding en de mogelijkheid om gratis te sporten in een groep.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:37

Sammie schreef:
Een shake is geen vochtafdrijver, is zelf op basis van ca 250ml (soya)melk. dus waar dat op gebaseerd is?

In het begin verlies je wel meer dan als je al even bezig bent, dat is bijna met elk dieet zo. Lekker volhouden, maar ook weer niet teveel willen. Succes!

Je verliest bij afvallen altijd eerst veel vocht. Ook als je veel drinkt.
Je lichaam begint namelijk als eerste aan je glycogeenvoorraad die opgeslagen is in het lichaam. Bij die opslag is het gebonden aan water, ongeveer 3gr per gram glycogeen. Pas na die verbranding stap je over op de volgende reserve en dat is vet.
Bij verkeerde of te weinig voeding ga je naast vet ook eiwitten verbranden. Dat haalt je lichaam voornamelijk uit spieren.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:38

Ik kan mij moeilijk indenken dat koolhydraatarm eten gezond is. Naar mijn opinie eet je dan veels te veel dierlijke producten dan gezond is? Dat het werkt is een ander verhaal, maar daar zet ik ook mijn vraagtekens: is het wel verantwoordelijk om bewust de ketose op te zoeken, en wat als je weer normaal gaat eten? Mij lijkt het dat je lichaam veel op gaat slaan zodra je weer normaal je koolhydraten gaan eten. Snap überhaupt de 'angst' om koolhydraten niet bij sommige mensen. Suiker kan ik wel snappen, maar dat valt meer onder koek, snoep en zoet broodbeleg ...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:44

Met koolhydraatarm eten is niks mis. Sterker nog, veel mensen met overgewicht zijn insulineresistent wat betekend dat het lichaam niet goed kan omgaan met glucose (koolhydraten) en dan voornamelijk de snellere koolhydraten die bijvoorbeeld in pasta, rijst en brood zitten, maar ook in fruit.
Daarom kan het heel verstandig zijn om bij insulineresistentie te starten met koolhydraatarm eten. Hierbij kun je gewoon groentes eten en verder zijn er ook voldoende plantaardige eiwitbronnen te vinden. Zelfs als vegetarier is het prima mogelijk om een koolhydraatbeperkt dieet te volgen. Als veganist wordt het wel een stuk lastiger (lastiger, niet onmogelijk, maar wel vrijwel onmogelijk om dan nog volwaardig te kunnen eten zonder gebruik van supplementen, hoewel dat überhaupt vrij moeilijk is voor een veganist).
Wanneer je afvalt wordt je lichaam normaal gesproken weer meer gevoelig voor insuline. Hierdoor kun je langzaam weer koolhydraten toe gaan voegen aan je voedingspatroon.
Dat hoeft overigens niet meteen te betekenen dat je zo'n extreme koolhydraatbeperking aanneemt dat je in ketose komt, maar ook dat kan het lichaam prima aan als je je goed laat begeleiden. Vergis je niet, om een ketogeen dieet te volgen moet je echt wel serieus koolhydraten schrappen (minder dan 50gram per dag, soms zelfs veel minder), de meeste mensen redden dat niet met wat ze een koolhydraatbeperkt dieet noemen.

Het is geen angst, maar wel een methode die erg effectief kan zijn. Ik zou je dan wel aanraden dit onder begeleiding van een professional te doen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:51

Annettu_ schreef:
Hallo !

Helaas zit ik nu echt op mijn zwaarst in mijn leven en wil het nu echt veranderen.

Nu heb ik veel moeite met 'makkelijk' eten. Snel naar de mac, kfc, wok to go en friettent.

Ik wil het niet meer :n maar ik zie door de bomen het bos niet meer !

Graag zou ik iets willen wat ik alleen als ontbijt en avondeten zou kunnen gebruiken en dan lunch of toch avondeten zelf mag weten wat ik eet. Hier thuis word ik te verwend met het ontbijt ( afbakbroodjes met roomboter en dikke plakken kaas met veel jam, bacon, gebakken ei met maggi enz ) Te veel !

Wie heeft er ook de stap gemaakt en heeft tips?

Ik gebruik al jaren smorgens en smiddag shakes van Herbalife.
Ik voel me veel beter sinds ik die gebruik, er zitten veel voedingsstoffen in, meer dan in normale gezonde voeding, goede begeleiding, je kunt zelf je spullen bestellen, als je tasje koop.
s Avonds eet ik gewoon warme maaltijd, lekker fruit tussendoor, eet ook echt nog wel lekkers tussendoor of op verjaardag maar met mate.

Kortom, je kunt gewoon een normaal leven leiden, het is geen crashdieet maar gezonde voeding.

( en ze hebben ook nog eens heerlijke cremes die ik bijna dagelijks gebruik )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:53

Je weet dat herbalife leverschade kan opleveren en er zelfs al mensen aan die leverschade zijn overleden omdat er niet op tijd een donor was?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:04

Als je nou 1 keer in de week een berg fruit en wat groente koopt, daar smoothies van maakt met wat yoghurt (recepten genoeg op internet). Dan verdeel je die smoothies over diepvrieszakjes/bakjes. Elke ochtend neem je dan 2 van die bakjes/zakjes mee uit de vriezer, dan zijn ze tegen de tijd dat je ze drinkt wat ontdooid en lekker koel. Zo doet een vriendin van mij dat. Dan ben je een keer in de week een uurtje bezig en heb je er de rest van de week plezier van en het kost 0 moeite.

Lijkt mij veel gezonder dan shakes.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:11

Ja maar niet erg volwaardig om steeds je maaltijd mee te vervangen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:20

Ik vind je wel op alles negatief hoor..

Een croissantje, een cracker dat er 's ochtends er in gaat of een saucijzenbroodje is ook niet gezond en dat wordt ook erg regelmatig door diversen als ontbijt gezien. Daar hoor je amper iemand over, maar zodra er een afvaldieet wordt gevolgd valt men opeens spontaan over 'volwaardige' voeding. Fruit, groente en yoghurt is gezond en dat 1 of 2 maal nuttigen op een dag lijkt mij wel een tikje beter dan dat poederspul dat je aanmaakt met melk. Het gaat er om wat je gedurende de dag of zelfs week eet, niet wat je tijdens 1 of 2 maaltijden eet. (waarvan het soort fruit en groente ook niet bekend is)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:30

Ik ben niet negatief, maar realistisch Sammie. Een shake is bedoeld als maaltijdvervanger en heeft dus ook de voedingswaarde van een maaltijdvervanger, er vanuit gaande dat je een goede shake neemt. Daardoor krijg je met een eenzijdige voeding (want 2x dd een maaltijd vervangen door shakes en savonds een kleine maaltijd is gewoon eenzijdig) toch je vitamines binnen.
Vervang jij die shakes voor 2x dd yoghurt met fruit krijg je die vitamines niet binnen en loop je dus tekorten op.
Een keer ontbijten met een saucijzenbroodje kan geen kwaad, 2/3 van wat je eet vervangen voor saucijzenbroodjes wel.

Precies wat je zegt: het gaat om wat je gedurende de week eet. Een keer 1 saucijzenbroodje op 7x3 maaltijden per week kan best, een aantal keer yoghurt met fruit ook. 14 van de 21maaltijden yoghurt met fruit niet. Dan moet je naar voeding die daar voor is gemaakt, zoals een goede maaltijdvervanger.
Nogmaals: ik ben niet-voorspelde shakes, je bestrijd een symptoom (overgewicht) en niet het probleem (een slecht eetpatroon). Maar 14vd 21 maaltijden yoghurt met fruit eten lost dat ook niet op.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 16:10

Bij een traag werkende schildklier moet je juist koolhydraten eten. Ze zo maar weg laten is niet altijd goed.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:17

Wie heeft het hier over een schildklier Marleen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:27

Niemand maar het is een aanvulling, mocht iemand dit ook willen doen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:37

secricible schreef:
Je weet dat herbalife leverschade kan opleveren en er zelfs al mensen aan die leverschade zijn overleden omdat er niet op tijd een donor was?

Nee, ik ken ook erg veel mensen die het al jaren gebruiken, dus ik geloof dat eerlijk gezegd niet.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:41

Sammie schreef:
Ik vind je wel op alles negatief hoor..

Een croissantje, een cracker dat er 's ochtends er in gaat of een saucijzenbroodje is ook niet gezond en dat wordt ook erg regelmatig door diversen als ontbijt gezien. Daar hoor je amper iemand over, maar zodra er een afvaldieet wordt gevolgd valt men opeens spontaan over 'volwaardige' voeding. Fruit, groente en yoghurt is gezond en dat 1 of 2 maal nuttigen op een dag lijkt mij wel een tikje beter dan dat poederspul dat je aanmaakt met melk. Het gaat er om wat je gedurende de dag of zelfs week eet, niet wat je tijdens 1 of 2 maaltijden eet. (waarvan het soort fruit en groente ook niet bekend is)

Hier kan ik het alleen maar helemaal mee eens zijn.
Zeker als je een lekkere fruit of groente smoothie maakt van je shakes.

Op het moment kun je heerlijk varieren met al het lekkere zomerfruit *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:42

secricible schreef:
Ja maar niet erg volwaardig om steeds je maaltijd mee te vervangen...

Dat zeg ik ook niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:45

De discussie loopt nog steeds, men kan niet definitief vaststellen dat het herbalife is, maar het gaat om mensen uit 6 landen die overeenkomen dat ze herbalife gebruikten. Enkele knapte op na het stoppen, maar sommigen hadden transplantaties nodig.
In 2008 werd er een groot onderzoek gedaan door L. Treyzon, in 2009 een tweede onderzoek.
In 2011 is er in spanje een groot artikel geweest over de relatie tussen herbalife en leverbeschadiging. 2007 tm 2010 nog enkele wetenschappelijke artikelen wereldwijd. Mocht je interesse hebben wil ik wel even zoeken of ze online te krijgen zijn.
Enige wat ik er mee wil zeggen is dat het goed is om op te letten met dit soort spul, de wetgeving hierop is echt zeer slecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:48

Hoe gebruikten ze het ook? Als je elke dag 1 shake neemt en voor de rest normaal eet, dan zou het mij verbazen. Als je elke dag leeft op de shakes alleen, tja, dan kan ik mij dat wel voorstellen ja :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:54

Zo diep heb ik er nog niet naar fekeken Molenhoek. Maar blijkbaar zijn er meer mensen die jarenlang 2vd 3 maaltijden leven op shakes.
Er is echt zoveel troep op de markt wb "medische voeding". Zolang het geen "voeding" en geen "medicijn" is is de wetgeving erg slecht. Zijn zelfs recente voorbeelden waar er speed in bleek te zitten.

Supervixen, excuus dan begreep ik je verkeerd. Dacht dat je bedoelde maaltijdvervangers allemaal te vervangen voor smoothies. Dat yoghurt en fruit een prima ontbijt is ben ik met je eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:59

Ja. Als je jarenlang leeft op 2 shakes kan ik mij voorstellen dat je schade krijgt. Dat raden ze ook helemaal niet aan. Je mag 2 shakes als je echt wilt afvallen maar je moet wel voldoende er naast blijven eten natuurlijk.

Ik neem nu een shake 's ochtens, om 10 uur een reep van Weight watchers (toevallig omdat die in verhouding goed vullen) 's middags een slaatje of 2/3 boterhammen, om 2 uur stuk fruit, om 4 uur yoghurt en dan normaal avondeten. Dan denk ik niet dat je nog veel leverproblemen kunt krijgen.