Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sammie schreef:Een shake is geen vochtafdrijver, is zelf op basis van ca 250ml (soya)melk. dus waar dat op gebaseerd is?
In het begin verlies je wel meer dan als je al even bezig bent, dat is bijna met elk dieet zo. Lekker volhouden, maar ook weer niet teveel willen. Succes!
Annettu_ schreef:Hallo !
Helaas zit ik nu echt op mijn zwaarst in mijn leven en wil het nu echt veranderen.
Nu heb ik veel moeite met 'makkelijk' eten. Snel naar de mac, kfc, wok to go en friettent.
Ik wil het niet meermaar ik zie door de bomen het bos niet meer !
Graag zou ik iets willen wat ik alleen als ontbijt en avondeten zou kunnen gebruiken en dan lunch of toch avondeten zelf mag weten wat ik eet. Hier thuis word ik te verwend met het ontbijt ( afbakbroodjes met roomboter en dikke plakken kaas met veel jam, bacon, gebakken ei met maggi enz ) Te veel !
Wie heeft er ook de stap gemaakt en heeft tips?
Sammie schreef:Ik vind je wel op alles negatief hoor..
Een croissantje, een cracker dat er 's ochtends er in gaat of een saucijzenbroodje is ook niet gezond en dat wordt ook erg regelmatig door diversen als ontbijt gezien. Daar hoor je amper iemand over, maar zodra er een afvaldieet wordt gevolgd valt men opeens spontaan over 'volwaardige' voeding. Fruit, groente en yoghurt is gezond en dat 1 of 2 maal nuttigen op een dag lijkt mij wel een tikje beter dan dat poederspul dat je aanmaakt met melk. Het gaat er om wat je gedurende de dag of zelfs week eet, niet wat je tijdens 1 of 2 maaltijden eet. (waarvan het soort fruit en groente ook niet bekend is)