xLes schreef:Ik vind deze discussies altijd zo grappig. De niet-vleeseters die dan denken dat ze zoveel voor moeder natuur doen. Maar dan houden ze wel paarden. Die moeten op de wei staan, dus een plaats bezet waar voedsel kon geplant worden. En de ingrediënten voor voer of supplementen komen vaak ook uit het buitenland om nog maar te zwijgen over medicatie. Of de meer verbruikende auto's die nodig zijn om een vanne te trekken. Dat kan je nog inperken maar heb je soms helaas wel eens nodig.
Of daarna gezellig 1 of meerdere kinderen ter wereld zetten. Extra verbruikers, terwijl de wereld al zo overbevolkt is...
De overbevolking is naar mijn mening veel schadelijker voor het milieu dan een stukje vlees eten. Dáár zouden we iets aan moeten doen! Een geboortebeperking van 1 of 2 kinderen in álle landen over heel de wereld. Ook de moslim en Afrikaanse landen waar ze haast kweken als konijnen. Duurt een paar tientallen jaren, maar de overbevolking zal zachtjes dalen en dan zijn er weer voldoende grondstoffen voor iedereen. Ik draag alvast mijn steentje bij door geen kleine op de wereld te zetten.
Zielig om dieren op te eten? Gelukkig dat de leeuwen zo niet denken of ze waren al uitgestorven. Mensen zijn omnivoors, we hebben zowel planten als vlees nodig.
Het enige dat ik zielig vind is hoe die dieren gehouden worden, daar mogen ze hard voor ingrijpen.
En ja, ik eet bijna dagelijks mijn stukje vlees (1 stuk vlees voor 2 personen trouwens). En een goeie McDo gaat er altijd in. Ik maak ook met plezier een goede chocomousse van eieren, maar wel die van de bompa die hij vrij in zijn tuin heeft lopen. De eierindustrie is walgelijk.
Ik voel me op een of andere manier zo negatief aangesproken. Eet ook vegetarisch, maar doe dit gewoon puur omdat ik geen dier in mijn mond hoef.