na insectenburger nu ook hondenvlees???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:08

@Quellian
Ohhh dus lever is geen vlees :D

Maar ik ben er mee eens dat het hartstikke nep is allemaal.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:12

Brainless schreef:
@Quellian
Ohhh dus lever is geen vlees :D

Maar ik ben er mee eens dat het hartstikke nep is allemaal.

In veel/meeste producten worden organen separaat vermeld. Vraag me dus af of orgaan onder de noemer vlees verkocht wordt/mag worden. Hoewel België wellicht weer andere regeltjes heeft dan Nederland.

Suliko

Re: na insectenburger nu ook hondenvlees???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:46

Heb de site doorgelezen en dit druipt toch echt van het sarcasme. :+

"Uit marktonderzoek blijkt dat de Belgen klaar zijn voor nieuwe kwaliteitsvolle en duurzame vleesproducten."

"We hebben lang gedacht dat Belgen afkerig zijn van hondenvlees, maar kijk naar de insecten: 10 jaar geleden walgde iedereen nog van insectenvlees en nu liggen de insectenburgers in de supermarkt. We denken dat de Belgen klaar zijn voor een nieuw gezond stukje vlees op hun bord."

"Net zoals varkensboeren een respect hebben voor hun dieren, zo zijn onze hondenkwekers zorgzaam voor hun honden."

"België heeft reeds jarenlange ervaring met het kweken van honden voor de huisdierenmarkt. We werken samen met ervaren en door de Vlaamse overheid erkende hondenkwekers."

Hondenkwekers? :+

"Op termijn zal ons productengamma uitgebreid worden met onder andere labradorkotelet en beaglebillen."

_O-

Durf te wedden dat hier vegans achter zitten. Geweldig ook dat er gelijk een petitie facebook aan wordt gemaakt. := Zo naïef. :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:59

Suliko schreef:
Durf te wedden dat hier vegans achter zitten.

Dat denk ik dus precies zo!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:08

Quellian schreef:
[...] Er is veel weerstand tegen hondenvlees onder de vleeseters, maar het eten van andere dieren is maatschappelijk geaccepteerd. [...]

Hmmm, ja, tja, misschien wel omdat het eten van je eigen diersoort maatschappelijk niet geaccepteerd is? :Y)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:15

Roodvos schreef:
Quellian schreef:
[...] Er is veel weerstand tegen hondenvlees onder de vleeseters, maar het eten van andere dieren is maatschappelijk geaccepteerd. [...]

Hmmm, ja, tja, misschien wel omdat het eten van je eigen diersoort maatschappelijk niet geaccepteerd is? :Y)

Noem je vleeseters nou honden of honden nou mensen?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:30

:')

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:36

In de tweede wereldoorlog aten ze in Nederland katten tijdens de hongersnood. Mijn vader wilde ook geen kat eten maar kreeg pas te horen dat het een kat was toen het op was. Schijnt een beetje naar kip te smaken.

Weet ook nog dat er in de jaren zeventig een Chinees restaurant in Nederland betrapt werd op het verwerken van hondenvlees in de gerechten. Bezoekers hadden niets door. In China vinden ze het overigens heel normaal om hond te eten.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:37

In china liggen ze gewoon op de markt hoor? Als een varken die aan het spit is geweest.... ?

Wij behandelen ze als een huisdier maar in andere landen kunnen ze er heel anders mee omgaan hoor
In griekenland afgelopen zomer zijn katten in/om huis niet echt de gang van zaken, mensen vinden het zelfs vies!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:39

Percy schreef:
In de tweede wereldoorlog aten ze in Nederland katten tijdens de hongersnood.

Klopt. Dakkonijn noemde ze de katten die gegeten werden. Schijnbaar omdat het naar konijn smaakte..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:39

Ik vind het een prachtige actie, weer eens wat aandacht voor wat we naar binnen werken met zijn allen :j

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:55

Katten worden in NL wel meer gegeten. In bepaalde regio's moet je ook altijd even vragen of ze de kop aan je konijn laten zitten zo rond eind december, anders kun je zomaar een kat krijgen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:06

Blue_Eyes schreef:
Katten worden in NL wel meer gegeten. In bepaalde regio's moet je ook altijd even vragen of ze de kop aan je konijn laten zitten zo rond eind december, anders kun je zomaar een kat krijgen.

Ik zie het zo voor me: enge meneer met fiets staat achter een schuurtje "Poes poes poes poes poes poes poes *gooit net over kat* "MIAAAAUW??!" Stopt poes in juten zak en fietst ervandoor.
:')

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:09

Hmmmm... Golden Retriever Nuggets!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:11

Mijn berichten zijn allemaal verwijderd van de FB pagina.... (die aangeven dat het niet echt is).

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:13

Brainless schreef:
Mijn berichten zijn allemaal verwijderd van de FB pagina.... (die aangeven dat het niet echt is).

Het gaat ook om uitlokken van reactie natuurlijk, als iedereen zich beseft dat het nep is zullen ze hun doel niet meer bereiken waarschijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:48

maralyn schreef:
Vivian__ schreef:
Please dont kill me...
Ik zou oprecht wel eens een stukje willen proberen!

Ik voel me niet meer alleen.

Ik was ooit in Vietnam. Daar kwam ik in een dorp dat bekend stond om de lokale lekkernij "Chó". Hond dus. Allemaal restaurants op een rijtje met borden op straat met het menu: gebakken hond, geroosterde hond, gestoofde hond..... Ik ben niet al te sentimenteel aangelegd. Eet ook m'n eigen kippen en sla een paardenbiefstukje ook niet af. En of je nou een koe of een hond slacht: beiden is niet leuk en voor mij voelt het één niet anders dan het andere. En ik ben ook geen zeik*rd met eten. Kokoretsi (geroosterde pens en lever), ossentong, slang, insecten, schelpdieren, slakken: geen probleem. Ik hou ook wel van proberen.

Maar ik kreeg er toch niet echt trek van. Ik bedoel: zoals ik trek kan krijgen van zo'n gegrild kippetje dat aan het spit draait bij de poelier. Of van de geur van mijn moeders gehaktballen. Op de één of andere manier leek het me niet smakelijk, maar stond het tegen. Zoals rat me ook niet smakelijk lijkt. En kat eigenlijk ook niet. Ik heb het dus maar niet geprobeerd. Maar waarom dat zo voelt.....geen idee. Vind het ook wel jammer achteraf, want ik heb nu geen idee hoe hond smaakt.

Tenminste...ik denk dat ik het nog nooit gegeten heb. Helemaal zeker weet je het nooit daar! :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:04

Moet eerlijk zeggen dat ik niet vind dat het serieus overkomt.

Maar stel dat het wel serieus is, wat dan nog?

Er worden paarden, koeien, kalveren, schapen, lammeren, varkens, ganzen, kippen, kalkoenen enzovoorts geslacht en opgegeten, dus waarom niet? zolang het maar netjes gaat en zo humaan mogelijk aan hun einde komen.

Alleen gaat het hier wel om dieren dat ook vlees eten, roofdieren dus en ik vraag mij af of het anders smaakt?

Daar zal ik nooit achterkomen, want ik lust geen vlees en eet bijna mijn hele leven geen vlees.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:07

In zo'n landen als vietnam zou ik me eerder druk maken om hoe de dieren gehouden en geslacht worden. Dat gaat er niet zo 'netjes' aan toe als hier in Nederland. Als ik daar als vleeseter zou rondlopen dan zou dat mijn belangrijkste reden zijn om het niet te proberen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:42

hihi ik heb waterkonijn gegeten.. oftewel muskusrat. en het was lekker.. Mijn buurman vroeger was jager, maar ook bij de muskusratten bestrijding (voor beroep) en ja was goed te doen. Weet je. Eigenlijk zou hier wat eten betreft eens een goede oorlog uit moeten breken.. s kijken wat je allemaal wil eten. Dat bedoel ik niet negatief hoor, maar zoveel mensen willen dit niet en dat niet.. lusten zo niet en weigeren dat... Ik kan daar niet zo goed tegen. Wel sushi eten maar geen half rauwe hamburgers.. of houtduif, melk over de datum gaat door het putje.. nee sorry, ik doe gewoon mijn ding, trek me weinig aan van wat zou horen of wat niet. Maar wees gerust, zelf honden of katten afslachten zit er niet in. Maar vanmiddag wel een biefstukje meegenomen uit de lidl.. was kangeroe.. of walibi want t waren maar kleine stukjes :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:45

En al is het waar: Lekker boeiend :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:46

Pipo, Wat vlees betreft kan ik daar niet over meepraten, maar ik sta er ook vaak van te kijken hoe kieskeurig mensen zijn met groente en fruit.. Een deukje, donker plekje of slakje en het wordt weggegooid..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:47

8nnemiek schreef:
In zo'n landen als vietnam zou ik me eerder druk maken om hoe de dieren gehouden en geslacht worden. Dat gaat er niet zo 'netjes' aan toe als hier in Nederland. Als ik daar als vleeseter zou rondlopen dan zou dat mijn belangrijkste reden zijn om het niet te proberen.

De vleesproductie is daar veel kleinschaliger. Op de meeste boerderijen tref je max 4 varkens aan die wat scharrelen op een erf. Ze worden verhandeld op de lokale markt. Qua dierenwelzijn vermoed ik dat ze beter af zijn dan onze varkens in de bio-industrie. Qua slachten zou ik eerlijk gezegd niet weten hoe ze het aanpakken. Kippen ook veel kleinschaliger. Ze smaken ook anders. Geen plofkip. Kippen belanden op het hakblok. Is dat dieronvriendelijker dan een Nederlandse slachtlijn? Ik zou het hakblok kiezen als ik kip was. :+
Hoe ze honden voor consumptie houden weet ik niet. Die beesten lopen overal op straat en wellicht belanden diezelfde honden ook in de pan? Geen idee. Hoe ze een hond slachten weet ik ook niet. Medereizigers hadden gehoord dat Chinezen honden levend in kokend water gooien. Dat klonk mij vrij gruwelijk in de oren. Onze gids zei dat Vietnamezen dat niet doen. Maar ik heb niet gezien hoe ze het wel doen.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:52

My god :')

Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:54

Wat zou mijn bordercollie van een stukje bordercollie worst vinden? :D