geven, totdat ik de uitdeelbakken zag

Zo lang mijn dochter goed en gezond eet, mag die ene Wicky van mij per dag wel hoor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Inney schreef:Inderdaad 1 pakje zal niet heel schadelijk zijn. Maar als je je voorsteld dat sommige kinderen dat de hele dag door drinken.. Dan schrik je wel hoor! Ook een eye opener voor mezelf hoor.
Hoe zit het eigenlijk met appelsap?
BloemBloem schreef:Wat knap dat jullie de jongen zo fijn geholpen hebben Chasey.
Mijn dochter doet dat ook, ze eet het alleen niet allemaal
, ik weiger
wat anders te koken, en blijf het aanbieden
Nassie schreef:Maanlicht schreef:Karvan Cevitam valt wel mee, mits met mate.
In een Karvan Cevitam pak van 760ml zitten bijna 16 suikerklontjes.
Kun je het verdunnen... Tja geraffineerde suikers blijven slecht.
Edit; Dan heb ik het over de versie; zonder toegevoegde suikers. Maar dat een ander bedrijf voedingsmiddelen aanlevert die er inzitten, waar wel suiker bij toegevoegd is wordt niet over gesproken.
akishino schreef:Dat probeer ik mijn kinderen mee te geven, een keer iets ongezonds eten of drinken is prima maar met mate.
Yv_ schreef:Ik blijf het toch grappig vinden dat vroeger IEDEREEN groot is geworden met al dat spul wat nu zo onder de loep wordt genomen. Niks is momenteel nog gezond, maar overgewicht wordt wel steeds een groter probleem. Ik zeg, gooi al die stomme tablets en dingen weg en zorg voor een extra blokuurtje gym voor die kinderen. Buitenspelen na school, niet gamen en al die onzin. OVergewicht? Wat was dat? Wij hadden welgeteld 1 meisje in de klas die aan de vollere kant was.
Ik deed het overigens prima met mijn pakjes wicky en caprisonne, paar boterhammen met kaas en hagelslag en als het me even lukte en mama niet keek, graaide ik vaak ook nog een roze koek mee. Maar wij gingen daarentegen niet na schooltijd binnen zitten in een muffe kamer met oordoppen op om online "sociaal" te zijn, wij gingen boomhutten bouwen, slootje springen, knikkeren, tikkertje spelen enz enz enz.