Yv_ schreef:Ik blijf het toch grappig vinden dat vroeger IEDEREEN groot is geworden met al dat spul wat nu zo onder de loep wordt genomen. Niks is momenteel nog gezond, maar overgewicht wordt wel steeds een groter probleem. Ik zeg, gooi al die stomme tablets en dingen weg en zorg voor een extra blokuurtje gym voor die kinderen. Buitenspelen na school, niet gamen en al die onzin. OVergewicht? Wat was dat? Wij hadden welgeteld 1 meisje in de klas die aan de vollere kant was.
Ik deed het overigens prima met mijn pakjes wicky en caprisonne, paar boterhammen met kaas en hagelslag en als het me even lukte en mama niet keek, graaide ik vaak ook nog een roze koek mee. Maar wij gingen daarentegen niet na schooltijd binnen zitten in een muffe kamer met oordoppen op om online "sociaal" te zijn, wij gingen boomhutten bouwen, slootje springen, knikkeren, tikkertje spelen enz enz enz.
Dit dus. Zeiden ze ook op de radio vanochtend, iedereen is toch groot geworden met die rommel? 
Neemt niet weg dat het niet gezond is, maar tegenwoordig is er nog maar weinig gezond.
Meer beweging zou een stuk meer doen dan zo spastisch op de voeding letten in mijn ogen.